Imam laičko pitanje na koje verovatno ne može precizno da se odgovori. Koji nivo asistencije otprilike odgovara vožnji ne-električnog bicikla, ako govorimo o prosečnom aluminijumskom hard-tail biciklu sa pedelec motorom u pogonu?
Evo da podelim moje iskustvo, Bicikl sa el asistencijom(nema gas), Giant explore E+1, yamaha syncdrive motor kod srednjeg pogona(težina bicikla oko 27kg) posle ~1000 km pređenih po BG uglavnom relacija Žarkovo- hala Pionir i nazad.
Po ravnom može da se vozi sa isključenom asistencijom praktično normalno, oseća se inercija celog pogonskog sklopa prilikom ubrzanja, kad se neka brzina postigne više se ne oseća, isto je i kad ideš preko 26km/h gde se asistencija gasi.
Sva razlika je kad ideš uzbrdo ili kad ubrzavaš. Tu asistencija dolazi do izražaja.
Eco mod otprilike kompenzuje težinu bicikla i inerciju sistema.
Normal mod se već oseća kako ti pomaže. Mene bez problema tj bez da se zadišem taj normal mode penje sa Čukaričke padine do Vodovodske (pored FMP) brzinom oko 15-18 km/h bez da se zadišem.
Sport mod sve ovo iznad samo barem 50% više al troši bateriju 2X više.
Nadam se da sam pomogao.
PS. ono gde što mi je i dalje čudno jeste težina bicikla koja se oseća kada manevrišeš, ipak se tih 12-15kg više oseti.