Zanimljiva ova ideja o funkcionisanju semafora. Bilo bi vreme da se desi neka evolucija u načinu rešavanja problema na raskrsnicama. Jedan te isti koncept se koristi jako dugo, nemoguće je da je nepogrešiv, uz moderne tehnologije svašta se može postići.
Nema potrebe komplikovati biciklističku infrastrukturu, čija je donekle poenta jednostavnost. Veći bi efekat bio kada bi se nekako vozači "navikli" na bicikliste, kada bi bilo dovoljno da podignes ruku i prestrojiš se u susednu traku bez potrebe da razmišljaš hoće li te automobil iza propustiti. Kako ovo izvesti nisam baš siguran, kroz edukaciju, skretanje pažnje znakovima... Ovde kod nas na balkanu postoji neka odbojnost prema novim stvarima i idejama koje stižu iz sveta, neka, nemoj nas dirati dobro nam je ovako, a i sami vidimo da nije. Meni se lično čini da je najefikasnije obojiti staze koje se nalaze na kolovozu i podići nivo odgovornosti u prekršajima u kojima učestvuju biciklisti. Ovo se nikako ne bi dopalo vozačima motornih vozila jer bi zahtevalo dodatni napor i koncentraciju prilikom vožnje, koja je već sama po sebi stresna i zaokupljujuća radnja.
Beograd: Biciklistički saobraćaj u planiranju grada
#81
Postavljeno 27 February 2015 - 11:11 PM
#82
Postavljeno 27 February 2015 - 11:41 PM
Разумем о чему причаш. Размишљао сам и о томе да се бициклистичка трака (коловоз) прекине 20-30 метара пре раскрснице, да бициклисти онда могу и да се престроје ако желе. С једне стране, то би било опасно, а с друге, у стварно опасним зонама бицикли не би ни били дозвољени. Рецимо, у Булевару војводе Мишића и Радничкој, где постоји стаза. Ипак, свакако би било улица где би такво престројавање било проблем. Мислим да не можемо ићи на уређивање саобраћаја уопште, а да бициклисти имају пуну слободу и практично буду и даље ван правила. Морамо да прихватимо да и бициклистички саобраћај мора бити уређен. Исто је и у Холандији.
Такође, убеђен сам да је унапређење система раскрсница неопходно, па покушавам да нађем најбољи начин да се бициклисти интегришу у систем какав сам замислио. За почетак би сигурно била довољно да бициклисти деле зелено светло за пешаке и прелазе са њима (лагано, наравно), а да се ситуација мења са повећањем броја бициклиста. Не мора ни да буде исто на свим раскрсницама. Тамо где је бициклиста мање, да се мешају са пешацима, а где их је више додавати семафоре. Уосталом, ван сезоне би свуда било мање бициклиста, па је мањи и проблем.
А наравно да треба радити и на свеопштем прихватању бициклиста од стране возача, јер ће увек бити улица које су и без стаза и без трака за бициклисте, поготово ван насељених места. Нпр, не верујем да ће неко у скорије време цртати бициклистичку траку на Ибарској магистрали. Но, није мени идеја да се возачи и бициклисти скроз раздвоје, него да укупни саобраћај боље функционише, јер ће онда бити боље и лакше свима, па ће и прихватање других бити лакше, уз више толеранције. Отприлике као што би и у аутобусима или продавниама људи више поштовали старије када не би сами чекали унедоглед и нервирали се. Хајде да помогнемо свима, не да мислимо само на бициклисте. Мислим да је то суштина и Лакијевог предлога (цртежа), јер није уцртао само бициклисте. Има и дрвећа.
#83
Postavljeno 28 February 2015 - 07:24 AM
#84
Postavljeno 28 February 2015 - 01:09 PM
Ima li sada neka publikacija ili detaljna mapa svih biciklistickih staza i izletnickih pravaca za svekoliki Beograd ?
S obzirom da je vec decenijama naopaka tendencija da se pola Srbije tj. zivlja preseli i naseli u i oko BG i NS,
jer su poslovi i finansije uglavnom koncentisani u ovim zonama (ocigledno po umobolnom i zlonamjernom planu masonerije)
jedino je pravo resenje dovesti ljude na vlasti tj, patriotske snage, partije, organizacije i udruzenja, koji ce ucinjeti da se proizvodnja i pogoni,
kao i poljoprivredna djelatnost razvija diljem velike, plodne, rodne i lijepe Srbije, a na taj nacin i stimulisati vec ocajne ljude u velegradskim "ludarama",
da napustaju iste i naseljavaju se u prelijepim i zdravim prirodnim sredinama gdje mogu i u proizvodnim pogonima a ujedno i na svojoj zemlji sa porodicom.
Tako djeca, mladez i stariji mogu slobodno i uzivajuci da bicikliraju po prirodi i manjim, ljudski primjerenim gradovima i naseobinama i da zive od svoga rada.
U Njemackoj tj. po cjelom Schwarzwaldu i okolini dok sam setao i planinario, gledah u svakom selu i manjem gradu kako postoje proizvodni pogoni,
kao primjer, mnogi mercedesovi i svih drugih njemackih uspjesnih firmi, manji ili veci pro.pogoni se nalaze po selima i mjestascima cak duboko u podnozju ove planine, gdje zivi veliki broj ljudi s porodicama, neki clanovi porodice rade u pogonima, drugi u privatnom biznisu, treci na zemljisnim gazdinstvima, s velikim vocnjacima i vinogradima, staklenim bastama i organskom proizvodnjom, cetvrti sve to plasiraju i prodaju po trznicama, peti u mnogobrojnim privatnim restoranima po prelijepim planinskim predjelima, sesti u transportovanju istih do drugih mjesta i tako se siri posao i usluga za sve i svakoga i nikome ne pada na um da odlazi iz ovih rajskih predjela u velike usmrdjele urbane centre, a u slobodnom vremenu se mnogi vozikaju biciklima i uzivaju po ovoj "crnogorskoj" ljepotici.
Beograd vec dugo postoji i sve vise se siri kao zona sumraka i crna rupa Srbije sa tendencijom da je cjelu osiromasi, samelje i proguta, pa kad iscjedi sto valja onda izmetne u nesto neprirodno, izopaceno, umobolno, bolesljivo, drcno, egoisticno, otudjeno, zlonamjerno, pokvareno i samorazarujece...do nestanka.
(zanimljivo je kako su masonerija i njihovi podanici na vlasti postavili stvari, da su u BG ljudi placeni za mnogobrojne parazitske i besmislene poslove, po nekoliko puta vise od mogucnosti da zarade svojim radom ljudi u mnogobrojnim djelatnostima diljem Srbije, koji zapravo jedva prezivljavaju, sto bi statisticki bilo da 10% ljudi trosi i rasipa 90% ukupnih dobara, izivljavajuci se preko svake mjere, dok ostatak skoro gladuje i gotovo prestaje svoju biolosku reprodukciju s konstantnim pomorom bijelom kugom, tj. ne obnavljanjem zivota i novih mladih, zdravih ljudi)
Kada se 1,5 miliona "beogradjana" naseli diljem prebogate i lijepe Srbije, onda ce isti biciklirati po prirodi, a ostatak komotno po bici-stazama ne bas tako lijepog Beograda (al' moze da prodje kao "onako" lijepa zona, sa sve sparinom i uzgrednim smradom Dunava i Save)...
...pa treba razmisljati i u ovoj perspektivi kao urediti biciklisticke staze po Belomgradu i prelijepoj Srbiji, moj brale
#85
Postavljeno 01 March 2015 - 07:04 PM
Пробај да натераш Секретаријат да постави стубиће. Можда их и поставе једном, па кад возачи униште, то је то.
Hm, nije baš tako.
Mislim da je prvi korak najteži, jer on košta, a to je naterati DIrekciju za puteve da izda rešenje kojim se postavljaju stubići. Nakon tog inicijalnog plaćanja istih i postavljanja, stubići se obnavljaju na teret sredstava redovnog održavanja koji se svake godine isplaćuje iz gradske kase Beograd putu. Dakle, mislim da je relativno lako naterati ih preko inspekcije da vrate oborene stubiće, ali je malo teže naterati ih da stubiće postave tamo gde ih nikada nije ni bilo, ili je bilo, ali je rešenje po kojima su oni bili postavljeni tu gde su bili u međuvremenu ukinuto.
Za ove stubiće u delu Bulevara despota Stefana, bilo je potrebno ako se ne varam dve godine konstantnog dopisivanja, poziva, prijava i slično:
* Svaki plan detaljne regulacije ima svoju biciklističku primedbu,
Stop automobilizaciji Beograda!
Beociklizacija - http://www.bck.rs
#86
Postavljeno 01 March 2015 - 07:40 PM
Meni je muka od tih stubića. Zauzimaju mesto i opasni su. U Novom Sadu ih ima i pored biciklističke staze, kao i na mestima gde biciklistička staza izlazi na put. Ako ne možeš da rešiš taj problem kaznama, puneći pritom kasu, onda i nije to za nas. Oklizneš se zimi, kad je sneg, padneš na stub. Pirova pobeda.
#89
Postavljeno 12 March 2015 - 10:53 AM
Није строго везано за планирање, али има доста битних аргумената за популаризацију бициклизма међу "надлежнима" и пребацивање фокуса у планирању градова што даље од моторизације.
https://www.youtube....h?v=07o-TASvIxY
Лаки, кажеш да "није баш тако" (за стубиће), али онда наводиш да су за итекако потребне стубиће у самом центру биле потребне две године? Па то је требало да ураде и сами, а поготово на прву реакцију грађана. Али, опет, дођи на Лабудово брдо, Видиковац и Церак, да видиш на шта то личи. Не може нигде да се пролази од паркираних аутомобила. Тротоари, пешачки прелази, аутобуске станице, школска дворишта, зелене површине (које више и нису зелене). Пијаци је немогуће прићи. Стубићи почупани и уништени, никада замењени. На новим местима буквално одбијају да их постављају.
@Фолаут Много тога је опасно, чак и кад се не оклизнеш. Ја бих више волео да стубићи нису неопходни, али док полиција, законодавство и судство не раде свој посао, нажалост јесу. А питао сам и ко лобира и плаћа читаву власт у Србији да брани бахатост возача по сваку цену, али нису ми никада одговорили. Питао сам и Секретаријат и полицију, а и градоначелника својевремено. Мук. Али их и даље штите. Што си већа стока, то имаш већа права
Што се разних страхова тиче, баш у горњем линку човек лепо објашњава у чему је поента и због чега се у Америци стално примењује тактика застрашивања народа. Врло занимљиво (и тачно).
#90
Postavljeno 12 March 2015 - 11:02 AM
Ponavljam - u NS ih ima na jednoj od najprometnijih raskrsnica, kod Futoške pijace, pored biciklističke staze. Tuda ide dosta bicikala, pešaka. Jedan nesmotren pešak da te gurne i nabijaš se na taj stub. Možda sam lud, ali meni je to sasvim očekivan scenario. Više volim da zaobilazim parkiran auto po sred staze, negoda vozim stazom uz koju su postalvjeni ti stubići, a ima pešaka i drugih biciklista u blizini. Nekad je poraz bolji od (Pirove) pobede - treba znati kad si izgubio.
#91
Postavljeno 12 March 2015 - 12:05 PM
Мислиш на ову раскрсницу?
https://www.youtube....VdMJKw&t=16m30s
Тада нисам ни приметио стубиће. Још су и лепи, не као они црно-жути које ми Београђани добијамо.
Гледајући сада, мени делују као додатно упозорење пешацима да ту припазе. А да ли би било безбедније без њих тешко је рећи. Можда би завршио на улици, можда би ударио нечије дете, ко зна. Мислим да је и то један од разлога што је покренута ова тема - да се укаже на многе проблеме у планирању саобраћајне и бициклистичке инфраструктуре, како би били решавани на најбољи начин. А свакако да и бициклисти треба да успоре кад наилазе на такве раскрснице. Ја стварно нисам имао проблема, нити сам се осећао угрожено. Али можда ја нисам у праву. Можда би бициклистичке стазе и у центру требало да буду баш као улице за аутомобиле, да може да се вози већом брзином, без бојазни да ће неко да излети. То захтева промену пре свега менталитета људи, али искрено мислим да није ни могуће, бар не у централним деловима. Уосталом, колико је само пешака који и данас претрчавају улице (на црвено или без прелаза), чак и тамо где је кажњавање ефикасно? Па и сами возачи морају да возе пажљивије и спорије преко Теразија и даље према Славији (или Тргу републике). А ту су и бројни туристи који не би обавезно били из земаља са развијеном бициклистичком културом, па би потенцијално направили проблем.
Мислим да менталитет свакако треба побољшавати и да кажњавање треба да буде ефикасно, али да кроз градске зоне где је велика гужва једноставно мора да се иде спорије и опрезније. На крају, пешак може и сам да се саплете и да падне на стазу испред тебе. Као што срна може да искочи на путу.
Ако већ причамо о тој конкретној раскрсници, шта мислиш које би најбоље решење било? Да ли постављати "лежеће полицајце" и на бициклистичким стазама, да бициклисти успоре где су гужве? Можда ставити "лежећи" који ће имати две "рупе" ширине 10 цм, па да мораш њих да "погодиш" точковима? То ми је више пута падало на памет, али то би све било за бициклисте. Како пешацима објаснити да пазе на бициклисте? Не можемо да држимо по једног полицајца на свакој раскрсници. Једино решење јесу масовне акције и апели путем медија, као и привлачење више људи да користе бицикле, па да и сами искусе како је незгодно кад пешак излети на стазу. Дотле, бојим се да немамо ниједно одлично решење него да сви пазимо и покушамо да се не нервирамо.
#92
Postavljeno 12 March 2015 - 12:39 PM
Мислиш на ову раскрсницу?
https://www.youtube....VdMJKw&t=16m30s
Sa dijagonalne strane nemaju ni te okrugle završetke na vrhu, već su samo isečene cevi (možda zavarene odozgo da ne upada voda).
Тада нисам ни приметио стубиће. Још су и лепи, не као они црно-жути које ми Београђани добијамо.
Гледајући сада, мени делују као додатно упозорење пешацима да ту припазе. А да ли би било безбедније без њих тешко је рећи. Можда би завршио на улици, можда би ударио нечије дете, ко зна.
Evo ja znam i ja ću reći, pošto tuda vozim već 30 godina. Pre i posle tih stubova su pešaci jednako nesmotreni, samo su stubovi dodatna opasnost ako pandeš. Prednost je što na tih 20ak metara sad ređe prolaze kolima. Ali 20 metara dalje imaš kola preko staze tako da je isti đavo. Plus što sad uteruju kola u dvorišta na mestu gde staza izlazi na kolovoz, jer je tu jedino veći razmak između stubova.
Ako ne možeš da sprečiš dete da se penje na drvo kad ne gledaš, glupo je da mu odsečeš ruke. Ovo je takva mera. Ne funkcioniše država, sudovi, policija. Umesto da priznaju da su nemoćni/nesposobni da reše problem, oni daj da stavimo stubove. Nema tu mozga.
Мислим да је и то један од разлога што је покренута ова тема - да се укаже на многе проблеме у планирању саобраћајне и бициклистичке инфраструктуре, како би били решавани на најбољи начин. А свакако да и бициклисти треба да успоре кад наилазе на такве раскрснице. Ја стварно нисам имао проблема, нити сам се осећао угрожено. Али можда ја нисам у праву. Можда би бициклистичке стазе и у центру требало да буду баш као улице за аутомобиле, да може да се вози већом брзином, без бојазни да ће неко да излети.
Tuda vozim do 10 na sat, jer je rizično ići brže. Pri toj brzini mi se desilo da me udare. Sve je loše rešeno, nepregledno, trafika, autobuska stanica, preprodavci s pijace... katastrofa. Nisam pao s marsa, ne očekujem da vozim brže od 10 na sat po stazama u Novom Sadu, ali na raskrsnicama ni ta brzina nije bezbedna, a ovi stubovi su šlag na tortu.
То захтева промену пре свега менталитета људи, али искрено мислим да није ни могуће, бар не у централним деловима. Уосталом, колико је само пешака који и данас претрчавају улице (на црвено или без прелаза), чак и тамо где је кажњавање ефикасно? Па и сами возачи морају да возе пажљивије и спорије преко Теразија и даље према Славији (или Тргу републике). А ту су и бројни туристи који не би обавезно били из земаља са развијеном бициклистичком културом, па би потенцијално направили проблем.
Novi Sad je naderao kad je u kratkom roku došlo duplo više stanovnika koji pre toga nisu živeli u urbanim uslovima, a vlast pustila da po gradu bude anarhija. Tako je već preko 20 godina, malo gore i ružnije svake godine. Lokalna NSBI radi nešto na dizanju svesti, ali sve je to na mišiće.
Мислим да менталитет свакако треба побољшавати и да кажњавање треба да буде ефикасно, али да кроз градске зоне где је велика гужва једноставно мора да се иде спорије и опрезније. На крају, пешак може и сам да се саплете и да падне на стазу испред тебе. Као што срна може да искочи на путу.
Ако већ причамо о тој конкретној раскрсници, шта мислиш које би најбоље решење било? Да ли постављати "лежеће полицајце" и на бициклистичким стазама, да бициклисти успоре где су гужве?
Rešenje bi bio odred policije na konjima, sa samurajskim mačevima, koji na licu mesta seku glave kevama koje guraju dečija kolica po biciklističkoj stazi. Pošto ovo neće naići na odobravanje, moramo se okrenuti konzervativnim merama:
1) Rušenje svih reklama i bilborda oko saobraćajnica. Na 10 metara od kolovoza/staze smeju da stoje samo semafori i saobraćajni znaci.
2) Rušenje svih trafika tik uz biciklističku stazu.
3) Podizanje nivoa svesti ljudi. Radio, televizija i, za one najupornije, kazne. Blage, ali redovne i brzo naplative. 100 dinara kad god hodaš biciklističkom stazom gde ima trotoara. 50 dinara kad pređeš stazu bez gledanja ili ne ustupiš prednost biciklisti.
Можда ставити "лежећи" који ће имати две "рупе" ширине 10 цм, па да мораш њих да "погодиш" точковима?
Infrastrukturu treba činiti boljom, bržom, bezbednijom, nikako obrnuto. Svaki ležeći policajac je poraz pravne države, planera i dostignutog nivoa civilizovanosti.
То ми је више пута падало на памет, али то би све било за бициклисте. Како пешацима објаснити да пазе на бициклисте? Не можемо да држимо по једног полицајца на свакој раскрсници. Једино решење јесу масовне акције и апели путем медија, као и привлачење више људи да користе бицикле, па да и сами искусе како је незгодно кад пешак излети на стазу. Дотле, бојим се да немамо ниједно одлично решење него да сви пазимо и покушамо да се не нервирамо.
#93
Postavljeno 12 March 2015 - 12:57 PM
Мислим да су квалитетни самурајски мачеви јако скупи.
Рекао бих да у већини градова, поготово неким специфичним деловима (не само централним) постоје два основна проблема:
1. Пројектовани су за далеко мањи број становника, а потом су дозвољени дограђивање и насељавање преко мере, без икаквог плана развоја и коришћења других делова и улица.
2. Лоше пројектована или изведена инфраструктура у смислу кретања људи. Конкретно, једној таквој пијаци дефинитивно није место у једној од најпрометнијих улица. Уз то, улица је прометна што због пословних потреба, што због аутобуске и железничке станице које се директно на њу наслањају. Основа правилног пројектовања града јесте да се насељеност и окупљалишта равномерно распоређују и то је оно што Холанђани постижу подстицањем малих продавница, а не тржних центара. Пијаце или не треба да буду велике, па да их буду више, или не треба да буду у сред пословно-стамбених зона.
А да ли је могуће имати на једном месту велики број људи - што на бициклима, што пешака, што мотоциклиста и аутомобилиста - и да сви буду брзи и безбедни, нисам сигуран. Знам само да је мени у НС највећа безбедносна аномалија пуштање мотоциклиста да возе бициклистичким стазама. Од тога сам се истраумирао.
#94
Postavljeno 12 March 2015 - 01:04 PM
Stazama se voze skuteri - obično od strane vozača koji se plaše saobraćaja, pa idu stazom (devojčice, stariji ljudi, mada ima svakakvih). Motocikli koriste stazu da stignu do garaže, kafića - obično na potezima od po 50 metara najviše.
#95
Postavljeno 14 March 2015 - 11:52 PM
Мотоцикли су далеко већи и тежи, самим тим је већа опасност да се окрзнете међусобно. У том случају њему ништа, а ти можеш добрано да загинеш. Уз то, мотоцикл има скоро тренутно убрзање. Довољан је мали тренутак непажње, да се возач насмеје, да му путник иза засмета или скрене пажњу, да се цимну и да му мало склизне рука на гасу и ето белаја. Такође, за разлику од бициклисте, добар део мотоциклисте је заклоњен, а уз то не педала, па је неупоредиво је теже "прочитати" његове намере и кретање и приметити зао тренутак.
ЗАКОН
Него, апропо бициклистичке инфраструктуре, малопре листам Нацрт Закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима. Очигледно су на наслову радили много дуже и напорније него на тексту. Елем, члан 156 има директне везе са овом темом, јер се тиче планирања и изградње. Овај Нацрт каже: "Jedinice lokalne samouprave će u roku od osamnaest meseci od dana stupanja na snagu ovog Zakona pribaviti studiju izvodljivosti mreže biciklističkih traka, odnosno biciklističkih staza u lokalnoj zajednici, a posebno na delovima državnog puta kroz naselje."
Другим речима, Закон налаже да у року од годину и по дана на нивоу сваке локалне заједнице буду урађене студије изводљивости за изградњу бициклистичких трака и стаза. Има ту још којечега о том члану, али немам толико времена. Наравно, "локална заједница" може да каже просто да нема услова и тиме су практично испоштовали Закон. Ипак, занима ме ваше мишљење - да ли ће бити нешто од овога? Такође, да ли је свако спреман, у виду неке сопствене идеје и визије, да понуди најбоља решења у оквиру своје локалне заједнице? Ако надлежни кажу да не може, да ви кажете "може". Ја имам прилично добру визију за свој крај (и мало шире), само никако да нацртам. У поселдње време сам цртао уређење саобраћаја, како би и бициклисти боље "легли". Послао сам и оно за раскрснице, још нема никаквог одговора.
#96
Postavljeno 15 March 2015 - 07:01 AM
Мотоцикли су далеко већи и тежи, самим тим је већа опасност да се окрзнете међусобно. У том случају њему ништа, а ти можеш добрано да загинеш. Уз то, мотоцикл има скоро тренутно убрзање. Довољан је мали тренутак непажње, да се возач насмеје, да му путник иза засмета или скрене пажњу, да се цимну и да му мало склизне рука на гасу и ето белаја. Такође, за разлику од бициклисте, добар део мотоциклисте је заклоњен, а уз то не педала, па је неупоредиво је теже "прочитати" његове намере и кретање и приметити зао тренутак.
Vozim motocikl dosta godina i što se bezbednosti u saobraćaju tiče - isto kao na biciklu, vozači ne gledaju. To je broj jedan bezbednosni problem.
Što se motora na biciklističkim stazama tiče, oni objektivno nisu problem, ne u Novom Sadu. Kažem, veći motori se uglavnom samo prevezu na kratkom potezu, pažljivo, a skuteri se ponekad voze stazom, ali više mi smetaju pešaci, keve s kolicima i biciklisti koji se ponašaju kao da je cela staza njihova, nego par skutera. Skuteri voze pažljivo.
#97
Postavljeno 15 March 2015 - 09:27 AM
Ја износим своје мишљење на основу личног искуства са мотоциклистима/скутерашима на бициклистичким стазама и то баш у Новом Саду. Рећи да они "објективно" нису проблем је апсолутна субјективност. И скутери су тешки по сто кила и представљају велику опасност и ризик. Исто би било да кажеш да није проблем пустити их и кроз паркове, дечија игралшта, школска дворишта или пешачке зоне. "Пазиће" је заиста у рангу "нека једу колаче". Возио сам и ја мотор годинама и знам да је опасно. Али не можеш мотоциклисте да чуваш тиме што ће они да угрожавају пешаке и бициклисте. Тежина, брзина и ширина су највећи проблем. Бициклиста који падне, зауставиће се најчешће пар метара даље, јер је тежина у њему и он има велико трење. Мотор/скутер ће наставити да клизи и руши све пред собом, поготово када има ролбар на ком ефикасније клизи. Заиста имам утисак да личне потребе (провозаш се мотором по стази, јер те нервира саобраћај) стављаш испред реалне опасности по све.
Током сваког боравка у Новом Саду виђао сам скутере (и моторе) на стазама. Кретали су се далеко брже од просечног бициклисте, нимало пажљиво, чак прилично безобразно, а углавном да би прескочили гужву у саобраћају. А да ли је на кратком или дугом потезу не знам како си утврдио, али није ни важно, јер и сто метара може бити кобно. Основни циљ бициклистичких стаза и трака јесте умањивање ризика и опасности по безбедност пешака и бициклиста и њихово слободније кретање. Ако на њих преселиш и моторизована возила, велике тежине, брзине и величине, онда си потпуно поништио тај циљ. Подсећа ме на став законодавца да је у реду да таксистима буде дозвољено заустављање где год им падне на памет. Дакле, већа анархија, уместо уређења.
#98
Postavljeno 15 March 2015 - 10:06 AM
Ја износим своје мишљење на основу личног искуства са мотоциклистима/скутерашима на бициклистичким стазама и то баш у Новом Саду. Рећи да они "објективно" нису проблем је апсолутна субјективност. И скутери су тешки по сто кила и представљају велику опасност и ризик.
Svaki čovek od dva metra je opasnost i rizik. Za 30 godina bicikliranja po NS nisam doživeo ni jednu opasnu, rizičnu situaciju sa motorm, ili skuterom. Sa kolima i pešacima na stotine.
Исто би било да кажеш да није проблем пустити их и кроз паркове, дечија игралшта, школска дворишта или пешачке зоне. "Пазиће" је заиста у рангу "нека једу колаче".
Tom logikom vođeni ljudi su svojevremeno zabranili vožnju bicikla kroz pešačku zonu. Zaista je bilo nesmotrenih biciklista koji su vozili brzo. Da li to opravdava zabranu svima? Ne mislim tako. Motoristi, čak više od skuteraša, se na stazi zaista ponašaju pažljivo, svesni činjenice da su tu gosti. Takvo je bar moje iskustvo. Mada je i jednima i drugima zabranjeno tuda saobraćati... što se ne sprovodi.
Возио сам и ја мотор годинама и знам да је опасно. Али не можеш мотоциклисте да чуваш тиме што ће они да угрожавају пешаке и бициклисте.
Ne ugrožavaš ako se krećeš pažljivo.
Тежина, брзина и ширина су највећи проблем. Бициклиста који падне, зауставиће се најчешће пар метара даље, јер је тежина у њему и он има велико трење. Мотор/скутер ће наставити да клизи и руши све пред собом, поготово када има ролбар на ком ефикасније клизи. Заиста имам утисак да личне потребе (провозаш се мотором по стази, јер те нервира саобраћај) стављаш испред реалне опасности по све.
Malo je njih padalo više od mene. Kad ideš 10-15 na sat, motor stane brzo, isto kao i bajs. I skuteri i motori uglavnom voze pažljivo po stazi, do novog ZOBS-a (koji je prilično loš) su skuteri do 50cc bili obavezni da se teraju baš po stazi.
Sad je zakonom to zabranjeno i zaista je retka pojava. Slažem se da im nije mesto na stazi. Lično ne vozim po biciklističkoj stazi ni bicikl, kamo li motor, jer je iz razloga koje sam ranije naveo biciklistička staza opasno mesto za vožnju bržu od brzine pešačkog hoda. Na žalost. Osim ako se ne računa 20ak metara kad treba da parkiram motor na Bulevaru i slično.
Током сваког боравка у Новом Саду виђао сам скутере (и моторе) на стазама. Кретали су се далеко брже од просечног бициклисте, нимало пажљиво, чак прилично безобразно, а углавном да би прескочили гужву у саобраћају. А да ли је на кратком или дугом потезу не знам како си утврдио, али није ни важно, јер и сто метара може бити кобно. Основни циљ бициклистичких стаза и трака јесте умањивање ризика и опасности по безбедност пешака и бициклиста и њихово слободније кретање. Ако на њих преселиш и моторизована возила, велике тежине, брзине и величине, онда си потпуно поништио тај циљ. Подсећа ме на став законодавца да је у реду да таксистима буде дозвољено заустављање где год им падне на памет. Дакле, већа анархија, уместо уређења.
Meni je žao što je kod nas baš toliki stepen anarhije, ali mi je drago što nismo kao Švajcarska. Taksisti treba da smeju stati da pokupe putnike na mestima gde ostala vozila ne smeju. To je suština javnog prevoza, koji treba širiti, na uštrb toga da jedan čovek sedne u jedan auto i vozi se po gradu. Za 30 godina nisam doživeo da me ugrozi motor/skuter, ni na putu ni na stazi. Isto tako nisam čuo da je i jedan motor na stazi povredio pešaka, ili biciklistu.
#99
Postavljeno 19 March 2015 - 01:30 PM
Београд на води?
Ако им ово буде узор, уз додатак обавезних бициклистичких стаза и паркова, нећу имати превише замерки.
https://www.youtube....h?v=abMVJrh8LQ8
@Fallout Слажем се да ни превелика ригидност није добра, али ти исти таксисти у Београду стану и код Сајма, у сред шпица, блокирајући сав јавни превоз, да би један путник ушао/изашао. Мислим да треба некако регулисати њихово кретање улицама којима пролазе аутобуси, а нарочито оним оптерећеним (Кнеза Милоша, Бранкова, Војводе Мишића, итд). Решење увек постоји, само треба размислити.
#100
Postavljeno 19 March 2015 - 03:43 PM
E ljudi, planira se rekonstrukcija Terazijske terase na jesen: http://www.bck.rs/be...isticka-precica
Koristi li još neko od vas ovu rutu kroz taj park?
Ja mislim da do početka rekonstrukcije treba da se pritisne da se ta bočna staza zadrži. Meni je to super veza starogradskog platoa sa podnožjem Savskog amfiteata.
* Svaki plan detaljne regulacije ima svoju biciklističku primedbu,
Stop automobilizaciji Beograda!
Beociklizacija - http://www.bck.rs
Also tagged with one or more of these keywords: pdr, plan detaljne regulacije, planovi detaljne regulacije, beograd, belgrade, urbanizam, saobracaj, sekretarijat za urbanizam, urbanisticki zavod
Biciklizam / Triatlon →
Baba Šumom Deda Drumom →
Vožnja Novi Sad - Beograd u utorak 13. julaZapočeo sa-nja , 10 Jul 2021 vožnja, novisad, beograd |
|
|
||
Off-Topic →
Ukradeno / Izgubljeno →
UkradenZapočeo Bora93 , 14 Oct 2019 Ukraden trek4300, beograd |
|
|
||
Off-Topic →
Ukradeno / Izgubljeno →
Ukraden MTB Capriolo Level 9.3 (crno-zeleni), 29``Započeo kokeza , 20 Jul 2019 capriolo, mtb, level 9.3, 29`` i 4 još... |
|
|
||
Oprema i Stil →
MTB - XC →
Iznajmljivanje MTB bajsa u Beogradu?Započeo ShLjIvA , 07 Jul 2019 mbt, rent, iznajmljivanje i 1 još... |
|
|
||
Oprema i Stil →
MTB - XC →
Gde voziti mtb (trail,xc) u Beogradu/Novom BeograduZapočeo Burazeeer , 25 Apr 2019 Gde, Voziti i 4 još... |
|
|
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika