Jump to content


Photo

Elektricni bicikli - misljenje i iskustvo korisnika


  • Please log in to reply
691 replies to this topic

#141 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 28 June 2017 - 11:43 AM

Ako bi brzina bila jedini parametar, onda i obican bicikl spada u tu kategoriju, jer moze da se vozi preko 35km/h.

 

Inace, evo primer el. vozila, koje zbog male snage i tezine, ne zahteva registraciju ni u USA, ni Kanadi:

 

https://tadpolerider...ag/elf-e-trike/

 

elf-e-trike.jpg

 

Nije jedini parametar, ali snaga motora igra ulogu svakako. Nije isto ljudska snaga i motorna pomoć. Uz sve ostale razlike.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#142 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 28 June 2017 - 11:48 AM

Ne želim da se raspravljam, ali ako to čudo može da ide preko 35 na sat, po meni je motor. Naravno, najbolje da stručniji to kategorišu. Nije baš skuter, ali definitivno nije ni bicikl.

 

Svaki malo ozbiljniji drumaš na ravnom može da ostvari brzinu preko 35km/h. Prosečna brzina prošlogodišnjeg Tour de France-a bila je 39.616km/h. Da li hoćeš da kažeš da oni voze nešto između bicikla i skutera?


  • 0

#143 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Posted 28 June 2017 - 11:53 AM

Upravo zato sam i naveo u prethodnom postu: Snaga el.bicikla pedelec-a je vise nego 10X manja od skutera, a tezina 3-4X manja.

 

Takodje, gore navedeni el. automobilcic ima snagu od 750W (1KS), ide preko 35km/h, i ne zahteva registraciju u USA i Kanadi.


  • 0

#144 Ciklo

Ciklo
  • Administrators
  • 3853 posts
  • Location-= BGD =-
  • Bajk:Pinarello/Trek

Posted 28 June 2017 - 12:06 PM

Molim bez svadje i prepucavanja. Lokujem temu dok ne prebrisem oftopik.


  • 4

#145 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 29 June 2017 - 07:42 AM

Svaki malo ozbiljniji drumaš na ravnom može da ostvari brzinu preko 35km/h. Prosečna brzina prošlogodišnjeg Tour de France-a bila je 39.616km/h. Da li hoćeš da kažeš da oni voze nešto između bicikla i skutera?

 

Postoji razlika - da li se koristi snaga vozača, ili pomoć motora. Da li se do 35 na sat stiže samo pokretanjem ručice, ili aktivnim pedalanjem. Nije isto.

 

Gledao sam propise - Švajcarci na primer traže da se poseduje neka vrsta dozvole za e-bicikl koji ide preko 25 km/h. Neke zemlje ne traže ništa. Po meni to ima smisla. E-bike bez blokade brzo i lako dostiže visoku brzinu, a vozač za to vreme nije pod adrenalinom i budan, kao drumaš kad vrtenjem pedala postiže 40 na sat. Masa samog bicikla je isto veća. Kod nas, znajući kakvi smo, svakako ne bih dozvolio skidanje blokade bez dozvole, možda i obaveznog godišnjeg tehničkog pregleda.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#146 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 29 June 2017 - 08:06 AM

Ma koliko se mi trudili i bunili, svi propisi koji sada važe u EU za nekoliko godina važiće i kod nas. Neće biti dozvoljena asistencija preko 25km/h, a s-pedeleci će imati tablice i neće smeti da budu na biciklističkim stazama, već na kolovozu. Ne verujem da će se uvesti godišnji tehnički pregled, ali nikad se ne zna.


  • 0

#147 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 29 June 2017 - 08:15 AM

Ma koliko se mi trudili i bunili, svi propisi koji sada važe u EU za nekoliko godina važiće i kod nas. Neće biti dozvoljena asistencija preko 25km/h, a s-pedeleci će imati tablice i neće smeti da budu na biciklističkim stazama, već na kolovozu. Ne verujem da će se uvesti godišnji tehnički pregled, ali nikad se ne zna.

 

Ako to uvedu, vrlo verovatno ću registrovati bajs kao s-pedelec (ako bude moguće), samo da ne moram voziti po bici stazama, odnosno da po propisu mogu voziti kolovozom. Bezbednije je, barem u NS ako voziš iole brže.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#148 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Posted 29 June 2017 - 10:05 AM

Ako to uvedu, vrlo verovatno ću registrovati bajs kao s-pedelec (ako bude moguće), samo da ne moram voziti po bici stazama, odnosno da po propisu mogu voziti kolovozom. Bezbednije je, barem u NS ako voziš iole brže.

...sta ces ako bude MORALA kaciga na Spedelec? :)


  • 0

#149 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 29 June 2017 - 10:53 AM

...sta ces ako bude MORALA kaciga na Spedelec? :)

 

:)

 

To bi već bio problem.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#150 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 29 June 2017 - 10:57 AM

Ako to uvedu, vrlo verovatno ću registrovati bajs kao s-pedelec (ako bude moguće), samo da ne moram voziti po bici stazama, odnosno da po propisu mogu voziti kolovozom. Bezbednije je, barem u NS ako voziš iole brže.

 

Ne verujem da će to moći da se bira. Prilikom kupovine novog ili uvoza polovnog električnog bicikla, policija će na osnovu tehničkih karakteristika određivati koji bicikl podleže nošenju registarske tablice, a koji ne. Ne mogu samo da ukapiram da li po zakonima EU bicikl koji ima registraciju mora da ima prednje i zadnje svetlo (a ne bljeskalice), kao i osvetljenje tablice.

 

20170301_175157_RichtoneHDR.jpg


  • 0

#151 Milan_R

Milan_R
  • Members
  • PipPip
  • 53 posts
  • LocationKrusevac

Posted 29 June 2017 - 12:28 PM

Pa evo i čika Miki da se uključi u ovu temu...Za mene je ovaj bicikl kao rupa na tarabi pored koje piše ono. Naravno da je interesantan za ljude preko šezdesete, ali tu se otvara druga tema: Dali njima uopšte treba dati bicikl, aah da i ono  ..?


  • 0

#152 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Posted 29 June 2017 - 12:49 PM

Mislim da smo se slozili da ovde razgovaramo samo o pedelec el. biciklima. Mozda bi trebalo promeniti i naslov shodno tome, da ne bude zabune. Ili otvoriti novu temu samo za pedelec-e.

 

@ FallouBoy "Postoji razlika - da li se koristi snaga vozača, ili pomoć motora. Da li se do 35 na sat stiže samo pokretanjem ručice, ili aktivnim pedalanjem. Nije isto."

Pedelec bicikli nemaju rucicu gasa.

 

@Milan_R

Da li ste mislili na sve el. bicikle, ili na one sa rucicom gasa ili na pedelec-e.

 

Mozda bi stvarno trebali da procitate o razlikama izmedju el. bicikala, posebno pedelec-a, a ne bi bilo zgoreg i da probate neki, pre pisanja ovde.


  • 0

#153 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Posted 29 June 2017 - 01:01 PM

Kazem ovo dobronamerno, da ne bi otisli ponovo u off i da se zatvara tema. Treba definisati tacno o kojem tipu el. bicikla ovde razgovaramo, da se ponovo ne dogode nenamerne omaske i namerna podmetanja.


  • 0

#154 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14956 posts

Posted 29 June 2017 - 01:17 PM

Ja mislim da su Evropski zakoni dobri, ograniciti brzinu bicikala koji kao pomoc koriste elektricni motor na 25km/h ukljucujuci i e-MTB. Takvi mogu da voze po biciklistickim stazama. Sve preko toga registracija osiguranje i kaciga.


  • 1

#155 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Posted 29 June 2017 - 01:48 PM

Ja se u potpunosti slazem sa time i oduvek jesam (pogledajte post #115). S time da se el. bicikl moze voziti preko 25km/h, bez asistencije motora, svuda gde je to dozvoljeno, isto kao i obican bicikl. Znaci i u EU nije potrebna registracija i osiguranje, u tom slucaju.


  • 0

#156 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Posted 29 June 2017 - 01:55 PM

...Ne mogu samo da ukapiram da li po zakonima EU bicikl koji ima registraciju mora da ima prednje i zadnje svetlo (a ne bljeskalice), kao i osvetljenje tablice.

Ako sam dobro shvatio drugara koji zivi u .de

koji je dobio saobracajnu prijavu jer je izasao na probnu voznju biciklom biciklom kojeg je za jednu drugaricu sastavljao u garazi

svaki bicikl (i neregstrovani) koji ucestvuje u saobracaju (po zakonu) mora da ima prednje i zadnje svetlo.

U radnjama se prodaju i takmicarski bicikli (da ih tako nazovem) ali se do mesta upotrebe prevoze/prenose i njihovo ucessce

u saobracaju je kaznjivo ako nisu naknadno nadogradeni odgovarajucom (svetlosnom) opremom...bljeskalice se ne racunaju.


  • 0

#157 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Posted 29 June 2017 - 02:03 PM

...Naravno da je interesantan za ljude preko šezdesete, ali tu se otvara druga tema: Dali njima uopšte treba dati bicikl, aah da i ono  ..?

ne vidim razlog zasto postavljati bilo kakvu starosnu granicu?

Na proslogodisnjoj Budimpestanskoj Kriticnoj Masi sam video nekoliko parova pomenutih godina sa gradskim pedelecima

i delovalo je sasvim pristojno cak i pomalo romanticno.

Na Fruskoj sam prosli mesec video biciklistu u najboljim godinama na MTB pedelecu i prikolicom u kojoj je bilo dete.


  • 1

#158 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 29 June 2017 - 03:38 PM

Mislim da smo se slozili da ovde razgovaramo samo o pedelec el. biciklima. Mozda bi trebalo promeniti i naslov shodno tome, da ne bude zabune. Ili otvoriti novu temu samo za pedelec-e.

 

 

U potpunosti se slažem da treba otvoriti novu temu koja se bavi isključivo pedelecima. Većina članova koji su se uključili u diskusiju pod pojmom ebike smatraju isključivo električni bicikl i o njemu i pričaju. I ja smatram da električni bicikl NIJE bicikl, već motor ili skuter koji bez ikakvog napora vozača dostižu maximalnu brzinu. Na vozaču je ili samo da pritisne dugme ili zavrti desni grip kao na motoru. I tu nema nikakvog užitka i čara vožnje. Ova tema je započeta krajem 2014e godine kada pedaleci nisu bili aktuelni i pod pojmom ebike se smatrao bicikl, tj. motor koji sam opisao. Sa pojavom električnih bicikala sa centralnim pogonom električni bicikli su dobili konkurenciju. Za razliku od električnih bicikala koji rade na dugme ili ručicu, ova nova vrta ebike-ova pruža asistenciju samo kada se vrte pedale i zato su nazvani pedeleci. Postali su vrlo popularni kada je Bosch uveo motor druge generacije, a odmah su usledili modeli koje pokreće Yamaha, a u poslednje vreme se umešao i Shimano.

I zato bih zamolio sve ovde da se izjasne o kakvom ebike pričaju pre nego što se otvori nova tema koja će se baviti isključivo pedelecima.


  • 1

#159 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Posted 29 June 2017 - 07:51 PM

Ja kad sam opisivao moj el.bicikl naglasio sam, a i bilo je jasno iz teksta, da se radi o čisto električnom biciklu koji može da se vozi po potrebi i samo na gas bez okretanja pedala. Ali moram da napomenem da se on vrlo jednostavno uz pomoć senzora, koji se montira na srednji pogon, može pretvoriti u pedelec. U software-u kontrolera je unapred predefinisano 5 nivoa asistencije, a programski je moguće podešavati jačinu asistencije za svaki nivo posebno. Time se povećava i domet, tj racionalizuje se potrošnja baterije. U svakom slučaju je dobra stvar. S tim da se pravilnim korišćenjem tempomata takodje dobija sličan efekat. Tad bicikl obično samo uz pomoć pedala zaletim do recimo 32km/h, nakon toga aktiviram motor i uključim tempomat. Motor tad sam kreće da dopunjuje sa snagom, koju pratim u watima na ekranu. Što ja jače zapinjem to motoru treba manje wati da bi brzina ostala konstantna. Otprilike tad gledam da mi nikad ne pomaže preko 200 do 250W sem na uzbricama, a onda i baterija dosta duže traje.
Ja lično iz mog iskustva smatram da je za vožnju bar po Beogradskim ulicama bezbednije imati mogućnost ubrzavanja do tih 45 pa i 50 km/h, nego ostati limitiran. Jednostavno u Beogradu ima puno opasnih mesta gde bukvalno važi deviza da brzina glavu čuva. Navešću sad barem tri. Bulevar Vojvode Mišića prema Adi kod odvajanja za vijadukt prema Banovom Brdu, naime biciklista koji vozi krajnjom desnom trakom, zadržavajući smer kretanja prema Adi dovodi sebe u opasnost da ga neki nesavesni vozač iseče tako što ga velikom brzinom prestigne i iseče pokušavajući da se prestroji direktno prema vijaduktu. Sledeće, Most na Adi prema Topčideru kod odvajanja za Adu, biciklista koji zadržava pravac kretanja prema Topčideru dolazi i istu opasnost, i na kraju Panevački most u smeru prema Pančevu kod odvajanja za Zrenjaninski put. Ista opasnost vreba biciklistu. U sva tri slučaja vožnja bicikla brzinom barem približnom brzini kretanja automobila bi biciklistu stavila u daleko manje opasnu poziciju.
  • 0

#160 aiwa

aiwa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 254 posts
  • LocationBeograd

Posted 14 September 2017 - 05:01 PM

Ulećem kao padobranac na temu :) pričao sa jednim prijateljem pre neki dan koji razmišlja o električnom biciklu pa rekoh ja ću da pitam na stručnom mestu :)

 

U pitanju bi bila vožnja magistralnim putem uglavnom ravno bez većih uspona ne svaki dan ali kad se vozi vozi se ujutru 70 km iz cuga ostavi se negde sigurno gde može da se puni 5-7 sati i opet predveče nazad još 70 km.

Znači parametri su sledeći, čovek već ima običan city bicikl, hteo bi da uzme nadogradnju na prednji točak geared hub sa Aliexpresa (to sam mu ja predložio) zbog jednostavnosti ugradnje (plug&play). Težak je 90 kg i visok 190 cm. Ja koliko sam nešto gledao 1000W i baterija od 20Ah 48V bi bila optimalna, mislim da je 500W malo jer bi motor radio na punoj snazi duže vreme? Koja je očekivana prosečna brzina da se motor previše ne greje a opet da ima smisla vožnja uz asistenciju čoveka naravno, da li može da očekuje konstantno 35-40 km/h ili ne, znači u pitanju je vožnja od 2 sata ako su ulazni parametri dobri?


  • 0

Shimano Line-up chart 2020

 

http://productinfo.s...no.com/#/lc/1.4





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users