Jump to content


Fotografije

Cyclocross Giant TCX1 2009 od delboy-a


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
37 odgovora na ovu temu

#21 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 October 2014 - 12:50 PM

taj Canonndale bi mi bio savrsen da je ram veci :/ Za sad mi se CX kao koncept bas svidja, ali ostaje da ga probam. Ako se posle par meseci pojavi ovako neki u oglasima odgovarajuce velicine mogu njega da uzmem i prodam Giant-a

 

Inace obavezno probam bicikl pre kupovine. Malo cu ga provozati da vidim kako mi lezi

 

 

Sto se tice zadnjeg prenosa MTB koji treutno vozim je 3x7 ali nikad ne vozim na najmanjem zupcaniku napred u poslednje vreme. Bas da bi video kako je ziveti sa 2 zupcanika i nemam nikakav problem. Ima par vrlo strmih uzbrdica ali ustanem iz sica i predjem ih komotno. Pomaze i sto imam SPD. Zato mi je downgrade na 8 brzina nazad potpuno ok, samo mi to vise deluje kao dodatni trosak? Zasto je toliko lose imati 10x nazad?

 

Ja downgrade planiram tako da prodam grupu, pa kupim 3x8 isto polovnu.

 

Kaseta za 10faz je oko 3000, a za osmofaz je u pola cene.

Lanac isto tako otprilike.

 

10faz je osetljiviji na zaprljanost i eventualnu manju fleksibilnost bužira, na prljavije sajle, lakše se "razdesi" - na istom razmaku na kom kod 8faza stoji 8 zupčanika, kod 10faza staje 10. Bukvalno. Tako da je hod menjača manji i svaki luft se pre oseti.

 

To su mane. Prednosti... pa, kome je bitno da ima po 1 zub razmaka na "bržoj" polovini kasete. Meni to ni u grupnim vožnjama nije baš o glavu.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#22 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4657 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 23 October 2014 - 07:27 PM

Ja downgrade planiram tako da prodam grupu, pa kupim 3x8 isto polovnu.

 

Kaseta za 10faz je oko 3000, a za osmofaz je u pola cene.

Lanac isto tako otprilike.

 

10faz je osetljiviji na zaprljanost i eventualnu manju fleksibilnost bužira, na prljavije sajle, lakše se "razdesi" - na istom razmaku na kom kod 8faza stoji 8 zupčanika, kod 10faza staje 10. Bukvalno. Tako da je hod menjača manji i svaki luft se pre oseti.

 

To su mane. Prednosti... pa, kome je bitno da ima po 1 zub razmaka na "bržoj" polovini kasete. Meni to ni u grupnim vožnjama nije baš o glavu.

Lanac Shimano 105 na drumašu 10-fazu traje 4000-5000km ako se redovno podmazuje i čisti.

Kaseta traje kao 2 lanca ili 8000-10000km , većina rekreativaca ne pređe više od 4000-5000km godišnje tako da nije to neki trošak.

Jedan lanac godišnje i jedna kaseta u dve godine...

U Planetbike je 10faz 105 lanac 2200din. uz popust od 20% mogao je da se uzme za 1800din. a kaseta Tiagra 2980din. uz popust 20% izadje 2500din. što i nije neki trošak.

Na godišnjem nivou nov lanac plus pola kasete izadju 3000din. .... ili ti 250din. mesečno, što je zanemarljivo, tako da nemoj da menjaš 10faz grupu koja ti je ispravna i za koju znaš da je u dobrom stanju, da bi kupio neki krš star 15-20 godina za koji ne znaš koliko će da traje da bi uštedeo 100 dinara mesečno na razlici u ceni delova, taman da predješ i duplu kilometražu uštedećeš 200 din. mesečno, ne vidim svrhu downgrade-a...


  • 0

#23 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 23 October 2014 - 07:45 PM

Lanac Shimano 105 na drumašu 10-fazu traje 4000-5000km ako se redovno podmazuje i čisti.

Kaseta traje kao 2 lanca ili 8000-10000km , većina rekreativaca ne pređe više od 4000-5000km godišnje tako da nije to neki trošak.

Jedan lanac godišnje i jedna kaseta u dve godine...

U Planetbike je 10faz 105 lanac 2200din. uz popust od 20% mogao je da se uzme za 1800din. a kaseta Tiagra 2980din. uz popust 20% izadje 2500din. što i nije neki trošak.

Na godišnjem nivou nov lanac plus pola kasete izadju 3000din. .... ili ti 250din. mesečno, što je zanemarljivo, tako da nemoj da menjaš 10faz grupu koja ti je ispravna i za koju znaš da je u dobrom stanju, da bi kupio neki krš star 15-20 godina za koji ne znaš koliko će da traje da bi uštedeo 100 dinara mesečno na razlici u ceni delova, taman da predješ i duplu kilometražu uštedećeš 200 din. mesečno, ne vidim svrhu downgrade-a...

Hvala na savetu. Do sad sam trošio po 2 do 3 lanca i jednu kasetu godišnje. Zima i jesen najviše tu "pojedu". Slažem se da nije baš isplativo. Ako ne dobijem neku dobru cenu za grupu, da mogu kupiti novi osmofaz u klasi Shimano Claris, uz minimalno dodavanje, voziću ovako, gledati popuste, to što kažeš. 

 

Sad i puno manje vozim. Obaveze. Samo pos'o - kuća (birtija). :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#24 mastabasta

mastabasta
  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 October 2014 - 04:15 PM

Giant kupljen, vozio sam ga nadas na posao i osecaj je fenomenalan :)

Ide kao formula, lak za upravljanje, prelazi preko dzombi bez problema. Gume su 1.4" Cak je osecaj mnogo lepsi kad idem preko neravnina sa CX-om nego sa MTB-om jer mi CX uliva mnogo vise poverenja i nekako osecam sta bicikl radi + mogu lakse da ga izmanevrisem da ne idem bas po rupama

 

dosao za rekordno vreme na posao :)

 

sad treba malo da ga sredim u servisu, stavim mu SPD, ogledalo i drzac bidon. To bi bilo to za sad. Jos utisaka kasnije


  • 0

#25 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4657 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 24 October 2014 - 04:43 PM

Nemoj ogledalo molim te...
  • 0

#26 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 24 October 2014 - 09:30 PM

Nemoj ogledalo molim te...

 

+1


  • 0

#27 mastabasta

mastabasta
  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 October 2014 - 09:38 PM

alo bre imam dvoje male dece. ko ce da ih hrani kad me pokupi neki ludi taksista :P

 

sa ovakom makinom ne mogu da vozim po biciklistickim stazama, a jurcaju samo tako po BG-u. I smaraju sahte jer su udubljene u odnosu na ostatak asfalta. Mora covek da vozi na pola metra od ivice, tako da sam sa MTB-om non stop gledao u ogledalo i kad mi dolazi ludi taxista od pozadi maknem se skroz u ivicu. Svi ostali te zaobidju sa metar razmaka, ali taxisti sviraju i jurcaju pored. Svaki bi im auto zapalio :D


  • 0

#28 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 24 October 2014 - 09:46 PM

Срећа па не живим у граду,тако да немам тих проблема.


  • 0

#29 mastabasta

mastabasta
  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 24 October 2014 - 09:54 PM

sreca zaista. A da ne pricamo o zagusenju. Ja kad odem negde van BG-a kao da sam otisao na planinu. Osamuti me kiseonik :D


  • 0

#30 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4657 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 24 October 2014 - 11:19 PM

alo bre imam dvoje male dece. ko ce da ih hrani kad me pokupi neki ludi taksista :P

sa ovakom makinom ne mogu da vozim po biciklistickim stazama, a jurcaju samo tako po BG-u. I smaraju sahte jer su udubljene u odnosu na ostatak asfalta. Mora covek da vozi na pola metra od ivice, tako da sam sa MTB-om non stop gledao u ogledalo i kad mi dolazi ludi taxista od pozadi maknem se skroz u ivicu. Svi ostali te zaobidju sa metar razmaka, ali taxisti sviraju i jurcaju pored. Svaki bi im auto zapalio :D

He, he slucajno sam ja taj beogradski taksista, al nemoj da mi zapalis auto ne gazim bicikliste... jedan savet za voznju, nikada, ali nikada nemoj da se sklanjas uz ivicu jer ugrozavas sebe na taj nacin i navlacis vozila da ti se priblizavaju i da te mimoilaze na milimetar.
Vozi na metar, metar i po od ivicnjaka i drzi svoj pravac, tako ih teras da te obilaze u vecem luku i manje te ugrozavaju.
  • 3

#31 mastabasta

mastabasta
  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 27 October 2014 - 08:54 PM

thx, dobar savet :)

 

Uradjen kompletan servis, nije bilo vecih problema sa biciklom. Uglavnom sitnice. Zamenio traku, stavio SPD pedale, zamenio paknove na kocnicama (izmedju ostalog)

 

Odustao za sada od ogledala jer mi je decko koji je servisirao biciklu napomenuo da odvraca paznju, sto i jeste tacno. Videcu da probam ono ogledalce koje se montira na kacigu.


  • 0

#32 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14928 posts

Postavljeno 28 October 2014 - 01:23 AM

..."ogledalo... decko koji je servisirao biciklu napomenuo da odvraca paznju"...

... i cikloracunar, bidoni narocito oni na vertikalnoj cevi rama i iza sedista a da ne pominjem i lepe devojke.


  • 0

#33 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 October 2014 - 07:42 AM

thx, dobar savet :)

 

Uradjen kompletan servis, nije bilo vecih problema sa biciklom. Uglavnom sitnice. Zamenio traku, stavio SPD pedale, zamenio paknove na kocnicama (izmedju ostalog)

 

Odustao za sada od ogledala jer mi je decko koji je servisirao biciklu napomenuo da odvraca paznju, sto i jeste tacno. Videcu da probam ono ogledalce koje se montira na kacigu.

Vozio sam s ogledalom nekih godinu dana. Ako ti na kolima odvraća pažnju, odvraćaće i na biciklu - tj. mislim da je taj strah neosnovan.

 

Ogledalo je korisno kad vozim s kapuljačom, na primer, a hoću da manevrišem na levo (prestrojavanje, skretanje, obilaženje rupe, parkiranog auta...). S kapuljačom svako okretanje i gledanje preko ramena traže da se skroz okrenem, što je puno vremena i skidanje leve ruke s upravljača. Kad imam ogledalo na kormanu, onda pratim u njemu situaciju i kad vidim da je čista, dovoljno je samo jedno okretanje da se u to uverim i "svojim očima" (da ne bude neko u mrtvom uglu). Nema potrebe za više okretanja, pa vidim ima kola, pa čekam, pa opet i tako dalje.

 

Mana ogledala je što, da bi stvarno radilo posao, mora štrčati malo u stranu (barem kad nosim jaknu, zimske stvari). To otežava provlačenje između kola. Još jedna mana je što je to još jedna naprava na bajsu - meni je manje bolje. :)    Tako da mi sad ogledalo skuplja prašinu, skinuto (a korman brusilicom skraćen za po 5 cm sa svake strane - :)  ).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#34 mastabasta

mastabasta
  • Members
  • PipPip
  • 55 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 October 2014 - 09:08 AM

malo je drugacije na autu jer je ogledalo na bicikli mnogo nize pa moras posteno da spustis pogled. Ja na autu svako malo gledam u ogledalo, pa zato zelja da i na bicikli radim isto.

 

Za sada bez ogledala ide ok :)

 

Nego ne stavlja mi se ni zvonce sada. Upravo da mi volan bude sto manje opterecen. Moracu da nahvatam nekog da me nauci da zvizdim glasno bez prstiju ne bi li oterao pesake sa biciklistickih staza :P

 

@Dusan011

Ciklorarunar tesko da cu namontirati. Dosta mi je kompjutera na poslu. Barem na bicikli mogu da se otarasim ekrana.


  • 0

#35 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8924 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 October 2014 - 01:23 PM

malo je drugacije na autu jer je ogledalo na bicikli mnogo nize pa moras posteno da spustis pogled. Ja na autu svako malo gledam u ogledalo, pa zato zelja da i na bicikli radim isto.

 

Za sada bez ogledala ide ok :)

 

Nego ne stavlja mi se ni zvonce sada. Upravo da mi volan bude sto manje opterecen. Moracu da nahvatam nekog da me nauci da zvizdim glasno bez prstiju ne bi li oterao pesake sa biciklistickih staza :P

 

@Dusan011

Ciklorarunar tesko da cu namontirati. Dosta mi je kompjutera na poslu. Barem na bicikli mogu da se otarasim ekrana.

 

Kažem, bez želje da te nagovaram, pošto sam lično zaključio da ogledalo nije (toliko) dobra ideja, to da odvraća pažnju, barem za mene, nije bio slučaj. Isto je kao na kolima, samo umesto levo, gledaš levo-dole. Čak mi se često desi kad sam na motociklu par dana, pa sednem na bajs, da očima instinktivno proveravam retrovizore i fali mi što nisu tu, što se moram okretati. Tako da je to prednost, velika, jer se manje moraš okretati oko sebe - što više odvraća pažnju (pola sekunde, naspram cele sekunde ili duže - grubo mereno).

 

Ono što jeste mana je što je još jedna naprava na biciklu i što štrči sa strane, a ipak ne vozim toliko brzo da ne mogu odvojiti sekund da pogledam iza sebe s vremena na vreme.

 

Da, još jedna mana, po meni isto velika: naši vozači voze kao da će te pregaziti do poslednjeg metra iza bicikla, tek onda smotaju da te obiđu. Tako da mi je često bilo strašno gledati u retrovizor.  Možda zvuči malo glupo, ali tako mi je bilo - ne mogu stalno, za svaki auto, skakati s puta, preko bankine. Lakše mi je bilo da ne gledam - samo kad hoću da se prestrojim, ili skrenem levo.  :)

 

 

 

Što se zvonceta tiče, meni se pokazalo najbolje da me uopšte ne čuju dok ne prođem. Kad zvonim, nekad ne odreaguju na vreme, nego skoče kad sam već kod njih. Ovako samo ZUM prođem, pa oni posle skaču do mile volje. :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#36 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4450 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 October 2014 - 07:10 PM

He, he slucajno sam ja taj beogradski taksista, al nemoj da mi zapalis auto ne gazim bicikliste... jedan savet za voznju, nikada, ali nikada nemoj da se sklanjas uz ivicu jer ugrozavas sebe na taj nacin i navlacis vozila da ti se priblizavaju i da te mimoilaze na milimetar.
Vozi na metar, metar i po od ivicnjaka i drzi svoj pravac, tako ih teras da te obilaze u vecem luku i manje te ugrozavaju.

Baš tako.. sklanjanjem uz ivicu navlačiš vozače da se provlače a njima ionako malo treba.

 

 

 

malo je drugacije na autu jer je ogledalo na bicikli mnogo nize pa moras posteno da spustis pogled. Ja na autu svako malo gledam u ogledalo, pa zato zelja da i na bicikli radim isto.

 

Za sada bez ogledala ide ok :)

 

Šta ja da kažem.. na aVtobusu koristim oba retrovizora a oba su prilično visoko. Do proleća ću na treking definitivno montirati retrovizor.. mnogo je lakše nego okretati glavu na natovarenom biciklu.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#37 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4657 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 29 October 2014 - 09:41 PM

Kakvi bre retrovizori vas spopali nije bajs autobus pa da ga teras u rikverc na retrovizore, mada sam i ja u pocetku pomisljao da ugradim retrovizore, sada sam protivnik svih nepotrebnih stvari na biciklu, koje se u pocetku cine neophodnim, a u stvari samo prave guzvu na biciklu, ajde moze da prodje nesto na trekeru, ali na ciklokrosu ili drumasu, ni slucajno, spopasce te ovi iz Giant-a da ti oduzmu bicikl sa sve retrovizorom
  • 1

#38 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4450 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 02 November 2014 - 05:07 PM

Na drumašu i ciklokrosu možda je retrovizor (ogledalce) i nepotreban ali na natovarenom bajsu dobro dodje. Malko je za*ebano okretati glavu dok su na bajsu 4 pune bisage.


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika