Prepirke
#301
Postavljeno 28 February 2020 - 09:59 AM
Zvonce na biciklu jeste korisna stvar, ali ni blizu ni na koji nacin ne utice na bezbednost ni zvonce, ni cinjenica da li ga imas ili nemas montiranog na bicikli. Najbitniji je nacin na koji biciklista pravovremeno upozorava na potencijalnu opasnost druge ucesnike u saobracaju koji ga mozda ne vide. To je, verovao ili ne, moguce i bez zvonceta.
Dalje, moze svako od nas da vozi i zavaren, zalepljen, zakrpljen ili podvezan bicikl, to je stvar licnog izbora. Medjutim, gde god da je bilo kakav materijal istrpeo bilo kakvu silu koja je dovela do maksimuma njegove izdrzljivosti, uglavnom je podlozan ponovnom otkazivanju na istom mestu, takozvanoj najslabijoj tacki. Nije problem ako nesto na biciklu pukne, otpadne, polomi se u voznji na drumu. Problem je dalji tok dogadjaja koji ovi problemi mogu da izazovu u saobracaju, a to moze biti itekako izbiljan problem za bezbednost bicikliste. S toga smatram da svako treba da radi sta hoce, ali isto tako da je cist debilizam savetovati nekog da je voziti poluispravan bicikl OK.
I jedno pitanje za tebe, Mireče:
Ako dva coveka voze automobil, od toga jedan potpuno ispravan i uvek koristi pojas u voznji, a drugi vozi poluispravan auto i nikad ne koristi pojas, ali zato prelazi duplo vise kilometara od onog prvog, on je dakle po tebi podobniji da prica o bezbednosti o saobracaju od onog prvog iskljucivo jer on, eto, vise vozi, jel?
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#302
Postavljeno 28 February 2020 - 10:08 AM
A može li jednom za svagda da se tačno navede šta tačno znači kad je neko pravi biciklista, šta to podrazumeva? Jel profi biciklista koji je sprečen da vozi, povreda, prekid ugovora ili šta već prestaje da bude biciklista u tom periodu dok ne vozi?
I zašto ograničavati starije ljude po pitanju stila vožnje, moj komšija vozi mtb samo po terenu, a čovek ima skoro 60 god.
Kontra je produktivno nipodištavati druge, da bi pokušao da izdigneš sebe. Ja sam ove godine izvezao oko 100km na bajsu, ali sam istrčao oko 200km, jel imam pravo da komentarišem ili da nađem neki trkački forum?
#303
Postavljeno 28 February 2020 - 11:25 AM
A može li jednom za svagda da se tačno navede šta tačno znači kad je neko pravi biciklista, šta to podrazumeva? Jel profi biciklista koji je sprečen da vozi, povreda, prekid ugovora ili šta već prestaje da bude biciklista u tom periodu dok ne vozi?
I zašto ograničavati starije ljude po pitanju stila vožnje, moj komšija vozi mtb samo po terenu, a čovek ima skoro 60 god.
Kontra je produktivno nipodištavati druge, da bi pokušao da izdigneš sebe. Ja sam ove godine izvezao oko 100km na bajsu, ali sam istrčao oko 200km, jel imam pravo da komentarišem ili da nađem neki trkački forum?
Pravi biciklista sam JA. Svi ostali ili ste kilavci koje bi svako ko vrti preko 200 km godišnje (npr. JA) razbio na prvoj uzbrdici ili ste (za razliku od MENE) isprazni jadnici koji čamotinju života popunjavaju hiljadama i hiljadama podjednako praznih i besmislenih kilometara.
#304
Postavljeno 28 February 2020 - 01:48 PM
Pravi biciklista sam JA. Svi ostali ili ste kilavci koje bi svako ko vrti preko 200 km godišnje (npr. JA) razbio na prvoj uzbrdici ili ste (za razliku od MENE) isprazni jadnici koji čamotinju života popunjavaju hiljadama i hiljadama podjednako praznih i besmislenih kilometara.
Ja ću sa 'tobusom da te pregazim saSve bAciklom
https://picasaweb.go...208760685671353
#309
Postavljeno 28 February 2020 - 05:20 PM
...mada se izgleda često desi da preostane samo ovo "sero".
https://picasaweb.go...208760685671353
#311
Postavljeno 29 February 2020 - 08:54 AM
Kao i obicno Mireče, sustinski si promasio poentu.
Zvonce na biciklu jeste korisna stvar, ali ni blizu ni na koji nacin ne utice na bezbednost ni zvonce, ni cinjenica da li ga imas ili nemas montiranog na bicikli. Najbitniji je nacin na koji biciklista pravovremeno upozorava na potencijalnu opasnost druge ucesnike u saobracaju koji ga mozda ne vide. To je, verovao ili ne, moguce i bez zvonceta.
Dalje, moze svako od nas da vozi i zavaren, zalepljen, zakrpljen ili podvezan bicikl, to je stvar licnog izbora. Medjutim, gde god da je bilo kakav materijal istrpeo bilo kakvu silu koja je dovela do maksimuma njegove izdrzljivosti, uglavnom je podlozan ponovnom otkazivanju na istom mestu, takozvanoj najslabijoj tacki. Nije problem ako nesto na biciklu pukne, otpadne, polomi se u voznji na drumu. Problem je dalji tok dogadjaja koji ovi problemi mogu da izazovu u saobracaju, a to moze biti itekako izbiljan problem za bezbednost bicikliste. S toga smatram da svako treba da radi sta hoce, ali isto tako da je cist debilizam savetovati nekog da je voziti poluispravan bicikl OK.
I jedno pitanje za tebe, Mireče:
Ako dva coveka voze automobil, od toga jedan potpuno ispravan i uvek koristi pojas u voznji, a drugi vozi poluispravan auto i nikad ne koristi pojas, ali zato prelazi duplo vise kilometara od onog prvog, on je dakle po tebi podobniji da prica o bezbednosti o saobracaju od onog prvog iskljucivo jer on, eto, vise vozi, jel?
Ajde malo ozbiljnosti. Niko nije demantovao ono za zakon . Znaci slazes se da je zvonce po zakonu obavezno na biciklu. Pa ko tu onda izmislja toplu vodu,necu valjda da otvaram novu temu da li treba ili ne treba imati zvonce na biciklu. Treba, i tu ne bi trebalo de se raspravljamo.I bolje ga stavi jer da je po meni svi koji ga nemaju bi placali kazne, hocemo ili necemo u Evropu,zna se da u Nemackoj za razne "sitnice " ljudi placaju kaznu,sto je kod nas nezamislivo.I NE BI ZORAN PLATIO KAZNU U NEMACKOJ zato sto je blokirao amortizer(sa limom ne sa kanapom) ili zato sto mu je istrosen lanac,i kaseta i tako vozi. A TI BI PLATIO KAZNU ZATO STO NEMAS ZVONCE NA BICIKLU
Dalje,pa normalno je kada EXTREMNO koristis bilo koju vrstu bicikla,da ga odrzavas maximalno ispravnim,jer i ako je ispravan mozes da pogines ili se tesko povredis,nemoj preterivati,znam ja da moj kapriolo u extremnim uslovima je neupotrebljiv,ali mene takav stil voznje ne interesuje,brzina i ostalo.Znaci da me ne nervira zvuk i ostalo kada se istegne lanac i ja bi vozio dok ne pukne,sta je tu sporno, pa i zakon ne propisuje duzinu lanca,
Sto se tice km. Pa svi pisu onaj tamo je presao na drumasu toliko, onaj cikloputnik toliko,ipak to nesto znaci,nemoj da se lazemo. Pusac je i onaj ko popusi 5cigara dnevno a i onaj koji purnja 3 kutije dnevno,ali ipak ima razlike,sto odmah se toliko kocoperite. Pa svako bi primetio da je to zbog toga sto neko misli, ja imam takav bicikl,a on meni tu lupa na nekom krsu da je presao napr. Zoran 18000 km za godinu dana. TO se zove malogradjanstvo,i izbij to sebi iz glave.Pohvali, sto bi bilo elementarno civilizovano ponasanje,svog kolegu.Nemoj ga kritikovati,svi mi imamo i negativne strane.
Dalje ,ovo nisam hteo da kazem ali moram. ako ja bukvalno koji vozim 50 god. bicikl (bez tezeg pada hvala bogu_, 35god.motocil (samo dva puta laksa ozleda mojom krivicom) preko 40 godina auto nikada nisam izazvao saobracajku. Valjda sam stekao nekog iskustva. Znaci znam da se cuvam ALI ne uljuljkujem se u tome,uvek razmisljam da je zivot var;ljiv u trenutku mozes da ga izgubis. I moja je procena da puno vise vama preti opasnost na drumasima,ili na MTB kada extremno vozite (i brzo i jos u grupi)_,nego na nekom MTB sa blokiranim amort. i rastegnutim lancem i opustenom voznjom na asfaltu,cuvajte se ,vase telo je jedino mesto gde mozete da zivite.
Valjda sam ti na nekakav nacin i odgovorio na tvoje pitanje,jer iskreno malo mi je bezveze pitanje. Pozdrav.
#312
Postavljeno 29 February 2020 - 12:13 PM
https://picasaweb.go...208760685671353
#313
Postavljeno 29 February 2020 - 12:13 PM
http://www.nsbi.org....osti-saobracaja
A baš bih voleo da vidim koliko bi ti pomoglo mahnito drndanje zvonceta kad ti šleper uleti u makazice. Što se pešaka tiče, korisno je da te čuju.
Послато са SM-G950F помоћу Тапатока
#314
Postavljeno 29 February 2020 - 01:51 PM
Kao i obicno Mireče, sustinski si promasio poentu.
Zvonce na biciklu jeste korisna stvar, ali ni blizu ni na koji nacin ne utice na bezbednost ni zvonce, ni cinjenica da li ga imas ili nemas montiranog na bicikli. Najbitniji je nacin na koji biciklista pravovremeno upozorava na potencijalnu opasnost druge ucesnike u saobracaju koji ga mozda ne vide. To je, verovao ili ne, moguce i bez zvonceta.
Dalje, moze svako od nas da vozi i zavaren, zalepljen, zakrpljen ili podvezan bicikl, to je stvar licnog izbora. Medjutim, gde god da je bilo kakav materijal istrpeo bilo kakvu silu koja je dovela do maksimuma njegove izdrzljivosti, uglavnom je podlozan ponovnom otkazivanju na istom mestu, takozvanoj najslabijoj tacki. Nije problem ako nesto na biciklu pukne, otpadne, polomi se u voznji na drumu. Problem je dalji tok dogadjaja koji ovi problemi mogu da izazovu u saobracaju, a to moze biti itekako izbiljan problem za bezbednost bicikliste. S toga smatram da svako treba da radi sta hoce, ali isto tako da je cist debilizam savetovati nekog da je voziti poluispravan bicikl OK.
I jedno pitanje za tebe, Mireče:
Ako dva coveka voze automobil, od toga jedan potpuno ispravan i uvek koristi pojas u voznji, a drugi vozi poluispravan auto i nikad ne koristi pojas, ali zato prelazi duplo vise kilometara od onog prvog, on je dakle po tebi podobniji da prica o bezbednosti o saobracaju od onog prvog iskljucivo jer on, eto, vise vozi, jel?
Šta znači poluispravan bicikl?
Veza imeđu bicikle, pojasa i auta?
Da nije u jer on, eto, vise vozi?
.
#316
Postavljeno 29 February 2020 - 03:26 PM
Veza izmedju biciklA, i automobila a samim tim i pojasa kao njegovog sastavnog dela je u tome da su oba vrste prevoznog sredstva u saobracaju. S toga je izuzetno bitno da budu u tehnicki gledano potpuno ispravnom stanju. No ko ne vidi vaznost toga njemu ni ne vredi objasnjavati zasto je to bitno. Daleko bitnije je, svakako, imati zvonce na biciklu....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#317
Postavljeno 29 February 2020 - 03:32 PM
Kao i obično, od velike želje da ispadneš pametan odeš u drugu krajnost. Sreća pa živimo u društvu u kom se ti ništa ne pitaš.
A baš bih voleo da vidim koliko bi ti pomoglo mahnito drndanje zvonceta kad ti šleper uleti u makazice. Što se pešaka tiče, korisno je da te čuju.
Послато са SM-G950F помоћу Тапатока
A koja je tvoja zelja? imas li ih ti uopste? Ili samo se nadjes svugde kao mirodjia,da zagorcavas zivot drugima.
Pa sta ima veze sleper i zvonce,lupetas brate samo da nesto kazes,iako i sam priznajes da je korisno za pesake,pa zato je i napravljeno.BIlo je receno kako mi treba da damo primer mladjima od sebe,jedan od mojih predloga je da ukazem na to da imamo zvonce da damo primer, nagledao sam se dosta na koji nacin biciklisti upozoravaju i druge bicikliste i pesake,smejurija a ponelad i pizdarija . A i zakonom je propisano.
Sreca da ima mnogo vise kulturnih i pametnijih ljudi na cikloberzi,koji su kumunikativni i dobri ljudi uopste, i ne gledaju samo kako nekom da napakoste.
Smasher@ Ajde molim te odgovori sta mislis,da li bi popio kaznu u Nemackoj zbog nemanja zvonceta,ili zbog istegnutog lanca,pusti ironiju,ozbiljno te pitam?
#318
Postavljeno 29 February 2020 - 06:16 PM
Za razliku od tebe, mnogi ne koriste bicikl da odu do pijace, nego voze samo po asfaltu ili terenu, pa eto umesto za šleper mogu da koriste da plaše faunu u šumi . Žao mi je što nemaš dovoljno kapaciteta da shvatiš moje sugestije kao dobronamerne, ovo je forum gde razmenjujemo mišljenja. Ako ne želiš da ti drugi popuju kada nisi u pravu počni da pišes dnevnik, ili možda blog
Послато са SM-G950F помоћу Тапатока
#319
Postavljeno 29 February 2020 - 07:00 PM
Gde to u ZOBS-u stoji da je zvonce obavezno?
Ovo je trenutno važeći; http://www.pravno-in...n/2009/41/1/reg
I u njemu nema takve odredbe, što je relativno lako proveriti.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika