Da li je možda neko ovde dolazio u kontakt sa e-prime biciklima? Prvenstveno me interesuje da li su to električni ili pedelec bicikli. I još me interesuje da li baterija može da se skine sa bicikla prilikom punjenja.
Elektricni bicikli - misljenje i iskustvo korisnika
#403
Posted 17 June 2019 - 04:08 PM
Da li je možda neko ovde dolazio u kontakt sa e-prime biciklima? Prvenstveno me interesuje da li su to električni ili pedelec bicikli. I još me interesuje da li baterija može da se skine sa bicikla prilikom punjenja.
Овај што сам ја видео има могућност и ограничења, односно да буде педелец, али има и гас ручицу.
#404
Posted 17 June 2019 - 04:28 PM
#406
Posted 17 June 2019 - 05:05 PM
Po meni, upravo je to najveći problem sa ebiciklima. Ne može da se sedi na dve stolice. Ako se kod nas ikada donese pravilnik koji definiše ebicikle slično kao u EU, biće masovnih zloupotreba. Odmah će da krene skidanje ograničenja, promena kontrolera i pretvaranje pedelec bicikala u električne skutere. Jer, što bi neko plaćao registraciju, polagao vožnju, nosio kacigu, kada je tako slatko zeznuti sistem i od pedeleca napraviti skuter, a ne plaćati ništa...
Управо је то урађено са бициклом о којем сам причао. Све на њему је ,,пуштено'', тако ми рече возач.
#408
Posted 17 June 2019 - 05:32 PM
Po meni, upravo je to najveći problem sa ebiciklima. Ne može da se sedi na dve stolice. Ako se kod nas ikada donese pravilnik koji definiše ebicikle slično kao u EU, biće masovnih zloupotreba. Odmah će da krene skidanje ograničenja, promena kontrolera i pretvaranje pedelec bicikala u električne skutere. Jer, što bi neko plaćao registraciju, polagao vožnju, nosio kacigu, kada je tako slatko zeznuti sistem i od pedeleca napraviti skuter, a ne plaćati ništa...
Ne slažem se sa tobom. Znam da u Nemačkoj za pedelece sa motorom od 250W i podrškom do 25km/h NIJE potrebna registracija. Ti hoćeš da kažeš da kada stavim modul na Bosch pedelec, tj. ukinem ograničenje asistencije da neću plaćati registraciju jer će to onda biti skuter?
Znam sigurno da ebicikl od 500w u Nemačkoj mora da ima tablicu i osiguranje (EUR54 godišnje).
e-Motion biike ride:
#409
Posted 17 June 2019 - 05:35 PM
Da se razumemo, pedelec je fantastičan izum koji ima svoje mesto i kao transportno i kao rekreativno sredstvo. Nije zamena za bicikl. Može i treba da koegzistira kao alternativa biciklu za one kojima trebaju prednosti, a ne smetaju mane.
Ali se plašim šta će kod nas da naprave od toga.
Edit: moj gornji odgovor se odnosi na post omege, ne rubiroze.
Za skidanje ograničenja: u normalnim državama to ne sme da se radi. Kod nas ne postoji kategorija električnog bicikla, u našem zakonu postoji kategorija skutera za koji treba registracija i odgovarajuća dozvola.
Greška u tekstu iznad, naš zakon definiše moped, ne skuter. Izvinjavam se.
#411
Posted 17 June 2019 - 05:49 PM
U Njemackoj biciklisticka policija kontrolise da li je neko skinuo ogranicenje sa pedeleca i kaznjava.
U filmiću obratite pažnju na činjenicu da ni jedan zaustavljeni bicikl NEMA tablicu. Zaustavljali su Bosch pedelece sa ograničenjem od 25km/h i 250W motorom.
e-Motion biike ride:
#413
Posted 17 June 2019 - 06:16 PM
@rubiroza76 Tako je. Pedeleci treba da budu ograniceni na 25km/h. Jesi li ti ugradio modul da skines ogranicenje?
Da, jesam. Modul će, naravno, odmah biti uklonjen kada novi zakon stupi na snagu.
e-Motion biike ride:
#415
Posted 17 June 2019 - 06:39 PM
Da, jesam. Modul će, naravno, odmah biti uklonjen kada novi zakon stupi na snagu.
Можда сам матор и глуп, али ово не контам. Зашто би неко узимао нешто за шта зна да има ограничење, затим га скидао, а потом и враћао, уместо да одмах узме нешто што га нема? Или да га уопште не скида, јер питање прописа нема везе са индивидуалним афинитетима...
#416
Posted 17 June 2019 - 09:51 PM
Pa mnogi dobro utrenirani biciklisti sa lakocom postignu ovu, pa cak i vecu brzinu na drumasima. U saobracaju je bezbedniji onaj ko moze naglo da ubrza i tako se izvuce iz neke potencijalno opasne situacije, na primer kad treba brzo da se prestroji u uslovima gustog saobracaja, gde se automobili krecu u rasponu od 30 do 50 km/h, sto je najcesci slucaj kod nas.
Na biciklistickoj stazi je druga prica mada bi i tamo to ogranicenje podigao na 30 km/h.
Ove bicikle sto imaju motore preko 1KW, i mogu da idu i preko 60 km/h ne bi ni komentarisao jer svakako ne spadaju u bicikle.
#417
Posted 18 June 2019 - 03:14 AM
@skylab Snaga i brzina pedeleca nije slucajno izabrana vec da bude sto slicnija normalnom zdravom prosecnom vozacu bicikla kako bi u saobracaju bio predvidiv za ostale ucesnike. Svaka modifikacija je zbog toga ugrozavanje svog i tudjih zivota a nemoralno je koliko i dopingovanje. Naravno uvek ce biti onih koji ce reci da svi to rade pa sto ne bih i ja.
#418
Posted 18 June 2019 - 04:01 AM
@skylab Snaga i brzina pedeleca nije slucajno izabrana vec da bude sto slicnija normalnom zdravom prosecnom vozacu bicikla kako bi u saobracaju bio predvidiv za ostale ucesnike. Svaka modifikacija je zbog toga ugrozavanje svog i tudjih zivota a nemoralno je koliko i dopingovanje. Naravno uvek ce biti onih koji ce reci da svi to rade pa sto ne bih i ja.
Iz mog iskustva sa dvotočkašima - kada imaš veću snagu motora, a koristiš zdrav razum, bezbedniji si: jer, pored mogućnosti da kočiš i sklanjaš se, imaš i mogućnost da brzo ubrzaš kako bi izbegao (potencijalno) opasnu situaciju.
Za one koji ne paze i ponika je opasan, kako za njih, tako i za druge. Čak i ako idu peške.
Naravno, ograničenje je uvedeno zbog onih koji ne koriste mozak - bilo što su veoma mladi, ili što su jednostavno takvi.
Da ne može neko ko nema dozvolu za motor da vozi praktično motor. Ako se neodgovorno koristi, može biti nezgodno, pogotovo na biciklističkim stazama.
Razlika između e-bajsa i bicikliste koji na "običnom" pegla 40+ je što biciklista ne može pri tome ostati pospan, ili kucati poruku na mobilnom - adrenalin pumpa i nivo svesti i pažnje su obično podignuti - osim ako se forsira toliko da izgubi i sliku i ton. Takođe, zanemarivo mali procenat biciklista će voziti u ovom režimu, tako da se ovo "automatski reguliše".
#419
Posted 18 June 2019 - 04:25 AM
Motor od 250w kod pedeleca je iste snage i posle skidanja ogranicenja brzine, dakle ta teorija snazniji je pa sam sigurniji ne pije vodu, cak naprotiv, ne ocitava se brzina ispravno pa vozac ne zna kolika je stvarna brzina, ima iste kocnice sa kojima ima duzi zaustavni put jer ima duplo vecu brzinu itd. Sve te mudrosti snazniji motorcikli su sigurniji jer mozes brze da pobegnes znaju i u zemljama koje su izmislili i te motorcikle i ove bicikle. Pa ipak su izabrali mudro da ogranice na 25km/h. Ova recenica onda nema smisla "Ove bicikle sto imaju motore preko 1KW, i mogu da idu i preko 60 km/h ne bi ni komentarisao jer svakako ne spadaju u bicikle" jer su po vama upravo ovo najsigurniji elektricni bicikli sto naravno nije istina.
Kao sto rekoh te velicine su izabrane da budu na nivou normalnog zdravog bicikliste i da pedelec bude istog ponasanja i brzine kao i obican bicikl.
#420
Posted 18 June 2019 - 05:39 AM
Motor od 250w kod pedeleca je iste snage i posle skidanja ogranicenja brzine, dakle ta teorija snazniji je pa sam sigurniji ne pije vodu, cak naprotiv, ne ocitava se brzina ispravno pa vozac ne zna kolika je stvarna brzina, ima iste kocnice sa kojima ima duzi zaustavni put jer ima duplo vecu brzinu itd. Sve te mudrosti snazniji motorcikli su sigurniji jer mozes brze da pobegnes znaju i u zemljama koje su izmislili i te motorcikle i ove bicikle. Pa ipak su izabrali mudro da ogranice na 25km/h. Ova recenica onda nema smisla "Ove bicikle sto imaju motore preko 1KW, i mogu da idu i preko 60 km/h ne bi ni komentarisao jer svakako ne spadaju u bicikle" jer su po vama upravo ovo najsigurniji elektricni bicikli sto naravno nije istina.
Kao sto rekoh te velicine su izabrane da budu na nivou normalnog zdravog bicikliste i da pedelec bude istog ponasanja i brzine kao i obican bicikl.
250W plus snaga čoveka, ili ima neko ograničenje dodatno? Ako je prvo onda jeste snažnije.
Propisi su jasni - to je napisano za vozilo koje se ne registruje i ne traži dozvolu (poznavanje propisa).
Ko koristi mozak, pazi i zna šta radi, opcija da se lako i brzo ubrza donosi veću sigurnost. Motor u gradu uvek vozim na višim obrtajima nego van grada, kako bih imao mogućnost izbora - da kočim, ili da bežim, ako neko krene da prođe kroz mene jer "izvini, nisam te video..."
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users