Malo pogledajte na kom principu radi motor na el. biciklu. Ali kao u svemu bla.bla. a uci u sustinu stvari-zero. Znaci stator ima izvesni broj el.magneta koji pojedinacno rade i guraju rotor i za to sluzi elektronika (motori u nabli)( takve vec motore ugradjuju u ves masine) zato sto su prosti i jeftini) i to nema veze sa Teslom i asinhronim motorom gde obrtno magnetno polje se vrti konstantnom brzinom.Ali ovde ima raznih lupetanja pa misle da je Teslin motor jedini na svetu. Znaci u principu to nije nesto posebno ali zbog trenda u svetu nabili su cene.
Znaci ti si vec usao i u financije ljudi pa znas ko ima para a ko ne.I generalizovati stvari je prilicno "hrabro" s tvoje strane.
Ako govorimo o tkz. hub motoru, koji se nalazi u točku, to je zapravo motor naizmenične struje, tip trofazni sinhroni, koji u sebi ima jake neodium magnete na samom statoru motora (u našem slučaju onaj deo koji je žbicama vezan na obruč točka). Razlika u odnosu na Teslin asinhroni je baš u tim magnetima (asinhroni ih nema). Broj obrtaja ovog motora se reguliše frekvencijom struje. Da bi se taj motor uopšte pokrenuo potrebna je ozbiljna elektronika koja jednosmerni napon baterije konvertuje u trofazni naizmenicni, pa jos uz to da ima i mogucnost promene frekvencije zbog regulisanja broja obrtaja. Ova elektronika se nalazi spakovana u kontrolerima, koji mogu biti smesteni u kucistu samog motora ili van njega. Za jace motore kontroler se obicno nalazi van kucista motora.
Sve u svemu to ne moze nikad biti jeftino tipa 200 evra zajedno sa baterijama i ostatkom bicikla. Žene po fabrikama u Kini i dalje ručno motaju kaleme i sklapaju takve motore, mada ovo više govori o tome koliko je ljudski rad i dalje jeftin u Kini.
Oko samih baterija ne bi mnogo pricao, jedino sto bi naglasio da je cela ova sadasnja tehnologija izrade baterija tek jedno nuzno zlo na putu postepenog ukidanja naftinih derivata.