Licno me ne privlace, ali probao sam na Eurobike-u ove godine. Zgodna stvar, posebno ko ide na posao 10-15km.
Ono sto mi se nije svidjelo je sto u AM, FR, DH bicikle su poceli da ubacuju tu pricu...
Posted 23 December 2014 - 09:03 PM
Danas sam bio ponovo na buvljaku u Subotici i raspitao se malo o ovim biciklima. Cene se krecu od 300€ do 450€, max. brzina im je 25km/h, sa jednim punjenjem predje 40km,
Auu al je ovo grdno...pa ovo bre nisu bicikli nego neki kineski elektro skuteri.
Ja ebike ipak zamisljam kao obican bajs sa diskretnim el. motorom a ne kao wannabe skuter
Posted 24 December 2014 - 12:04 AM
Danas sam vozio neki opasan elektro MTB Haibike, ali stvarno trenutni vrh, full XT XTR, FOX napred i nazad, full suspenzija, mračan bicikl.
Stvarno leti, neviđeno ide, mnogo je lako vozitit ga uzbrdo, idealan je za ljude koji žele recimo da pređu 100-150km teškog offroada u jednom danu.
Ali posle prvog ushićenja počeo sa da razmišljam o sledećem, sa kim bih ga ja vozio, svi moji drugari voze obične bicikle i nema šanse da me prate, jedino da ga vozim sam ili da se smaram čekajući ih, ili da vozim ko baba.
Sledeće je da se gubi draž, nema onog biciklističkog mazohizma, one muke, a ni one sreće kada izguraš neko super strmo brdo na sopstveni pogon, pritom proliješ 4 litre znoja, ko je probao zna o čemu pričam.
Kada budem imao 50+ godina i ako budem želeo da vozim sa momcima od 25-30 godina a da me ne čekaju i ne zajebavaju se na moj račun, kupujem ga obavezno.
Preporučujem ga toplo ljudima koji žele da uživaju u dražima biciklizma, hoće da idu na zahtevne ture, a ne usuđuju se zbog fizičke nepripremljnosti, nemaju dovoljno kondicije ili im nedostatak vremena ne dozvoljava da treniraju redovno.
Odličan je i za one koji žele da koriste bicikl kao prevozno sredstvo, a ne žele da se oznoje u putu i dođu znojavi i smrdljivi na odredište.
Da me ne shvate ljudi pogrešno, može da se preznoji i na elektrobajsu ako se tera brzo, ja sam vozio onu varijantu što ne ide sama, već struja samo malo pomaže prilikom vožnje, pedale moraju da se vrte da bi išao.
Trenutno još uvek imam koliko toliko kondicije da mislim da mi nije potreban, ali za jedno 10ak godina, što da ne.
Mane:
-nemam pojma ko bi to mogao da popravi kada nešto crkne, a ne želim ni da razmišljam o ceni popravke.
-ne znam kako to teško čudo ide bez baterija, tj. kada se baterija isprazni, mislim da guranje ne gine, tj. mnogo se teško vozi kada je isključena pomoć, nisam probao, ali tako kaže vlasnik ovog bicikla.
Posted 24 December 2014 - 10:03 AM
"Danas sam vozio neki opasan elektro MTB Haibike, ali stvarno trenutni vrh, full XT XTR, FOX napred i nazad, full suspenzija, mračan bicikl."
upravo ovo mi ne ide sa elektricnim biciklom, i zato mi je besmisleno...
u nekoj city varijanti, i razumijem, ali u mtb...
onda brate kupis motor crosser i lagano, za taj novac koji se da za takav bicikl, kupi se KTM crosser ili enduro, da boli glava. i to mi ima smisla
Posted 24 December 2014 - 10:25 AM
Posted 24 December 2014 - 01:16 PM
sve to stoji, ali... mtb je mtb, cross motori su cross motori...
ostavljam da svako ima pravo na licni stav, ali za mene elektricni bicikli u XC, AM, DH... su bezveze, ne vidim smisao.
na zalost, ono sto sam vidio na Eurobike-u, da je to buducnost, i to vrlo brza
Posted 24 December 2014 - 03:04 PM
Vožnja kroserice po Fruškoj je radost. Ako je to ekološki problem, onda se upisujem odmah u antiekološku stranku.
Što se elektro motora tiče, glavna prednost je linearna "kriva" obrtnog momenta, što je fenomenalna stvar kad se vozi van asfalta. Osim nedostatka dobrog zvuka i mirisa benzina, elektro kroserica bi bila sasvim dobro rešenje za off road - verovatno superiorna u odnosu na motor s unutrašnjim sagorevanjem. Samo je pitanje težina/trajanje baterija.
Posted 05 January 2015 - 09:37 PM
letos sam imao priliku da vozim zundapp-ov elektricni bicikl, city varijanta bajka je u pitanju sa svim onim korpama napred pozadi itd...
Motor je na tom bajku sluzio kao ispomoc, tj kad se ne vrte pedale ni motor nema funkciju. Na levoj rucici kormana stoji komanda za odabir nivoa pomoci el. motora, od 0 do 5. Tako da mozete da je iskljucite skroz. Shimano menjac je na zadnjem tocku, sedam brzina.
Utisak koji je ostavio na mene je "jbt ala iiiideeeeeeee" mislim da se ubio za voznje do posla i nazad, i kao sto vec neko napisao u nekom od prethodnih postova...gde je tu draz, kad sebi zadas cilj pa zadnje atome snage vadis iz sebe da stignes, neces da stanes dok ima mrva snage.
ako me secanje sluzi, ovakav je bio
http://onlineshop.re...o/0104212001001
Posted 13 March 2015 - 09:34 PM
Malo sam gledao, skuuupoooo, ali ja sam gledao prave mašine, sa bošovim novim motorem, ono što ima kod nas, što donose pojedinci je otpad koji ne prolazi više tamo negde daleko.
Pogledajte koje mašine ima Haibike (razvaljuju), Cube, Focus, KTM ima 50 E-modela, Ghost..
Ovo će biti veliko tržište i poznata imena su krenula udarnički 2014 god sa ponudom, jedini problem su za sad cene, nije problem za nemca ili šveđana i tamo njihve komšije ali kod nas će ovi modeli doći za 10 godina kad ih iznjakaju gore pomenuti.
Posted 22 June 2015 - 05:11 PM
Pozdrav svima. Promenio sam tri električna bicikla i probao još dosta drugih, dosta sam se intertesovao oko ove teme i moja iskustva su sledeća.
Kod odabira elektricnog bicikla jako je bitno unapred znati namenu, kao i konfiguraciju terena po kom će se najčešće voziti.
Generalno postoje dva tipa motora Mid drive DC motor i Hub motor.
Na primer ako je relacija sa dosta jakih uspona onda je najbolji izbor motor ugrađen na srednjem pogonu tkz. mid drive. Takve motore proizvodi Bosch, Panasonic, Yamaha itd..., s tim što je mnogi smatraju da je Bosh sistem najbolji. Ima i nekih kineskih proizvođača ali oni nisu dovoljno dokazani u ovom segmentu motora.
Prednost ovog sistema je što se motor uvek vrti u ospegu obrtaja gde je njegov stepen iskorišćenja najbolji. Zatim pošto se snaga prenosi kroz postojeći sistem menjača to praktično znači da se iz motora, relativno male snage od 250 do 400W, može izvući veliki dostupni obrtni momenat na osovini točka. Ovakvi motori zbog boljeg iskorišćenja imaju i veću autonomiju. Još jedna od prednosti je i manja težina samog motora. Takođe elektronika za ovaj motor je dosta jednostavnija pošto se radi o običnom motoru jednosmerne struje sa četkicama. Velika prednost je i to što motor, kad se ceo sistem isključi, ne pruža nikakav otpor pri pedalanju što kod tkz. Hub motora u točku nije slučaj, tako da kad se baterija isprazni bicikl se najnormalnije vozi na pedale.
Neke od mana su pre svega cena i dosta komplikovanija konstrukcija nosača i prenosa na samom srednjem pogonu bicikla, a samim tim i veća mogućnost kvara. Takođe ako se kupuje posebno u kitu za ugradnju moguće je da neće moći da se ugradi na bicikl bez dodatne modifikacije rama. Još jedna od mana je što na ovom tipu motora nema mogućnosti za regenerativno punjenje baterije pri kočenju ili u toku same vožnje. Ovaj tip nije pogodan za velike snage upravo zbog transmisije snage preko postojećeg lanca i menjača. Naime kod velikih snaga i momenata sile lanac bi brzo pukao a lančanici bi se pojeli.
Ako Vam je deonica pretežno ravna uz par blazih uspona a pretežno vozite velikim brzinama > 35 km/h onda je bolji drugi tip motora.
To je tkz Hub motor ili BLDC (motor bez četkica). Ovo je zapravo motor naizmenične struje (tip: trofazni sinhroni) koji u sebi ima jake neodium magnete na samom statoru motora (u našem slučaju onaj deo koji je žbicama vezan na obruč točka). Za pokretanje ovog motora potrebna je komplikovana elektronika koja praktično od jednosmernog napona i struje u našoj bateriji (koji iznosi 24V, 36V, 48V ili više volti) pravi trofazni naizmenični napon i struju određene frekvencije. Broj obrtaja se kontroliše upravo frekvencijom.
Ova elektronika može biti smeštena interno u samom kućištu motora ili eksterno negde na biciklu i najčešće se naziva BLDC kontroler. Eksterno smešten kontroler je bolji jel ima bolje hlađenje i može pokretati jače motore.
Prednost hub motora je pre svega u jednostavnosti konstrukcije (nema pokretnih delova) i lakoj ugradnji na bilo koji tip bicikla. Takodje ovi motori mogu imati ogromne snage. Trenutno neke kineske fabrike na sajtu Alibaba i Aliexpress prodaju hub motore snage od 10kw sto je brutalna snaga za bicikl. Maksimalna brzina bicikala sa ovim motorima je praktično ograničena na voltažu baterije i računa se po formuli od približno 0.9 X napon_baterije.
Takođe još jedna od prednosti je i regenerativno kočenje jel dobri kontroleri u sebi imaju mogućnost obrnutog procesa pretvaranja trofazne struje koju motor generiše pri okretanju na nizbrdici u jednosmernu struju koja puni bateriju. Treba napomenuti da su ovi motori zbog masovne proizvodnje u Kini dosta jeftiniji od tkz mid drive motora. Nazalost tu se njihove prednosti i završavaju.
Mane su: veća težina, manja efikasnost na manjim obrtajima, pregrevanje na jakim i dugačkim uzbrdicama (posebno pri manjim brzinama ako je kontroler smešten u samom motoru), u slučaju kad se baterija isprazni motor pruža određeni otpor pri okretanju točka i vožnja bicikla postaje prilično teška čak i za utreniranog biciklistu. Ovaj otpor je veći što je veća snaga motora.
Ovi motori zahtevaju kvalitetne i skupe LIPofe2 baterije da bi iskazali sav svoj potencijal. U top konfiguraciji cena koštanja baterija dosta prevazilazi cenu samog motora i kontrolera.
Neki od poznatijih poizvođača ovih motora su: BionX, GoSwishDrive, Leaf Motors i Golden Motors. Postoji i masa noname "kineza" sumljivog kvaliteta.
Ako nekog zanima još nešto nek slobodno pita.
Pozdrav
Posted 23 June 2015 - 08:35 PM
Live before you die!
Posted 24 June 2015 - 01:22 PM
2skylab - bravo za sve informacije!
Btw. Elektro bicikl je samo ono što ima ispomoć uz pedalanje. Sve ostalo po definiciji nije elektro bicikl. Meni ceo koncept ima smisla kao prevozno sredstvo. U određenim EU zemljama ti ebajkovi se iako skupi kupuju jer ti država umanjuje neke druge dažbine, poput registracije za auto, porez i slično, pa ti se nakon par godina sam otplati.
Baterija na dh, fr... i slično? Ludo burazeru! Motor na kajaku? Rafting čamcu? Motorizovani cepini za ledničko penjanje? Hidraulička šipka za skok u vis? Trk na kick-starter )))
Slažem se. Motor na električnom biciklu treba da služi samo kao ispomoć. Lično imam dva bicikla jedan drumski trkački i jedan elektro sa motorom od 500W. Ovaj drugi mi služi isključivo kao prevozno sredstvo u gradu, umesto auta. Elekrtični može da ide i preko 45 km/h, ali mnogo je veće zadovoljstvo kad drumaša svojim nogama poteram do te brzine.
Inače u većini zemalja EU važi zakon po kom el.bicikl ne sme imati snagu motora preko 250W i kretati se brzinom preko 25km/h uz pomoć motora. Takodje bicikl mora imati pedelec senzor, tj da motor pruža asistenciju samo dok se okreću pedale. U Švajcarskoj motor može imati i preko 250W ali i dalje mora prestati sa radom čim brzina dostigne 25 km/h. U Americi su ova ograničenja brzine liberalnija, pa tako neke savezne države dozvoljavaju i do 28 mph (44 km/h).
Kon nas u Srbiji važi isti zakon kao i u EU, s tim da većina naših pandura nemaju pojma o tome. Interesantan je primer Hrvatske gde postoji firma Artas, koja je do ulaska Hrvatske u EU, prodavala el.bicikle koji su bili van gore navedenih limita. Sa ulaskom u EU propao im je biznis mada i dalje prodaju kit komplete.
http://www.artas.hr/...cni_bicikli.htm
Posted 28 June 2016 - 12:33 PM
Ovo mi je prvi post na ovom forumu, pa bih najpre želeo da pozdravim sve.
Uštedeo sam malo para, pa želim da uzmem neki polovni električni bicikl. U njih se apsolutno ne razumem, pa se unapred izvinjavam ako možda izvalim neku glupost. Da li možete da mi više preporučite Bosch sistem, BioniX ili neki treći? Vidim da Bosch motor ide kod pedala, a drugi idu na prednji ili zadnji točak. U čemu je razlika? Da li Bosch sistem samo dopuna, odnosno moraju da se vrte pedale da bi se uključio i pomogao elektromotor? Video sam kod nekih modela da postoji dugme na upravljaču koje, kada se pritisne, pokreće zadnji točak bez obzira da li se okretale pedale ili ne.
Na šta treba voditi računa prilikom kupovine ovakvog bicikla?
e-Motion biike ride:
Posted 28 June 2016 - 03:32 PM
.... Da li Bosch sistem samo dopuna, odnosno moraju da se vrte pedale da bi se uključio i pomogao elektromotor?...
Boschovi sistemi (koje sam sretao) rade na principu "dodavanja snage" kada se vrte pedale. Cesto sam mailazio na izraz pedelec kada bi mislili na ovaj sistem "bicikla". Sistem koristi energiju iz akumulatora baterije i preko centralno postavljenog motora deluje na klasicnu bici transmisjiu dok ima energije u bateriji i puni se eksternim punjacem u stanju mirovanja dok duzina punjenja zavisi od generacije i zapremine sistema. U slucaju nedostatka uskladistene energije pedelec se pokrece kao i svaki drugi bicikl, okretanjem pedala, doduse sa nesto povecanim otporom (bar ovaj sto sam vozio). Ovaj sistem (koliko znam) nema mogucnost dopunjavanja baterije pokretanjem tockova/pedala. Boschovi sistemi imaju nekoliko nivoa dodavanja snage prilikom voznje koji uzimaju u obzir razne parametre. Msm da Performace Line (jedna od novijih serija) uzima broj obrtaja zadnjeg tocka, kadencu, snagu/tj. jacinu pritiska na pedale i izabrani mod (od 5 razlicitih na Intuvia displeju) i dodaje snagu do postizanja brzine od 25kmh kada se automatski iskljucuje.
0 members, 0 guests, 0 anonymous users