Odakle i kojim putevima stižu svi ovi e-bajsevi koji se nude u oglasima?
Vidim da je ponuda sve bogatija i bogatija, noviji modeli, bolja oprema, sve veći izbor...
Koliko su legalni bajsevi koji se nude ovde?
Postavljeno 17 July 2018 - 02:14 PM
Pročitao sam celu temu u dahu i ne bih da budem maliciozan ili bilo koga da uvredim ali zadnjih 5 strana nema ništa konkretno od informacija, već se sve svodi na nešto što bi pre moglo da se spakuje u drugu temu sa nazivom "Da li e-bike uništava biciklizam i kako ga definisati", što je u slučaju ove teme po meni offtopic.
Spadam u kategoriju totalnih rekreativaca, ne gledam na ovu temu iz nekog profesionalnog ugla i ovde sam došao pre svega po neke informacije i konkretna iskustva, ali kad ste već naširoko pokrenuli priču evo i nekog mog viđenja situacije.
Morate da imate u vidu da se sve više ljudi, pogotovo dece, zatvara u 4 zida i vezuje za PC/TV. Ako neko već voli da vozi biciklo voziće ga i bez asistencije. Sa druge strane ta asistencija može nekom da znači lakši ulazak u svet biciklizma jer nemaju svi stazu ili ravan put ispred kuće, ili dovoljno primamljivu jeftinu alternativu za transport. U slučaju ovih drugih, čak i da niko od njih ne zavoli biciklizam kao nešto više od transporta, opet podižu ukupan broj biciklista što opet predstavlja benefit svima što u generalnoj vidljivosti u saobraćaju to i kao boljem prepoznavanje grupe kao bitnog učesnika u saobraćaju što bi trebalo opet da se vrati kroz nove staze, bolje uslove itd.
Ja sam konkretno došao u ovu temu jer na e-bike gledam kao na odličnu alternativu za prevoz do posla. Imam već 2 bicikla, jedan specijalizovan za šumu i jedan recimo turing, međutim od kad sam se preselio u Kaluđericu(prigradsko naselje BGa), i to na samo dno Kaluđerice(okretnica 309. autobusa), da bih bilo gde mogao normalno da se vozim moram prvo da se izvučem iz Kaluđerice pa tek onda da razmišljam kuda dalje, a svako ko je nekad obilazio to naselje zna kakav je uspon u pitanju, da su ivičnjaci ugrožena vrsta, da masa ljudi vozi kao da su reinkarnacije Fanđa i da pritom niko ne zarezuje ni 5% bicikliste.
Tu dolazimo do problema - da bih stigao do posla treba da popnem taj uspon i još 2 brda, i koliko god da više vežbam kako je neko već predložio zainteresovan kupcima e-bika, čak i da se ne znojim značajno više od proseka, svakako ne bih uspeo suv da dođem na posao!
Dakle po mom mišljenju za bicikl koji pruža značajnu pomoć na usponima i pritom ima totalno funkcionalan pogonski sistem preko pedala a ne čisto ukrasa radi, itekako ima mesta i svrhe.
https://www.2bike.rs...-oglasi/u/dulel
Шта мислите о овим бајсевима. Човек уграђује и продаје електро китове за самосталну уградњу? јачине мотора од 350 до 1500 вати
Poznajem ga dugo vremena, ali relativno površno (on je bratovljev prijatelj). Znam da je momak ozbiljan, nije prevarant, završio je ETF i godinama već vozi Prijusa koga je u međuvremenu totalno prebacio na elektro pogon. Ovo mu nije osnovni izvor prihoda ali je zaljubljenik i prilično ozbiljno je ušao u celu priču. Moram da priznam da ništa od navedenih stvari nisam video uživo, mada planiram da ga posetim uskoro i ne verujem da ugrađuje neki škart.
Baš nakon priče o njemu sam počeo da razmišljao o tome da i ja nabavim neki e-bike - polovan sa oglasa, da prepravim neki moj ili da kupim već gotov kompletan bicikl od njega (što je manje verovatno zbog trenutnih finansija).
Postavljeno 17 September 2018 - 05:32 AM
I ja sam ušao u klub ljubitelja i vlasnika e-bicikle. Totalni sam laik za bicikle i odskora je vozim malo više (i duže). Potaknut prethodnim postom, kontaktirao sam Dušana Latinovića i kupio od njega nov polar forester sa elektro dodatkom. Malo je reći da sam se oduševio. Uspevam da pređem neke uzbrdice koje nikad nisam mogao (što zbog loše kondicije, a i pedesetak godina)...
Dušan je stvarno zaljubljenik, spreman da pomogne, objasni, učini. Ušao je u ovu priču mnogo ozbiljnije nego što sam ja mislio (ima preko 100 el.motora spremnih u garaži. Moja preporuka svima i velilki pozdrav za Dušana (dulel) sa Zvezdare...
Postavljeno 17 September 2018 - 12:08 PM
Postavljeno 17 September 2018 - 06:04 PM
Btw. gde je osoblje u ovoj prodavnici, gde su radnici! otišli na doručak svi zajedno i ostavili prodavnicu otvorenu!?
Ne mora uvek tako.. često cela tura ispadne iz kamiona.
Postavljeno 11 January 2019 - 04:12 PM
Zarazih se i ja e-bike virusom mada godinama nisam uopste vozio bicikl.
Najveci problem mi je naci vremena za tako nesto a put do posla mi je 12-13km u jednom pravcu pa se i ne vidim bas nesto da svaki dan prelazim tu kilometrazu na nozni pogon, pogotovo imajuci u vidu da na putu do posla imam par ozbilnijih uzbrdica.
Imam vec nekog osnovnog iskustva sa elektro pogonima pa me je cela stvar prilicno zainteresovala i zadnjih par nedelja sam potrosio skupljajuci podatke.
Dakle, projekat mi je bicikl sa elektro pogonom za svakodnevni put do posla i nazad.
Zbog svega navedenog sam se odlucio za sklopivi bicikl i mid-drive pogon sa torque senzorom.
Konkretno:
- motor - tsdz2 500w ili 750w, 48V mid-drive
- torque senzor, u prevodu koliko snage ulazes na okretanje pedala motor proporcionalno pomaze
- senzori na kocnicama koji prekidaju pogon
- senzor na menjacu koji takodje prekida pogon pri promeni brzina
- dodatna kontrola gas-a na upravljacu, ako zatreba
Pogodnost je sto je kontroler ovog konkretno motora "otvoren", pa postoji vec odlican Opensource firmware za njega koji je jako konfigurabilan.
Problem je sto nema alat da ga ugradim niti sam ikad to pre radio.
Sta mislite?
Postavljeno 15 January 2019 - 04:24 PM
Sam pogon sa baterijom je 600eur.
Mislio sam neki Dahon ili Tern link polovan sa 20 incha tockovima koji je oko 300eur.
Problem koji sam u medjuvremenu otkrio je da maksimalna tezina vozac+teret kod sklopivih je oko 105kg sto sa mojih 95kg i 10kg za pogon dodje knap pa vise nisam siguran da je to najbolja ruta.
Postavljeno 17 January 2019 - 07:49 AM
Tesko sa slike moze da se vidi ali mini velo bicikl je dosta kraci od onog sa normalnim tockovima i dosta je jaci nego sklopivi bicikl. Mislim da se nece polomiti, normalan bicikl je "ogranicen" tezinom na 120kg a ljudi nose na njima po 40 kg prtljaga.
Ako ne zelis male bicikle sa tvojih 900e novca vec ulazis u kategoriju da kupis polovan elektricni bicikl. Kojim putem zelis dalje da nastavis, hoces sam da pravis elektricni bicikl ili ces da probas da nadjes neki polovan? Ovaj srpski je kako pise 999 evra nov sa garancijom (link)
Postavljeno 17 January 2019 - 08:49 AM
Postavljeno 17 January 2019 - 01:32 PM
Ovaj bicikl na oglasima izgleda tacno ono sto mi treba. Relativno je malen, ima siroke schwalbe big apple gume.
Ne sklapa mu se ram ali lako moze da se spusti upravljac i sediste pa moze i u kola lakse da stane.
Ovaj konkrentno sa oglasa je presao na primer 2100km od novembra 2018, pretpostavljam da je bio na iznajmljivanju.
Posle te kilometraze, pod uslovom da je baterija koriscena normalno, ostalo joj je jos mozda 1/2-2/3 zivotnog veka.
https://www.2bike.rs...icikl-i-sy-2018
Cenu ne bih komentarisao.
Postavljeno 17 January 2019 - 04:31 PM
Posle 2100 km (ako je napisana kilometraža tačna) baterija ne moze da propadne toliko da joj ostane izmedju "1/2-2/3" životnog veka.
Ta baterija je deklarisana na preko 1000 ciklusa puno - prazno a posle 2100km moze da ima maksimalno 40 do 50 takvih ciklusa.
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika