Jump to content


Fotografije
- - - - -

Рефлектујући прслук


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
350 odgovora na ovu temu

#201 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Postavljeno 05 February 2015 - 11:20 PM

@Gadjan, ovo moje iskustvo nije "Zapad" (Americki kontinent) no Evropa, koja je osnove i sustinu svoje Kulture preuzela jos davno iz jugo-istocnog djela evropskog kontinenta od stare Atine i Grcke, (a na tim osnovama postoji i sve sto valja u Americi) pa se to sve vjekovima nadogradjivalo finesama i bez naopakih revolucija, da bi imalo danasnje oblike (a sad zamisli Srpsko cara Dusana carastvo, koje je prednjacilo u tadasnjoj Evropi po kulturi i uredjenosti, kako izmedju ostalih opisuju italijani u svojim enciklopedijama koje citah za dvogodisnjeg boravka, rada i nadasve obilaska Italije (stari naziv je Vitalija, tj. zemlja teladi, Vitale=Tele)

 

Pa recimo, kad iz DE podjem autom za FR i setam Strasburom, a tamo ni pola uredjenosti ka u obliznjem Badenu ili Frajburgu, mladi vozaci jurcaju ulicama, neki arapi u nabudzenom kabriju na mostu u centru grada, staju na semaforu do mene, francuski rep im tresti do daske na jakom ozvucenju, urlicu i skacu u autu gledajuci me poprijeko i osiljeno, pa onda turiraju i startuju da sve skripi na zeleno, je gledam i ne vjeujem al se uvjerih, ulice im prljave a kad prodjoh setajuci javnim parkom ispred evropskog parlamenta a tu tek ruglo, prljavstina, otpaci, opusci i mnostvo spriceva, igala odbacenih od silnih narkomana, neka skupina mladih lezi i vristi na travi, izgleda tek ufiksani, a to nije ni trava no neki ugazeni ostaci sa vise zemlje no bilja, al najsmjesniji-najjadniji prizor tek ugledah, u centralnom dijelu parka jedna manja povrsina sva u zelenilu i raznobojnom cvijecu, prava mala oaza, al zamisli ovu sliku: ta oaza bjese ogradjena visokom montaznom ruznom ogradom da joj ne mozes prici, a cvijece i zelenilo gledas kroz resetke visoke ograde !? Pa takvo nesto ne postoji nidje na Balkanu, bre !

 

Izgleda si Gadjane joste mlad i neiskusan, a najveca ti je vizija zivota ona sto je cesto gledas s tv reklama, iluzornih filmova i uljepsanih klipova, da ti sada ne pricam o strahovitoj otudjenosti, usamljenosti il sebicnosti mnogih evropljana, gradovima bez duse, ka da setas medj dotjeranim zombijima, pa kad jednom budes sve to obisao a prije se toga upoznao sa sopstvenom tradicijom izuzetnih vrijednosti i dostignuca, koja su anulirana a potom opako stvarana ranznim istorijskim budalastinama naopakih revolucija, a danas posebno pogubnim uticajem zapadne pod-kulture i svakojakih izopacenosti, pa je veoma tesko svu tu razvaljenu bulumentu ponovo dovesti u red i obajsniti kojim vrijednostima da se usmjere izgradjujuci sebe i porodice a tako zajednicu i drzavu, moj strip-Rimljanine.

 

A kakvo ja to imam misljenje u vezi biciklista !?

Sto im savjetujem da u ovakvim okolnostima cuvaju sopstvenu glavu i zivote, vise no sto se smekerisu imitirajuci placene bici-starove, izigravajuci zive pokretne reklame i jos besplatno, a sopstvena im bezbjednost i uocljivost u sporednom il cak nikakvom planu, a sve to opsirno pisanisem rad njihovog dobra i na osnovu svog kratkog al ucestalog i velikog iskustva po svim ambijentima, gradskim i drumskim.

Pa i ja bih volio da se vozikam opusteno ka Holandjani, mada ne i da se naduvan i stondiran vozikam ka mnogi od njih, pa onda valjam po prasini gradskih fontana, a i ovdje je nekim bici-entuzijastima izgleda to neostvarena zelja, da se npr. vozikaju po BG sa ucestalim narko-flesevima u mozgu, pa malo valjaju pod Terazijskom cesmom i onda sjure ka Brankovom mostu pa nastave rokanje po mozgu u recimo basti cluba na pristanistu il preko puta po splavovima, jer to su za njih najvece tekovine, slobode i dometi "Zapada" i pozivotinjenja razvaljenih ljudi.

Dakle, mora se pametno izabrati sta i od koga pozajmljujes, imitiras, usvajas ili ugradjujes u svoje licne i zajednicke temelje !

 

Da dodam i ovo korisno iskustvo na otvorenom putu gdje sam stalno sa prslukom na rancu i danju i nocu, ali se i tada desava da me u kolonama i krivinama zbog nepreglednosti neki vozac ne uoci na vrijeme, i onako iznenadjen refleksno cimne volan ulijevo i dodje na punu liniju, a otud jurca drugi s autom i sjece krivinu, pa ovaj se cima i bjezi udesno jedva izbjegavajuci sudar, pa se strunim od te pogibeljne scene i uplasim za tog vozac i otad, kad god je na ostrim Desnim krivinama uzbrdo, veca kolona vozila iza mene, obavezno stanem i sacekam da svi prodju, da me neko ne pokupi il pogrijesi pa usmrti sebe i porodicu u autu, a onda nastavim ostrijim tempom da bih se sto prije izvukao iz stravicne nepreglednosti krivine, a nekada jednostavno predjem pjeske na drugu stanu ivice puta pa guram bajs pored sebe i prolazim pored ceono dolazecih kola kao pjesak, i ako je navodno po zakonu obavezno da se s bajsom i pjeske nastavim kretati ivicom desne strane puta, ali to je tako u knjigama i bajkama, dok je u praksi gdje je sirok put a dug uspon uvjek bolje preci na ivicu lijeve trake i njom ici pjeske, sve dok se ne zavrsi ta krivina u Desno pa ponovo ukljuciti s bajsom i nastaviti put.

 

Sto se mene tice, bez ovog Oranz Prsluka na rancu nigdje vise ne vozim otvorenim putem na duzim turama, i tako Danju i Nocu, a onda ga skinem i opusteno smekerisem kad stignem u primorske i ostale gradove, i hodam po njima ka da sam ih oslobadjao, pun sebe, srecan, zadovoljan i Slobodan.

Ako mi neko nekad bude rekao da mi prskuk ne stoji lijepo, da mi nije potreban i da je bolje da ga skinem, reci cu mu ka Slobodan..."Malo morgen", bre !    


  • -2

#202 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 06 February 2015 - 10:53 AM

Ne vredi, opet ti romane o svemu osim o prslucima :). Ako stignem nekad možda pročitam.

Vidim sad si prešao na ono "truli zapad" i ništa to tamo ne valja, no to nije tema (a nije ni istina, i nisu iluzorni filmovi i ulepšani klipovi već je dosta naših ljudi po zemljama Evrope koji imaju drugačije mišljenje od tvog ;)).

 

No, tema je prsluk. Do sada si više puta pozitivno govorio o svojim vožnjama Evropom i kako je saobraćajna kultura na visokom nivou, zakoni dobri i sprovode se... Pa iste te zemlje ne prisiljavaju bicikliste da vukljaju prsluke sa sobom. Samo na to sam se osvrnuo.


  • 1

#203 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 07 February 2015 - 09:14 AM

Јутрос сам слушао на телевизију у јутарњем програму је гостовао Дамир Окановић из комитета за безбедност саобраћаја.Наиме једна од тема пошто се причало о изменама закона су били и бициклисти.Прво главни разлог којим се правда увођење јесте сурова статистика погинулих бициклиста и наводи се да је већина бициклиста која је изгубила живот,возила ноћу,неосветљена,неки су били и осветљени,али то није било довољно.Затим је упитан а зашто се бициклисти буне и шта је то лоше у вези прслука.Његов одговор је био постоји неколико врста бициклиста,оних који бицикл користе до посла,продавнице,пијаце...а други су они који га користе као вид рекреације,спорта или како то већ ко дефинише и као њихову замерку на обавезу да носе прслук наводи естетске разлоге.Постоје они,мислећи на те рекреативце,који желе да на бициклу изгледају лепо,а овај прслук им квари изглед и зато су против,тако је и водитељка закључила.Још је речено да ће се разговарати са министарством како би се нека ствари разјасниле по питању прслука нпр. да прслук може да заменити и јакна која је светло одбојна...Све оно о чему смо ми овде полемисали и што су бициклистичке организације навеле као разлоге против није споменуто,ту је интервју и завршен.


  • 0

#204 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 February 2015 - 09:36 AM

Računam da ih nije baš previše briga. To pod jedan. Pod dva, na televiziji se otkad pamtim narodu ispirao mozak - nema puno istine, objektivnosti.

 

Poslednje, nisam nigde našao prosto, kratko, spisak razloga protiv prsluka. Ljudi imaju svojih briga problema. Mene interesuje tema jer sam stalno na bajsu, ali velika većina nije i to ih ne zanima previše. SVI veruju (mislim opravdano) da si uočljiviji sa tim prslukom. To se ne može poreći, to je činjenica. Samo je pitanje kako ukratko dovoljno ubedljivo objasniti zašto prsluk ipak ne treba da se nosi, tj. da ne bude zakonska obaveza.

 

(Pod ukratko mislim do 5 rečenica, ne celu A4 stranu).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#205 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 07 February 2015 - 09:49 AM

Па да се у закону мења само та тачка па да се томе и више посвете,овако се то напомиње као још једна од новина у изменама закона,али се грађани пуно не обазиру на то јер вероватно мисле да се то неће ни спроводити.С друге стране требало би да се укључи што више грађана јер се то односи на све који возе бицикл у Србије,а тих људи је много.


  • 0

#206 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 February 2015 - 09:52 AM

Taj lik umesto što je na sred javnog servisa uzeo za pravo da u ime biciklista govori koji su njihovi razlozi protiv prsluka (tačnije ne protiv prsluka nego protiv plaćanja kazne za nenošenje istog), bolje da se držao činjenica i da je to izneo. Kada već pominje nesreće onda neka i kaže precizno koliko je bilo neosvetljeno, a koliko osvetljeno. Onda, u koliko slučajeva je vozač bio pod alkoholom, u koliko slučajeva je bilo prekoračenje brzine a u koliko i jedno i drugo. I šta misli u vezi tih potpuno neosvetljenih biciklista, da li bi oni imali prsluk i da je zakon bio na snazi?


  • 2

#207 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 07 February 2015 - 09:58 AM

Слажем се колега,овако ће шире народна масе чути те аргументе и рећи добро је ово и реће шта хоће ти манекени прслук треба да буде обавезан.И само сам чекао да спомене светла и да видим шта ће да каже по том питању јер се ту закон не спроводи,преко тога је најнормалније прешао и наставио причу о прслуку,као да то није никакав проблем и као да то не угрожава безбедност бициклиста и осталих учесника у саобраћају.


  • 0

#208 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 07 February 2015 - 10:33 AM

Taj lik umesto što je na sred javnog servisa uzeo za pravo da u ime biciklista govori koji su njihovi razlozi protiv prsluka (tačnije ne protiv prsluka nego protiv plaćanja kazne za nenošenje istog), bolje da se držao činjenica i da je to izneo. Kada već pominje nesreće onda neka i kaže precizno koliko je bilo neosvetljeno, a koliko osvetljeno. Onda, u koliko slučajeva je vozač bio pod alkoholom, u koliko slučajeva je bilo prekoračenje brzine a u koliko i jedno i drugo. I šta misli u vezi tih potpuno neosvetljenih biciklista, da li bi oni imali prsluk i da je zakon bio na snazi?

Zasto bi se pominjale cinjenice koje im ne idu u prilog...

Bitan je zakljucak da ce prsluk narusavati izgled, koliko je to plitko...

 

Od proleca pa do prvih kisa bicikl mi je osnovno prevozno sredstvo, koja je funkcija prsluka ako stavim ranac preko njega. Zar moram da se izlazem trosku za pak treger i torbu za isti da bih ispunio zakonsku obavezu? 

Ok moze, ajde da se donese zakon da se kaznjavaju pesaci i dzogeri koji se krecu biciklistickom stazom, ajde da se donese zakon da se biciklista na putu obilazi sa 1.5m bocnog rastojanja, pa zakon da biciklista uvek ima prednost... 

 

Jedan mali off...

Zakon o upaljenim svetlima na kolima u toku dana, taj zakon je prvo donesen u Austriji, pa je posle nekog vremena ukunut... Zasto ga ne ukinu kod nas, pa zato sto je to pored pojasa i koriscenja mobilnog telefona jedan odlican nacin da se naplati kazna. Paralela sa tim je zakon o reflektujucem prsluku.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#209 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1891 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 February 2015 - 10:45 AM

@grbic Ja uvek vozim sa rancem. Ne znam kojih si dimenzija, ali prsluk je dovoljno komotan da ga obmotam oko sebe i ranca na leđima, provereno na vožnji. Zahteva samo malo truda prilikom "oblačenja", Inače, automobile koji nemaju upaljena svetla danju jedva da registrujem kao učesnike u saobraćaju, nekako ih vidim kao parkirane. Zato se ne bih složio da je taj član zakona za pisanje kazni, veoma je bitan.

 

Takođe, naš zakon već propisuje da pešacima i džogerima nije mesto na biciklističkim stazama.

A na televiziji niko od bilo kakvih zvaničnika nikada nije rekao istinu po bilo kom pitanju.


  • 0

#210 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 07 February 2015 - 11:08 AM

Taj zakon za svetla je zaista ukinut u Austriji. Ovde kod nas kad je bilo priče da će ga uvesti, motoraši su se bunili - jer je fora bila da motorom voziš i danju sa upaljenim svetlima, da budeš uočljiviji. Onda kad svi voze danju upaljenih svetala, prednost se gubi.

 

Meni se ta svetla po danu sviđaju, jer se inače ljudi ne sete da ih upale kad je vidljivost smanjena, a dan je. Srbija. Pogotovo na otvorenom putu. Auto ide iza kamiona koji pravi maglu iza sebe od vode koju podiže s kolovoza - potpuno je nevidljiv, dok skroz ne promeni traku krećući u preticanje. Sa upaljenim svetlima auto se lepo i na vreme vidi.

 

Meni je bajs osnovno prevozno sredstvo. Kada završavam stvari po gradu, stanem na 3-4 mesta na kratko, cimanje bi mi bilo navlačiti prsluk preko ranca svaki put (plus što preko mog ranca neće stati). Kad vozim dalje, ranac je na pak tregeru svakako.  

 

Dovoljno je cimanje vući svetla (ko nema dinamo), pa katadiopteri na točkovima, pedalama - malo li je?!  Sad još i prsluk da vučemo. Nije smak sveta, ali mislim da preteraše. Samo da sprovode postojeće propise bilo bi banja. 


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#211 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 07 February 2015 - 11:32 AM

@grbic Ja uvek vozim sa rancem. Ne znam kojih si dimenzija, ali prsluk je dovoljno komotan da ga obmotam oko sebe i ranca na leđima, provereno na vožnji. Zahteva samo malo truda prilikom "oblačenja".

To je tvoj licni stav, isto kao sto sam i ja izneo svoj licni stav. Protiv sam nosenja prsluka u gradu iz razloga koje sam naveo, mogao bih da pobrojim jos neki ali nema potrebe.

 

 

Inače, automobile koji nemaju upaljena svetla danju jedva da registrujem kao učesnike u saobraćaju, nekako ih vidim kao parkirane. 

Ako idemo tom logikom onda neces primetiti ni autobus koji ti ide u susret a nema upaljena svetla.

Inace nisam rekao da je lose koristiti svetla na kolima u toku dana vec sam povukao paralelu izmedju zakona o svetlima i zakona o prsluku

 

 

 Zato se ne bih složio da je taj član zakona za pisanje kazni, veoma je bitan.

Kome je bitan?

 

 

Takođe, naš zakon već propisuje da pešacima i džogerima nije mesto na biciklističkim stazama.

Nisam cuo do sad da je neki pesak i dzoger kaznjen zbog toga...

Obzirom da si iz BG-a onda znas kakav je haos na stazi celom duzinom zemunskog keja do mosta... Pa recimo bici staza na Adi, gde mozes naici na pesake, dzogere, rolere...  Znas da je uvece neosvetljena staza jednim dobrim delom na potezu od parkinga kod Juge pa bezmalo do usca... Takodje znas da se u tom delu staze moze naici na dzogere koji trce po stazi, na pesake kojima je izgleda mali pesacki deo... Pa ajmo onda da uvedemo i prsluke za pesake i te iste dzogere da bi ih primetili... Ajde onda podjednako za sve a ne selektivno...

Zakljucak je da se sve stvar kulture i vaspitanje kako je IgorN vec negde pre napisao....

 

 

A na televiziji niko od bilo kakvih zvaničnika nikada nije rekao istinu po bilo kom pitanju.

Ovde smo saglasni...

 

 

 ajde da se donese zakon da se biciklista na putu obilazi sa 1.5m bocnog rastojanja, pa zakon da biciklista uvek ima prednost... 

Posto si citirao, preskocio si da das komentar na ovaj deo, a zanima me sta mislis


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#212 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Postavljeno 07 February 2015 - 07:46 PM

@Grbic rece..."ajde da se donese zakon da se biciklista na putu obilazi sa 1.5m bocnog rastojanja, pa zakon da biciklista uvek ima prednost"

 

Ovo je najbitnije i sustinski vazno: Prvo, da po zakonu biciklista uvjek ima prednost, a Drugo da se mora uvjek oprezno zaobici i gdje to sirina puta dozvoljava sa minimum 1 metar rastojanja od bicikliste.

 

Na ovaj nacin se najbolje popularise biciklizam kao prevozno sredstvo, a i rekreativno, sto ce ubrzo svim ljudima koji usetvuju u saobracaju biti primamljivo, zbog svih prednosti i velike sigurnosti (ujedno iz razloga finansijskih, zdrastvenih, lijepo-dozivljajnih, turistickih i dr.) da se povremeno ili ucestalo prihvate bicikla kao prevoznog sredstva ili u slobodnom vremenu kao sportsko-rekreativnog-turistickih.

 

Na ovome trebaju svi i sve bici-organizacije uporno i svim primjerenim sredstvima insistirati.

 

U gradskim i naseljenim mjestima nema nikakve potrebe za prslucima, uz obavezno osvjetljavanje biciklista u otezanim i mracnim uslovima.

 

Na otvorenom putu, mi sami biciklisti treba da insitiramo na obavezi nosenja prsluka ili odgovarajucih reflektujucih dodataka na odjeci, rancevima i bisagama i sto boljoj uocljivosti, Danju i Nocu na otvorenom putu.

 

Takodje bi trebalo insistirati da su sva motorizovana prevozna sredstva osvjetljena Danju i Nocu, zbog najbolje moguce uocljivosti i procjene putanje i brzine kretanja.

(nije mi razumljivo da u tom slucaju se anulira osvjetljenost motociklista, kada je u svim uslovima osvjetljeni motociklista daleko vise uocljiv no bez svjetla)

 

Zna li neko statisticke podatke koliko biciklista godisnje strada u ovim zemljama: DE, FR, ITAL, NL, DEN ?


  • 0

#213 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Postavljeno 07 February 2015 - 08:09 PM

@grbic Ja uvek vozim sa rancem. Ne znam kojih si dimenzija, ali prsluk je dovoljno komotan da ga obmotam oko sebe i ranca na leđima, provereno na vožnji. Zahteva samo malo truda prilikom "oblačenja", Inače, automobile koji nemaju upaljena svetla danju jedva da registrujem kao učesnike u saobraćaju, nekako ih vidim kao parkirane. Zato se ne bih složio da je taj član zakona za pisanje kazni, veoma je bitan.

 

Koji je problem da se prsluk stavi samo preko Ranca, isto kao preko ljudskog trupa, i poveze sa cickovima ispod bretela (kroz njih) a onda stavi ranac na ledja, jer ja to tako radim sa velikim i manjim rancem na sebi, jednostavno Oranz Prsluk obucem-stavim na ranac, a ranac na ledja, i danju i nocu na duzim turama.

Ako je neki maleni ranac, onda prsluk na tijelo i preko ranca.

Nema tu nikakvog "cimanja" ako se cesto staje i nesto uzima iz ranca na otvorenom putu, to postaje stalna navika koja Prije svega cuva nas Zivot zbog velike uocljivosti i nema tu cimanja, jer je pravo cimanje ako postradamo za  nasu familiju, ili se povrijedimo pa se cimamo dugotrajno ka invalidi, e to je "Cimanje" !

 

Ovo za neosvjetljene automobile je isti slucaj slabe uocljivosti za sve ucesnike saobracaja, ko je jednom vozio gdje su svi osvjetljeni jasna mu je velika razlika.


  • 0

#214 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4437 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 February 2015 - 08:44 PM

bbook.jpg


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#215 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1891 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 February 2015 - 09:27 PM

@grbic У неким деловима се хваташ дечије филозофије, не знам зашто. Као да коментаре, мишљења и искуства оних који се не слажу са тобом доживљаваш веома лично. У такве приче сигурно нећу улазити. Такође, ја сам покушао само да објасним због чега сматрам да неке ствари у Србији треба законски регулисати иако у некој другој земљи можда нису, а све са аспекта прслука. Зато и нисам коментарисао све што си писао. Ако желиш моје лично мишљење по другим питањима, слободно пошаљи пп или отвори другу тему.

 

1. То да увек возим са ранцем и да комотно стајем са њим у прслук није мој лични став, него искуство. Могуће је да теби вожња са обавезним прслуком не би била једнако комфорна. То не значи да закон не ваља, нити је разлог да не буде донет. Закони треба да доприносе општем добру, а не да се баве појединачним случајевима, ваљда ти је то јасно. Разумем да кажеш "мене би овакав закон баш зезнуо", али рећи да закон због тога не ваља само наводи на закључак да си егоиста. У претходној поруци сам објаснио због чега сматрам да законско регулисање неких аспеката бициклирања у Србији доприноси општем добру. И то највише самих бициклиста.

2. Паралела између светала за аутомобиле и прслуке ти је била погрешна. Идеја код оба закона јесте да учесници у саобраћају буду што уочљивији. Ја још нисам чуо да то некоме није битно.

3. Позивао си на забрану џогирања и пешачења на стази, само сам рекао да забрана и постоји самим тим што је бициклистичка стаза законом дефинисана искључиво као стаза за вожњу бицикла. Исто као што је пешачка зона само за пешаке и не сме да се вози бицикл. Уз то, људи нигде у закону нису дефинисани као возила, а бицикли јесу. Стварно, чему саркастични коментари о обележавању и видљивости? Сигурно не мислиш да је и осветљавање улица и аутомобила сувишно?

4. То што постоји потреба и за неким другим законима, као и (ефикасним) спровођењем постојећих, није аргумент да прслуци не буду обавезни законом.

 

Ја верујем да желиш најбоље за бициклисте и да си исфрустриран неким стварима (и ја сам), али мислим да енергију трошиш на погрешан начин. Препоручујем свима да погледају кратак филм Како су Холанђани добили бициклистичке стазе (на енглеском). Сигурно ћете препознати Србију у тој причи. А како су бициклисти "победили"? Масовним протестима и јасним, али реалним идеајама. Не тако што су, из фрустрација, тражили да бициклисти имају апсолутна права. Ја први мислим да је то опасно и да би довело до великих проблема, јер ни бициклисти, као ни возачи, нису ментално спремни на тако нешто. Као што почетком деведесетих нисмо били спремни ни за вишепартијски систем, ни за "транзицију". И видите где смо данас.

 

Елем, препоручујем тему у којој бисмо ми бициклисти усагласили неке јасне ставове и захтеве, па онда изашли на масовне протесте, уз блокаде улица, као што то раде таксисти (најбоље организована група у држави). Могу ја да дам своје предлоге, али боље у другој теми. Што се прслука тиче, већ сам рекао да мислим да не треба да буду обавезни, али да сви треба да их користе. И да их користи само већина, нико не би ни размишљао о таквом закону, али је очигледно да их мало бициклиста користи и тиме угрожавају све учеснике у саобраћају. Зато и рекох да такав закон (и још неке) видим као регулисање и понашања бициклиста и као допринос општем добру. И то мислим и даље.

 

Како су Холанђани добили бициклистичке стазе / How the Dutch got their cycle paths:


  • 2

#216 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 08 February 2015 - 12:04 AM

Зато и нисам коментарисао све што си писао. Ако желиш моје лично мишљење по другим питањима, слободно пошаљи пп или отвори другу тему.

Zanimljiv odgovor... Bilo kako bilo...

Разумем да кажеш "мене би овакав закон баш зезнуо", али рећи да закон због тога не ваља само наводи на закључак да си егоиста.

Naravno da bi me zeznuo, kao i masu ostalih biciklista koju istog stava kao i ja... Da li to cini sve nas egostima?

2. Паралела између светала за аутомобиле и прслуке ти је била погрешна. Идеја код оба закона јесте да учесници у саобраћају буду што уочљивији. Ја још нисам чуо да то некоме није битно.

Ovo mislim da nisi shvatio. Paralela je povucena o jos jednom nacinu kaznjavanja, a ne o upotrebi svetala u saobracaju...

3. Позивао си на забрану џогирања и пешачења на стази, само сам рекао да забрана и постоји самим тим што је бициклистичка стаза законом дефинисана искључиво као стаза за вожњу бицикла. Исто као што је пешачка зона само за пешаке и не сме да се вози бицикл. Уз то, људи нигде у закону нису дефинисани као возила, а бицикли јесу.

Koliko primecujem nisam nigde pozvao na zabranu vec je komentar na racun vaspitanja i kulture. Mislim da nisi dobro shvatio sta sam napisao, ali ako te zanima mozes me upitati na pp

Сигурно не мислиш да је и осветљавање улица и аутомобила сувишно?

Iako ne razumem svrhu ovog pitanja svakako cu odgovoriti. Naravno da ne mislim, cak bi ga i trebalo pojacati i redovno odrzavati javnu rasvetu... A vozaci automobila bi trebali da vise paznje obrate na prljave farove i soferke, da manje pricaju telefon dok voze i da na vreme zamene pregorelu sijalicu. Takodje bi i biciklissti trebali biti zakonski osveljeni, sto ne ukljucuje upotrebu reflektujuceg prskuka u gradu.

4. То што постоји потреба и за неким другим законима, као и (ефикасним) спровођењем постојећих, није аргумент да прслуци не буду обавезни законом.

Da se efikasije sprovodio zakon o osvetljenju biciklista, do predloga ovog zakona ne bi ni doslo.

Ја верујем да желиш најбоље за бициклисте и да си исфрустриран неким стварима (и ја сам), али мислим да енергију трошиш на погрешан начин.

Ne, nisam isfrustriran, vise smatram nepravdom.

Као што почетком деведесетих нисмо били спремни ни за вишепартијски систем, ни за "транзицију". И видите где смо данас.

Ovo je vec previse politicka recenica, pa joj zaista nije mesto na forumu o biciklizmu...

Елем, препоручујем тему у којој бисмо ми бициклисти усагласили неке јасне ставове и захтеве, па онда изашли на масовне протесте, уз блокаде улица, као што то раде таксисти (најбоље организована група у држави). Могу ја да дам своје предлоге, али боље у другој теми. Што се прслука тиче, већ сам рекао да мислим да не треба да буду обавезни, али да сви треба да их користе. И да их користи само већина, нико не би ни размишљао о таквом закону, али је очигледно да их мало бициклиста користи и тиме угрожавају све учеснике у саобраћају. Зато и рекох да такав закон (и још неке) видим као регулисање и понашања бициклиста и као допринос општем добру. И то мислим и даље.

Posto si recit sa umesnoscu pisanja pozivam te da otvoris temu gde cemo usaglasiti stavove, rado cu se prikljuciti.
I konacno u drugoj recenici dolazi do usaglasavanja stavova gde kazes da prsluk ne bi trebao biti zakonska obaveza za nocnu voznju u gradu vec treba ostaviti kao izborni deo.
Nije poenta da neko koristi prsluk a da nema uredno i zakonski osvetljen bicikl. Misljenja sam da taj isti koji nema osvetljen bicikl nece koristiti ni prsluk. Nesporna cinjenica je da ima biciklista koji ugrozavaju saobracaj i sve ucesnike u njemu, ali ne treba zaboraviti da ima i vozaca koji cine to isto na daleko opasniji nacin.

Za klip +1

Mozemo se mi prepucavati po forumu od jutra do sutra i postici necemo bas nista.

Ako si za javna biciklisticka okupljanja kriticna masa je svake poslednje subote u mesecu, pa izvoli pridruzi se rado bih te upoznao.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#217 zoran031

zoran031
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 392 posts
  • LocationUzice

Postavljeno 08 February 2015 - 08:07 AM

Nemam ništa protiv da se čuje i glas biciklista, ali treba prihvatiti i stvari koje doprinose bezbednosti istih. Ako država hoće da uvede zakon, ona će ga uvesti. Idemo dalje, kod nas se svaki zakon posmatra kao napad na integritet i dostojanstvo i odmah skačemo protiv i smišljamo kako da ga izbegnemo i prekršimo. Čuvena parola kod nas:

pa zakoni i jesu da se krše

 

Ja sam već rekao da kao vozač motornog vozila podržavam obavezu nošenja ref. prsluka noću, nosim ga i sigurno ću ga nositi i dalje kad se nađem noću na putu.

Danima se kanim da napišem nešto u vezi

http://www.uzb.rs/kr...svetla-su-zakon

Čitam:

Juče se preko dve stotine biciklista tradicionalno okupilo na Trgu Republike, ovaj put da bi protestnom vožnjom poručili Ministarstvu unutrašnjih poslova da ne prihvataju obavezu nošenja reflektujućih prsluka, jer već imaju svetla! 

 

Treba podržati bicikliste, ipak su u najvećoj opasnosti na putu, ali njih 200, malo mi malo, za bunu. Koliko je to na dva miliona ljudi?

Ili na 500.000 hiljada motornih vozila u Bgd.

Posle mi bode oči, neki došli da se bune protiv prsluka, a nemaju ni svetla. Malo nelogično. Nekima su podeljena, poklonjena, šta li već, ali da li su svi bili osvetljeni?

I još slika koja govori mnogo više od reči.

Šta se vidi na njoj?

Prvo što upada u oči su  svetla skupštine, a zatim četri prsluka koja šljašte na onolikoj slici i transparent -ULICE ZA BICIKLISTE-

Ima tu još koje čega da se vidi, ali to traži malo više pažnje i koncentracije da bi se videlo. 

Mnogo se bolje vide prsluci od svetala i katadioptera.

Pa vidi se.


  • 0

  5926 km u pola 2012    15605 km u 2013   11674 km u 2014   11858 km u 2015   7577 km u 2016   5423 km u 2017   prebačeno 12000 km u 2018

 

Da citiram profesora:

-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli


#218 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 08 February 2015 - 09:26 AM

Nije diskusija vezana za koriscenje prsluka na otvorenom putu gde ima prakticnu primenu, vec u gradu gde su ulice u 99% slucajeva osvetljene.
http://www.srbijadan...jeva-26-06-2014
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#219 zoran031

zoran031
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 392 posts
  • LocationUzice

Postavljeno 08 February 2015 - 10:12 AM

A onaj 1% stavimo znak zabrane za bicikle i rešimo problem. 


  • 0

  5926 km u pola 2012    15605 km u 2013   11674 km u 2014   11858 km u 2015   7577 km u 2016   5423 km u 2017   prebačeno 12000 km u 2018

 

Da citiram profesora:

-Ovce moje budite u vinkli, evo mene stižem na bicikli


#220 Noves

Noves
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 308 posts

Postavljeno 08 February 2015 - 01:46 PM

Ajd da razmisljamo i na ovaj Realan nacin, naime, u Perspektivi nije poenta da se biciklisti uklapaju sa losim ili katastrofalnim sadasnjim stanjem gradskih ulica, koje nisu ni osvjetljene, vec vlast Mora da sve to dovodi u red i stvara sto bolje uslove za siguran i komotan saobracaj u gradu !

 

Koji je to naopaki rezon "da se zabrani kretanje biciklistima u neosvjetljenim ulicama Grada", koji su sa Svjetlima, ali Bez prsluka !?

 

Zar nije jedino trajno dobro resenje za sve ucesnike u saobracaju da je i taj 1% gradskih ulica osvjetljen, i da vlasti o tome vode racuna, i da se to od njih Zahtjeva !

 

Ljudi na vlasti i oni koji slicno razmisljaju, svoju nesposobnost i neodgovornost, na ovaj nacin Prebacuju na Obavezu biciklista da u gradu nose prsluke !?

Zar nije Logicno da u takvim Katastrofalnim ulicama npr. Ogranice voznju vozila na 30-40kmh, sa upozoravajucim saob.znacima, dok ne rijese rasvjetu ?

 

Treba razmisljati o cjeloj nastaloj situaciji i na ovaj nacin, naime, mnogim ljudima u politicko-ekonomskoj vlasti, jednostavno Ne odgovara Popularizacija biciklizma kao redovnog i ucestalog prevoznog sredstva iz prostog razloga sto Biciklo cini sve ljude koji ga koriste prilicno Nezavisnim i Slobodnim od vladajuceg sistema, koji uglavnom funkcionise na osnovama Uslovljavanja, Zavisnosti i Potcinjavanja ovakvom sistemu, a najbolje sredstvo ovakvog porobljavanja ljudi izgleda ovako: stalno te ubjedjuju reklamama i propagandom da ti je "zivotno" potreban automobil, i to sto bolji i skuplji, pa ti daju kredit da ga kupis (uz mnostvo drugih stvari) i onda si pod ugovorom zaduzeno-prezaduzen i nemas kud no da cjelog zivota bespogovorno i ropski rintas i sluzis tim istim ljudima i sistemu, bez ikakvog "talasanja", cuti, misli samo na sebe i kako ce sve to da prezivis, bez mnogo a cesto ikakvih mogucnosti Slobodnog Putovanja, jer dje god krenes s autom, moras sipati gorivo, a prije toga si isplacao sve dazbine za registraciju i poreze, no ubrzo stizes na mnogobrojne naplatne rampe i mnostvo obaveznih placanja, pa slede kvarovi i popravke i sve ostalo sto te tjera da se bavis svim i svacim a ponajmanje sopstvenim zivotom i svojih bliznjih, vremena s prijateljima i drugim ljepotama zivota.

 

Budite svjesni da postoje veoma mocni i uticajni faktori kojima je razvoj i masovnost biciklizma na poslednjem mjestu, ili cak nepozeljno !

 

E pa ovako, ja sam prodao svoj automobil i skinuo jaram sa vrata, a onda sticajem losih vremenskih uslova, a izgleda i uz sugestiju samog Boga Tvorca, poceo da redovno koristim biciklo koje mi je 5 god. stajalo u hodniku pred slijepim ocima i glupavim mozgom, pa sam od jula do danas vise prosao, obisao, vidio i dozivio ljepote na mnogobrojnim turama i putovanjima u krugu od 1000km no sto sam ikada u svom, cesto avanturistickom zivotu ikada uradio za ovako kratko vrijeme.

Pri tome sam obisao vise puta cjelu CG, sjeverni dio i priobalje AL i veci dio Dalmacije a da nikom nista nisam morao placati osim neophodne hrane za sebe i pojedine merake u cafe bastama i javni prevoz koji sam nekada koristio u losim vremenskim uslovima u povratku.

Pri tome sam na otvorenom putu kompletno i propisno oznacen i osvjetljen, sa kacigom na glavi, oranz prslukom na rancu danju i nocu, svim svjetlima nocu, cesto i duplim (a da sam u nocno-maglovitoj voznji bajsa kroz stravicno gust saobracaj u kanjonu Morace i klisure Platije imao kod sebe rotirajuce svjetlo, stavio bih ga na kacigu radi svoje bolje uocljivosti, jer sam bio jako uplasen za svoj zivot i sa navedenom full opremom, pa se samo molih Bogu da me zivog sacuva, sto i bi)

 

Dakle, u gradskim uslovima nema nikakve potrebe za prslucima na biciklistima, a ima za uvodjem reda i obzira u saobracaju i stvaranju dobre infrastrukture.

Na otvorenom putu ima potrebe za Obaveznim nosenjem prsluka, ref. traka i sve ostale opreme koja cini biciklistu dobro uocljivim u saobracaju i na tome treba da insistiraju sami biciklisti, zbog sebe i drugih ucesnika istog.

 

Neozbiljno je i bezobzirno traziti od dugih da su obavezno pazljivi i uocljivi, a sebe ne obavezivati na isto, vec po rezonu, "ako mislim a to isto zelim, kada mi se hoce a mozda i nece, malo mi se ipak cima al' mi se nekad i ne klati previse i slicni infatilni rezoni, a u slucaju da postrada i prezivi jedino ce moci da misli o potrebi da se ipak dobro iscima za sopstvenu bezbjednost i zivot, bre !

 

Sve su ovo bitni faktori za perspektivan razvoj Biciklizma, na dobro i korist svih ljudi, pa ih uzmite u obzir i u ovoj temi... Biciklo Sloboda.jpg


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika