@LeNgenda Лепо ме и насмеја. Елем, Београд има пуно брда, али далеко од тога да их други немају. Заборављаш и да не раде сви у центру. А ту су и становници Врачара и Црвеног крста који би очас посла стизали до центра бициклом. Слично је са Звездаром. Ја сам радио близу Таквуда и испод Народног позоришта. Са Лабудовог брда, најбрже сам стизао - бициклом, 40-45 минута. И то преко Кошутњака. Ибарском све низбрдо до Аде, онда на стазу. Мотором 45-60 мин, бусом око 90. Нису брда баш толики проблем, бар не сва. А кад неко почне да вози, врло брзо стекне кондицију. Плус би цео НБгд лагано стизао на посао у центар, прескачући гужве на Бранковом мосту. Са бољом инфраструктуром и културом за бициклисте, било би још боље.
И не слажем се да бициклиста већ има тамо где бицикл има смисла. Извини, комшија. Већ нас има свуда, па и тамо где, по теби, "нема смисла". Поента је да би нас било десет пута више да се неко надлежан мало потруди. Ако погледаш неки од клипова, сви кажу исто - ако изградиш, они ће доћи. Дакле, направимо инфраструктуру, организујмо саобраћај и много више људи ће свхатити колико им је бициклом и боље и лакше. Па замисли само уштеду за четворочлану породицу која би да оде до Аде? Сад су им карте за бус 720 динара, као да иду до Будимпеште. Плус ако би деца тамо да изнајме бицикле и возе... Или, натрпај бицикле на кола (питај за цене носача ако смеш ), плати гориво, па онда и паркинг на Ади. Овако, на бицикле и удри. А баш су то циљне групе, а не ми залуђеници за бициклизам.
Иначе, НБгд је најнасељенија општина. Замисли колико би био растерећен саобраћај када би 30 % њих користило бицикл, а још 40 % градски превоз? Колико би свима било лакше и боље? Колико би мање пара било потребно за улагања у пропали систем регулације и развоја саобраћаја, изградње и одржавање нових улица? Шта са парама које нестану у гориву док се стоји у колонама, чак и на ауто-путу? Шта са психофизичким здрављем? Колико нас кошта лечење? Итд.
@grbic Зато се и почиње блокадом недељом, када саобраћај у граду скоро и не постоји. С друге стране, управо је у томе поента - тим возачима све смета и они би за себе 100 % сваког простора. Па не може. А и доказано је искуствима других да то води само у још веће проблеме. Искуства показују да се напред иде само тамо где возачи ГУБЕ на значају. Но, погледај клипове. А за Кеј се слажем. Она стаза је рекреативна, никако замена за кретање улицом. Дакле, за оне који "путују", мора да се смисли нешто друго.