Jump to content


Fotografije

Elektricni bicikli - misljenje i iskustvo korisnika


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
691 odgovora na ovu temu

#121 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 27 June 2017 - 08:01 PM

@ Fiery

 

Naravno da uzivamo, i to mnogo. Sreca je da vase reci to ne mogu da pokvare a ne mogu ni da promene cinjenice. Snaga istine je najveca snaga i uvek veliki problem manipulatora, jer je nemoguce nametnutnuti laz, makar i silom.

Jeste, sve ste u pravu, elektricni pogon je pogon buducnosti, bruka je koliko su dobri, a da nisu igracke vec vam je objasnjeno. Jeste bicikl ide preko 40 na sat, ima puno snage, ima puno adrenalina i mnogi koji prvi put sednu na ebike opremljen Boschovim srednjim pogonom ne mogu da veruju koliko je dobar. I u cemu je problem sa time, sem sto vi imate problem sa time. Ko divlja, ne postuje propise i ne postuje druge ima da bude kaznjen bio na elektricnom ili obicnom biciklu, i to je to. Sve sto kazem vredi za Boschov ebike, manje za pogon u prednjem i zadnjem tocku i kineski srednji pogon jer su donekle inferiorni i istina se gubi u ovim varijetetima.

Vi ste ti koji vrdate: sada ispade da mountain bike-ovi nisu obicni bike-ovi. Naravno da jesu. Kada smo poredili ebike-ove i obicne mislili smo na sve, ukljucujuci podvrste. Takodje kazete: "Ko bi da vozi biciklističkim stazama gde je zabranjen pristup mopedima, neka se pomiri s time da ne sme da vozi nešto što je funkcionalno električni moped." Pravite se da ne znate: El. bicikli se voze legalno i u Srbiji i u EU na biciklistickim stazama, i vozice se, jer nisu mopedi ni funkcionalno ni sustinski, pa makar vi pozeleneli od muke.

Nema frke, lepo ste se pokazali. Castan covek kad shvati da nije u pravu, pa makar i posle nekog vremena, se izvini. Necemo vas pustiti da izvrdate.

 

@ Dusan011

 

Nije lepo da citirate reci koje doticni nisu izgovorili.


  • 1

#122 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 27 June 2017 - 08:10 PM

Druže što se toliko uzbuđuješ? Ovo je forum i svako ima pravo na svoje mišljenje. A ti naravno treba da uživaš u onome što si kupio to je bio tvoj izbor, kao što je svako imao izbor pri kupovini bicikla. Stavovi su različiti i svako ima pravo da iznese svoje mišljenje. Kao što drumaši ne vole MTB i obrnuto tako ima ljudi koje ne vole ni e bike, ali to nije razlog za nervozu. Bicikl se kupuje po svom načinu vožnje, a ne po tuđem. Ja sam već pisao da imam želju da ga probam jer nikada nisam vozio e bike, probao sam sve vrste bicikli samo ne e bike, ali samo da ga probam ali ga nikada ne bi kupio.


  • 0

#123 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 27 June 2017 - 08:34 PM

Ne uzbudjujem se uopste, ucinilo ti se. Svako ima pravo na svoje misljenje, ali ne i da proziva druge (narocito potpuno nepoznate ljude o kojima nista ne zna) i da iznosi neistine. Jedno je imati svoje misljenje a drugo je braniti ga neistinama. Ali to je ovde k'o dobar dan. Tako je bilo i kada se zakljucala tema Branislava (rubiroza76).


  • 0

#124 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 27 June 2017 - 08:42 PM

Na braniku istine, pravde, i svega što je časno :smile:

 

Drago mi je da se više ne pravimo da je upotreba smislena, samo, eto, baš ne može normalno da se koristi s limiterom. Drago mi je i da se slažemo da one koji ne poštuju propise (na primer isključivanjem limitera i vožnjom preko ograničenja) treba kazniti.

 

Žao mi je što je elementarno razumevanje napisanog i dalje problem. Dvotočkaš sa motorom koji može da se kreće brzinom od 40+ na sat je funkcionalno, efektivno, faktički, praktično moped. Hoćete moped? Izvolite, registrujte se, uplatite osiguranje i uživajte u adrenalinu - na otvorenom putu (ko se ne plaši).

 

Ovo sa MTB protiv je već čisto sitničarenje, ali preformulisaću, da sprečim izvrtanje: električni bicikli u vožnji po gradu treba da imaju ograničenu brzinu zato što nemaju registraciju i osiguranje, dozvoljena im je vožnja po kombinovanim stazama, i velika većina korisnika ih baš tu i vozi.

 

Uzgred, kad se priča neistinama, bilo bi lepo videti šta sam to neistinito napisao.


  • 0

#125 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 27 June 2017 - 08:42 PM

Pa nije ni prva ni poslednja tema koja je zaključana, tako je na svim forumima. A zaključana je verovatno jer je kroz posebnu temu tebe reklamirao.
Što se bicikla tiče onaj profesor doktor magistar Grbić stalno kudi moj bajs i kaže da je krš pa mu ne uzimam za zlo iako potajno znam da bi se menjao samnom :D
  • 0

#126 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 27 June 2017 - 08:49 PM

@ Sharance

 

Nije me reklamirao. samo je napisao utiske, kao sto moze svaki korisnik, zar je to zabranjeno? Da, nije ni prva ni poslednja tema koja je zakljucana, ali je bitan uzrok: tamo je uzrok bio spamovanje i licno napadanje.

Inace, kada vec insistirate zasto ne prokomentarisete postove Fiery-a. Da li smatrate da je to samo iznosenje sopstvenog misljenja?


  • 0

#127 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 27 June 2017 - 08:57 PM

@ Fiery

 

Od pocetka tvrdim isto. Pokazite gde sam ja to tvrdio ista drugo, kao sto sam ja vama pokazao u prethodnom postu, gde ste kao prenebegli cinjenicu da govorimo o el. biciklu sa limitom brzine.


  • 0

#128 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Postavljeno 27 June 2017 - 08:57 PM

Kada bi svako od nas otvarao nove teme i iznosio utiske za svaki stvar koju je kupio za svoj bicikl našta bi ličio forum? Inače utisak o tvom uređaju koji si mu prodao je mogao da iznese u svojoj temi kao što mi i ostali radimo kad nešto nadogradimo na bicikl.

Pa limita više nema, zar nisi napisao da tvoj uređaj skida Bošov limit od 25km/h
I na skuterima od 50cm3 skidaju blokadu.
  • 0

#129 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 27 June 2017 - 09:05 PM

Što se bicikla tiče onaj profesor doktor magistar Grbić stalno kudi moj bajs i kaže da je krš pa mu ne uzimam za zlo iako potajno znam da bi se menjao samnom :D

 

Pa i jeste krs, i rado bi se menjao sa tobom da i ti provozas dobar bajs jednom, a ne da se mucis... Nego me brine da neces imati para da doplatis, znas ono deca gladna  n2:Heristical


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#130 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 27 June 2017 - 09:09 PM

@Sharance

 

Pa to je samo forma. Totalno je nebitno da li ce to biti u zasebnoj temi ili u temi o svom biciklu, ali vama je ocigledno zasmetala sadrzina.

 

Naravno da limit brzine moze postojati ili ne, u zavisnosti od toga da li je uredjaj montiran i ukljucen ili ne.


  • 0

#131 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 27 June 2017 - 09:29 PM

Odošte baš u filozofsku raspravu  n2:Cm-smiley Ako nam administrator zaključa i ovu temu osdadošmo bez teme posvećene el.biciklima.

Svako nek vozi kako hoće i šta hoće samo je bitno da tom svojom vožnjom ne ugrožava druge, što uostalom važi i za bilo koje drugo vozilo.

 

Nego evo red bi bio da i ja predstavim svoj e-bike, koji mi nažalost već skoro dve godine samo skuplja prašinu.

 

20170627_211547.jpg 20170627_211611.jpg 20170627_211717.jpg 20170627_211739.jpg

 

Kupio sam ga polovnog i u pitanju je bio originalni električni bicikl marke Elektrobiker iz Austrije. Kako je bicikl imao "čuveni limit od 25 km/h", prva stvar koju sam uradio je bila da to nekako pokušam da isključim.

 

Medjutim kod tog bicikla je fabrički bio ugradjen motor marke GoSwishDrive za koji nisam imao rešenje da ga otključam, a osim toga bio je pedelec sistem koji ja nisam želeo, i nije imao još neke opcije poput tempomata i generatorskog kočenja koje su korisne u svakodnevnoj vožnji.

 

Tako da sam na kraju zamenio ceo motor. Uzeo sam kineski motor u prednjem točku.

Motor koji sam tad uzeo je kineske marke Golden Motors (model MagicPie vector 4-te generacije) i tad je bio tehnološki najnapredniji sistem za e-bike na svetu u smislu da je pružao neverovatne mogućnosti povećanja snage i rada praktično sa svim baterijama u rasponu od 24 do čak 60 volti, snage i do 1,5KW, a uz eksterne kontrolere i daleko više. Bicikl sam opremio sa dve baterije, primarnom Lipofe4, 52V, 10Ah (58V napunjena) i sekundarnom Li-Ion, 36V,12Ah (42V napunjena). Sa primarnom baterijom bicikl je uz malo moje pomoći mogao da ide i 54 km/h, u fazi kad bi baterija još bila bar 50% puna.

Kad sam počeo da vozim bicikl uvideo sam da mi je dovoljna samo jedna brzina i to u odnosu napred 48 a pozadi 11 zuba. Takodje sam uvideo da sam ipak trebao da kupim motor u zadnjem točku, jer su sile bile prejake i bicikl se u takvim momentima teže kontroliše. Naime hteo sam da zadržim postojeći sistem menjača 3x9 Deore klase, a opcija sa motorom u zadnjem točku mogla je da podrži samo staromodnu 7 faznu kasetu na navoj. Dakle morao bi da menjam praktično celu grupu, a to mi se nikako nije dopadalo kao mogućnost.

 

U suštini za svakodnevnu vožnju bez divljanja je bio sasvim ok. E sad mana je pre svega mali kapacitet baterije i velika masa samog bicikla. Sa primarnom baterijom u kombinovanom režimu, na prosečnoj brzini od 35km/h, uz recimo oko 30% do 40% moje pomoći, mogu da pređem svega oko 25 kilometara što mene ne zadovoljava u smislu korišćenja bicikla za posao. To sam donekle rešio ugradnjom  backup baterije, ali najveći problem je bio nemanje sigurnog mesta na kom bi mogao da ostavim bicikl dok sam duže na poslu. Čak su jednom pokušali da mi skinu displej sa bicikla i krenuli su da seku vezice i razmotavaju kablove,ali srećom nisu uspeli. Tad sam otprilike i ja rešio da to sve batalim i od tad mi bicikl stoji i čeka neko normalnije vreme za život u ovoj sjebanoj državi.


  • 3

#132 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 June 2017 - 04:13 AM

Nemam iskustva sa e-biciklima, pa mi je ova tema (i prethodna, zaključana) dragocena u tom smislu - iznose ljudi lepo svoja iskustva, šta su sve radili, probali, kako se šta ponaša. I Youtube tutorijale sad bombarduju s reklamama, pa ako je i ovde lično reklamiranje u pitanju, opet je lepo pročitati tuđe iskustvo i dobiti informacije iz prve ruke "na tacni" - besplatno.  :)

 

Na osnovu prethodne priče o brzini, dometu - i meni je prvi post kolege Rubiroza76 o testu brzinometra odao utisak da planira na tom nasipu isprobati "koliko može da razvije". Posle je dopunio i napisao šta tačno planira, što mi zvuči sasvim OK, ali Fieryjev prvi komentar je bio na taj prvi post. Nisam ga doživeo kao mrziteljski. Lično obožavam motore, ali sam prvi za strogu kontrolu ko dobija dozvolu i kakvi mogu da se voze i registruju, jer ima puno idiota. Upravo zbog takvih, e-bike koji ide preko 25 na sat i po meni ne bi smeo da se vozi bez dozvole za skuter/moped (za koju bi deca trebalo da se obučavaju u osnovnoj školi i da iz 8. razreda svi izađu sa istom).

 

Ovo posle - prepucavanje i rasprava - mislim da se nepotrebno truje tema i forum.


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#133 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 28 June 2017 - 06:43 AM

Pokušavam da shvatim kako je došlo do ove nepotrebne diskusije. Napisao sam da hoću da snimim vožnju pedeleca. Odabrao sam Novobeogradski nasip jer nema puno saobraćaja. Ni u jednom trenutku nisam rekao da ću voziti max brzinom. Voziću prosečnom brzinom od oko 25km/h. Neću ni u jednom trenutku preći 35km/h  kolika je max dozvoljena brzina na našim biciklističkim stazama jer je u stvari taj nasip neka vrsta biciklističke staze gde je pristup automobilima zabranjen (barem na papiru). A onda je počeo Fiery da priča kako divljam na biciklu, vozim 40+ itd. Ne znam odakle mu ta ideja i kako je došao do tog zaključka.


  • 0

#134 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 28 June 2017 - 07:53 AM

A zasto vi samo ne bi malo vezbali preko zime, pa kad pocne sledeca sezona bili sposobni da vozite normalne bajseve?

Ovako ispada da sedite jednim dupetom na 2 stolice, ni obican bajs, jer ide presporo u vasem slucaju, ni skuter jer se bojite saobracaja...Da je prica za do posla pa i nekako ali peglanje brda i slicni izgovori, gde je tu car voznje?


  • 0

#135 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 June 2017 - 08:01 AM

A zasto vi samo ne bi malo vezbali preko zime, pa kad pocne sledeca sezona bili sposobni da vozite normalne bajseve?
Ovako ispada da sedite jednim dupetom na 2 stolice, ni obican bajs, jer ide presporo u vasem slucaju, ni skuter jer se bojite saobracaja...Da je prica za do posla pa i nekako ali peglanje brda i slicni izgovori, gde je tu car voznje?


Svako sebi bira sta voli. Ne vidim tu nista sporno.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#136 marvas

marvas
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 464 posts
  • LocationBeograd/Surcin

Postavljeno 28 June 2017 - 09:17 AM

Vole ljudi razne stvari, ali ne napadaju druge i ne omalovazavaju ako se s njima ne slazu. Ovde je suvise ubedjivanja kako je ebike buducnost, da bi mi logika dopustila da poverujem kako je to stvarno dobra stvar, u uslovima koji se spominju (slobodna voznja)


  • 0

#137 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 28 June 2017 - 09:50 AM

A zasto vi samo ne bi malo vezbali preko zime, pa kad pocne sledeca sezona bili sposobni da vozite normalne bajseve?

Ovako ispada da sedite jednim dupetom na 2 stolice, ni obican bajs, jer ide presporo u vasem slucaju, ni skuter jer se bojite saobracaja...Da je prica za do posla pa i nekako ali peglanje brda i slicni izgovori, gde je tu car voznje?

 

A ko kaže da nisam sposoban da vozim normalan bicikl? Ko kaže da ne vozim bicikl zimi? U stvari, ko kaže da pored pedeleca nemam normalan bicikl? Zašto ljudi započinju pisanje napadom?

Lepo je to što se još neko uključio u ovu temu. Ali očigledno je da si pročitao samo zadnje 2-3 strane i napisao svoje mišljenje. Mešaš babe i žabe. U poslednje dve strane ove teme se vodi priča o pedelicama, a ne o električnim biciiklima, tj. skuterima. Nadam se da znaš u čemu je razlika, a ako ne znaš, počni da čitaš ovu temu od početka. Mnogo puta je napisano.

I za kraj nam reci šta je po tebi čar vožnje.


  • 0

#138 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 28 June 2017 - 10:45 AM

Ispod pojasa, nekorektno.

 

Što se elektro bicikla-motora tiče, ako nema ograničenje na 25, onda je efektivno reč o elektro-skuteru. Isto kao što i kola sad idu na struju. Koliko ograničenje je optimalno da se razgraniči šta je bicikl, a šta (efektivno) motocikl na elektro pogon je već stvar za sručnije da procene.

Mislim da nije potrebna velika strucnost za poredjenje el. bicikla i skutera (i to do 50ccm koji ne zahtevaju registraciju). Uzmimo dva najbitnija parametra:

                 Ebike        Skuter

Tezina      25kg          70-100kg

Snaga      0.33KS      3-5KS

 

Znaci ovde govorimo o bitno razlicitim vrednostima. Nije samo brzina od 25km/h presudna za to u koju ce koje vozilo kategoriju uci.

Strucnjaci su mozda potrebni za odredjivanje gde i kako razrezati sta je el. bicikl a sta el. motocikl.


  • 0

#139 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 June 2017 - 11:16 AM

Mislim da nije potrebna velika strucnost za poredjenje el. bicikla i skutera (i to do 50ccm koji ne zahtevaju registraciju). Uzmimo dva najbitnija parametra:

                 Ebike        Skuter

Tezina      25kg          70-100kg

Snaga      0.33KS      3-5KS

 

Znaci ovde govorimo o bitno razlicitim vrednostima. Nije samo brzina od 25km/h presudna za to u koju ce koje vozilo kategoriju uci.

Strucnjaci su mozda potrebni za odredjivanje gde i kako razrezati sta je el. bicikl a sta el. motocikl.

 

Ne želim da se raspravljam, ali ako to čudo može da ide preko 35 na sat, po meni je motor. Naravno, najbolje da stručniji to kategorišu. Nije baš skuter, ali definitivno nije ni bicikl.

 

 

Ima i automobila koji su superlagani, ima ih i na električni pogon, pa niko ni ne pomišlja da ih vozi bez dozvole, ili kategoriše kao rekumbent i slično.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#140 Jusjak

Jusjak
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 28 June 2017 - 11:40 AM

Ako bi brzina bila jedini parametar, onda i obican bicikl spada u tu kategoriju, jer moze da se vozi preko 35km/h.

 

Inace, evo primer el. vozila, koje zbog male snage i tezine, ne zahteva registraciju ni u USA, ni Kanadi:

 

https://tadpolerider...ag/elf-e-trike/

 

elf-e-trike.jpg


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika