Jump to content


Fotografije

Elektricni bicikli - misljenje i iskustvo korisnika


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
691 odgovora na ovu temu

#561 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 27 August 2020 - 06:49 PM

Znam da ne moze svako da gazi. I ne treba. Kazi lepo (ne ti, nego elektricari), necu da se mucim, ne mogu da okrecem pedale, mrzi me da okrecem... a hocu da se vozim da se ne mucim mnogo i molim lepo. To postujem i znam takve ljude. Ali nemoj da mi prodajes price za malu decu kako je to mnogo dobro i slicna sr... 

msm da sam vec pisao o kriticnoj masi u Budimpesti gde sam video babe i dede od preko 70 godina da voze trasu od 35km zajedno sa decom i unucima,

i u tom smislu jeste mnogo dobra stvar, po mom misljenju. Zar nije poenta da svako ima izbor u skladu sa svojim interesima i mogucnostima?


  • 2

#562 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14956 posts

Postavljeno 27 August 2020 - 07:07 PM

Samo im treba ograniciti brzinu na 25km/h (licno bih voleo da bude i manje recimo 20) uvesti koliko mlada osoba sme da vozi i po mogucstvu kaznjavati ili oduzimati na licu mesta bez mogucnosti povracaja bicikla a ostali brzi na ulicu medju automobile uz polozen PSP i kacigu.


  • 2

#563 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4295 posts

Postavljeno 27 August 2020 - 09:24 PM

msm da sam vec pisao o kriticnoj masi u Budimpesti gde sam video babe i dede od preko 70 godina da voze trasu od 35km zajedno sa decom i unucima,

i u tom smislu jeste mnogo dobra stvar, po mom misljenju. Zar nije poenta da svako ima izbor u skladu sa svojim interesima i mogucnostima?

 

Naravno da jeste. Ali ne da ubedjuje sve oko sebe da to sto je njemu dobro, da je dobro i svima ostalima. Meni npr. nije, ja i mnogi koje znam, vozimo zato sto hocemo da se bavimo sportom a ne da bi lako stigli negde a onda nabijao ostalima na nos da su crkli od umora a ja odmoran i jos pre stigao. 

To je cela sustina price koju ne razumeju ovi sto hoce da nas ubede da je na struju "bolje". 


  • 0
.

#564 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 27 August 2020 - 09:47 PM

drago mi je da se razumemo...i slazemo.
  • 0

#565 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 28 August 2020 - 04:36 AM

Ova tema je -Misljenje i i skustvo korisnika elektricnih bicikala,vidim da se raspisali bas "korisnici el. bicikala" taman da pravi korisnici el. bicikala,kazu u sebi ,ma sto bi se ja sada nastavljao sa nekim ko komentarise a nema pojma sto znaci voziti el. bicikl,niti zna karakteristike.el. motora,baterije,ali zna da komentarise ,kako eto sada korisnici el. bicikla  hvale i kazu da je to odlicna stvar,i kako je za njih to najbolji izbor,a ovi kriticari kao da svoje ljubimce na hvale,i ne govore kako je voznja el. bicikla,biciklisticko varanje.

 

Jos jednom. Korisnici obicnih bicikala, aut. A korisnici el. bicikala,,iznesite svoja iskustva,ne obazirajte se na komentare koji nisu u skladu sa temom,oni truju forum u svojoj dokonosti. Ili u prevodu,cackaju da bi se nastavljali sa vama,jer nemaju drugog posla ;za njih koriscenje el. bicikla,nije "bavljenje sportom".


  • 1

#566 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 863 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 28 August 2020 - 05:06 AM

Ajde? Znači da otvorimo još jednu bespotrebnu temu za prepucavanje, i da tamo drvimo dok se ne zakrvimo?

Evo ja sam već neko vreme dokon, zbog bolesti ne smem da se zamaram, tj. da vozim "običan" bajs, i sad ne smem da komentarišem ovde jer nemam "električni"?

Da se razumemo, ja se nadam skorom oporavku, i unapred radujem povratku u sedlo, dakle ne planiram nabavku "električnog". Ali, ukoliko se dogodi da mi se planovi izjalove, sigurno se neću libiti da nabavim jedan (ili više) jer mi je logičniji izbor kao prevozno sredstvo od recimo skutera, ili da se vozam kolima...
  • 1

#567 zoksi

zoksi
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 277 posts

Postavljeno 28 August 2020 - 05:16 AM

Skuter je zakon.
  • 1

#568 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Postavljeno 28 August 2020 - 07:22 AM

Pedelec ne gledam iskljucivo kao nacin prevoza vec i nacin rekreacije. Za sve koji ne mogu obican, ne samo za one koji ne zele da se muce ili ih mrzi. Eto izgleda da cu i ja biti jedan od njih, prinudjen da ga koristim neko vreme (mozda cak i duze). Da li je bolje? Iz moje perspektive nije, probao sam pedelec pre dosta godina pre nego sto su doziveli popularnost koju sada imaju. Ide lagano, uzbrdo dosta olaksava, sem kad crkne baterija onda otezava :)
Licno se osecam dosta lepse kad ja izvucem to brdo, pa samim tim i spust bude lepsi.
Medjutim ako je izbor voznja pedeleca ili pauziranje/odustajanje od biciklizma (u sta ubrajam i vrlo ograniceno koriscenje istog), onda je elektro bajs odlican izbor.

E-bike se moze reci da je nacin prevoza, mada i oni mogu da se koriste slicno kao pedeleci.
  • 1

#569 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3284 posts

Postavljeno 28 August 2020 - 07:47 AM

Pre nekog vremena vozim se novosadskim kejom, i posto tamo ima lepa biciklisticka staza, odlucim se da budem dobri i uzorni gradjanin i sidjem sa asfalta na stazu. Vidim negde ispred mene vozi neki cikica gradski e bike. Moja krstareca brzina na ravnom je oko 30 i nesto veca nego njegova te ga neminovno obilazim. Medjutim, cim je cikica video da ga obilazi biciklista u opremi, valjda proradi u njemu neki kompleks nize vrednosti, ukljuci on svoj turbo i ocas posla me presisa. Navukao je cica za cas posla mozda i preko 40, ali je problem bio sto cim je dostigao tu brzinu, staza je skretala ostro desno ispod nekog drveta, cije su grane zaklanjale pogled na potencijalne bicikliste koji bi mozda dolazili iz suprotnog pravca. Kad je shvatio sta uradi, cica leze ne kocnice i krene da leluja levo i desno po stazi, onako nestabilan na uspravnom bajsu i jedva nekako izvuce tu krivinu. O kacigi na njegovoj glavi naravno nije bilo ni reci.

Posle par dana citam u novinama kako je negde u juznoj Srbiji nastradao vozac elektricnog bicikla koji se u gradu kretao velikom brzinom, imao udes sa autom, i od posledica udarca u glavu jer nije nosio kacigu, preminuo na licu mesta.

Da ili ne e bike? Slazem se sa mnogima koji su napisali da je onda kad iz zdravstvenih razloga nije moguce voziti obican bajs, bolje je voziti e bike nego nikakav... Ili kada na primer neko ide svaki dan elektricnim bajsom na posao i zeli da izbegne znojenje...

Ali kupovati elektricni bicikl i posto poto mu skidati blokadu, omogucavati da ide brzinama preko 40 a pri tom ne noseci kacigu i tako ugrozavajuci i sebe i druge u saobracaju, po meni je totalni idiotizam. Medjutim, takvih vozaca elektricnih biciklova je, cini mi se, najvise...
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#570 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Postavljeno 28 August 2020 - 07:50 AM

Да је Крстан ту, друга би се песма певала... Са тим е-бајковима :)
  • 0

#571 sajkotik

sajkotik
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 863 posts
  • LocationSokobajna

Postavljeno 28 August 2020 - 08:48 AM

@smasher

Nažalost, tako je, budala + e-bike = s*anje u najavi.

Glavna stavka u skoro svakom oglasu za bajs na struju je to kolko mož'da razvije, odnosno da mu je skinuta blokada...

Kad krenu ljudi da ginu češće, i to pitanje će morati da se uredi zakonom, al' dok se to ne desi, sigurno neće...
  • 0

#572 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3284 posts

Postavljeno 28 August 2020 - 11:29 AM

@smasher
Nažalost, tako je, budala + e-bike = s*anje u najavi.
Glavna stavka u skoro svakom oglasu za bajs na struju je to kolko mož'da razvije, odnosno da mu je skinuta blokada...
Kad krenu ljudi da ginu češće, i to pitanje će morati da se uredi zakonom, al' dok se to ne desi, sigurno neće...



Bravo! Sve si rekao. Dakle najbitnije je da li mu je skinuta blokada i to apsolutno govori sve o onome i ko ga prodaje i ko ga kupuje.

Proizvodjac je cini mi se imao drugaciju perspektivu kada je pravio ove bicikle i nije ocekivao da ce ga ljudi iz nekih zemalja kupovati iskljucivo radi tuninga. :)

U civilizovanim zemljama je to jako jednostavno uredjeno. Vozis ga do 25 na sat sa blokadom kao i svaki drugi normalan bicikl. Ako ti to nije dovoljno, i zelis da ide daleko brze pa hoces da mu skines blokadu, moze i to. Ali onda moras da ga registrujes kao motorno vozilo u saobracaju, da za njega imas tablice, da placas godisnji porez i osiguranje. Zbog toga mnogi u startu odustanu pa koriste elektricni bicikl za sta je on prevashodno i namenjen. No nazalost mi smo svetlosnim miljama daleko od tog resenja...
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#573 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 28 August 2020 - 12:20 PM

Ajde? Znači da otvorimo još jednu bespotrebnu temu za prepucavanje, i da tamo drvimo dok se ne zakrvimo?

Evo ja sam već neko vreme dokon, zbog bolesti ne smem da se zamaram, tj. da vozim "običan" bajs, i sad ne smem da komentarišem ovde jer nemam "električni"?

Da se razumemo, ja se nadam skorom oporavku, i unapred radujem povratku u sedlo, dakle ne planiram nabavku "električnog". Ali, ukoliko se dogodi da mi se planovi izjalove, sigurno se neću libiti da nabavim jedan (ili više) jer mi je logičniji izbor kao prevozno sredstvo od recimo skutera, ili da se vozam kolima...

Pa ovako se unistava sustina teme, samo  bi smatrao misljenje vlasnika el. bicikla relevantnim,ovo sve ostalo je drvljenje dokonih. Kakav savet  dobiti? Ja i ne citam takve komentare. I dalje pozivam vlasnike el. bicikala da iznesu svoja iskustva,prednosti i mane el. bicikala.


  • 1

#574 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Postavljeno 28 August 2020 - 02:23 PM

Pa ovako se unistava sustina teme, samo  bi smatrao misljenje vlasnika el. bicikla relevantnim,ovo sve ostalo je drvljenje dokonih. Kakav savet  dobiti? Ja i ne citam takve komentare. I dalje pozivam vlasnike el. bicikala da iznesu svoja iskustva,prednosti i mane el. bicikala.


Зашто би само власници електричних бицикала износили своје мишљење о њима? Оно јесте релевантно из одређеног угла, али сваки бициклиста који се са њима сусреће у саобраћају има право да изнесе мишљење из тог угла. Спортиста из спортског, итд.
  • 0

#575 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 28 August 2020 - 04:07 PM

Samo jedno pitanje za sve prisutne u ovoj raspravi.

Da li se ovde prica o elektricarima "na dugme" ili o pedelecima?


  • 0

#576 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14956 posts

Postavljeno 28 August 2020 - 04:25 PM

Pedelecima.


  • 0

#577 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 28 August 2020 - 04:37 PM

ali kakvim pedelecima?

 

Koliko sam shvatio ovo je tema o normalnim pedelecim,

tipa onog sto mozes da vidis kad otvoris sajt neke bajkerske firme

pa eto i o nekoj opremi koja ide za/uz njih (citaj chip-ovi) a ne o zverima sa pedalama tipa:

 

https://cyclingtips....bike-or-did-he/

 

https://www.treehugg...-e-bike-5074440


  • 1

#578 vladagm

vladagm
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Postavljeno 28 August 2020 - 06:43 PM

Nekako bih se nadovezao na sam naslov teme, mislim da ona sve kaze.

Dok nisam imao, probao...bio sam skeptican za ebike, da ne kazem sa podsmehom gledao na sve to...

Prednosti, naravno da ih ima, ima i mana, sve zavisi ko sta ocekuje i koliko se oslanja na asistencije.

Licno sam ga pored konvencionalog bicikla mnogo malo vozio, i posle nekih godinu dana i predjenih 300km...otudjio.

Nadoknadjuje manjak vremena, snage, moze se vise uzivati u voznji, sa istom snagom preci duplo vise km.

Licno se nisam mnogo oslanjao previse na pomoc motora, i nikada nisam imao potrebe za jacim modom od Tour, mozda je i to razlog sto sam shvatio da jos uvek mogu ostati na klasicnom biciklu.

Na to se nadovezalo, potreba ozbiljnog nosaca za auto, koji podrazumeva auto kuku, koja opet zahteva atest na sve to...prici nikada kraja...

Znam neke kolege koje su u godinama, imaju zdravstvene probleme i ne zele da se odreknu voznje na ustreb zdravlja, elektro bicikl im pomaze u tome.

Tako da svako ima svoje misljenje i prava na to, a da ne ugrozava bezbednost drugih ucesnika sa cipovanjem i sumanutim brzinama...


  • 2

#579 rubiroza76

rubiroza76
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 262 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 28 August 2020 - 08:17 PM

Malcice se razumem u pedelece, pa moram da se umesam u diskusiju. Licno imam jedan Cube pedelec i uzivam kada stignem da ga provozam.

Postoje dve vrste pedeleca. Prvi je fabricki ogranicen na 25km/h, ima motor od 250w i nije potrebna tablica. Drugi je S-pedelec koji je ogranicen na 45km/h, obicno ima jaci motor od 350w i obavezna je registracija, kao i kaciga u EU zemljama.

 

Pedelece pogone razni motori. Bosch, Yamaha, Brose itd itd. Sustina je da motor daje asistenciju kada se okrecu pedale. To znaci da ova vrsta bicikla ne moze da ide sama od sebe. Moraju da se gaze pedale. Od nivoa asistencije zavisi koliko ce sila pritiska na pedalu biti uvelicana.

 

Sve je krenulo od Nemaca, tj. od Boscha. Upravo su se u toj zemlji i prvobitno pojavile razne stvarcice za skidanje ovog limita od 25km/h. Te stvari su ilegalne na ulicama i svim javnim mestima. Na sajtovima gde mogu da se kupe uvek stoji upozorenje da je koriscenje istih dozvoljeno samo na zatvorenim, privatnim putevima. Ovde je neko napisao da u civilizovanom svetu skines blokadu ovakvim nekim uredjajem i odes na registraciju. Nemci bi te u tom slucaju prvo poslali na Idiotentest, pa tek onda vratili kuci. Po EU zakonima, ako je u originalu kupljen Pedelec, on je po tehnickim karakteristikama napravljen da izdrzi 25km/h i to je to. Ako hoces vece brzine kupi s-pedelec i kraj price.

 

Na moju veliku zalost, nemam puno vremena za voznju. Bicikl vozi moj cale koji je 51o godiste i kao mlad obozavao je biciklizam. Onda su krenuli problemi sa bubrezima i dve poluuspesne operacije vadjenja kamenja iz bubrega. Kao sto svi znate, ljubav za biciklom i okretanjem pedala nikada ne prestaje. Voznju "obicnog" bicikla moze samo da sanja i zato vrti pedeleca.

 

Dolazimo do pitanja da li skidati ili ostavljati ogranicenje. Prvo moramo da vidimo ko ce da vozi taj bicikl. Da li je osoba odgovorna i svesna sta vozi. Kod mene je ugradjen cip koji moze da se konfigurise preko kompjutera. Matori je trazio da asistencija prestaje na 35km/h, tj. pri maximalnoj brzini dozvoljenoj na bici stazama, pa je tako i stavljeno.

 

Sto se tice ogranicavanja i kaznjavanja, videcemo kako ce to biti regulisano kod nas. Prvi su na udaru elektricni trotineti. Videcemo da li ce se doneti za njih neki zakoni i kako ce se sprovoditi. Prica se da ce im biti dozvoljeno da voze samo po trotoarima brzinom ne vecom od 6km/h. Ko ce i kako da utvrdi da li se krece 6 ili 9km/h? Isto to vazi i za elektricne bicikle, kao i za pedelece. A onda ce doci i zabrana voznje putem ako postoji biciklisticka staza. Videcemo kako ce biti i sta nas ocekuje u buducnosti. A do tada uzivajte u voznji i ne mislite na druge.


  • 2

#580 suboticanin

suboticanin
  • Members
  • PipPip
  • 66 posts

Postavljeno 29 August 2020 - 06:12 PM

Ja isto imam cube sa bosch motorom cx koji je imao blokadu do 25/h, cim je dosao bajs u moje ruke, ide i preko 50. Malo maste, izolir trake i sve je gotovo za 5minuta. Inace trenirao sam biciklizam i fali mi onaj osecaj brzine

Послато са Mi 10 Pro помоћу Тапатока
  • 0




4 članova čita ovu temu

0 članova, 4 gosta, 0 anonimnih korisnika