Jump to content


Fotografije

Elektricni bicikli - misljenje i iskustvo korisnika


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
691 odgovora na ovu temu

#41 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 28 June 2016 - 05:49 PM

Imas vec temu o električnim biciklima: http://www.2bike.rs/...orisnika/page-2

Ako te jos nesto bude interesovalo slobodno pitaj.
  • 0

#42 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 July 2016 - 12:21 PM

Možda nekom koristi:

 

https://elektrobicikli.blogspot.rs/

 

Drugar iz srednje vozi već godinama svaki dan do posla elektro bajs. Krenuo je sa budženjem kineskih baterija i motora na Capriolo ramove, sa Tomosovim žbicama. Vremenom je stekao neko znanje i iskustvo.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#43 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 10 September 2016 - 03:37 PM

Da li neko zna nešto više o modulima za električne pedalec bicikle koji dozvoljavaju asistenciju motora i preko 25km/h? Da li ih je neko probao i da li ima toga kod nas? Vidim da ih uglavnom prave Nemci. Na ebay-u sam našao dva proizvođača. Postavljanje je vrlo jednostavno. Modul se samo navuče preko senzora kod zadnjeg točka, a magnet se malčice pomeri prema sredini točka. Kada se dostigne brzina nešto preko 20km/h, brzina na brzinomeru se prepolovi. Ima nekoliko filmića o tome na YouTube-u.

Pored ovog "tuning-a", vidim da postoje i moduli koji se ugrađuju direkto u motor, ali se ne bih bavio tom radnjom. Vidim da ima još nekih opcija kao npr. pomeranje senzora i postavljanje magneta na kraju pedale, ali mi ipak ovaj modul predstavlja najelegantnije rešenje, pa sam zbog toga za njega najviše i zainteresovan.

 

51f-stN8PoL._AC_UL160_SR160,160_.jpg


  • 0

#44 bora83

bora83
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 04 October 2016 - 01:10 PM

Pozdrav svima. Vozim ebike dve sezone po Beogradu. Sjajna stvar, kola skoro uopšte nisam vozio. Bicikl sam sam sklopio sa kit-om iz kine, nakačen na neki prastari ram. Bicikl ima ~2KW.

 

Snimao sam neke vožnje pa bacite pogled  n2:cool2

http://www.youtube.c...h?v=uFqkQfFJY5w


  • 0

#45 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 04 October 2016 - 06:35 PM

Lepo fina brzina, ali zar nije malo prebrzo za biciklisticku stazu? Imam isto elektricni bicikl, ali ovoliko brzo idem samo po putu. Ne znam koje kocnice imas diskove ili v-brake ali ne daj boze da ti izleti dete ili ker. Ja sam jednom pao sa elektricnog bicikla i ubio sam se gore nego sa motora.
  • 2

#46 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 07 October 2016 - 12:26 PM

Pozdrav svima. Vozim ebike dve sezone po Beogradu. Sjajna stvar, kola skoro uopšte nisam vozio. Bicikl sam sam sklopio sa kit-om iz kine, nakačen na neki prastari ram. Bicikl ima ~2KW.

 

Snimao sam neke vožnje pa bacite pogled  n2:cool2

http://www.youtube.c...h?v=uFqkQfFJY5w

 

Da li može neka slika samog bicikla da vidimo kako izgleda sa strane?

Vidim da si postavio i novi video, vožnju oko Ade. Kojom kamerom snimaš?


  • 0

#47 bora83

bora83
  • Members
  • 5 posts

Postavljeno 15 October 2016 - 09:50 AM

Lepo fina brzina, ali zar nije malo prebrzo za biciklisticku stazu? Imam isto elektricni bicikl, ali ovoliko brzo idem samo po putu. Ne znam koje kocnice imas diskove ili v-brake ali ne daj boze da ti izleti dete ili ker. Ja sam jednom pao sa elektricnog bicikla i ubio sam se gore nego sa motora.

 

Slažem se prebrzo je ovo za stazu. Malo sam opustio ruku zbog snimanja, inače vozim sporije po biciklističkim stazama. I ja sam ove godine lepo pao sa bajsa, lakša naprslina u laktu, nosio gips 20 dana i još 2 meseca rehabilitacije.

 

Da li može neka slika samog bicikla da vidimo kako izgleda sa strane?

Vidim da si postavio i novi video, vožnju oko Ade. Kojom kamerom snimaš?

Snimam sa Yi camera international.

 

Evo slika bajsa.

 

IMG_20161015_112939.jpg

IMG_20161015_113201.jpg


  • 0

#48 velotechnik

velotechnik
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 06 December 2016 - 04:59 PM

Koji je limit snage motora el. bicikala? 2kW se čini više kao moped. Mogli bi popušit kakvu kaznu sa time bez registracije i neke dozvole :D

@bora83 kolko te izađoše motor, kontroler, baterija i gas?


  • 0

#49 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 06 December 2016 - 06:33 PM

Propisi koji važe u EU su sledeći:

 

Pedalec i E-bikes sa max. brzinom do 25km/h i motorom sa max. 250W se smatraju biciklima i za upravljanje im nije potrebna tablica, kao ni osiguranje i vozačka dozvola. Ovakve bicikle je moguće voziti po stazama za bicikl. Vozačima se preporučuje korišćenje kaciga, ali nije obavezno.

 

Vozači sa biciklima koji imaju 500W motor ili jači moraju da imaju položen PSP i da imaju više od 15godina. Ovakva prevozna sredstva ne smatrajubiciklima, već slabijim motorima i obavezni su da imaju osiguranje i tablicu. Pored ovoga obavezno je da imaju svetlo (prednje i zadnje), a ne treptalicu. Ni ovde vozač nije u obavezi da ima vozačku dozvolu. mogu da se voze samo po onim biciklističkim stazama gde postoji dodatnio znak da stazu mogu da koriste i manji motori. Nošenje kacige je obavezno.

 

 

Ovo su propisi koji će se, verovatno, jednog dana početi primenjivati i kod nas. Električni bicikli nisu puno zastupljeni kod nas. Mnogi smatraju da sa motorom to više nije bicikl, a najveći problem je, naravno, finansijski. Treba izdvojiti najmanje 1000e za neki pristojniji polovni električni bicikl sa Bionx ili Bosch sistemom, što je za naše plate ipak previše.

Postavlja se još i pitanje gde vozizi takav bicikl. Nacija smo koja ne obraća pažnju na bicikliste i biciklističke staze. Neverovatno je koliko ljudi vole da se šetaju baš po biciklističkoj stazi, a ne po delu trotoara koji je predviđen upravo za pešake. Na ulicama, sa druge strane, vozači u opšte ne poštuju bicikliste. Obožavaju da prolete tik uz biciklistu. A da ne pričam o vozačima gradskog prevoza koji su priča za sebe.

 

Rekreativna vožnja Adom električnim biciklom se na kraju svede na vožnju u voziću, iza drugih, običnih, biciklista jer od silnih vozača rolera i trkača staza je prekrcana. Čak sam nekoliko puta na bici stazi naišao na šetače sa kolicom za bebu. Nikada se ne zna kada će i u kom trenutku neko dete, pored vrlo brižnih roditelja, istrčati na stazu ili potrčati za loptom.

 

I zato se postavlja pitanje gde razviti tih 25km/h. Ponosni sam vlasnik električnog bicikla koji ima i modul, pa može da ide i do 45km/h. Iz čiste radoznalosti nekoliko puta sam razvio tu brzinu, ali samo na kratko vreme i to uglavnom na novom mostu kada idem ili se vraćam sa Ade. U svim drugim slučajevima nisam prelazio 20km/h.

 

Svi koji planiraju da kupe ili konvertuju svoj bicikl u električni, prvo sebi treba da postave pitanje za šta će ga koristiti. Bosch-ov motor u srednjem pogonu jačine 250W (350W u Švajcerskoj) je više nego optimalan. Stromer koji važi za najbolji električni bicikl sa BionX sistemom ima motor od 500W. Sigurno ste videli da Youtube-u da postoje bicikli sa 7000 i više W. Obratite pažnju da se kod tih e-bikes-a kretanje započinje vrtenjem pedala, a ubrzanje i max. brzina postižu gasom kao na motoru. I to u stvari više nije bicikl.


  • 3

#50 velotechnik

velotechnik
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 06 December 2016 - 07:11 PM

Vozi ga druže van staze. Idi u šumu po onim stazama ili otputuj u drugi dio srbije sa tim biciklom (ako može). Ograničenje na 25kmh se čini glupavo jer i bez motora možeš postići lako više od toga.

 

Znam da je po EU pravilima tako ali mi nismo u EU. Ja sam sad tek primjetio da je ovo forum iz Srbije ne iz BiH gdje ja živim. :D


  • 0

#51 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 07 December 2016 - 06:31 AM

Hoćeš da voziš 45km/h po šumskim stazama, po zemljanom putu, praveći slalom između drveća??? Zaboravi.


  • 0

#52 velotechnik

velotechnik
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 07 December 2016 - 08:36 AM

Ne 45kmh, koliko uslovi dozvoljavaju. Nego kažem, meni je zanimljivije uvijek po šumama baš jer ima manje ljudi i manji je rizik da se neko zabije u mene ili obrnuto.


  • 0

#53 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 07 December 2016 - 08:38 AM

Hoćeš da voziš 45km/h po šumskim stazama, po zemljanom putu, praveći slalom između drveća??? Zaboravi.

 

Ne 45kmh, koliko uslovi dozvoljavaju. Nego kažem, meni je zanimljivije uvijek po šumama baš jer ima manje ljudi i manji je rizik da se neko zabije u mene ili obrnuto.

koliko sam uspeo da shvatim

bolji je osecaj zabiti se u deblo nego u coveka :)


  • 1

#54 velotechnik

velotechnik
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 07 December 2016 - 09:33 AM

Nisi dobro shvatio. De pogledaj "Ne 45kmh, koliko uslovi dozvoljavaju."

Ali već ako ti je uslov da se zabiješ u deblo samo ti brate :)


  • 0

#55 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 07 December 2016 - 11:15 AM

Nisi dobro shvatio. De pogledaj "Ne 45kmh, koliko uslovi dozvoljavaju."

Ali već ako ti je uslov da se zabiješ u deblo samo ti brate :)

ako uslovi dozvoljavaju 25kmh?

 

...Ograničenje na 25kmh se čini glupavo...

sta onda? :)


  • 0

#56 velotechnik

velotechnik
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 07 December 2016 - 02:46 PM

Ako uslovi dozvoljavaju 25kmh onda idi 25kmh logično valjda.

 

sta onda? :)

Onda ništa samo kažem da je glupavo.


  • -1

#57 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 07 December 2016 - 11:53 PM

Ja koliko znam većina skutera do 50 kubika potpada pod kategoriju mopeda i bicikli sa pomoćnim motorom i limitirani su na 45 km/h. Naravno dobro znamo da mnogi idu daleko brže, kad se skine blokada, a panduri ih retko zaustavljaju zbog toga. Registracija i osiguranje su obavezni, ali u saobraćajnoj mora da postoji podatak o kubikaži motora. Koliku kubikažu upisati za elektro motor na biciklu pitanje je sad :-) Zakon je pisan još u vreme kad su se vozili Solex bicikli i Tomos automatik mopedi i tek treba da se prilagodi. Dok se to ne desi možemo da uživamo u našim nasviranim elektro mašinama :-) Inače kineski kitovi su zakon za budzenje. Možeš da nasviraš mašinu da ide i preko 90km/h ako imas adekvatnu bateriju, kontroler i naravno motor.
  • 0

#58 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 08 December 2016 - 12:01 AM

 Inače kineski kitovi su zakon za budzenje. Možeš da nasviras mašinu da ide i preko 90km/h ako imas adekvatnu bateriju, kontroler i naravno motor.

 

Kocnice, gume i hladnu glavu ;)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#59 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 08 December 2016 - 12:56 AM

Narode, odoste vi u oblast motora i mopeda, a ovaj forum se bavi biciklima.

 

Hrvati su, pošto su ušli u EU, morali da dopune zakon i po njima bicikl ima sledeće značenje:

“Vozilo koje ima najmanje dva kotača i koje se pokreće isključivo snagom vozača ili koje je opremljeno pedalama i pomoćnim električnim motorom čija najveća trajna snaga nije veća od 0,25 kW i koja se progresivno smanjuje do nule kad brzina dostigne 25 km/h, ili prije, ako vozač prestane pokretati pedale.”


  • 0

#60 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 08 December 2016 - 01:33 PM

... bicikl ima sledeće značenje:

“Vozilo koje ima najmanje dva kotača...

sjajno :)


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika