Jump to content


Fotografije

Elektricni bicikli - misljenje i iskustvo korisnika


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
691 odgovora na ovu temu

#61 bora83

bora83
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 20 December 2016 - 04:19 PM

Koji je limit snage motora el. bicikala? 2kW se čini više kao moped. Mogli bi popušit kakvu kaznu sa time bez registracije i neke dozvole :D

@bora83 kolko te izađoše motor, kontroler, baterija i gas?

Kit sam naručio iz kine (motor, kontroler, ručica za gas, 2 ručice za kočnice), izašlo me oko 450e sve sa transportom, carinom i pdv-om.

 

Bateriju sam sam sklopio od ćelija iz mrtvih laptop baterija. Oko 150e.


  • 0

#62 velotechnik

velotechnik
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 18 January 2017 - 12:09 PM

@bora83 baterija je 48V? kolko Ah?


  • 1

#63 bora83

bora83
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 07 February 2017 - 07:30 PM

@bora83 baterija je 48V? kolko Ah?

Baterija je 14s10p. 51.8v nominalna 58,8v max. Kad sam je sklopio pre dve godine bila je oko 18Ah. Nažalost bateriju sam spržio i otišla mi je jedna serija. Na zadnjoj proveri sve su bile oko 4v a jedna je bila 2.5v  :sad:. Verujem da sam je spržio jakim kontrolerom od 45a što znači da sam iz svake baterije vukao 4.5a a to je previše za polovne laptop ćelije. Za sledeću sezonu se opraštam od ovog kontrolera :sad:, prejak je za polovne ćelije. Nabavio sam kontroler 36v 17a pa ću njega da teram. Sklopiću novu bateriju, verovatno će biti 10s12p oko 24Ah.


  • 0

#64 velotechnik

velotechnik
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 11 March 2017 - 10:56 AM

aha fino fino :) srećno


  • 0

#65 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 11 March 2017 - 12:11 PM

Možda je glupo pitanje, nemam iskustva sa ebike elektronikom, ali da li se može ograničiti snaga ili struja struja jačeg kontrolera? Makar za RC igračke (koje su u suštini sličan sistem - trofazni invertor i brushless motor), ne škodi koristiti jači kontroler, čak štaviše efikasniji su od slabijih, a neki imaju i programabilni strujni limit.
  • 0
Pozdrav

#66 bora83

bora83
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 13 March 2017 - 07:51 PM

Postoji jednostavno rešelje ali još ga nisam nisam probao. Postavi se potenciometar na ručicu gasa i njime se podešava napon koji šalje u kontroler. Na primer ručica standardno daje napon od 0 do 5v a sa potenciometrom se smanji da daje 0 - 2,5v. Dobija se efekat kao da se daje gas samo do 50%.


  • 0

#67 Bolens

Bolens
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 01 June 2017 - 06:54 AM

Pozdrav svima. da se i ja uključim u temu jer i ja samo što se nisam elektrificirao. Živim u Novom Sadu, dakle, ravno je, staze su svuda (ne uvek i u idealnom stanju), relativno solidna kultura automobilista u odnosu na bicikliste... Cilj je dolazak do posla 4 km i lutanje gradom posle 5 km i povratak kući. Dakle 20 km u proseku. I brzina od 20 km/h bi me sasvim zadovoljila jer sam izrazito defanzivni vozač. Suština je ne oznojiti se leti pri dolasku na posao. U povratku može bilo kako. E sad, probao sam više PEDELECA (asistencija el. motora, moraš okretati pedale) i veoma se razočarao. To zapravo nije za mene! On neće da mi pomaže kad idem sporo! Tek kad počnem da se mučim on kreće u asistenciju. A meni uopšte ne pada na pamet da zapinjem. Dakle u praksi mi se pokazao kao samo jedan teški bajs koji ti veoma retko pomaže, ponavljem meni i mom stilu vožnje (i to bez obzira na stepen asistencije koji izaberem). Dakle, šta mi treba... tzv. TWIST & GO električni bajs! Onaj koji možete pokrenuti iz mesta na struju i voziti isto tako sporo. Dakle kao skuter, samo što imate pedale ako vam zataji akumulator. Nema registracije, vozite po stazama, cena po km je beznačajna. Severna Vojvodina je puna tih kineza koje penzioneri redovno koriste za pijacu i razna švrljanja po lokalu. E sad pošto neću takvog kineza, moraću ili da pravim (isto od kineskih delova) ili kupim gotovo. Nisu tema el. skuteri ali prvo sam se bio zagrejao za "domaće" Motogrini http://novisampledata.motogrini.rs/ skutere. Sjajan dizajm, jaki motori, ali... ali... mora da se registruje, ne može da se vozi po bic. stazama, nema pedale i širok je i težak pa teško staje u garažu pored kola. Dakle TWIST&GO sa motorom od 500-700 W bi bio idealan. Ako neko od Novosađana ima takvo čudo, rado bih pogledao konstrukciju i posavetovao se oko problematike.


  • 0

#68 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 June 2017 - 07:17 AM

Pozdrav svima. da se i ja uključim u temu jer i ja samo što se nisam elektrificirao. Živim u Novom Sadu, dakle, ravno je, staze su svuda (ne uvek i u idealnom stanju), relativno solidna kultura automobilista u odnosu na bicikliste... Cilj je dolazak do posla 4 km i lutanje gradom posle 5 km i povratak kući. Dakle 20 km u proseku. I brzina od 20 km/h bi me sasvim zadovoljila jer sam izrazito defanzivni vozač. Suština je ne oznojiti se leti pri dolasku na posao. U povratku može bilo kako. E sad, probao sam više PEDELECA (asistencija el. motora, moraš okretati pedale) i veoma se razočarao. To zapravo nije za mene! On neće da mi pomaže kad idem sporo! Tek kad počnem da se mučim on kreće u asistenciju. A meni uopšte ne pada na pamet da zapinjem. Dakle u praksi mi se pokazao kao samo jedan teški bajs koji ti veoma retko pomaže, ponavljem meni i mom stilu vožnje (i to bez obzira na stepen asistencije koji izaberem). Dakle, šta mi treba... tzv. TWIST & GO električni bajs! Onaj koji možete pokrenuti iz mesta na struju i voziti isto tako sporo. Dakle kao skuter, samo što imate pedale ako vam zataji akumulator. Nema registracije, vozite po stazama, cena po km je beznačajna. Severna Vojvodina je puna tih kineza koje penzioneri redovno koriste za pijacu i razna švrljanja po lokalu. E sad pošto neću takvog kineza, moraću ili da pravim (isto od kineskih delova) ili kupim gotovo. Nisu tema el. skuteri ali prvo sam se bio zagrejao za "domaće" Motogrini http://novisampledata.motogrini.rs/ skutere. Sjajan dizajm, jaki motori, ali... ali... mora da se registruje, ne može da se vozi po bic. stazama, nema pedale i širok je i težak pa teško staje u garažu pored kola. Dakle TWIST&GO sa motorom od 500-700 W bi bio idealan. Ako neko od Novosađana ima takvo čudo, rado bih pogledao konstrukciju i posavetovao se oko problematike.

 

Iz mog iskustva:

Metabolizam mi je takav da se puno više znojim od normalnih ljudi.  :)

Redovna ruta do posla mi je dugo bila oko 11 km u jednom pravcu.

Čak i leti sam uspevao stići na posao nepreznojen, van leta gotovo skroz suv, na običnom bajsu sa brzinama. Pedalam malo opuštenije, u nešto višem stepenu prenosa od optimalnog, da broj obrtaja bude bliže 60 nego 90 u minutu.

Do 5 km je, iz mog iskustva, mačiji kašalj - treba uložiti svestan napor da se čovek oznoji.  :)

 

Naravno: kada je toplo, bolje poneti presvlaku, a voziti u kratkim. Odelo se umota u rolnu, sve zajedno - košulja, pantalone... pa se ne gužva.

Stvari obavezno nositi na bajsu (ranac na pak treger, ili bisage), nikako na sebi, jer se tada dosta više znoji.

Uspravniji položaj vožnje više hladi telo i ako je manje znojenje prioritet, bicikli koji se voze "polegnuto" su lošiji izbor, pogotovo za deonice ispod 5 km i za laganiju vožnju.

 

Suština priče je da mislim da za Novi Sad nema previše smisla kupovati e-bicikl, ko nije baš sa nekim fizičkim, zdravstvenim problemom. Lepo je, ali nije neophodno - bicikl će biti puno skupji i fizički težak za poneti kada je to potrebno.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#69 Bolens

Bolens
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 01 June 2017 - 08:12 AM

Naravno da ima smisla, pogotovu ako ti odmenjuje auto... koji je sve besmislenije koristiti i u malom gradu kakav je Novi Sad. Sa posla (Salajka), gas (elektro naravno) do grada da nešto obaviš, pazariš, onda trk na kej (marina) da petljaš malo oko čamca, pa obilazak nekih drugara, pa kući (Novo naselje). Uživao sam i ja pre u raznim ciklo-turama po Evropi... na kraju kući imamo i MTB x 2, jedan BMW minii faltrad, city bajs, turing... ali pedaliranje po gradu u ovoj sveopštoj užurbanosti je postala COMBAT varijanta. Na kraju sa godinama (50+) moram priznati da sve više volim komfor (na dugme)! Naravno, to ne iskučuje povremene organizovane MTB ture po planinama Istočne Srbije. n2:1097[1]


  • 0

#70 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 01 June 2017 - 08:22 AM

Kupi najjeftiniji kineski set. Znači motor u prednjem točku od 250W koji radi na 24v ili još bolje 36v i bateriju od 10 do 15ah. To sve namesti na neki od tvojih postojećih MTB bicikli i ima sit da se navozaš. Obrati pažnju da motor bude gear type, tj da ima redukciju u samom motoru. Za tvoje potrebe će biti sasvim dovoljno, veruj mi. Nešto poput ovoga: http://s.aliexpress.com/meMnyYve
  • 0

#71 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 June 2017 - 08:45 AM

Naravno da ima smisla, pogotovu ako ti odmenjuje auto... koji je sve besmislenije koristiti i u malom gradu kakav je Novi Sad. Sa posla (Salajka), gas (elektro naravno) do grada da nešto obaviš, pazariš, onda trk na kej (marina) da petljaš malo oko čamca, pa obilazak nekih drugara, pa kući (Novo naselje). Uživao sam i ja pre u raznim ciklo-turama po Evropi... na kraju kući imamo i MTB x 2, jedan BMW minii faltrad, city bajs, turing... ali pedaliranje po gradu u ovoj sveopštoj užurbanosti je postala COMBAT varijanta. Na kraju sa godinama (50+) moram priznati da sve više volim komfor (na dugme)! Naravno, to ne iskučuje povremene organizovane MTB ture po planinama Istočne Srbije. n2:1097[1]

 

Zbog zdravlja je pedalanje svakako bolje. Do Naselja nema preko 5 km u cugu. Sad, ako se treba skoknuti na 3-4 lokacije u gradu, pa se pravi veća kilometraža u kraćem vremenu, onda elektro, ili skuter imaju više smisla, pogotovo ako je važno da se čovek ne oznoji. Što se COMBAT varijante tiče, ne doživljavam tako bicikliranje po NS, čak mislim da je od ostalih alternativa ubedljivo najprijatnije.

 

Ovaj čovek se dosta igrao sa jeftinijim i skupljim elektro bajsevima, sam sebi pravi bicikle, možda vredi i njega pitati za savet. Uglavnom je na relaciji Futog-Novi Sad:

 

http://elektrobicikli.blogspot.com


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#72 Bolens

Bolens
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 01 June 2017 - 08:59 AM

Hvala najlepše, to je konkretan predlog. I baš na prednji točak... Znam ima mana, ali i velikih prednosti! Pa čekajte, ako sam mogao kao mlad da vozim Solex ne vidim da mi je prednji pogon išta smetao. Osim što mi je auspuh konstantno prljao pantalone! Video sam na Najlonu (buvlja pijaca za ostale) jedan Piaggio Albatros pedelec, baš je imao u prednjem točku pogon.Sjajna ideja! Znači sve napred, nazad se ništa ne dira.

 

E sad akumultaor, vidim na hrvatskom forumu ali i kod nas da svi petljaju sa lemljenjem tih sitnih Lion baterija. U razgovoru sa ljudima iz Motogrinija (ozbiljna ekipa) kaže da su se VRLA AGM  Sillicone baterije (prakitčno olovni akumulator) pokazale odlično za ta elektro vozila. Nisu nešto ni previše skupe http://www.akumulato...v-14ah-detaljno. Tri takva povezati 36v (ili dva, 24V) i eto "no mess, no fuss" rešenja! Jeste, malo je teže ali koga briga. Ti akumulatori se koriste u mobiliti skuterima https://en.wikipedia...obility_scooter koje na Zapadu masovno koriste penzioneri i slabo pokretni. Prošle godine sam video u Temerinu... žena skoro jedva pokretna dođe lepo tim elektroskuterom na bazen, uz uvežbanu proceduru je sišla sa njega, ušla u bazen... i isto tako posle se spremila i otišla u tišini! Sve polako a veoma promišljeno. Eh, mir tih lepih uređenih vojvođanskih mesta je nenadmašan!


  • 0

#73 NikolaMrka

NikolaMrka
  • Members
  • PipPip
  • 61 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 07 June 2017 - 06:59 AM

E sad, probao sam više PEDELECA (asistencija el. motora, moraš okretati pedale) i veoma se razočarao. To zapravo nije za mene! On neće da mi pomaže kad idem sporo! Tek kad počnem da se mučim on kreće u asistenciju. A meni uopšte ne pada na pamet da zapinjem.

 

Da li hocete da mi kazete koje ste pedalec bicikle probali?


  • 0

#74 Bolens

Bolens
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 07 June 2017 - 08:19 AM

Probao sam jedan sa Bosch centralnim motorom i drugi sa istim konceptom ali Panasonic motorom. Ne sećam se sad proizvođača i modela, Sećam se da je taj Panasonic bio švajcarski bicikl sa Rolhoff automatskim menjačem. Toliko sam u taj poslednji polagao nade da će me zadovoljiti ali truba. Baš sam ga dugo i testirao. Oba su bajsa bili polovni i sa cikloberze. Probao sam i jednog električnog Kineza koji vozi koleginica ali je to smejurija kako izgleda... iako lepo ide. I jednu samogradnju na bicikl od 20"...


  • 0

#75 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 13 June 2017 - 06:56 PM

Pedalec sa Bosch Performance motorom vrlo lako kreće iz manjih brzina, čak i na velikoj uzbrdici. "Zapinjanje" je potrebno samo kada treba da se dostigne maximalna brzina, tj. kada se vozi preko 45km/h.


  • 0

#76 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 13 June 2017 - 07:22 PM

Ako hoćete električni bicikl visokih performansi batalite sve fabričke verzije bicikli. Kad jednom sednete bilo koji bicikl koji ima kineski set sa motorom od 1kw ili više i osetite ubrzanje sve drugo postaje smešno. O "čudovištima" od 2 i više kilovata i da ne pričam. Pri tome imate gas tj bicikl može da ide kao motor, bez okretanja pedala. Naravno što mu više pomažete manje trošite bateriju.

Samo se onda postavlja pitanje da li je to više uopšte bicikl :-)
  • 0

#77 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 13 June 2017 - 07:46 PM

Ako hoćete električni bicikl visokih performansi batalite sve fabričke verzije bicikli. Kad jednom sednete bilo koji bicikl koji ima kineski set sa motorom od 1kw ili više i osetite ubrzanje sve drugo postaje smešno. O "čudovištima" od 2 i više kilovata i da ne pričam. Pri tome imate gas tj bicikl može da ide kao motor, bez okretanja pedala. Naravno što mu više pomažete manje trošite bateriju.

Samo se onda postavlja pitanje da li je to više uopšte bicikl :smile:

 

Na moju veliku sreću, imao sam prilike da provozam takvo "čudovište" pre par dana u zemlji blizu naše. U pitanju je bio Stealth B-52 sa motorom od 5.2kW. Pre vožnje sam morao da se obučem kao da vozim moto trke. Pantalone sa zaštitom na kolenima, jakna sa zaštitom na laktovima, rukavice, naočare i kaciga.

Da, postoji taj WOOOOW efekat na početku kada se oseti ubrzanje, ali brzo splasne kada se sagledaju sve činjenice. Bicikl je stvoren za brzu vožnji i samo tako može da se vozi. Vrlo je težak, tako da ga je skoro nemoguće voziti samo sa pedalama. Zato motor mora da pruža asistenciju, a tada odmah dostiže 30km/h. I to u opšte nije bicikl kada može da ide na dugme, tj. bez okretanja pedala. To je električni skuter koji košta kao jedan dobar polovan auto.

U Budimpešti, gde sam ga provozao, nije dozvoljeno voziti ga po biciklističkim stazama jer to u stvari i nije bicikl.


  • 0

#78 NikolaMrka

NikolaMrka
  • Members
  • PipPip
  • 61 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 June 2017 - 05:46 AM

Da li neko ima iskustva sa ovim gadgetima za Bosch bicikle koji skidaju limit od 25km/h? Imam Active line seriju i interesuje me koje su prednosti a šta su mane ovih uređaja. Da li može da se sa njima pokvari i uništi motor?

Ovo su linkovi sa oglasa http://www.2bike.rs/...a-tuning-e-bike

http://www.2bike.rs/...a-youtube-video

Postoje verzije i ovih gadgeta koji se konektuju na motor i onih koje idu sa spoljašnje strane.


  • 0

#79 Boris_volimCorbe

Boris_volimCorbe
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1448 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 June 2017 - 07:02 AM

Ima ovaj covek na cijoj temi si i ti pisao.

http://www.2bike.rs/...uning/?p=215825

http://www.2bike.rs/...ybrid/?p=217183


  • 0

#80 NikolaMrka

NikolaMrka
  • Members
  • PipPip
  • 61 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 June 2017 - 07:33 AM

Da, sve sam to pročitao. Prva tema je zatvorena jer je pisano u njoj sve drugo osim o ovim gadgetima. Da nije zatvorena, tamo bih postavio ovo pitanje.

Interesuje me da li još neko može da napiše svoje iskustvo. Iskustvo člana rubiroza76 sam čuo preko privatnih poruka i zahvaljujem mu se na pomoći. Pre mesec dana su u oglasima bili polovni Badas uređaji koji su vrlo brzo prodati. Kakvi su utisci tih kupaca? Da li je još neko uzeo uređaj koji prodaje član Jusjak? Najviše me interesuje da li sa ovim uređajima može da se pokvari elektronika ili motor.


  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika