Elektricni bicikli - misljenje i iskustvo korisnika
#82
Postavljeno 22 June 2017 - 10:54 AM
Hvala. Pročitao sam puno stanih tekstova na internetu i odgledao puno filmova na Youtubu. Interesuje me mišljenje korisnika iz prve ruke kojih verujem da ima ovde ali neće ili ne žele ništa da napišu.
Ok, motor se neće uništiti. Ostaje pitanje da li je bolje uzeti ovaj koji se kači sa spoljašnje strane ili ovaj koji ide direktno na motor?
#84
Postavljeno 22 June 2017 - 04:42 PM
Temu sa ovom tematikom sam otvorio, ali je vrlo brzo morala da se zaključa jer su je mnogi spam-ovali, a među njima ste bili i vi Nikola. Sve što znam o tim uređajima sam napisao tamo, kao i u mnogobrojnim privatnim porukama gde ste me mnogo toga pitali. Kao i mnogi drugi, i Vi ste me kritikovali zašto nisam ostao na externom, već sam za velike pare uzeo interni modul. Mogu samo da kažem da sam prezadovoljan i da bi ga svima preporučio. Mnogo znači da na volanu imam samo jedan brzinomer koji prikazuje realnu brzinu kao i realnu pređenu kilometražu.
Naravno da i BadAss, kao i uređaj kolege Jusjaka odlično rade, ali će vam kad-tad zasmetati duplo manja prikazana brzina. Onda ćete stavljati još jedan brzinomer, pa će se pojaviti još jedan kabl itd itd. Tek sada vidim da je kolega Jusjak unapredio svoj uređaj, pa se nadam da će nam ovde reći koje su to novine.
e-Motion biike ride:
#85
Postavljeno 22 June 2017 - 06:41 PM
Zdravo svima, posto sam vec isprozivan, da se javim. Ne krijem se uopste, u temu kolege rubiroze76 nisam zeleo da se mesam jer sam to smatrao neumesnim, a na kraju je ta tema otisla u off raspravom o upotrebljivosti elektricnih bicikala pa je i zakljucana. Ja i ne znam da li je na forumu dozvoljeno reklamiranje svog proizvoda, tako da nisam otvarao svoju temu. postoji oglas u kojem sam pokusao da objasnim sve u vezi svog uredjaja i smatrao sam da je to dovoljno.
Potpuno sam otvoren da odgovorim na sva vasa pitanja. Uredjaj sam prvo razvio za svoje potrebe. Naime, kao elektro inzenjer smatrao sam da mogu napraviti uredjaj dosta jeftinije od Badass uredjaja. Prvo sam probao sa trikom sa prebacivanjem magneta na pedale. Nije radilo sa mojim biciklom koji je 2015. godiste. Zatim sam probao sa prostim deliteljem frekvencije, takodje nije radilo jer su Boschovi programeri dobili zadatak da prepoznaju ovaj konstantni delitelj i to takodje ne radi sa svim modelima novijim od 2014-2015. Onda sam shvatio da je jedini nacin mikrokontroler koji zavarava njihov mikrokontroler na nesto sofisticiraniji nacin. Najzad, posle jedno mesec i po sam dobio rezultat posle nebrojenih testova i mnogo "Error 503" poruka. Od tada ja usavrsavam svoj firmware i testiram na svom biciklu. Mogu reci da sam sada potpuno siguran i zadovoljan u krajnji ishod. Sada bicikl deluje snazno i ispod 25km/h, a preko 25km/h to je prava stvar. Danas sam vozio svoj bicikl bez ovog uredjaja i mogu reci da mi je sve strasno smetalo. Ovi bicikli su dizajnirani da lako voze do 40km/h i preko, tako da je limitacija na 25km/h neprirodna i zakonom indukovana da usrednje populaciju i sredi eventualne zakonske probleme. Ko zna sta radi, hladne je glave, poznaje dinamiku i kinematiku, njemu je pravo uzivanje voznja ovakvih bicikala.
Uredjaje sa ugradnjom unutar motora sam odmah eliminisao jer smatram da je za krajnjeg korisnika to isuvise da otvara i kuciste motora. Jedina prednost ovog resenja je pokazivanje stvarne brzine sto ja nisam smatrao zaista neophodnim, s obzirom na tezinu ugradnje. Ugradnja jos jednog brzinomera na prednjem tocku, po meni, nije nikakav problem, niti otezava bicikl niti dodaje jos zica jer postoje bezicni, a jako su jeftini oba. Po meni dodatni brzinomer i nije neophodan, jer Boschov uredjaj pokazuje najcesce polovinu brzine i sve statisticke vrednosti su oko pola. Da i ne ulazimo u polemiku o razlici u ceni...
Unapredjenje firmware-a koje je poslednje uradjeno je da sada i moj uredaj kao i badassov pokazuje pravu brzinu do 19km/h a posle polovinu stvarne. Shvatio sam da je tako bolje jer bicikl ima vise snage pri malim brzinama jer manje gubi impulsa. Takodje sada uredjaj manje varira od stvarne i polovine brzine jer sam bolje razumeo kako Bosch usrednjava vrednosti koje pokazuje na displeju. Manje variranja u brzini sada kao posledicu ima konstantniju snagu asistencije motora. To se moze videti na Youtube videu
I za kraj: ovaj sistem nece izazvati ostecenje motora ili zakljucavanje sistema, najvise sto se moze dogoditi je da ako dodje do gubitka impulsa sistem pokaze Error 503, speed sensor error, sto se automatski resetuje posle restartovanja sistema. Ceo sistem se naime vise "haba" jer motor i baterija vise rade, ali to je onoliko koliko se od njih trazi shodno modu i terenu, sto je potpuno normalno. Isto bi bilo i kada bicikl ne bi imao ovaj uredjaj ali stalno radio u tezim uslovima velikih uzbrdica i slicno. Ali zato je zadovoljstvo u voznji proporcionalno mnogo vece od potencijalnog "habanja".
#86
Postavljeno 22 June 2017 - 09:17 PM
A inace, evo studije iz Australije, za sve neverne Tome koje napadaju el. bicikle koja pokazuje da je za zdravlje (konkretno kardio vaskularni sistem) cak i 22-godisnjaka u punoj snazi bolji el. bicikl, jer "pegla" uzbrdice na putu, i samim tim manje napreze kardio vaskularni sistem. Da ne pricamo o vecem uzivanju u voznji, jer za istu kolicinu treninga bicikl predje duzi put:
https://www.treehugg...edal-power.html
Za one koji pricaju da na el. biciklu nema treninga: moze ga biti i vise nego na regularnom biciklu, jer kada se iskljuci asistencija, bicikl se vozi kao obican sa 10kg vise, pa sve do 280% asistencije (na Bosch sistemima). Inace, ovi bicikli su toliko snazni da mogu da se penju uz stepenice i uz skijasku skakaonicu (postoje Youtube videa).
Neko je negde postavio pitanje energije utrosene kod el. bicikla (sa tezinom motora i baterije) u poredjenju sa regularnim. Evo kalkulacije:
http://electric-bike...ange-of-ebikes/
I na kraju covek koji je merio u studiji preko 5000 milja koriscenja dva svoja ebike-a i dva regularna mereci snagu, energiju i broj otkucaja srca:
https://electricbike...-bike-cheating/
Jedina razlika izmedju el. bicikla i regularnog bicikla je: za istu utrosenu energiju bicikliste, el. bicikl predje duzi put, a na vama je da izaberete koliko energije zelite da utrosite, kada i kojim ritmom, kao i koliki put zelite da predjete, isto kao i na regularnom biciklu.
Ja, naravno, pored el. bicikla imam i standardne bicikle koje obozavam. Posle voznje el. bicikla, kada sednem na regularni bicikl osecam da imam vise snage, tj, to pokazuje da je trening na el. biciklu stvaran, ravnomeran i uvek pozelite da vozite jos.
#87
Postavljeno 23 June 2017 - 04:45 AM
Nemam ništa protiv e-bicikala, kao što si napisao. Odlična dva posta, sa lepo objašnjenim i iznetim iskustvima. Imam samo par više dopuna, nego ispravki:
Mislim da nije jedina razlika ta utrošena energija. Razlika je i u ceni za isti kvalitet opreme otprilike. E-bike, da bude dobar, ipak dodatno košta - dosta.
Razlika je i u težini. Da ga nosim uz i niz stepenice svaki dan, uvek bih birao običan. Isto je pri nošenju preko dela neprohodnog terena.
Komplikovanost - isto na strani običnog bicikla.
Uživanje u teškom penjanju uz brdo, da se lepo oznoje jajca, pa kad kreneš nizbrdo, ustaneš sa sica i uživaš na vetru.
E-bajs mi je, sa druge strane, super za ljude koji voze bajs na posao, a imaju uzbrdicu na putu do posla - ne moraš se tuširati i presvlačiti po dolasku na posao.
Obavljanje puno stvari u jednom danu na udaljenim mestima u gradu, pogotovo ako je brdovit.
Kome god je potrebna pomoć na uzbrdicama. Kada bih to nabavio, mogao bih se zajedno sa devojkom voziti Fruškom Gorom... da me ne ostavi 5 km iza.
#88
Postavljeno 23 June 2017 - 07:00 AM
O drugom postu već može da se diskutuje.
Prvo čisto zakonski gledano kod nas je zabranjeno voziti električni bicikl koji ide preko 25 km/h, ali trenutno koristimo loše poznavanje zakona od strane naše policije pa se provlačimo. Drugo, postoje različite studije o treninzima i skoro sve do jedne kažu da intervalni trening ima bolji učinak od treninga sa konstantnim opterećenjem, čak i za starije rekreativce. Tako da je teza o benefitu ravnomernijeg opterećenja srca, blago rečeno diskutabilna. Ok, slažem se da na električnom biciklu može i intervalno da se trenira.
Treće i po meni najbitnije, jako je sporan deklarisani kapacitet baterije, i fabrička autonmija, posebno kod polovnih električnih bicikli koji dolaze kod nas. Iz ličnog iskustva sa gore opisanim biciklima koji imaju Bosch sistem to je 40 do 60 km max. po kombinovanom terenu. Meni lično 50 km za ozbiljan trening u većini slučajeva nije dovoljno.
Četvrto, kao što Fallout kaže, masa samog bicikla. Za nekog ko živi na višim spratovima, u zgradi bez teretnog lifta, apsolutno neprihvatljivo. Više će da se oznoji dok popenje bicikl uz stepenice nego tokom cele vožnje.
Da napomenem i sam imam električni bicikl, doduše sa hub motorom od 1kw i znam kakav je osećaj na 50km/h. Pored toga po raznim gradovima evrope iznajmljivao sam ove bicikle sa Bosch motorom tako da znam i njihovo ponašanje i karakteristike. U Marseju, koji je dosta brdovit, izgurao mi je jedva 48km, sa punom baterijom, na nekom mid. nivou asistencije. Zadnjih 9 km, sećam se, morao sam da pedalam tolikom snagom da bi na mom drumašu išao bar 35 km/h.
Iz mog iskustva, električnom biciklu ipak bi prvenstveno namenio ulogu prevoznog sredstva za odlazak do posla i nazad, eventualno neku kupovinu, a za trening bi koristio običan bicikl.
A tema je inače odlična i treba da se nastavi. Svi koji imaju e-bike mogu da ga prestave i iznesu svoje iskustvo u korišćenju istog.
#89
Postavljeno 23 June 2017 - 08:47 AM
I sa kime voziti e-bike? Obično bar ja vozim u grupi ili sa nekim drugom kada idem na duže ture, pa i na kraće od 50-ak km.
Lično nikada nisam vozio e-bike, a imam želju da ga probam, ne poznajem nikoga ko ga poseduje tako da ne znam dali će mi želja ikada biti ispunjena:)
#90
Postavljeno 23 June 2017 - 11:56 AM
A kako imati neogranicen domet i zaista se sjediniti sa prirodom:
http://www.tour-de-m.../reisetagebuch/
#91
Postavljeno 23 June 2017 - 05:35 PM
Zahvaljujem se Jaroslavu na detaljnom objašnjenju kako funkcioniše uređaj koji je napravio, kao i na priloženom Youtube snimku. Da li neko ko je uzeo ovaj uređaj može da iznese utiske? Uređaj vizuelno lepo izgleda i skoro se ne vidi. Jedino možda ova 9v baterija kvari utisak. Da li možemo u narednim mesecima da očekujemo bateriju koja će kao kod Badass da bude unutar kućišta?
Moramo da shvatimo da električni bicikl nije predviđen za daleke ture. Nije stvoren za uživanje gde čovek može da krene u vožnju i da ne razmišlja ni o čemu. Predviđen da se tokom jedne vožnje pređe do 70km, a onda sledi punjenje baterije. Sada su počeli da se prave bicikli sa dve baterije koji su još teži. A izgleda da je upravo ta težina jedina loša strana ebicikla.
#92
Postavljeno 23 June 2017 - 05:49 PM
Da napomenem i sam imam električni bicikl, doduše sa hub motorom od 1kw i znam kakav je osećaj na 50km/h. Pored toga po raznim gradovima evrope iznajmljivao sam ove bicikle sa Bosch motorom tako da znam i njihovo ponašanje i karakteristike. U Marseju, koji je dosta brdovit, izgurao mi je jedva 48km, sa punom baterijom, na nekom mid. nivou asistencije. Zadnjih 9 km, sećam se, morao sam da pedalam tolikom snagom da bi na mom drumašu išao bar 35 km/h.
Da li možete da kažete koji ste bicikl vozili u Marseju? Da li je u pitanju bio pedelec sa nekim modulom ili je bio s-pedelec?
I sa kime voziti e-bike? Obično bar ja vozim u grupi ili sa nekim drugom kada idem na duže ture, pa i na kraće od 50-ak km.
Naravno da Bosch pedelec može da se vozi u društvu, malom brzinom. Evo, sutra opet idem na Kritičnu masu sa njim gde je prosečna brzina oko 15km/h.
e-Motion biike ride:
#94
Postavljeno 23 June 2017 - 07:10 PM
Link od te vožnje na stravi: https://www.strava.c...US&v=1495687856
Nazalost nisam okačio nijednu sliku samog bicikla koji sam rentirao. Pokušaću da nadjem neku pa da okačim. Ali bicikl je genaralno bio penzionerski sa uspravnim sedenjem. Znači ni a od agresivne mašine. Nisam čak ni marku zapamtio toliko me je malo interesovao sam bicikl a mnogo više sam grad ☺
#96
Postavljeno 23 June 2017 - 07:26 PM
Naravno da Bosch pedelec može da se vozi u društvu, malom brzinom. Evo, sutra opet idem na Kritičnu masu sa njim gde je prosečna brzina oko 15km/h.
Pa kritičnu masu i biciklijadu ne smatram baš vožnjom al ajd . Interesuje me dali si npravio turu sa bajkom od na primer od70km do 100km. u cugu i koliko je bila prosečna brzina i koliko najviše možeš da izvučeš km sa baterijom, a da ti vožnja bude između 27km/h i 30km/h?
Grbiću kad planiram jako da vozim obično obrijem glavu, ošišam se na opasno Ja bi raz*ebao e bike kao kantu i kliker bi pokvario
#97
Postavljeno 24 June 2017 - 06:50 AM
bio je obični pelelec sa Bocsh motorom od 250W. Dakle limitiran na 25km/h, jer su tamo samo takvi električni bicikli i dozvoljeni za rentiranje. Kao što rekoh prešao sam taj dan oko 48km sa 588m visinca po garminu i baterija se ispraznila. Marsej je sav u brdima, sa ulicama koje idu i do 15% nagiba kad se penje do katedrale Notrdam. Ja sam sa svojih 93kg verovatno doprineo brzem pražnjenju baterije. Sa većim battery pack-om verovatno bi ta autonomija bila bar 60km u konkretnom slučaju. Iskreno da sam imao mog drumaša malo bi se više oznojio, ali bi i prosečna brzina sigurno bila makar malo veća jer na ravnim delovima me je taj limitirani ebike samo usporavao.
I tih 48km koliko je izdržala baterija je super s obzirom da se vozilo ulicama velikog nagiba. Pretpostavljam da je bio 400 battery pack. Da je bio postavljen modul, domet bi se skratio. Ali moje lično mišljenje je da je pedelec bez modula neupotrebljiv i dosadan. I treba voziti pedelec punom snagom i brzinom sve dok se naši ne dosete i ne počnu da kontrolišu brzinu biciklista. Kao i u EU zemljama i kod nas važi zakon da motorno vozilo koje može da ostvari brzinu veću od 25km/h mora da bude registrovano.
Jurim ovih dana na zajam neku kamericu sa kojom ću moći da snimim vožnju Savskim nasipom. Jedino tu može da se vozi brzo, a da je relativno bezbedno.
Pa kritičnu masu i biciklijadu ne smatram baš vožnjom al ajd . Interesuje me dali si npravio turu sa bajkom od na primer od70km do 100km. u cugu i koliko je bila prosečna brzina i koliko najviše možeš da izvučeš km sa baterijom, a da ti vožnja bude između 27km/h i 30km/h?
KM sam uzeo kao primer spore vožnje kada se voziš u društvu. Niko od mog društva nema drumaš i zato vozimo polako i opušteno. Ali je problem u tome što svaki put kada vozim sa društvom neko drugi vozi moj pedelec, a ja vozim njihov "običan" bicikl jer svi žele da ga provozaju i isprobaju.
Naravno da nisam sa električnim biciklom išao na turu od 100km jer ne može toliko da izdrži baterija. Sa prosečnom brzinom od oko 30km/h baterija ne može da izdrži više od 45km.
e-Motion biike ride:
#98
Postavljeno 24 June 2017 - 04:30 PM
#99
Postavljeno 24 June 2017 - 04:43 PM
Zahvaljujem se Jaroslavu na detaljnom objašnjenju kako funkcioniše uređaj koji je napravio, kao i na priloženom Youtube snimku. Da li neko ko je uzeo ovaj uređaj može da iznese utiske? Uređaj vizuelno lepo izgleda i skoro se ne vidi. Jedino možda ova 9v baterija kvari utisak. Da li možemo u narednim mesecima da očekujemo bateriju koja će kao kod Badass da bude unutar kućišta?
Moramo da shvatimo da električni bicikl nije predviđen za daleke ture. Nije stvoren za uživanje gde čovek može da krene u vožnju i da ne razmišlja ni o čemu. Predviđen da se tokom jedne vožnje pređe do 70km, a onda sledi punjenje baterije. Sada su počeli da se prave bicikli sa dve baterije koji su još teži. A izgleda da je upravo ta težina jedina loša strana ebicikla.
Nikola, 9V baterija je izabrana zbog dostupnosti kod nas, relativno dobrom kapacitetu i naponu od 9v koji donekle pojednostavljuje dizajn. Jeste veca ali ja sam isao i na manju cenu uredjaja. Badass koristi bateriju CR2 od 3V koje ima kod nas ali nije bas siroko zastupljena. Da bih implementirao ovakvu bateriju u moj dizajn to zahteva: ridizajn hardvera, softvera i novo testiranje. Samo kuciste za ovu bateriju sa kontaktima kosta 2.5-3 dolara. Smatram da bi ovo poskupelo uredjaj bar 7-10 dolara. Ne znam da li se to isplati. Ako zaista ima vise interesenata, vi mi javite, mogu da pocnem da razmisljam na tu temu. Mozete ovde napisati ako ima imtereseneta.
#100
Postavljeno 24 June 2017 - 04:54 PM
Bas mi je cudno da niko nije prokomentarisao Tour de Mongolia. Mozda zbog nemackog. Momak i devojka su obisli Mongoliju na Bosch Classic line bike-ovima, dokazavsi da mogu imati neogranicen domet bez ikakve elektricme mreze. Imali su ukupno 5 baterija, Powerpack300 starije generacije, 2 na biciklu, 3 na punjenju. Solarni kolektori, fleksibilni 42W, velicine 0.8mx0.5m ako se dobro secam. Isli su terenima koje je retko ko prosao. Fenomenalna avantura, mogu samo reci da im zavidim na tome. Nesto najlepse sto se moze doziveti.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika