Elektricni bicikli - misljenje i iskustvo korisnika
#422
Posted 18 June 2019 - 07:19 AM
#423
Posted 18 June 2019 - 07:21 AM
Ако кренемо да резонујемо да можемо да модификујемо педелец, хер код нас нема прописа (без обзира што је то у овом случају само питање закашњења или чега већ) а да се не обазиремо на то што у неким земљама постоје прецизно уређена регулатива, онда можемо да занемаримо многе друге ствари по истом принципу. Примера ради да електрични бицикл не зовемо бицикл иако негде у свету то јесте тако.
Zovi ih kako hoćeš.
Široko prihvaćen izraz jeste "električni bicikl", pa ako to uspeš promeniti, onda šalji CV u prvu marketinšku agenciju i samo reci da si to uradio.
#424
Posted 18 June 2019 - 08:31 AM
Можда сам матор и глуп, али ово не контам. Зашто би неко узимао нешто за шта зна да има ограничење, затим га скидао, а потом и враћао, уместо да одмах узме нешто што га нема? Или да га уопште не скида, јер питање прописа нема везе са индивидуалним афинитетима...
Zato što svi brendirani pedeleci (Bosch, Brose i Yamaha) imaju ograničenja. Sve ostalo su razne budževine i samogradnje. Ne znam zasto, ali nekako vise imam poverenje u bateriju na kojoj pise Bosch nego u bateriju koju je neko kod kuce sastavljao. Mislim da je postavljen ovde filmic gde jedna takva baterija eksplodira jer se verovatno pregrejala.
e-Motion biike ride:
#425
Posted 18 June 2019 - 08:36 AM
Mogu samo da primetim da je ova tema o električnim biciklima najposećenija i najaktivnija na ovom forumu u poslednje vreme. I drago mi je što je to tako.
e-Motion biike ride:
#427
Posted 18 June 2019 - 09:30 AM
Ниси ме схватио. Говорим о принципу по коме би се нешто могло, ако прихватимо да је поступак у реду зато што тренутно та област није регулисана прописом. Човек је модификовао бајс само зато што код не постоји регулатива ксо у неким другим земљама. Чин се донесе пропис, он ће демодификовати. Као кад би неко скинуо знак да је улица једносмерна, сви то знају, али пошто управа није ажурна и није поставила знак два месеца, ми без проблема то користимо и возимо недозвољеним смером и изазивамо опасност.Zovi ih kako hoćeš.
Široko prihvaćen izraz jeste "električni bicikl", pa ako to uspeš promeniti, onda šalji CV u prvu marketinšku agenciju i samo reci da si to uradio.
#428
Posted 18 June 2019 - 10:50 AM
kad se priča o ograničenjima kod pedeleca, kako sam shvatio, svi govore o skidanju ograničenja na brzinu. Da li se skida i ograničenje (pod uslovom da postoji) na to da motor može da radi samo dok postoji opterećenje na pedali?
Modulom se skida samo ogranicenje brzine do kada motor pruza asistenciju.
Postoji film na YT kako je jedan korisnik prepravio Bosch pedelec u bicikl na dugme, ali mislim da je to jedini slucaj i potrebno je mnogo toga uraditi, prepojiti, zameniti itd.
e-Motion biike ride:
#429
Posted 18 June 2019 - 11:13 AM
Ниси ме схватио. Говорим о принципу по коме би се нешто могло, ако прихватимо да је поступак у реду зато што тренутно та област није регулисана прописом. Човек је модификовао бајс само зато што код не постоји регулатива ксо у неким другим земљама. Чин се донесе пропис, он ће демодификовати. Као кад би неко скинуо знак да је улица једносмерна, сви то знају, али пошто управа није ажурна и није поставила знак два месеца, ми без проблема то користимо и возимо недозвољеним смером и изазивамо опасност.
Ovo sa znakom su redovno radili na barem jednom mestu u NS. Dok nisu postavili barikadu bukvalno.
#430
Posted 18 June 2019 - 12:16 PM
EU direktiva 2002/24/EC propisuje taj limit od 25 km/h i preporuka zemalja clanica je da je slede, sto su mnoge i ucinile, ali u ostatku sveta to uopste nije tako. U Kanadi je taj limit 20 mph ili 32 km/h, u USA od 20 do 30 mph (zavisno od savezne drzave), u Svajcarskoj je 45 km/h, cak je i Danska (clanica EU) usvojila izmene lokalnog zakona kojim je ovo podignuto na 45 km/h.Motor od 250w kod pedeleca je iste snage i posle skidanja ogranicenja brzine, dakle ta teorija snazniji je pa sam sigurniji ne pije vodu, cak naprotiv, ne ocitava se brzina ispravno pa vozac ne zna kolika je stvarna brzina, ima iste kocnice sa kojima ima duzi zaustavni put jer ima duplo vecu brzinu itd. Sve te mudrosti snazniji motorcikli su sigurniji jer mozes brze da pobegnes znaju i u zemljama koje su izmislili i te motorcikle i ove bicikle. Pa ipak su izabrali mudro da ogranice na 25km/h. Ova recenica onda nema smisla "Ove bicikle sto imaju motore preko 1KW, i mogu da idu i preko 60 km/h ne bi ni komentarisao jer svakako ne spadaju u bicikle" jer su po vama upravo ovo najsigurniji elektricni bicikli sto naravno nije istina.
Kao sto rekoh te velicine su izabrane da budu na nivou normalnog zdravog bicikliste i da pedelec bude istog ponasanja i brzine kao i obican bicikl.
I dozvoljene snage motora su znatno vece.
Znaci i tamo imaju neki mudri ljudi koji su isto izvrsili analizu i dosli do nekih drugih zakljucaka oko dozvoljenih limita.
#431
Posted 18 June 2019 - 12:47 PM
Ja ne znam zasto se digla buka ovde oko tog ogranicenja asistencije motora. Evo, ja imam taj modul i reci cu da vrlo retko prelazim brzinu od 22km/h. A razlog je sto zelim da uzivam u voznji i okolini, a ne da jurcam kao da sam na trkama. A pored toga, pri vecim brzinama baterija se vrlo brzo trosi. Ponekad mi se desi da ni ne primetim da nisam aktivirao modul.
e-Motion biike ride:
#432
Posted 18 June 2019 - 02:21 PM
@skylab U Danskoj su politicari doneli tu odluku o brzini od 45km/h a PROTIV nje su bili i policija i Danska biciklisticka federacija i Danska pesacka federacija i ministarstvo bezbednosti u saobracaju. Ono sto menja perspektivu je da su odlucili da mogu da ih voze samo osobe sa vozackim dozvolama za moped ili automobil. Obrazlozenje je da zele da vise ljudi vozi bicikl umesto automobila. Dakle odrasli ljudi sa vozackom dozvolom. Dakle nije naucna vec politicka odluka.
Ajde opet da napomenem, pametni ljudi su ogranicili na 250w 25km/h da bi se pedelec ponasao kao normalan bicikl. Omoguciti na biciklistickim stazama u Srbiji maloletnim decacima sa malom kolicinom empatije da voze 45km/h bi bilo katastrofalno i oni koji to predlazu misle samo na sebe jer im nije dovoljno koliko pedelec olaksava voznju vec bi zeleli da motor radi sve vreme punom snagom. Ako zelite da idete brze od 25km/h vi gospodo se pomucite pa okrecite pedale jer je pedelec bicikl.
#435
Posted 18 June 2019 - 02:54 PM
To nije tačno. Nekad se to zvalo bicikl sa pomoćnim motorom, sada više ta kategorija ne postoji. To je moped za koji treba registracija, dozvola, kaciga i ne sme da se vozi po biciklističkim stazama.I Skuter do 50cc moze da se vozi po biciklističkim stazama.
#436
Posted 18 June 2019 - 03:03 PM
I Skuter do 50cc moze da se vozi po biciklističkim stazama.
Ne moze. Ovde se prica dosta o bici stazama,koliko ih ima po BGd? Koliko znam nije zavidan broj, ono na Uscu je igracka a ne bici staza,A u Novom Sadu nekada je to i licilo na bici stazu ,sada je to zaposednuto .Inace skuter do 50 cc se tretira kao bicikl sa motorom,i podleze registraciji samo jednom i placanju osiguranja svake godine.Njih kada vidim na nasoj bici stazi dodje mi da ih skinem sa skutera onim kopljem sto su koristili vitezovi u srednjem veku. Ali onda i el. bicikl je isto tako bicikl sa motorom i tesko je to razdvojiti,zato ce kad tad uvesti registraciju za El. bicikl. Bar da dopune budzet.
#437
Posted 18 June 2019 - 09:34 PM
@skylab U Danskoj su politicari doneli tu odluku o brzini od 45km/h a PROTIV nje su bili i policija i Danska biciklisticka federacija i Danska pesacka federacija i ministarstvo bezbednosti u saobracaju. Ono sto menja perspektivu je da su odlucili da mogu da ih voze samo osobe sa vozackim dozvolama za moped ili automobil. Obrazlozenje je da zele da vise ljudi vozi bicikl umesto automobila. Dakle odrasli ljudi sa vozackom dozvolom. Dakle nije naucna vec politicka odluka.
Ajde opet da napomenem, pametni ljudi su ogranicili na 250w 25km/h da bi se pedelec ponasao kao normalan bicikl. Omoguciti na biciklistickim stazama u Srbiji maloletnim decacima sa malom kolicinom empatije da voze 45km/h bi bilo katastrofalno i oni koji to predlazu misle samo na sebe jer im nije dovoljno koliko pedelec olaksava voznju vec bi zeleli da motor radi sve vreme punom snagom. Ako zelite da idete brze od 25km/h vi gospodo se pomucite pa okrecite pedale jer je pedelec bicikl.
Nisam ni mislio da se takvi bicikli voze po bici.stazama. Osim toga bici staze su kod nas lose projektovane, a i to malo dobrih je propalo zbog neodrzavanja. Ivicnjaci i prelazi su katastrofalno reseni.
I dalje mislim da je u svakodnevnoj voznji javnim putevima bezbedniji onaj ko moze na kratko da ubrza do tih 45 km/h. Osim toga vecina elektricnih bicikli, pedelek tipa, ima mali kapacitet baterije da bi se vozili konstantno na punom gasu tj 45 km/h. Dalje sama EU direktiva deklarise "nominalnu kontinuiranu snagu" na 250W, ova snaga treba da opada kako se se brzina priblizava 25 km/h. Ovo je dosta rastegljivo u praksi, jer svaki motor ima nominalne i maksimalne rezime rada.
Na primer svaki Bocsh motor, bilo koje serije, cak i bez skinute blokade, je daleko jaci od toga u maksimalnom rezimu rada. Kad se sa biciklom, koji ima blokadu, penjete uz strmo brdo, on daje i vise od tih 250W, uslov je da brzina ne predje 25km/h.
U ovoj drzavi gde se svest politicara svodi samo na to kako uzeti pare gradjanima, mi biciklisti smo nepozeljna kategorija. Ne trosimo gorivo, ne placamo parking, ne placamo registraciju, zdraviji smo i samim tim kupujemo manje lekova i opet posredno placamo manji pdv. Znaci treba nas nekako oporezovati dodatno. Ne treba ovaj forum da im posluzi kao inspiracija za to.
Deklarativno da bi udovoljili formlalnim zahtevima EU kao toboze grade neke biciklisticke staze, a u praksi cine sve da ih ne sagrade.
Evo poslednji primer je planirana rekonstrukcija saobarajnica u centru Beograda, na potezu Vukov Spomenik - Kalemegdan (27.marta-DzVasingtona i Cara Dusana). Biciklistica staza nije ni predvidjena projektom, nego ce navodno u nekoj kasnijoj fazi da se misli o tome.
#439
Posted 20 June 2019 - 05:43 PM
Pa ta logika ima smisla samo ako ces da ga nosis na ramenu, danas sa 10kg vise zbog baterije i motora mozes da se popnes uz takve uzbrdice koje bez motora ne bi ni uzimao u mogucu putanju. Tih desetak kilograma viska omogucavaju 2~3 puta vise ljudske snage.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users