Malcice se razumem u pedelece, pa moram da se umesam u diskusiju. Licno imam jedan Cube pedelec i uzivam kada stignem da ga provozam.
Postoje dve vrste pedeleca. Prvi je fabricki ogranicen na 25km/h, ima motor od 250w i nije potrebna tablica. Drugi je S-pedelec koji je ogranicen na 45km/h, obicno ima jaci motor od 350w i obavezna je registracija, kao i kaciga u EU zemljama.
Pedelece pogone razni motori. Bosch, Yamaha, Brose itd itd. Sustina je da motor daje asistenciju kada se okrecu pedale. To znaci da ova vrsta bicikla ne moze da ide sama od sebe. Moraju da se gaze pedale. Od nivoa asistencije zavisi koliko ce sila pritiska na pedalu biti uvelicana.
Sve je krenulo od Nemaca, tj. od Boscha. Upravo su se u toj zemlji i prvobitno pojavile razne stvarcice za skidanje ovog limita od 25km/h. Te stvari su ilegalne na ulicama i svim javnim mestima. Na sajtovima gde mogu da se kupe uvek stoji upozorenje da je koriscenje istih dozvoljeno samo na zatvorenim, privatnim putevima. Ovde je neko napisao da u civilizovanom svetu skines blokadu ovakvim nekim uredjajem i odes na registraciju. Nemci bi te u tom slucaju prvo poslali na Idiotentest, pa tek onda vratili kuci. Po EU zakonima, ako je u originalu kupljen Pedelec, on je po tehnickim karakteristikama napravljen da izdrzi 25km/h i to je to. Ako hoces vece brzine kupi s-pedelec i kraj price.
Na moju veliku zalost, nemam puno vremena za voznju. Bicikl vozi moj cale koji je 51o godiste i kao mlad obozavao je biciklizam. Onda su krenuli problemi sa bubrezima i dve poluuspesne operacije vadjenja kamenja iz bubrega. Kao sto svi znate, ljubav za biciklom i okretanjem pedala nikada ne prestaje. Voznju "obicnog" bicikla moze samo da sanja i zato vrti pedeleca.
Dolazimo do pitanja da li skidati ili ostavljati ogranicenje. Prvo moramo da vidimo ko ce da vozi taj bicikl. Da li je osoba odgovorna i svesna sta vozi. Kod mene je ugradjen cip koji moze da se konfigurise preko kompjutera. Matori je trazio da asistencija prestaje na 35km/h, tj. pri maximalnoj brzini dozvoljenoj na bici stazama, pa je tako i stavljeno.
Sto se tice ogranicavanja i kaznjavanja, videcemo kako ce to biti regulisano kod nas. Prvi su na udaru elektricni trotineti. Videcemo da li ce se doneti za njih neki zakoni i kako ce se sprovoditi. Prica se da ce im biti dozvoljeno da voze samo po trotoarima brzinom ne vecom od 6km/h. Ko ce i kako da utvrdi da li se krece 6 ili 9km/h? Isto to vazi i za elektricne bicikle, kao i za pedelece. A onda ce doci i zabrana voznje putem ako postoji biciklisticka staza. Videcemo kako ce biti i sta nas ocekuje u buducnosti. A do tada uzivajte u voznji i ne mislite na druge.