Dal` da kazem da sam opet bio dokon
Dakle resio sam da obradujem zadnji menjac sa malo masti, jer je preziveo dosta odmascivaca, pranja itd... Generalno i nije neki mehanicki sklop ali je svakako genijalno prost... A svi znamo da su proste stvari nabolje
Potrebno od alata je:
- Imbus 2
- Imbus 3
- Imbus 5 se skida menjac sa bicikla
- Mast
- Neki odmascivac koji je na raspolaganju, moze WD40 i sam sam ga koristio
- Krpa ili papirni ubrusi
- Dobra volja
Doticni menjac XT770
Prvo rasturimo menjac kao prilikom ozbiljnijeg ciscenja
Odsrafimo mali sraf sa imbusom 2.
Malo objasnjenje za funkciju srafa. Sraf drzi kao celinu kavez i telo menjaca tj tenzioni zglob.
Sad pazljivo razdvojimo kavez od tela menjaca, pazeci da nam opruga ne odleti. Takodje obratiti paznju na dve male rupice na samom kavezu gde opruga ulazi u njega da bi smo znali kako vratimo.
E sad smo ga rasturili na sastavne delove... Pitam se, pitam...
Opruga nije podjednako cilindricna, ako niste pratili tok skidanja uzi deo opruge ide do kaveza
Na kavezu, deo koji ulazi u telo menjaca primeticete malu gumenu zaptivku crne boje, popularni O ring, NE SKIDATI JE OSIM AKO NEMATE REZERVNU!!! I naravno pazljivo prilikom brisanja
E sad odmascivanje, ja sam koristo WD40, moze bilo sta drugo, a moze i krpa
Pokupimo visak WD-a sa krpom
U zglob nanesemo masti, ako i bude viska bez brige jer visak izadje na rupu gde je sraf pa se moze lako obrisati
Kada smo ubacili mast, ubacimo oprugu, sirim delom ka unutra, i lagano je zarotiramo dok ne legne na svoje mesto. Smer rotacije nije bitan koliko je bitno da mali povijeni deo opruge upadne na svoje mesto u telu menjaca. Oseti se pod rukom kad se to dogodi tako da bez brige.
Vratimo kavez, ako smo zapamtili u koju rupicu ide opruga onda je vracamo u istu, ako nismo onda u prvu. Ukoliko tenzija bude slaba onda druga.
Ako samo vratimo kavez nismo nista uradili, jer treba napraviti tenziju opet tako da sad dolazi vreme za ucenje trikova
Napnemo menjac kao da je na najvecem zupcaniku i tako otvaramo put da mozemo zarotirati kavez. Treba malo snage drzati u ruci i boriti se sa dve opruge
Sad zarotiramo kavez sa desna na levo za skoro ceo krug i pritisnemo kavez uz telo menjac pazeci da granicnik na kavezu ne bude ispod granicnika na menjacu. Na slici sam to nespretno pokazo strelicama ali predpostavljam da je lako za skapirati
Drzeci ceo sklop da se ne raspadne vratimo onaj mali imbus sraf i zategnemo. Zatezanje po osecaju, pretezanje srafa nije dobro
Kad je sve na svom mestu, krpom pokupimo visak masti
Obzirom da smo odmascivali ceo menjac red je i podmazati ga. U svaki pokretan deo i zglob nanesemo po kap ulja i ostavimo minut do dva, posle toga menjac razradimo rukama i opet pokupimo visak ulja i obrisemo ceo menjac. Ja sam koristio ulje za lanac.
Nakon brisanja sklopimo menjac i vratimo na bicikl
Princip rada je isti za sve menjace vislje klase, naravno primenjivo je i na drumske menjace.
Nisam sve slikao jer me nesto zeza telefon pa pravi ponekad mutne slike...
Potrebno vreme je oko 20 minuta.
Podmazi zadnji menjac
#1
Postavljeno 06 February 2015 - 04:32 PM
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#8
Postavljeno 06 February 2015 - 08:51 PM
Грбићу, као и до сада, свака част на вољи за прављење оваквих упутстава!
#9
Postavljeno 06 February 2015 - 09:16 PM
Било би добро да ово упутство остане стално на врху овог дела форума (пиновано?). Ако неко има везу код админа нека је потегне и обезбеди ово.
Грбићу, као и до сада, свака част на вољи за прављење оваквих упутстава!
Heheheh... veza kod admina
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#10
Postavljeno 06 February 2015 - 09:20 PM
#11
Postavljeno 06 February 2015 - 09:22 PM
Озбиљно, разумем ја да овај форум нема класичне администраторе, али ако неко од људи који познају власника сматра да је тема вредна тога, нека му то и саопшти...
Hvala za podrsku
Takodje hvala svima za podrsku mojoj dosadi heheeheh
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#14
Postavljeno 07 February 2015 - 09:10 AM
Sraf koji, kako si napisao "drzi kao celinu kavez i telo menjaca tj. tenzioni zglob," slika br.3, je fabricki blokiran da se ne bi odsrafio. E sad, prilikom odsrafljivanja se taj aluminijum osteti i prilikom vracanja srafa vise nema tu funkciju da ga zadrzi da se ne odsrafi. Ne bi bilo lose da se na neki nacin ponovo blokira.
#16
Postavljeno 07 February 2015 - 09:53 AM
Sraf koji, kako si napisao "drzi kao celinu kavez i telo menjaca tj. tenzioni zglob," slika br.3, je fabricki blokiran da se ne bi odsrafio. E sad, prilikom odsrafljivanja se taj aluminijum osteti i prilikom vracanja srafa vise nema tu funkciju da ga zadrzi da se ne odsrafi. Ne bi bilo lose da se na neki nacin ponovo blokira.
Primedba na mestu. Moze, a i ne mora... Zglob ga drzi napetim, tako da do odsrafljivanje ne moze doci. Prosle godine sam na isti nacin podmazao dva menjaca koja se i dalje voze, nisam ih "obezbedio" sto ne mora da znaci da ne mora.
Може да се стави онај лепак за шрафове и проблем решен.
Ne moze lepak, povrsina je masna...
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#17
Postavljeno 20 February 2015 - 08:37 PM
Vrlo korisno, ovo do sad nisam probao ali možda uskoro kad nađem vremena da uradim servis i malo detaljnije podmazivanje svega na bajsu pred novu sezonu.
Bilo bi još bolje ako bi mogao da se napravi video tutorijal a možda već negde ima po netu pa da se postavi u ovoj temi, i ovo je odlično.
Hvala na korisnom uputstvu.
#20
Postavljeno 26 February 2015 - 09:18 AM
Vrlo korisno, ovo do sad nisam probao ali možda uskoro kad nađem vremena da uradim servis i malo detaljnije podmazivanje svega na bajsu pred novu sezonu.
Bilo bi još bolje ako bi mogao da se napravi video tutorijal a možda već negde ima po netu pa da se postavi u ovoj temi, i ovo je odlično.
Hvala na korisnom uputstvu.
Grbicu, odličan tutorijal, svaka ćast!
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika