Kod mene u oglasima 88:23 mtb se ne računa. xD
Sve su to dosta stariji pogoni, zato ih manje ima.
Postavljeno 13 March 2021 - 02:27 PM
O drumskim pogonima je reč, a tu je odnos 88:23Trenutno stanje na 2bike oglasima
Pogon
3x 178 komada
2x 135 komada
1x 42 komada
Toliko o tome da tripl pogona nema.
Ipak je ovde dubl sekta u pitanju
Postavljeno 13 March 2021 - 02:30 PM
Zašto bi vozio triplu osim ako nisi kilav, molim te objasni...Ne znam da li bih se skroz složio sa tobom što se kilavosti tiče.
Kažeš da je triple za kilave, a tripl uglavnom dolazi u kombinacija sa malom kasetom i gušće poslaganim zupčanicima od maksimum 25 zuba. Najmanja kombinacija u tom slučaju biće napred 30 a nazad 25 što je skoro pa ekvivalent kombinaciji 34 napred i 28 nazad na kompakt dublu koji danas 90% ljudi vozi Znači svi vozimo dubl a ustvari nam je najlakša brzina kao na triplu a tripiujemo se da smo mnogo jaki i nismo kilavi. A da ne pričam da danas najveći deo rekreativaca prelazi i na kasete sa 32 zuba, verovatno baš iz razloga što su kilavi. (Da se razumemo, i ja na jednom bajsu imam kasetu od 32 zuba, dakle kilavac
Tako da mani te priče da je tripl za kilavce. Da, dubl je bolji jer je jednostavniji sistem, lakši, lakše je podešavanje prednjeg i zadnjeg menjača u svim kombinacijama, ali daleko od toga da je tripl za kilavce...
Postavljeno 13 March 2021 - 03:06 PM
Može se i zadrum pronaći, nije da nema. A nije nešto ni zahtevno prepraviti sve to na dubl.O drumskim pogonima je reč, a tu je odnos 88:23
A ta 23 su svi do jednog polovnjaci stari preko deset godina.
Sent from my Mi A3 using Tapatalk
Postavljeno 13 March 2021 - 04:23 PM
Trenutno nema ni jedan prednji menjac za tripl direkt kacenje na berzi.
Drugo, nije nikakva nauka izlaziti sa 25-39 kombinacijom na dobroj uzbrdici.Ali ti sto kazu da mogu , neka kazu kolika im je kadenca na tim brdima sa tim prenosima. Treba da se ima kadenca i uz jako brdo oko 90, a sa tim prenosima svako ko kaze da moze, da vozi laze. Pa ne misli valjda neko da je jaci od vrhunskih pro- tuor vozaca a i oni mnogo puta voze kaseta preko 30 zuba, ali zato ljudi imaju uredne, velike kadence, a ne 40 obrtaja, al smo kao jaki. he, svasta citam ovde.
Postavljeno 13 March 2021 - 04:33 PM
Postavljeno 13 March 2021 - 04:47 PM
Ja i double i triple vozim zato što sam opak. Ako sam nekad kilav, a to je retko, ja prilegnem i odmorim.
Postavljeno 13 March 2021 - 05:15 PM
Drugo, nije nikakva nauka izlaziti sa 25-39 kombinacijom na dobroj uzbrdici.Ali ti sto kazu da mogu , neka kazu kolika im je kadenca na tim brdima sa tim prenosima. Treba da se ima kadenca i uz jako brdo oko 90, a sa tim prenosima svako ko kaze da moze, da vozi laze. Pa ne misli valjda neko da je jaci od vrhunskih pro- tuor vozaca a i oni mnogo puta voze kaseta preko 30 zuba, ali zato ljudi imaju uredne, velike kadence, a ne 40 obrtaja, al smo kao jaki. he, svasta citam ovde.
Ti bar znaš koliko su nekada biciklisti bili jaki a koliko su sada "jaki" .
Naravno da nema neke velike kadence sa 39-25 (i ne može da je bude) ali ima snage koja će zatrebati kad tad. Oni koji voze "kilave" prenose i pričaju o kadenci voze na kadencu dok mogu a kada kadence nema vise, nema više ni snage i tu se priča (na brdu) završava. Dovoljno puta sam to video. A i čekao da stignu.
Tačno je da su "kilavi" prenosi doneli popularizaciju i brdskog i drumskog biciklizma ali su isto tako napravili kilave bicikliste.
Postavljeno 13 March 2021 - 05:23 PM
Ti bar znaš koliko su nekada biciklisti bili jaki a koliko su sada "jaki" .
Naravno da nema neke velike kadence sa 39-25 (i ne može da je bude) ali ima snage koja će zatrebati kad tad. Oni koji voze "kilave" prenose i pričaju o kadenci voze na kadencu dok mogu a kada kadence nema vise, nema više ni snage i tu se priča (na brdu) završava. Dovoljno puta sam to video. A i čekao da stignu.
Tačno je da su "kilavi" prenosi doneli popularizaciju i brdskog i drumskog biciklizma ali su isto tako napravili kilave bicikliste.
Stvar je u tome sto su postojale da kazem dve skole biciklizma. Ruska koja je isla na male obrtaje i Nemacka koja je isla na visoke obrtaje. Kada je nauka umesala svoje prste, videlo se da je najbolja iskoriscenost bicikliste na nekih 90 obrtaja. Tu se zavrsava prica sa teskim prenosima. Svi profi biciklisti na brdima voze izuzetno velike kasete bas iz tog razloga.
Sa teskim prenosima osim opterecenja celog kardio vaskularnog sisteme, nogu, tetiva i svega, niceg dobrog nema. Tu je i velika potrosnja snage a samim tim i kalorija. Zato batalite to sto je bilo pre 40 godina. Jos ako smo mi amateri u pitanju, daleko duze ce trajati i lanci i lancanici ako se voze laki prenosi.
Postavljeno 13 March 2021 - 05:28 PM
Postavljeno 13 March 2021 - 05:33 PM
Tačno je da su "kilavi" prenosi doneli popularizaciju i brdskog i drumskog biciklizma ali su isto tako napravili kilave bicikliste.
Kilave u odnosu na koje kriterijume? Ako su ti prenosi omogućili da se mnogo više rekreativaca popne gde ranije nisu mogli, nije li to korist tih prenosa, zašto su svi ti ljudi "kilavi"? Nisu, oni su pobednici
I zašto ovde stalno brkamo trke i rekreaciju, a 99,9 % ovde nas je rekreativaca?
Postavljeno 13 March 2021 - 05:35 PM
Верујем да је питање ко шта жели од вожње и бицикла. Једина разлика између килавости и некилавости је време утрошено на вожњу. Што се више времена вози, логично је да је неко у бољој кондицији, то јест мање килав. А имати довољно времена није увек под нашом контролом. А поставља се и питање сврсисходности вожње која личи на тренинге. Спадам у групу бициклиста који воле да возе бицикл без такмичарских амбиција - највећим делом због тога што желим да се одвезем да бих негде видео нешто, затим чисто ради самог лепог осећаја који даје вожење бицикла, па тек на крају дође рекреација. А ту су и године, да не говорим шта сам као активан спортиста могао до 35, а шта могу сад.
Имам трипл, имам дубл 46/32 са касетом од 34 зуба и имам 1х11 са 42 напред и позади. Дубл никад не товарим бисагама, трипл увек, а овај трећи тек треба да тестирам шта и колико могу с њим.
Svako treba da se drzi tog pravila o kadenci, bilo da je profi vozac ili amater. Jednostavno kao sto je kod auta max. obrtni momenat najbolji sto se tice iskoriscenosti motora, tako je to za biciklistu kadenca. Naravno oni koji pocinju njima je lakse da imaju manju kadencu, tj nemogu i da hoce da navrte npr preko 100 obrataja u minuti.
Ali pravu kadencu moramo da imamo svuda, i nizbrdo i po ravnom i uzbrdo. A to je jedino moguce sa dovoljno velikim opsegom brzina.
Postavljeno 13 March 2021 - 06:16 PM
Kilave u odnosu na koje kriterijume? Ako su ti prenosi omogućili da se mnogo više rekreativaca popne gde ranije nisu mogli, nije li to korist tih prenosa, zašto su svi ti ljudi "kilavi"? Nisu, oni su pobednici
I zašto ovde stalno brkamo trke i rekreaciju, a 99,9 % ovde nas je rekreativaca?
Kilavi su jer i dalje ne mogu da se popnu sa težim prenosima, prosto nemaju snage. O tome ja pričam, to je suština, nemam ništa protiv kadence, vozim na kadencu kada god mogu. A kako godine idu još ću više .
Radi se o tome da ljudi koji ne zapinju ne napreduju. A kako ćeš da zapneš kada uvek i u svakoj situaciji imaš još 2-3 prenosa koji će biti lakši nego što trenutno voziš? I onda dođemo do toga da oni koji se hvale da su prešli 7-8-9-10 hiljada godišnje (a voze testere od cirkulara pozadi) ne mogu sa mnom ni na jedno brdo a ja prešao 2-3x manje od njih.
To što smo rekreativci ne znači da treba da vozimo kao da smo pošli na pijac.
Postavljeno 13 March 2021 - 06:41 PM
I ja mislim da su oni pre biciklisti bili jači. Ali ne zbog toga što su vozili teže prenose.
A vozili su teške prenose - prosto iz razloga što tehnologija još nije bila na dovoljnom nivou i mogla da ponudi veći opseg, nego su imali petofaze i šestofaze pa tu nije moglo da se uglavi nešto sitnije jer su prioritet jači prenosi da se ima brzina za ravno.. jel, za trkanje.
Što se mene tiče vrednuje se samo vreme penjanja, ako je neko brz uz brdo taj je za mene jak baš me briga koji prenos vozi ako leti uzbrdo. I tim starim biciklistima da smo imali da damo sadašnju modernu 11faz kasetu 11-28 ili više zuba nazad garantujem da bi bili brži na istom brdu od sopstvenog vremena sa onim prenosima.
Prosto primorani su bili da voze niske kadence, drugačije i bolje nije moglo.
0 članova, 4 gosta, 0 anonimnih korisnika