Chamade, sad si vec od velike pomoci, Hvala !
Da jos malo pojasnim svoj dozivljaj biciklizma, ja sam prije svega pjesak i uvjek cu radije pjesaciti po rajskoj prirodi nego voziti biciklo, dok takmicarski biciklizam smatram za besmislicu i to veoma opasnu po zdravlje, a nikad mi nece biti smislen razlog odrzavanje Tur'dFransa i sl. takmicenja, nit mi je tu ista zanimljivo za gledanje, a posebno mi smijesno tkz. dzekiranje sa raznoraznom opremom, reklamnim majicama, spejsatl kacigama, visebojnim naocarama i sl. rekvizitom.
Dok mi nesto ovako vec djeluje kao korisna vjestina u prirodnim uslovima, a to je i Shkot, srodjen sa planinama i vrhovima...https://www.youtube....h?v=xQ_IQS3VKjA
Dakle, ne zelim biciklizmom nista nikom da dokazujem i pokazujem, a po najmanje sebi, vec sam sticajem okolnosti ovoga ljeta otkrio da je biciklo savrseno i najpovoljnije prevozno sredstvo koje ujedno pruza najveci osjecaj Slobode i nezavisnosti sa kojim mogu uz odgovarajucu kamp opremu da odem bilo gdje mi dusa zeli, a uglavnom zeli netaknutu prirodu, planine, rijeke, jezera, skrovite morske obale, a ugodjaja ima i po lijepim gradovima, posebno primorskim.
Za odnos prema biciklu pri velikim naporima primjenio sam filozofiju strica gorstaka koji je na Bjelasici uzgajao stoku a i konje sa kojima je krstario po okolnim planinama, pa jednom prilikom dok sam mu pomagao da sa drvima natovari svoga vranca, meni se ucinjelo da moze konj jos da se tovari pa stricu tako kazah, a onda sam od pametnog gorstaka dobio jedan od najkorisnijih odgovora ciji sam smisao kasnije cesto primjenjivao u zivot, a on mi tada smireno rece:
"Rode moj, ako pretovarim moga vranca i on se po ovim vrletima premori, povrijedi ili crkne, onda nije on vise konj nego cu to biti ja, sa svim njegovim teretom na sebi."
Pa tako se i ja ponasah premo svome prvom biciklu, sad vec slavnom "Vojvodi", od miloste nazvanim "Lolo" Anaconda (ovo anaconda mu je fabricki naziv a ja ga prijateljima slikovito tumacim da znaci kako moj Lolo nemilosrdno davi sve prepreke pred sobom a ujedno guta sve hiljade kilometara bez i jednog kvara) a radi se o jeftinom biciklu, sa "celicnim" ramom od ko zna kojih otpadnih metala i najprostijom opremom, sa tezinom oko 15kg, koji i sada radi besprekorno.
Sto se tice ovog crnog "vranac" Treka ZR9000 Full XT i Bontrager, on je prijateljev i pozajmljen mi je za ovu poslednju turu po Dalmaciji, ali sam njime odusevljen, ram mu zlata vrijedi, Bontrager upravljac i sjediste takodje, izuzetno mi povazan i upravljiv, XT sifteri "samaraljke" mi savrseno odgovaraju jer uglavnom po ravnom drzim sake opusteno preko rucica i samo klepnem po njima za veci prenos, sto se tice mjenjaca malo brlja s lancem, pa mi prijatelj sto mi dava KTM rece da se zamjeni zadnja kaseta i lanac, a osovinu i patronu srednjeg pogona ce mi on promjeniti sa njegovom dobrom servisiranom indust. lezajevima, a ja sada nakon ove ture s Trekom ubjedjujem prijatelja da mi ga proda kroz neku kompezaciju i ostatak para, a nisam mu ga jos vratio vec mi stoji u hodniku i potapsem ga uvjek kad prodjem govoreci mu da ce biti moj i da cu ga paziti ka i moj stric svoga vranca, i ako Bog da zajedno i detaljno prejasemo svu evropsku obalu sa sve okolnim planinama.
Dakle, zadnja kaseta se mora mijenjati, a sada sam u nedoumici da li je bolje 11-34 ili12-36 ?
Nakon vasih logicnih savjeta da su za duze ture V-brake najbolja solucija jer se jako teško kvare i vrlo lako popravljaju ili menjaju, razmisljam o mogucnosti da poskidam hidrauliku i montiram V-brake, jer i na prednjoj vili i pozadi postoje rupe za njihovo postavljanje, a sad ne znam da li je to sasvim kompaktibilno sa vec postojecim XT rucicama za kocenje na volanu ?
Sta preporucujete od V-brake kao najbolje u odnosu cjene-kvaliteta ?
Ako neko ima iskustva ili saznanja kakve su mogucnosti da se na ovom klasicnom MTB biciklu postave nosaci za zadnje bisage s obzirom da u gornjem djelu rama nema predvidjenih rupa za to i moze li se nesto izvesti a da je cvrsto i stabilno ? (prijatelj mi ima onaj montirajuci MTB nosac sto visi u vazduhu ali na to moze stati samo ranac)
Nakon ove poslednje ture nekako se snazno povezah s ovim Vrancem i samo razmisljam kako bi smo upar krenuli na buduce pute, pa vas molim za svaki savjet i uputstvo kako bi smo to postigli, a ujedno se zahvaljujem u svoje i njegovo ime, ali i obecavam da cu s vama podijeliti jednu izuzetnu instrumentalnu muzicku kompilaciju koju sam kao stari majstor specijalno napravio za ovo sledece putesestvje (samo da je prethodno uploadujem i bice postavljena ovdje) pa ko voli nek je slusa dok biciklira bezbjednim stazama, a ja je cuvam za slusanje duz morske obale...https://www.youtube....h?v=ADwfyxpriAM