Pozdrav svima. da se i ja uključim u temu jer i ja samo što se nisam elektrificirao. Živim u Novom Sadu, dakle, ravno je, staze su svuda (ne uvek i u idealnom stanju), relativno solidna kultura automobilista u odnosu na bicikliste... Cilj je dolazak do posla 4 km i lutanje gradom posle 5 km i povratak kući. Dakle 20 km u proseku. I brzina od 20 km/h bi me sasvim zadovoljila jer sam izrazito defanzivni vozač. Suština je ne oznojiti se leti pri dolasku na posao. U povratku može bilo kako. E sad, probao sam više PEDELECA (asistencija el. motora, moraš okretati pedale) i veoma se razočarao. To zapravo nije za mene! On neće da mi pomaže kad idem sporo! Tek kad počnem da se mučim on kreće u asistenciju. A meni uopšte ne pada na pamet da zapinjem. Dakle u praksi mi se pokazao kao samo jedan teški bajs koji ti veoma retko pomaže, ponavljem meni i mom stilu vožnje (i to bez obzira na stepen asistencije koji izaberem). Dakle, šta mi treba... tzv. TWIST & GO električni bajs! Onaj koji možete pokrenuti iz mesta na struju i voziti isto tako sporo. Dakle kao skuter, samo što imate pedale ako vam zataji akumulator. Nema registracije, vozite po stazama, cena po km je beznačajna. Severna Vojvodina je puna tih kineza koje penzioneri redovno koriste za pijacu i razna švrljanja po lokalu. E sad pošto neću takvog kineza, moraću ili da pravim (isto od kineskih delova) ili kupim gotovo. Nisu tema el. skuteri ali prvo sam se bio zagrejao za "domaće" Motogrini http://novisampledata.motogrini.rs/ skutere. Sjajan dizajm, jaki motori, ali... ali... mora da se registruje, ne može da se vozi po bic. stazama, nema pedale i širok je i težak pa teško staje u garažu pored kola. Dakle TWIST&GO sa motorom od 500-700 W bi bio idealan. Ako neko od Novosađana ima takvo čudo, rado bih pogledao konstrukciju i posavetovao se oko problematike.
Iz mog iskustva:
Metabolizam mi je takav da se puno više znojim od normalnih ljudi.
Redovna ruta do posla mi je dugo bila oko 11 km u jednom pravcu.
Čak i leti sam uspevao stići na posao nepreznojen, van leta gotovo skroz suv, na običnom bajsu sa brzinama. Pedalam malo opuštenije, u nešto višem stepenu prenosa od optimalnog, da broj obrtaja bude bliže 60 nego 90 u minutu.
Do 5 km je, iz mog iskustva, mačiji kašalj - treba uložiti svestan napor da se čovek oznoji.
Naravno: kada je toplo, bolje poneti presvlaku, a voziti u kratkim. Odelo se umota u rolnu, sve zajedno - košulja, pantalone... pa se ne gužva.
Stvari obavezno nositi na bajsu (ranac na pak treger, ili bisage), nikako na sebi, jer se tada dosta više znoji.
Uspravniji položaj vožnje više hladi telo i ako je manje znojenje prioritet, bicikli koji se voze "polegnuto" su lošiji izbor, pogotovo za deonice ispod 5 km i za laganiju vožnju.
Suština priče je da mislim da za Novi Sad nema previše smisla kupovati e-bicikl, ko nije baš sa nekim fizičkim, zdravstvenim problemom. Lepo je, ali nije neophodno - bicikl će biti puno skupji i fizički težak za poneti kada je to potrebno.