Чик погоди
#1963
Postavljeno 12 December 2023 - 01:02 PM
https://www.speedbic...ional_1932.html
Poenta je da je to bio prvi masovno prihvaćen sistem na zvaničnim takmičenjima.
Egg introduced his first derailleur, called Champion, in 1932. It supported as many as 3 different gear ratios and consisted of two parts: a fork mounted near the rear sprocket for moving the chain and a separate tension arm mounted near the front chainring for taking up slack. Shifting gears required back-pedaling. He followed up in 1933 with the Super Champion. It was the official derailleur of the French, Belgian, Spanish, and German Tour de France teams in 1937, the first year that derailleurs were permitted in the race. The device became so popular that more than 1 million were manufactured by 1939.
#1964
Postavljeno 12 December 2023 - 07:42 PM
Ja sam mislio da je to ovaj menjac iz 1909 godine.
Zli jezici tvrde da je Egg pozajmio dizajn menjaca od drugih,
a popularnost Egg-ovog menjaca je zahvaljujuci cinjenici da su menjaci tek 1937 godine dozvoljeni na TDF.
Ajd' sad cik pogodite zasto su 1937 koristili ove Egg-ove menjace kada danas koristimo menjace slicne onima iz 1909 godine?
#1967
Postavljeno 13 December 2023 - 12:34 PM
#1968
Postavljeno 13 December 2023 - 04:20 PM
Njegov menjac su usvojili zato sto je bio pouzdan i omogucavao je brzo vadjenje tocka radi menjanja probusene gume. Potrefilo se da je njegov menjac bio popularan 1937. godine kada je TDF dozvolio upotrebu menjaca ali su svi ucesnici morali koriste istovetan model menjaca, mada je italijanima dozvoljeno da koriste italijanski model. Verovatno je takav menjac bio popularan zbog toga sto su se prilikom menjanja brzina pedale okretale unazad a lanac se lose ponasao ako je prolazio kroz tockice i pravio S krivinu kao na danasnjim menjacima. Tada nije bilo lancanika sa takozvanim rampama za dizanje i spustanje lanca pa je prebacivanje lanca na drugi lancanik bilo otezano.
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika