Jump to content


Fotografije
- - - - -

Рефлектујући прслук


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
350 odgovora na ovu temu

#181 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 04 February 2015 - 10:58 PM

Posto smo svi zakljucili da smo dobronamerni i niko nije "isterao" svoje predlazem primirje...  n2:redbull


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#182 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 04 February 2015 - 11:05 PM

Berane je malo mjesto s izuzetnom okolinom u svim pravcima, uglavnom i daleko po okolini pjesacim, a bajs mi sluzi za dnevne ture 

Poen za mene pogodio sam odakle si... Samo na potezu BP do Mojkovca, Kolasina tako tvrdo zastupaju svoje stavove i jos cvrsce ih brane...


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#183 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4437 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 February 2015 - 11:06 PM

 

Takodje, molim da cujem od tebe i jednu cinjenicu i logicno objasnjenje da se ne nosi prsluk ?

 

 

 

 

 

Ne pratiš na času... sedi, 1 !!!

 

Sve vreme pišem na prethodnim stranama da je prsluk koristan i da treba da se nosi u noćnoj vožnji.. ko hoće neka ga nosi a ko neće ne mora da ga nosi. 


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#184 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4437 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 February 2015 - 11:13 PM

 

 

@Chamade, nema veze ko sta vozi, vec iz kojih pobuda to radi i zasto se bori protiv Obaveznog nosenja prsluka, a nemam nista protiv kvaliteta bici-opreme, vec mi je odvratno-smijesno i glupavo da neko nosi ruzne majice, sorceve i sve ostalo sa neukusnim reklamama raznih firmi, a pri tome nije placen da ih reklamira, ali umislja da je veca faca sa takvim natpisima i opremom, a ovamo mu smeta obavezno nosenje Prsluka koji mu spasava zivot omogucavajuci drugim vozacima da ga dobro i na vrijeme uoce i sacuvaju od pogibije, pri tome osim besmislenih komentara nisu u stanju da navedu ni jedan jedini razlog zasto nije dobro nositi Prsluk !?

 

Svako nosi ono što voli. Nije naše da polemišemo o tome da li su majice sa reklamama neukusne.. to je bici garderoba sa Ali expresa i uglavnom je takva (šarena i puna reklamnih natpisa). 

Ako ćemo iskreno.. i ja izbegavam prsluk jer ne želim da ličim na policajca na putu  :P


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#185 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 04 February 2015 - 11:25 PM

Ako ćemo iskreno.. i ja izbegavam prsluk jer ne želim da ličim na policajca na putu :P

Ne, ne ti ne mozes biti policajac... pre profesor sa uzrecicom "Ne pratiš na času... sedi, 1 !!!" hehehe
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#186 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Postavljeno 05 February 2015 - 02:03 AM

@Grbic, mi nismo u primirju, no u Bratstvu  n2:drinks al' izreka u mom kraju kaze: "Vole se ka braca", sto znaci da su u rivalstvu, al ne mogu jedan bez drugoga, a tu ima istine koja objasnjava ovdasnji mentalitet, stalnog nadgornjavanja i dokazivanja prednosti, al' nikad ne daju brata da padne u provaliju.

 

U ovoj mojoj pisaniji nije to slucaj, vec se licno uvjerih dok nosim prsluk da su vozaci vise skloni da me nasiroko obilaze i manje trube, vec gledaju da me sto prije prodju jer se i oni boje kontakta, a izgleda i veliki ranac koji se klati sa sve oranz prslukom ka na trupu, drzi njhovu paznju i mozda smeta u preglednosti dubine puta, prijetece iritira, asocira na policiju ili smecare pa gledaju da ga zaobidju i nastave voznju opusteno, u punoj preglednosti pred sobom.

 

Ja sam sebi bio smijesan kad sam prvi put stavio prsluk na ranac, pri prvoj 14  dnevnoj turi po moru, i to sam uradio samo zbog straha od policijskih kazni, a pri samom izlasku iz Berana, prije svitanja i u polu mraku, prvo sto sam vidio bjese policijska sacekusa iza krivine, gdje su upecali 3 kola i pisu im kazne, a ja ladno s kacigom na glavi, prslukom na rancu i svim svijetlima lagano na blazoj ubrdici prolazim medju njima dok su panduri sa sve komandirom zinuli i u cudu me gledaju, sta je ovo, ko je ovaj, a onda viknem: Dobro jutro gospodo ! oni nekako zbunjeno uzvratise, pa po ravnom ubrzam, al pun sebe, ka ciganin kad jase mrsavog al nakindjurenog konja kroz pijacu, a kad prodjoh prva dva tunela kroz Tifransku klisuru osjetim takvu snagu, radost i Slobodu, jezdeci pored Lima ka s krilima i tad predosjetih da cu s Lolom vrhunski se provest bas na moru, i tako bi, a iznova biva sve ljepse. 

 

Iskreno receno, posle ovoliko svakojakog iskustva ne uzdam se niusta oko sebe, nit policiju ni ostale vozace, no da mi je biciklo ispravno, ja voljan, sit i odmoran, dobro oznacen i svima uocljiv, skoncentrisan dje je rizicno i samo se Bogu pomolim da me sacuva od zla svakojega i sve mi se dogadja ljepse i vise no sto prizeljkivah i nek tako bude ubuduce, da sam ucinim za svoju sigurnost sto treba ucinjeti, a sve ostalo je u Bozjim rukama.

 

Ostalim biciklistima ne zelim nista manje, no da povedu racuna o sopstvenoj sigurnosti, da vas svi uocavaju...

 

...a sreca hrabre prati i oprezne Bog cuva !


  • 0

#187 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 February 2015 - 05:25 AM

Polite-hi-viz.jpg

 

Računam da će zakon uvesti, ali ga neće sprovoditi, pa će i dalje nositi ko želi - kao i svetla (?!?!?!?) što stavlja na bajs samo ko želi zbog sebe. Preko pola biciklista po NS je neosvetljeno.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#188 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Postavljeno 05 February 2015 - 06:53 AM

Procitah pazljivo cjelu temu i razmisljah samo iz ugla Novosadjanina na bajsu u spicu saobracaja (i sam vozih po NS ali za Bozic, bez gradske guzve) i na osnovu argumenata iz vaseg iskustva potpuno ste u pravu da je u cijeloj situaciji prica o prsluku u gradskim uslovima samo zamagljivanje ociju i nesposobnosti vlasti da sankcijama i edukacijom rijesi cestu bahatost i bezobzirnost vozaca, a tek sad procitah tekst-vijest koju je postavio FalloutBoy i ne mogu da vjerujem da je covjek sto usmrti maloljetnika, onako pijan i preko 80 km brze voznje osudjen pod olaksavajucim okolnistima na samo 2 god !?

 

Ljudi, nema druge no da se povezujete i svim raspolozivim sredstvima, protestima, medijima, lobiranjem natjerate sve i svakoga da postuje prava biciklista.

 

@FalloutBoy, ovo je druga strana "crne" medalje: "Računam da će zakon uvesti, ali ga neće sprovoditi, pa će i dalje nositi ko želi - kao i svetla (?!?!?!?) što stavlja na bajs samo ko želi zbog sebe. Preko pola biciklista po NS je neosvetljeno"

 

I ovo niko ne dovodi u red u tolikom gradu s mnostvom mogucih opasnih situacija ?!

 

Nek vam je Bog u pomoc dok budete sve ovo preokretali na bolje !


  • 0

#189 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 February 2015 - 07:56 AM

Priča i argumenti o prsluku u gradu su upravo tema diskusije. Izloženi su stavovi - svako iz svog ugla, ili objektivnije. Neki misle da treba, neki da ne treba. Ima dobrih argumenata za oba stava. Na kraju će biti kako odluče oni koji donose zakon, mislim da u Srbiji nema ni blizu dovoljno biciklista da bi se neko zabrinuo šta će misliti o zakonu ljudi koji voze bajs redovno. Na žalost.

Što se tiče priče o "bahatom i bezobzirnom vozaču", to sam stavio samo da ilustrujem da i po sadašnjem zakonu krivica ne leži na biciklisti, čak i ako nema ni svetla na bajsu, na neosvetljenom delu puta. Zbog činjenice da je poginulo dete i da je vozač bio pijan, uzdržaću se od dalje rasprave, iako je moj stav po tom konkretnom slučaju (i kaznama uopšte) malo drugačiji od stava velike većine. Sudovi postoje kako bi se isključile emocije i subjektivnost jer to vodi ka krvnoj osveti, a ne pravdi i harmoniji u društvu. Da ne govorim o tome što da je pola ljudi koji se izdaju za hrišćane zaista takvo, sudovi i policija ne bi bili ni potrebni.

Noves, spominješ Boga u gotovo svakom postu. "Ne sudite da ne budete osuđeni" je prilično čuvena izreka jednog poznatog jevreja, tamo 30ih godina nove ere. Držao čovek besedu na nekoj gori (mada se i danas naučnici spore oko toga gde je to tačno bilo). Rekao je i da treba ljudima praštati pogreške. I da ljudi treba da se vole i poštuju. Svašta je lepo rekao. Ja nisam hrišćanin i ne verujem u Boga (ni jednog), ali se trudim da tako živim, tako sam vaspitan... od strane oca komuniste. :)
  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#190 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 05 February 2015 - 08:02 AM

 

Računam da će zakon uvesti, ali ga neće sprovoditi, pa će i dalje nositi ko želi - kao i svetla (?!?!?!?) što stavlja na bajs samo ko želi zbog sebe. Preko pola biciklista po NS je neosvetljeno.

Bas tako... Da sam na mestu ovih udruzenje pre bih pokrenuo neku kampanju o podizanju svesti kod samih biciklista vezanu za nocno obelezavanje, nesto u fazonu "Svetlo glavu cuva"... Neke radionice tog tipa... Ovaj namet u vidu prsluka je glup, terati ljude na nesto, uniformisati bicikliste... To mu dodje kao neki vid uzimanja licne slobode i zadovoljstva. Nije samo po NS pola biciklista neosvetljeno, tako je i u BG i svuda gde se vozi bicikl, jer nemamo svest o tome. Neki put uvece, prodjem delom od Hotela Jugoslavija ka Brankovom mostu, jedan dobar deo staze je neosvetljen i ako nemas lampu zaista ne vidis kuda ides, e u tom delu sretne po nekoliko njih koji voze u mrklom mraku bez svetla, da ne pominjem ove sto dzogiraju, tek njih ne vidis... Nemamo svest o tome... 

Vec sam pisao o ovome... letos smo zena i ja vozikali bicikle po grckoj, konkretno lefkada, verovali ili ne samo smo nas dvoje imali svetla na biciklima, dok recimo kad smo se vozikali po Salzburgu nema trika da uvece vidis biciklistu bez osvetljenja, tako da se moze reci da je u pitanju saobracajno vaspitanje i kultura...


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#191 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4437 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 February 2015 - 08:54 AM

 

Računam da će zakon uvesti, ali ga neće sprovoditi, pa će i dalje nositi ko želi - kao i svetla (?!?!?!?) što stavlja na bajs samo ko želi zbog sebe. Preko pola biciklista po NS je neosvetljeno.

+1  

 

Ja tu stvar ne volim mada ću verovatno koristiti ako budem vozio noću.. za svaki slučaj. Što se tiče svetla na biciklu tu sam uredno opremljen.


  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#192 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 February 2015 - 09:05 AM

Ja prsluk nosim i koristim. Samo ne bih voleo popiti kaznu kad ga zaboravim/ne ponesem, ili me uhvati mrak, neplanski. Pogotovo leti.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#193 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14861 posts

Postavljeno 05 February 2015 - 09:22 AM

dancing-trollface-o.gif

Jeste li se dogovorili u miru i slozi... Sad bi neki saljivdzija mogao da postavi pitanje o posedovanju i nosenju dokumenta o poznavanju saobracajnih propisa, kao i potrebi saobracajne policije da kontrolise isto jer ko vozi javnim putem mora da zna saobracajna pravila kako izgleda i sta znaci signalizacija kao svi ucesnici u saobracaju... Muahahahahaha (zlokobni smeh)


  • 0

#194 vladags

vladags
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 05 February 2015 - 09:41 AM

Sad jest malo šaljivo, ali može i ozbiljno da se shvati.

Koliko su biciklisti koji nemaju voazčku dozvolu ili koji su maloletni, a učestvuju u saobraćaju u stvari upoznati sa propisima?

 

Recimo pre neki mesec krenuo ja na "Kritičnu masu", lepo Bulevarom ka trgu.

Raskrsnica sa Ruzveltovom (kod Vukovog spomenika), crveno svetlo. Ja stajem kao i kola.

Dvoje omladinaca (kako to socijalistički zvuči, šta ću i ja sam bio nekad Titov Pionir pa Omladinac), prodjoše pored mene, pored

svih kola koja su zaustavljena i pravo kroz raskrsnicu, kao da ne postoji ni semafor, a ni ostala kola. 

Srećom nije u tom trenutku niko skretao.

Htedoh da ih pojurim da im kažem deco nemojte se zezati sa tim stvarima.

 

Eto i to je pored prsluka zanimljiva tema...

 

Jest malo OT, al na neki nači i nije...


  • 0

#195 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 February 2015 - 10:25 AM

Bajsom redovno prolazim pored kola (kao i motorom), pogotovo ako stoje. I prolazim na crveno (kad se uverim da nikog ne ugrožavam).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#196 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 05 February 2015 - 10:37 AM

Bajsom redovno prolazim pored kola (kao i motorom), pogotovo ako stoje. I prolazim na crveno (kad se uverim da nikog ne ugrožavam).

Ti si ozbiljan delikvent  n2:hahaha


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#197 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 February 2015 - 10:55 AM

Ti si ozbiljan delikvent  n2:hahaha

n2:drinks

 

I pravim te tikove ramenom!   :)

 

 

 

n2:gitara

 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#198 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Postavljeno 05 February 2015 - 09:01 PM

Sto se tice gradskog ambijenta nema nikakve potrebe da biciklisti nose prsluke, ali svjetla i ostalu signalizaciju obavezno, kad se svi vozaci natjeraju da postuju zakon-pravilo ogranicenja brzine, jer se u tom slucaju gradom vozi izmedju 30-50 kmh, i pri tome vozaci imaju dobru preglednost nad svim ucesnicima saobracaja i kratku zaustavnu tacku.

 

Vozeci po DE gradovima, a posebno B.Badenu to su rijesili uglavnom bez ucesca policije, gdje su cesto oznacene zone 30kmh, sa kamerama po ulici, ili cak postave veliku signalizacionu tablu pred ulazak u naselje koja vozacu direktno mjeri i ujedno pokazuje trenutnu brzinu pa sam vidi kolko jos treba da uspori a i tu je kamera, pa sam jednom prekoracio 8km, zureci da se sto prije dokopam Schwarzvalada i planinarenja, taj dan se nauzivam i vratim u stan svojih misleci sve je u redu kad petog dana stize na kucnu adresu pismo sa oznakom mjesta i prekaracenja brzine sa sve uplatnicom da u roku 10tak dana vlasnik ovog DE auta uplati u posti 20e za kaznu, moji mi to pokazu i kazu da ubuduce pazim, a onda mi vise nije palo na pamet da dje prekoracim, pa onda pravilo da u zoni 30 moras da usporis ili stanes kad vidis da ti s Desne ulice dolazi prevozno sredstvo koje tad ima prednost, pa se ja cudio sto mi sviraju i ljute se kad samo prodjem, pa mi moji objasne to pravilo, pa naviknem sebe da stajem ili kad sam u takvoj ulici da se ukljucujem s prednoscu, i jos mnogo drugih pametnih finesa da sve funkcionise lagano, lijepo i bez stresa.

 

A ko hoce da i dalje stresa druge u saobracaju, drzava mu sa pisamcima za kazne otrese velike pare, pa ako prekoraci odredjen broj dozvoljenih prekrsaja u mjesecu, onda mu policija dodje na vrata i povede u stanicu, oduzme vozacku dozvolu na odredjeno vrijeme i posalje pjeske nazad kuci, pa ako bas presere ka mi jedan poznanik sa sportskom cupe meckom, koga zaustavi policija, pa na alco-narco test, a ovaj naduvan ka B.Marley, pa u stanicu ode mu vozacka, a nakon nekoliko sati boravka u stanici s taxijem kuci i zabranom voznje 1 god. sa obaveznim jednomjesecnim testiranjem u bolnici na uzimanje narkotika i naknadnim polaganjem za vozacku dozvolu, al ako mu za to vrijeme nadju u krvi prisustvo narkotika nema nista od vozacke jos 1 god, pa ga ja vozim po gradu i svratimo do kuce mu, kad on otvara garazu a unutra cupe srebrni ljepotan skuplja prasinu i ceka da mu se vlasnik skine s droga jer je za drzavu do daljnjeg postao baba-roga i nema sanse da vozi dok ne upozna i prihvati pametnog Boga.

 

Dakle, na slicno ovome treba insistirati i natjerati vlast da sve ovo sprovodi i sankcionise, ni po babu nit stricevima, no po redu i zakonu za sve i svakoga !


  • 0

#199 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 February 2015 - 09:24 PM

Koliko vidim uviđaš da je zapad po saobraćajnoj kulturi i zakonima/sprovođnju istih daleko ispred nas.

Kako onda u vezi biciklista imaš drugačije mišljenje?

Tek na tom polju su svetlosnim godinama ispred, a skoro nigde nisu obavezni prsluci. Bicikl je tamo daleko više zastupljen kao prevozno sredstvo i sve to provereno funcioniše dobro. Kad vidim onu Holandiju, mase ljudi, kakve kacige prsluci... svi srećni i zadovoljni, biciklizam cveta.

 

Moje mišljenje je da nema potrebe eksperimentisati i izmišljati toplu vodu ako već postoji rešenje koje je provereno u praksi.

Znači gospodo ako stvarno želite napredak, prepišite evropske zakone, sprovodite ih i rezultati će doći garantovano. Nije sigurno ni njihov sistem idealan, utopija ne postoji ali razlike su valjda svakom očigledne.


  • 0

#200 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1891 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 05 February 2015 - 11:16 PM

Било је занимљиво слушати саме Холанђане и причу о томе како су дошли до културе саобраћаја/бициклирања какву имају данас. Укратко - борба је била тешка и трајала је деценијама (а траје и данас). Мислим да се треба запитати који је најбољи начин да достигнемо тај ниво. Да прођемо исту тешку борбу и чекамо деценије?

 

Бацање бициклиста под точкове аутомобила ја не видим као добар начин да возачи постану свесни нашег постојања. Физички обрачуни још мање. Али, видљивост и културно понашање, а нарочито у оквиру одређених правила и закона, могли би знатно да скрате пут. Уместо једног који ће да се мангупира по сред траке и намерно смета, јер је и њему сметао неки камионџија, много више добијамо са стотину бициклиста који возе уз десну ивицу, са светлима и прслуцима. Ја сматрам да саобраћај може несметано да се одвија и када возачи и бициклисти деле коловоз, да има места за све. Али, једини начин да до тога дођемо јесте да то виде и сами возачи. Бахатост једног не можемо да надокнађујемо нервирањем свих осталих, на пример. На оној фијаско вожњи по Београду (Тиха вожња), када су неки бициклисти и ударали аутомобиле (!) који су, за разлику од бициклиста (!), возили по свим прописима, могло се видети како возачи реагују. Када смо сви били у лепој колони, многи су нас поздрављали и махали, прихватали летке о молби за прописно обилажење бициклиста на коловозу. Када су поједини дивљали, возачи само што нас нису намерно газили. И не кривим их. Осим тога, на сваког возача који прође сувише близу, колико је оних који прођу сасвим културно и широко? Из мог искуства, далеко више. Уосталом, погледајте снимке мојих вожњи. Рецимо, Зрењанинцем, са све камиончинама.

 

Елем, мишљења сам да је наша саобраћајна култура, а и свака друга, на ниском нивоу. И ако желимо да пређемо дуг пут за кратко време мораћемо да користимо и неке другачије методе и мере које неће бити популарне ни међу возачима, ни међу бициклистима. Увођење законске обавезе за неке аспекте јесте начин да се тај дуг пут скрати. Можда ће неки закон бити и буквални уступак возачима, како би у свему видели неку "правду". Али, ако ћемо тако добити равноправност у саобраћају за само 5, а не 50 година (као Холанђани), ја сам за. Ако ће бициклисти бити безбедни и без посебних трака, ја сам за.

 

Наравно, лудака, али и ненамерних инцидената ће увек бити. Ипак, мислим да је и међу не-бахатим возачима много оних који бициклисте виде као распуштену банду на коју се правила не односе. Нема ни регистрације, ни обавезног техничког, дозволе, "П" налепница, ни прописа о затамњености наочара. Чак ни обавезе ношења истих, иако улетање инсекта у око може лако да изазове губитак контроле и да узрокује повреде и штету другим учесницима у саобраћају. Као и пијани возач. Дакле, када се бициклиста креће коловозом, мора да буде подложан одређеним правилима и то не само пуком поштовању знакова. И не само мерама за личну безбедност. Мислим да ограничавање узраста за вожњу улицом, обавеза прслука и светала ноћу, као и неки други прописи, приближавају бициклисте возачима, као равноправне учеснике у саобраћају. А менталитет је најважнији. Казне не треба и не могу (не смеју) да буду једина заштита нормалног. То треба да буде само последњи корак за оне неизлечиве.

 

Захтеви да однос према бициклистима од сутра буде као у Холандији и то захваљујући казнама делује ми исто као идеја да би жене у муслиманским земљама преко ноћи добиле сва права и биле поштоване само када би држава променила закон. Па и ЛГБТ заједница у Србији добила је неке нове законе, па нешто не видим да је то директно утицало да преко ноћи сви хулигани и силеџије пожеле да буду геј? Америка је увела најригорозније могуће законе за малолетнике на свету. Суде им као одраслима и шаљу на доживотне робије под слоганом "Adult crime, adult time". Изопаченост тог система најбоље се огледа у чињеници да Америка има више деце (а и одраслих) у затворима него остатак света заједно. Једини на свету имају такве законе и тренутно имају 2,500 деце (узраста, мислим, 10-15 година) на доживотној робији. Ето, имају законе и они се поштују. А шта деца имају од тога? И шта цела нација има од тога?

 

Хвала.


  • 2




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika