Isto pitanje mogu i ja da postavim, ko danas kupuje gravel?
Imao sam priliku da ga vozim, i ne mogu da kažem da sam oduševljen tj ne mogu da kažem da pruža više od trekinga, pogotovo kada se uzme cena jednog i cena drugog.
Prosečan treking može da se uzme za 600-700€ (nov) a prosečan gravel nije ispod 1500€ (nov) a opet taj gravel osim težine ne nudi ništa, ako pogledamo geometrije, jedina prednost mu je što ima niži bb pa je samim tim težište niže, pogonski opseg je realno bolji na trekingu, stoji da je gravel brži, ali ako hoćeš da voziš brzo, uzećeš drumaša, ali opet ako pogledamo da 90% gravela nikada gravel, zemlju neće videti, totalno je bespotrebno pričati o upotrebi offroad.
Kapiram u stvari zašto je to napravljeno, zato što "moderni biciklisti" žele da budu kao tour de france vozači pa su to današnji više modni trendovi gde se gleda ko će više novca potrošiti i gde se gleda prestiž, nekako je danas kul biti "moderan" pa obući biciklističke, pa se uteći u kombinezone i onda kao ide i vozi, pa malo slikanje ovde, malo slikanje onde...
Sve je to pomodarstvo.
Ne bih se složio sa konstatacijom.
Gravel bicikl nije jeftin, ali pod uslovom da to mora da bude renomirani brend, minimum 11 brzina pozadi, obavezno hidraulične disk kočnice i da je lagan. Ko je spreman na kompromise može da prođe dosta jeftinije.
Primera radi, Decathlon je prodavao modele Triban Grvl120 za 620 eura. Gravel geometrija, 1x10 prenos, Microshift šamaraljke, mehanički diskovi. Vrlo korektan bicikl za "male" pare, ili recimo malo skuplja opcija, GRVL500, Sram Apex 11 brzina, hidraulične kočnice za 999 eura. Dakle i više nego povoljno za moderan gravel. Uz to, ja kad završim sklapanje mog Gravel frankenštajna dokazaću da za jako male pare tipa 250 eura može se sklopi funkcionalan, jeftin, zabavan u upotrebljib gravel koji neće biti lagan ali pri težini između 11,5 ili 12kg svakako ne pretežak bajk a opet lakši i brži od bilo kakvog trekera.
Razlika između trekera i gravela je nebo i zemlja. Kao što spomenuh, gravel je daleko brži po asfaltu, po makadamu nije ništa neudobniji od trekera, možda je i udobniji jer ima više mogućnosti za različite hvatove na kormanu. Nijedan ni drugi nisu za ozbiljan offroad ili downhil a gravel je opet nekoliko kila lakši,a u biciklizmu se kod skupljih bicikala kila redukcije plaća oko 1000 eura. Kako god da okreneš, težina nije presudna ali jeste bitna.
ŠTo se biciklističkih gaća tiče, svakome ko smatra da je to glupost, pomodarstvo, manekenstvo i šta ti ja znam, predlažem da odvoji jedan dan da jedno 6 do 8 sati odjaše na biciklu u pamučnim gaćama i običnom šorcu, trenerci i tome slično. Kad vožnju završi sa živim ranama i ojedom ne znam kog stepena, sve će mu biti jasno.