Jump to content


Photo

Zamjena zadnje kasete, lanca, diskova i plocica


  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#1 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Posted 23 January 2015 - 04:57 AM

Pozdrav svim ljudima sto ljube bicikle i to isto cine sa, uz, pored ili posle upotrebe... n2:Cm-smiley

Prvi put u ovom zivotu ovoga ljeta, jeseni i zime biciklirah natenane i vise puta cjelom Crnom Gorom, sjevernom Albanijom i juznom Dalmacijom, ponajvise sa Capriolom zvanim "Lolo" Anaconda, od 200 evra, pa zatim od prijatelja pozajmljenim KTM Phonic Carbon Full XT od par hiljada evra, a naposletku ovih dana odvozih petodnevnu turu po crnogorskoj i dalmatinskoj obali sa mojim novim "vrancem"...Trek 8500 ZR9000 Full XT i Full Bontrager...http://bikeam.com/br.../trek-pg136.htm

 

Na Treku su "samaraljke" koje mi savrseno odgovaraju, a zadnja kaseta je XT 9-faz sa zubcima 11-34.

Kasetu bih zmjenio sa 9-fazom i zubcima 12-36, jer bicikliram sa velikim teretom (sada s rancem a bice kasnije bisage) i po svim mogucim terenima sa cestim usponima.

Na netu sam nasao samo jednu ponudu za 9-faz 12-36, a to je Shimano Deore CS - HG61, pa me zanima da li postoji jos nesto u ponudi za 9-faz a da ima 36 zubaca, od LX, SLX ili XT, i gdje se to moze dobaviti u Srbiji ili Njemackoj ?

Takodje, koji bi Lanac odgovarao u najboljem odnosu cjene-kvaliteta za ovu novu zadnju kasetu ? (Lanac sa kopcom za lako skidanje)

 

Na Treku su kocnice Shimano XT BR M765, a diskovi su 160mm sa oznakom SM-RT75

Molim za preporuku u najboljem odnosu cjene-kvaliteta za nove plocice (paknove) i za nove Diskove, i gdje se to moze dobaviti ?

 

Ako Bog da, s ovim vrancem bih na proljece odvozio visemjesecnu turu duz cjele obale mora evropskog kontinenta, a do tada bi se kretatali i upoznavali preostale Bozje ljepote Balkana.

 

Hvala na svakom savjetu i preporuci koji ce omoguciti da vranac stoicki podnese sav teret i moju nepresusnu zelju za putovanjima... n2:smiley_bike

 

Od srca pozdrav uz omiljenu pjesmu mojih putesestvja...https://www.youtube....h?v=ZjI_wS7KjvI

 

 


  • 0

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 23 January 2015 - 06:04 AM

Za turneju ti je svaka klasa kaseta OK - ne moraš tražiti da bude baš XT. To je za trkače. Bolje dve jeftine, nego jedna skupa.

 

Lanac:  KMC X-9, ako je bitna brza spojnica (mada bih na turneju poneo alat za lanac svakako iz više razloga). 

 

Kako sam pročitao specifikacije taj bajs napred ima mali zupčanik od 24 zuba. 24x34 bi trebalo da tera uz svaki uspon čak i natovaren bajs (posebno ako planiraš asfaltom voziti), svakako ne dobijaš ništa radikalno sa 2 zuba više pozadi (posebno sa 34 na 36), tako da se ja ne bih baš previše opterećivao kasetom (bolje je 12-36, ali nije i obaveza za turneju).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#3 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 23 January 2015 - 10:04 AM

Od lanaca shimano hg73 ali treba da se dokupi brza spojnica, dugotrajan lanac za opterecenja, KMC X9 kako je kolega napisao vec ide sa spojnicom, takodje dobar lanac ali malo bucniji, Sram PC971 isto dobar lanac i dolazi sa brzom spojnicom. Da potvrdim kolegu jos jednom, bez obzira na spojnicu alat za lanac obavezno uvrstiti u opremu za put.

http://www.chainreac...hain/rp-prod247

http://www.kmcchain....peed_derailleur

https://www.sram.com...ts/pc-971-chain

Kaseta ti je najmanji problem za ture, svaka ce izdrzati, a dva zuba u nizim prenosima ne prave bitnu razliku. Deore je klasa koja bi bila moj izbor za duza putovanja.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#4 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 23 January 2015 - 10:18 AM

Ja imam sram pc991 i prezadovoljan sam njime, takodje ima brzu spojnicu.
Sto se tice masinice, ove sto se prodaju kod nas, jeftine, su izuzetno krte i ona igla za izbacivanje/ubacivanje pina u lanac mnogo lako puca. Ali u svakom slucajus obzirom na cenu nije lose da se ima.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
  • 0

#5 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4634 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 23 January 2015 - 01:07 PM

Prenos 22-36 je odličan za mtb za veoma strme uspone i za tu namenu je odličan.

Međutim pričao sam sa jednim čovekom koji je proputovao pola sveta na biciklu natovaren bisagama, kaže da je maksimum koji on koristi 30 ili 32 zuba pozadi jer mu je 34-36 mnogo sitan prenos i ne može da održava ravnotežu natovaren bisagama na tako sporom prenosu, pogotovo kad su mu natovarene bisage na prednjoj viljušci.

Jednostavno mnogo sporo se kreće i gubi ravnotežu, tako da je njegov stav da je najbolje guranje na oštrim uzbrdicama jer sitniji prenosi ne pomažu iz gore navedenih razloga.

Inače on vozi 7faz jer je kaže najlakše naći delove u egzotičnim zemljama (čitaj nedođijama) za 6-7faz.

Kaseta mu je raspertlana (uzmeš i raznituješ kasetu da svi zubčanici mogu da se menjaju ponaosob i nanižeš sve zubčanike koji su ti potrebni na freewheel i stegneš osiguravajučom maticom) i onda po potrebi ubacuješ zubčanike koji ti odgovaraju u zavisnosti od konfiguracije terena i dostupnosti delova).

Inače ne koristi šiftere koji su indeksirani već frikcione (povlače sajlu koliko onoliko koliko si pomerio ručicu) tako da nema problema sa različitim kasetama i zupčanicima i spejserima između njih, lanci dostupni svuda, ručice pasuju na skoro svaki menjač.

Njegov bajs je 26'' i to me je isto začudilo jer je po meni mnogo lakše voziti 28'' ali on ima logiku da su jači 26'' točkovi, manje stradaju žice, lakše se nalaze gume i žice u nedođijama ima ih svaki servis, težište bajsa je niže pa je i bicikl stabilniji.

V-brake kočnice, ništa hidraulika i diskovi, zbog delova koji su slabo dostupni u vukojebinama.

Da napomenem da mu je na bajsu namontirano Brooks sedište model B67 koje sam probao i jako je udobno, nešto najudobnije što sam probao.

Naravno CrMo ram sa mufovima i CrMo viljuška zbog toga što su jako izdržljivi, ako nešto i pukne lako se zavari bilo kojim aparatom i nastavljaš putovanje.

Znači totalno mu je običan bicikl što se tiče opreme, sve je jako jednostavno i u funkciji lake popravke i udobnosti.

Inače čovek je obišao pola sveta na bajsu.

Kada bih se eventualno odlučio za neko dalje egzotično putovanje, sklopio bih bicikl baš kao njegov.


  • 4

#6 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Posted 23 January 2015 - 02:01 PM

+1 за KMC X-9,лично га поседујем до сада сам са њим прешао неких 1500 километара,без икаквих проблема.


  • 0

#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 23 January 2015 - 02:36 PM

Prenos 22-36 je odličan za mtb za veoma strme uspone i za tu namenu je odličan.

Međutim pričao sam sa jednim čovekom koji je proputovao pola sveta na biciklu natovaren bisagama, kaže da je maksimum koji on koristi 30 ili 32 zuba pozadi jer mu je 34-36 mnogo sitan prenos i ne može da održava ravnotežu natovaren bisagama na tako sporom prenosu, pogotovo kad su mu natovarene bisage na prednjoj viljušci.

Jednostavno mnogo sporo se kreće i gubi ravnotežu, tako da je njegov stav da je najbolje guranje na oštrim uzbrdicama jer sitniji prenosi ne pomažu iz gore navedenih razloga.

Inače on vozi 7faz jer je kaže najlakše naći delove u egzotičnim zemljama (čitaj nedođijama) za 6-7faz.

Kaseta mu je raspertlana (uzmeš i raznituješ kasetu da svi zubčanici mogu da se menjaju ponaosob i nanižeš sve zubčanike koji su ti potrebni na freewheel i stegneš osiguravajučom maticom) i onda po potrebi ubacuješ zubčanike koji ti odgovaraju u zavisnosti od konfiguracije terena i dostupnosti delova).

Inače ne koristi šiftere koji su indeksirani već frikcione (povlače sajlu koliko onoliko koliko si pomerio ručicu) tako da nema problema sa različitim kasetama i zupčanicima i spejserima između njih, lanci dostupni svuda, ručice pasuju na skoro svaki menjač.

Njegov bajs je 26'' i to me je isto začudilo jer je po meni mnogo lakše voziti 28'' ali on ima logiku da su jači 26'' točkovi, manje stradaju žice, lakše se nalaze gume i žice u nedođijama ima ih svaki servis, težište bajsa je niže pa je i bicikl stabilniji.

V-brake kočnice, ništa hidraulika i diskovi, zbog delova koji su slabo dostupni u vukojebinama.

Da napomenem da mu je na bajsu namontirano Brooks sedište model B67 koje sam probao i jako je udobno, nešto najudobnije što sam probao.

Naravno CrMo ram sa mufovima i CrMo viljuška zbog toga što su jako izdržljivi, ako nešto i pukne lako se zavari bilo kojim aparatom i nastavljaš putovanje.

Znači totalno mu je običan bicikl što se tiče opreme, sve je jako jednostavno i u funkciji lake popravke i udobnosti.

Inače čovek je obišao pola sveta na bajsu.

Kada bih se eventualno odlučio za neko dalje egzotično putovanje, sklopio bih bicikl baš kao njegov.

Potpisujem (i vozim sličan bajs). Samo bih od brooksa preporučio model Flyer. B67 sa federima. Federi su veoma kruti, samo odrade na baš udarnim rupama (da ne nabije sve u kičmu), ali nema pogo skakutanja kad se pedala - barem sa mojih 80ak kila + ranac.

 

S tim što sam stavio v-brake - ovde mi je to zgodno - nabavljam samo pakne i menjam ih (one što se ubace u nosač pakne). Ali ram ima sve što treba da se stavi canti kočnica ponovo.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#8 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Posted 23 January 2015 - 02:40 PM

Prenos 22-36 je odličan za mtb za veoma strme uspone i za tu namenu je odličan.

Međutim pričao sam sa jednim čovekom koji je proputovao pola sveta na biciklu natovaren bisagama, kaže da je maksimum koji on koristi 30 ili 32 zuba pozadi jer mu je 34-36 mnogo sitan prenos i ne može da održava ravnotežu natovaren bisagama na tako sporom prenosu, pogotovo kad su mu natovarene bisage na prednjoj viljušci.

Jednostavno mnogo sporo se kreće i gubi ravnotežu, tako da je njegov stav da je najbolje guranje na oštrim uzbrdicama jer sitniji prenosi ne pomažu iz gore navedenih razloga.

Inače on vozi 7faz jer je kaže najlakše naći delove u egzotičnim zemljama (čitaj nedođijama) za 6-7faz.

Kaseta mu je raspertlana (uzmeš i raznituješ kasetu da svi zubčanici mogu da se menjaju ponaosob i nanižeš sve zubčanike koji su ti potrebni na freewheel i stegneš osiguravajučom maticom) i onda po potrebi ubacuješ zubčanike koji ti odgovaraju u zavisnosti od konfiguracije terena i dostupnosti delova).

Inače ne koristi šiftere koji su indeksirani već frikcione (povlače sajlu koliko onoliko koliko si pomerio ručicu) tako da nema problema sa različitim kasetama i zupčanicima i spejserima između njih, lanci dostupni svuda, ručice pasuju na skoro svaki menjač.

Njegov bajs je 26'' i to me je isto začudilo jer je po meni mnogo lakše voziti 28'' ali on ima logiku da su jači 26'' točkovi, manje stradaju žice, lakše se nalaze gume i žice u nedođijama ima ih svaki servis, težište bajsa je niže pa je i bicikl stabilniji.

V-brake kočnice, ništa hidraulika i diskovi, zbog delova koji su slabo dostupni u vukojebinama.

Da napomenem da mu je na bajsu namontirano Brooks sedište model B67 koje sam probao i jako je udobno, nešto najudobnije što sam probao.

Naravno CrMo ram sa mufovima i CrMo viljuška zbog toga što su jako izdržljivi, ako nešto i pukne lako se zavari bilo kojim aparatom i nastavljaš putovanje.

Znači totalno mu je običan bicikl što se tiče opreme, sve je jako jednostavno i u funkciji lake popravke i udobnosti.

Inače čovek je obišao pola sveta na bajsu.

Kada bih se eventualno odlučio za neko dalje egzotično putovanje, sklopio bih bicikl baš kao njegov.

 

Има логике,јако добар савет.


  • 0

#9 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Posted 23 January 2015 - 04:25 PM

Gospodo i bratstvo po omiljenom prevoznom sredstvu Hvala na korisnim i preciznim uputstvima !

 

Objasnicu svoju istoriju, nacin, smisao i filozofiju bicikliranja. Prije 5 god. kupih nov Capriolo Anaconda za 200e radi malo voznje po okolini i do sela, ali ga nisam svo to vrijeme vozio vise od 20tak puta jer sam strastveni planinar-pjesak i uzivaoc u kretanju na sopstvenim nogama, da bih tek ovoga ljeta sticajem okolnosti otkrio savrseno prevozno sredstvo jer su sve do kraja jula na sjeveru CG bile svakodnevne kise do podneva pa se u ostatku dana nije moglo pjeske negdje dalje otici i tada se prihvatim bicikla koje mi je svo vrijeme stajalo pred ocima u hodniku stana i otkrijem da se s njime moze za kratko vrijeme mnogo toga obici, pa iz dana u dan sireci krugove obidjem svu okolinu i gradove i sve okolne planine od Bjelasice preko Komova do Prokletija i sve ostalo uzduz i poprijeko, a onda se dosjetim da napunim poveci ranac s kamp opremom, odjecom i hranom krenuvsi put mora gdje za 14 dana vise puta i detaljno obidjoh svu obalu CG, sjeverne Al i juzne Dal.

Onda sve to i jos dalje i detaljnije ponovim sve do Splita sa pozajmljenim KTM Phonicom, a sada i sa Trekom, pri tome kao strastveni ljubitelj i uzivaoc netaknute prirode, skrovitih plaza, magicnih suma, rijeka, jezera i planinskih vrhova, asfaltni putevi mi sluze samo da brze stignem a svako skretanje po makadamu, stazama i bogazama koje me vode u savrsenstvo Bozije prirode je obavezno i ono zapravo daje potpun smisao mom bicikliranju koje je samo i jedino savrseno i besplatno sredstvo da stignem i boravim tamo gdje mi dusa zeli, sto zapravo znaci da mi okretanje pedala ne znaci nista ako se pri tome ne krecem i boravim u rajskim ovozemaljskim predjelima.

Iz ovih razloga nastojim da Treka osposobim za sto bolje i sigurnije kretanje po svim putevima, terenima i vremenskim uslovima koji me mogu zateci na putovanjima jer sam do sada iskusio sve moguce uslove vozeci i po olujnoj kisi, pa i snijegu (gdje su se XT mjenjaci sledili i ostali u samo jednom prenosu ali su XT kocnice i dalje funkcionisale)

 

Upravo sam sada premjerio i popisao sve oznake na prednjem pogonu: na kurbli je oznaka Deore XT Hollowtech II, na velikom zupcaniku je oznaka Mega Drive Train i ima 44 zubca, na srednjem nema oznake a on ima 32 zubca, a na malom zupcaniku je oznaka FSA i on ima 22 zubca.

Ako se odlucim za zamjenu s novim srednjim pogonom sta preporucujete najbolje u odnosu cjene-kvaliteta u odnosu na ovaj postojeci srednji pogon ? 

 

Za zadnju kasetu ste mi jasno objasnili da je sasvim odgovarajuca zamjena sa novim zupcanikom za 9-faz 12-36, a to je Shimano Deore CS - HG61

Za Lanac ste mi jasno objasnili koji su kvalitetni i najizdrzljiviji, a brza spojnica bi mi posluzila za lako skidanje, pranje i odrzavanje lanca u toku putovanja, dok alat za montiranje lanca svakako trebam dobaviti i to da je dobrog kvaliteta.

 

Molim za preporuku i povodom ovoga: 

Na Treku su kocnice Shimano XT BR M765, a diskovi su 160mm sa oznakom SM-RT75
Sta preporucujete u najboljem odnosu cjene-kvaliteta za nove plocice (paknove) i za nove Diskove, i gdje se to moze dobaviti  u SRB ili DE ?

 

Namjena ovog Treka je da prodje svim mogucim putevima,asfaltnim i makadamskim, ali sam takodeje voljan i da ga sacuvam od prekomjernih napora po rizicnim stazama tako sto bih ga gurao pored sebe i nosio gdje je to potrebno (upravo sam tako radio i sa jeftinim Capriolom koji je ovog ljeta prosao vise svakojakih puteva, obala i planina od svih bicikala u okolini i zasluzeno dobio titulu "Vojvoda od Jadrana i planina" a i sada funkcionise besprekorno uz jedinu zamjenu V-brake kocnica sa novim V-BRAKE - AVID SD3)

Za Treka planiram na proljece da zasluzeno dobije titulu "Vojvoda evropskih obala i primorskih planina", pa su stoga svi vasi savjeti i uputstva od presudne vaznosti.

 

Uz zahvalnost i pozdrav jos jedna omiljena kompozicija koja ce me pratiti na sledecim putovanjima...https://www.youtube....h?v=bKAm-8xzkB4


  • 0

#10 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 23 January 2015 - 04:45 PM

Iz ovih razloga nastojim da Treka osposobim za sto bolje i sigurnije kretanje po svim putevima, terenima i vremenskim uslovima koji me mogu zateci na putovanjima jer sam do sada iskusio sve moguce uslove vozeci i po olujnoj kisi, pa i snijegu (gdje su se XT mjenjaci sledili i ostali u samo jednom prenosu ali su XT kocnice i dalje funkcionisale)


Mala boca WD40 pomaže, kao i podmazivanje full sintetičkim motornim uljem (isto i za lanac kad je minus). Ako je baš previše hladno, tipa ispod -10, motorno ulje se može malo razblažiti uljanim razređivačem. Normalno je da se zaledi, pogotovo zadnji menjač.

Upravo sam sada premjerio i popisao sve oznake na prednjem pogonu: na kurbli je oznaka Deore XT Hollowtech II, na velikom zupcaniku je oznaka Mega Drive Train i ima 44 zubca, na srednjem nema oznake a on ima 32 zubca, a na malom zupcaniku je oznaka FSA i on ima 22 zubca.
Ako se odlucim za zamjenu s novim srednjim pogonom sta preporucujete najbolje u odnosu cjene-kvaliteta u odnosu na ovaj postojeci srednji pogon ?


Šta fali ovom? Ako nije potrošen ne bih ništa menjao. Ako jeste, Shimano Acera radi za sve pare. Za one skuplje nisam siguran da li se prave od čelika. Čelični su nešto teži od aluminijumskih (pričam o lančanicima), ali su puno izdržljiviji i dugotrajniji.


Za zadnju kasetu ste mi jasno objasnili da je sasvim odgovarajuca zamjena sa novim zupcanikom za 9-faz 12-36, a to je Shimano Deore CS - HG61


I Shimano Acera, ako ima u devetofazu će raditi posao isto. Sa 50ak grama više težine, što je zanemarivo za putni natovaren bajs. Isto će trajati, samo je jeftinija u nabavci (kažem, ako se pravi u devetofaz varijanti).

Za Lanac ste mi jasno objasnili koji su kvalitetni i najizdrzljiviji, a brza spojnica bi mi posluzila za lako skidanje, pranje i odrzavanje lanca u toku putovanja, dok alat za montiranje lanca svakako trebam dobaviti i to da je dobrog kvaliteta.


Preporuka za alat:
http://www.topeak.co...ts/Tools/mini18

Što se brze spojnice tiče, samo na osmofazu je koristiva ponovo. Na devetofazu (i 10, 11...) se NE PREPORUČUJE da se lanac rastavlja i ponovo sastavlja. Praktično za jednokratnu upotrebu. Ima da se kupe rezervne brze spojnice (mada koštaju oko 10 % cene lanca).

Na putovanju samo krpom prebrišeš lanac i podmažeš ponovo. Dodatni kilometri koji se izvuku detaljnim pranjem su zanemarivi spram vremena, truda (pa i troška za sredstva) za skidanje i baš pranje lanca.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#11 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Posted 23 January 2015 - 08:10 PM

FalloutBoy i ostale Ljudine veliko Hvala na iscrpnim, preciznim i veoma korisnim uputstvima !

 

Prednji pogon nije potrosen ali razmisljah da i tu stavim nove djelove radi vece sigurnosti i boljeg kontakta sa novim lancem na buducem visemjesecnom putovanju, ali ga vjerovatno necu mjenjati vec jednostavno skinuti, ocistiti i podmazati, a prijatelj koji mi pozjmljiva KTM rece da ima kvalitetnu servisiranu srednju osovinu i patrone sa industrijskim lezajevima koje ce mi montirati umjesto postojecih, tako da sa prednjim pogonom bi trebalo da sve bude u savrsenom redu. 

 

Nova zadnja kaseta 9-faz 12-36, Shimano Deore CS - HG61 moze se kupiti u DE za 25e http://www.bike24.de/p18832.html

Preko rodjaka u DE planiram da dobavim nove rezervne djelove i sav prateci alat koji ste mi preporucili.

 

FalloutBoy iz svog izvanrednog iskustva ponudio si odlicna resenja za sprecavanje smrzavanja pogonskih djelova i mjenjaca uz njihovo odrzavanje i podmazivanje.

 

 

Ako neko ima iskustva i saznanja po ovom pitanju molim za uputstva:

Na Treku su kocnice Shimano XT BR M765, a diskovi su 160mm sa oznakom SM-RT75

Sta preporucujete u najboljem odnosu cjene-kvaliteta za nove plocice (paknove) i za nove Diskove, i gdje se to moze dobaviti u SRB ili DE ?


  • 0

#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 23 January 2015 - 08:36 PM

Za diskove za bajs ne znam preporučiti, na žalost.

Kaseta:
http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2

(ima 12-36 varijanta da se naruči - svakako preporuka!)


Lanac:

http://www.bike24.co...3:215;orderby=2

(Ti x serije dosta traju, a cena je veoma povoljna)


SRAM je isto dobar i dugotrajan:

http://www.bike24.co...3:215;orderby=2


Ne znam koji bih pre od ova dva. Možda ipak SRAM po ovoj ceni.


Uz ne previše nege, izguraće oko 2500 km sa natovarenim bajsom po brdovitom terenu. Tako da broj lanaca može da se računa spram toga. :)

Jedna kaseta bi trebalo da izgura 3 lanca najmanje, ako se lanac menja na vreme i ako se ne vozi baš non-stop na jednom lančaniku (što u 3x9 varijanti teško da će biti slučaj - ima uvek bar 2 kombinacije za isti prenosni odnos bez previše ukrštanja lanca).
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#13 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 23 January 2015 - 09:11 PM

Ovde sam kupovao par puta https://shop.zweirad-stadler.de/ uglavnom sam imao srece pa su bile akcije, imaju web shop i naravno prodavnice po celoj nemackoj. 

 

Za Shimano hidrauliku jedina preporuka je shimano plocice i nema greske, ima naravno i ekvivalenata ali po priblizno istoj ceni za kraci rok trajanja. 

Licno da krecem na duzu turu, a imam shimano kocnice sa plocicama za zamenu, poverenje bih ukazao shimano plocicama. ne bih brkao babe i zabe.

X9 serija od KMC-a se pokazala prilicno dobro odnos cena kvalitet, dobijes i spojnicu. Usput receno kupi jos jednu spojnicu za rezervu, jer ako pukne lanac a nemas pin u rezervi spojnica ces zavrsiti posao do zamene lance.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#14 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 23 January 2015 - 09:21 PM

@fallout
Otkud to da se na 9,10fazima ne koristi spojnica za povremeno skidanje?
  • 0

#15 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 23 January 2015 - 09:25 PM

grbic, on 23 Jan 2015 - 10:11 PM, said:
Licno da krecem na duzu turu, a imam shimano kocnice sa plocicama za zamenu, poverenje bih ukazao shimano plocicama. ne bih brkao babe i zabe.
X9 serija od KMC-a se pokazala prilicno dobro odnos cena kvalitet, dobijes i spojnicu. Usput receno kupi jos jednu spojnicu za rezervu, jer ako pukne lanac a nemas pin u rezervi spojnica ces zavrsiti posao do zamene lance.

Može se alatom za lanac izbaciti puknuta karika i skratiti lanac za jednu kariku. Nikakav problem. Eventualno jedna spojnica za svaki slučaj, ali cenim da može i bez toga.

sajlonac, on 23 Jan 2015 - 10:21 PM, said:
@fallout
Otkud to da se na 9,10fazima ne koristi spojnica za povremeno skidanje?

Tako piše u uputstvu. Na 9 i 10 faz lancima piše da nisu za ponovnu upotrebu, da se pri rastavljanju lanca zameni ta spojnica. Znam da u praksi može da se skine bez posledica, ali proizvođač ne preporučuje. Svakako ne bih na putovanju rutinski rasklapao spojnicu samo da očistim lanac.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#16 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Posted 23 January 2015 - 10:36 PM

FalloutBoy svaka cast i hvala na briljantnim uputstvima sa objasnjenjima i ostalom bratstvu na dodatnim savjetima !

 

U sustini treba staviti novu zadnju kasetu koju si preporucio Shimano CS-HG400-9 Cassette 9-speed 12-36, cjena 15e, a jednu imati za rezervu u bisagama, 

takodje staviti preporuceni lanac SRAM PowerChain 971 Chain 9-speed, cjena 12e, a dva lanca imati u rezervi uz odgovarajuci alat za zamjenu i par spojnica.

Sa svim tim bi se moglo uspjesno preci 8-10.000km, a kada zatreba dokupiti jos 3 lanca pa sve ukupno preci oko 20.000km uz adekvatno kombinovanu voznju.

 

Imate li preporuku za najbolji odnos cjene-kvaliteta po pitanju spoljasnjih guma za drumsku voznju i onih za van puta, pretpostavljam da su Schwalbe ?

 

Na putovanju bih nosio obje vrste guma i time dobio na udobnosti, dugotrajnosti pa i brzini gdje je to potrebno, 

Tockovi na Treku su 26, sa nablama i obrucima Bontrager i sadasnje su gume od istog proizvodjaca, kramponke namjenjene za van puta.


  • 0

#17 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4437 posts
  • LocationBeograd

Posted 23 January 2015 - 10:36 PM

Tako piše u uputstvu. Na 9 i 10 faz lancima piše da nisu za ponovnu upotrebu, da se pri rastavljanju lanca zameni ta spojnica. Znam da u praksi može da se skine bez posledica, ali proizvođač ne preporučuje. Svakako ne bih na putovanju rutinski rasklapao spojnicu samo da očistim lanac.

Čemu onda brza spojnica ako se sme skinuti samo jedanput???

Ta preporuka proizvodjača postoji verovatno kako bi glupavim Evropljanima uzimali pare na tome. Brza spojka ne može se rastaviti u vožnji jer se sila koja nastaje prilikom pedaliranja zaključava.

 

 

FalloutBoy i ostale Ljudine veliko Hvala na iscrpnim, preciznim i veoma korisnim uputstvima !

 

Prednji pogon nije potrosen ali razmisljah da i tu stavim nove djelove radi vece sigurnosti i boljeg kontakta sa novim lancem na buducem visemjesecnom putovanju, ali ga vjerovatno necu mjenjati vec jednostavno skinuti, ocistiti i podmazati, a prijatelj koji mi pozjmljiva KTM rece da ima kvalitetnu servisiranu srednju osovinu i patrone sa industrijskim lezajevima koje ce mi montirati umjesto postojecih, tako da sa prednjim pogonom bi trebalo da sve bude u savrsenom redu. 

 

Nova zadnja kaseta 9-faz 12-36, Shimano Deore CS - HG61 moze se kupiti u DE za 25e http://www.bike24.de/p18832.html

Preko rodjaka u DE planiram da dobavim nove rezervne djelove i sav prateci alat koji ste mi preporucili.

 

FalloutBoy iz svog izvanrednog iskustva ponudio si odlicna resenja za sprecavanje smrzavanja pogonskih djelova i mjenjaca uz njihovo odrzavanje i podmazivanje.

 

 

Ako neko ima iskustva i saznanja po ovom pitanju molim za uputstva:

Na Treku su kocnice Shimano XT BR M765, a diskovi su 160mm sa oznakom SM-RT75

Sta preporucujete u najboljem odnosu cjene-kvaliteta za nove plocice (paknove) i za nove Diskove, i gdje se to moze dobaviti u SRB ili DE ?

Malo mi je nejasno šta želiš da postigneš sa ovim silnim zamenama elemenata. Pogon H2 je sasvim OK. Lanac k'o lanac.. ne traje dugo ako je bicikl natovaren. Kaseta 12-36 ti je potpuno nepotrebna.. ja za ture koristim KTM treking (28 točak) sa pogonom 22-32-44 i kasetom 11-34 što je i više nego dovoljno da se bicikl istera uz jake uspone. Bitan je dobro utegnut i ispravan bicikl.. i nešto korisnog alata.


  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#18 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 23 January 2015 - 10:54 PM

Zaboravih da napisem. Meni kmc spojnica za 9 traje vec drugi lanac hg73. Kao sto chamade je napisao, i istog sam misljenja da je to marketinski trik jer je jeftina.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#19 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Posted 24 January 2015 - 01:00 AM

Chamade, vozio sam oko mjesec dana KTM treking Phonic (28 točak) ram Carbon Light, sa full XT opremom i istim sistemom prenosa kao tvoj, a ovaj je bajk oko 8 kg ukupne tezine, sa bisagama pozadi i rancem na njima i svom kamp opremom, odjecom i hranom za 5 dana, pa sam prvog dana sa svim ovim odvozio najtezim putem u CG od Berana preko Mojkovca, uz kanjon Tare do Djurdjevica mosta pa 10km uspona i jos toliko do Zabljaka, onda spust do Savnika pa uspon 17km preko planine po mraku i spust isto toliko, pa ravnicom do Niksica i onda skretanje za Podgoricu u koju stigoh u 01h i sve to u jednom danu cirka 245km, da bih nakon 3h spavanja nastavio za Albaniju pa do Skadra i potom na obalu mora kroz grad Shendjin i kampovao na 5 km udaljenoj plazi, a onda rano zorom pjesacio prelijepom obalom oko 20 km gurajuci bajk pored sebe sve do usca rijeke Bojane ili Bune kako je oni zovu da bih se u njoj kupao narednih par sati, pa onda nastavio za Skadar, obisao grad i mjesto gdje se Bojana izliva i po mraku produzio za Ulcinj gdje sam spavao da bih jutrom odvozio obalu CG pa sledeceg dana nastavio do Prevlake i potom natenane u tri dana obisao svaku lijepu skrovitu plazu od Dubrovnika preko Makarske do Splita gdje sam na posletku na Rivi ispijo kafu i okrenuo se da vozim nazad, tako da odlicno znam koje su mogucnosti i udobnosti tog i takvog bicikla, koje su slicne voznji ferarija na bici-nacin, ali izvan asfalta po planinskim putevima i usponima jedan takav "ferari" moze samo da trucka, klati se i mlati prekomjerno umarajuci okretaca pedala koji na posletku to sve ko konjina gura, uzdise i puva sve uzbrdo.

Mnogo bolje sam prolazio po planini sa Capriolom zvanim Lolo Anaconda, na kojem je pola opreme noname i Tourney mjenjacem sa tockovima 26 i rancem na ledjima od 20tak kg, pa sam znao taj bajk da nosim po par sati kroz sumske vrleti kako bi se dokopali vrhova i usput obidjemo sva carobna planinska jezera u kojima se isplivamo a onda se sjurimo sa vrha Bjelasice do Biogradskog jezera, odvozimo oko njega pa mraku pa se dohvatimo asfalta i vratimo kuci napravivsi oko 150km krug po planini a ostatak drumom, nas 2, Lolo Anaconda i ja, pa sledeci put na Komove, zatim kroz Prokletije i sve ostale prelijepe planine sto ih Bog stvori u ovoj okolini, a za divno cudu ovaj jeftini bicikl je i dan danas u odlicnom stanju i sve je to prosao bez i jednog kvara niti bilo kakve zamjene djelova osim kocnica, sa istim jeftinim lancem, lancanicima i kasetom koje su presle par hiljada km i takodje obisle vise puta cjelu CG, sjevernu AL i juznu Dal.

 

Dakle, ako si sa svojim KTM trekingom 28 prolazio vise puta ovakvim planinama i terenima onda ti je jasno o cemu ti slikovito pricam, ako nisi onda da dodatno objasnim sta ja ocekujem od ovog Treka, a to je da mi pruzi svu udobnost i sigurnost ma kakvim terenom naumim da prodjem i sve sto me interesuje usput da obidjem pa iz tih razloga pitam za korisne savjete i uputstva, jer do sada nikad nisam imao bilo kakav kvar na bajsu, nit sam ikad mijenjao lanac i ostalo, a naumio sam na visemjesecni put duz svekolike evropske obale, od Mediterana i Atlantika do sjevernih mora i Rusije preko Krima i Crnoga mora uz Egejsko pa opet kraj Jadranskog da se kuci vratim i tako samog sebe castim za 50ti rodjendan, a onda cu u narednih 100 malo da usporim i da se vozim samo pitomim krajevima Sumadije, pa do mojih u Vojvodinu a kad sam vec tu mogao bih uz Dunav do svojih na Schwarzwald pa da prepedalam sve ono sto sam pjeske vec obisao...i tako...najteze je prvih 100 god. a posle sve ide lagano n2:drinks    


  • -1

#20 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 24 January 2015 - 03:31 AM

chamade, on 23 Jan 2015 - 11:36 PM, said:
Čemu onda brza spojnica ako se sme skinuti samo jedanput???
Ta preporuka proizvodjača postoji verovatno kako bi glupavim Evropljanima uzimali pare na tome. Brza spojka ne može se rastaviti u vožnji jer se sila koja nastaje prilikom pedaliranja zaključava.

Mislim da tu ima malo i jednog i drugog.

Prednost brze spojnice je što se brzo i lako, bez alata montira i skida lanac. Čak i ako nije za višestruko skidanje i stavljanje.

Nisam puno lupao glavu razlozima za preporuku da se ne skida i stavlja više puta jer mi je svakako zaludan posao skidati lanac za pranje. Moj sat srećom košta više od te uštede na lancu kroz malo duži vek trajanja.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users