Изнео сам своје виђење ствари, могу да наставим само да га износим другим речима, што би само беспотребно продужило вртење у круг, а то не желимоU redu je, razumem vas, niste znatizeljni. Znanja-zeljni, shvatate.
@omega Pogledao sam statistiku ove i prethodne stranice i u ovoj rubrici, u proseku, jedan link se pojavi na svakih pet dana, jedan link. Mrzi te da jednom u pet dana kliknes dva puta.
@milovuk1967 Zapitaj se kako znas da nesto volis... U sustini kada se pojavite na forumu to bi trebalo da znaci da ste spremni da procitate i sta je drugim ljudima zanimljivo a ne samo vama...
Zanimljivi tekstovi
#1041
Posted 26 January 2023 - 10:46 PM
#1042
Posted 27 January 2023 - 01:00 AM
Evo, da zainteresujem čitaoce; testirali su izdržljivost 12 ramova raznih cenovnih rangova, materijala i proizvođača u laboratoriji koja se bavi baš takvim testovima (deluje da su nezavisni). Neočekivano, rezultati su pokazali da neki uvreženi stavovi nisu nužno tačni. Da, uzorak je premali za 'naučne' rezultate, ali način testiranja je brutalan pa lepo pokazuje šta se tu dešavalo... Devedeset sedme
#1043
Posted 27 January 2023 - 06:47 AM
Trenutno imam jedan stari Cannondale ram iz čak 96' godine koji je neverovatno krut. Znači uživanje je gaziti ga na pedalama jer fleksije jednostavno nema, kao da je od stene, a opet je ram ispod 1300 grama što je za pojmove od pre 25 godine impresivno. Uz sve to je preživeo i jedan gadan pad, srećom ram se ni ogrebao nije. Pošto taj bajk ionako malo vozim, između 1000 i 1500 km godišnje imam neki osećaj da bi ovaj ram mogao da mi potraje ladno još 30 godina i da će mi pre dosaditi pa ću ga probati pre nego što mu dođe kraj.
Imam trenutno i jedan karbonski bajk, i iskren da budem, sam osećaj u vožnji i krutost rama na usponu je po meni identičan kao na Cannondalu, samo što je u pitanju prosečan karbonski ram, ništa ultra skupo.
Iskreno me malo čudi na testu da Klein nije bolje prošao, ja sam bio ubeđen da mora biti u vrhu odmah do Cannondalea ali prc.
A čelik SlX je razočaranje. Izdržao 4 puta manje maltretiranje od vrhunskih alu ramova i pukao. Bez obzira na sentimentalnu vrednost, tehnički gledano baš prevaziđeni ramovi...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#1044
Posted 27 January 2023 - 09:20 AM
Evo, da zainteresujem čitaoce; testirali su izdržljivost 12 ramova raznih cenovnih rangova, materijala i proizvođača u laboratoriji koja se bavi baš takvim testovima (deluje da su nezavisni). Neočekivano, rezultati su pokazali da neki uvreženi stavovi nisu nužno tačni. Da, uzorak je premali za 'naučne' rezultate, ali način testiranja je brutalan pa lepo pokazuje šta se tu dešavalo... Devedeset sedme
Браво! Управо је то оно што сам мислио да би било добро. Лепо срочено и сажето у правој мери да заинтересује.
#1046
Posted 27 January 2023 - 10:26 AM
Text and photos by Robert Kühnen, from TOUR magazine 10/1997Koje godine je bio taj test, kad su dobijeni ti rezultati o kojima pricate?
Translation by John Allen
1997. Malko matoro, zar ne?
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
And now something completely different
#1047
Posted 27 January 2023 - 10:31 AM
Naravno, reko ukapirace sami.
Sto se tice celicnih ramova, odavno sam ja ovde pisao da nisu nikakva sreca i da nije to ni za sta. Tada kada nije bilo drugog materijala to je bilo ok, ali je smejurija spram danasnjih ramova.
Sto se tice rezultata za aluminijum, to je vreme kada je to bio vrhunac tih ramaova, a karbonski , ne mogu reci tek u povoju, ali daleko od ovoga sto su danas.
Kada bi se ponovio test danas sa danasnjim ramovima, to bi isto bila neverovatna prednost u korist karbona.
#1048
Posted 27 January 2023 - 11:12 AM
Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
#1049
Posted 27 January 2023 - 11:40 AM
Пошто ми је познавање технологије материјала слабија страна, да питам - кад кажеш челик, да ли ту спадајуми хроммолибденски рамови?Naravno, reko ukapirace sami.
Sto se tice celicnih ramova, odavno sam ja ovde pisao da nisu nikakva sreca i da nije to ni za sta. Tada kada nije bilo drugog materijala to je bilo ok, ali je smejurija spram danasnjih ramova.
Sto se tice rezultata za aluminijum, to je vreme kada je to bio vrhunac tih ramaova, a karbonski , ne mogu reci tek u povoju, ali daleko od ovoga sto su danas.
Kada bi se ponovio test danas sa danasnjim ramovima, to bi isto bila neverovatna prednost u korist karbona.
#1050
Posted 27 January 2023 - 11:55 AM
Пошто ми је познавање технологије материјала слабија страна, да питам - кад кажеш челик, да ли ту спадајуми хроммолибденски рамови?
Ma da , zargonski celik. Ti najbolji ramovi su pucali ko nista. Imam pisao sam 100 x iza kuce polomljenih tih ramova, a kostali bogastvo. Jednostavno pretanko, na varu i nisu tolko pucali, mada se i to desavalo, nego pukne gde stigne. Jedino ako imas 50 kg. ili ga ne vozis, s druge strane imao si one celicane, slicno Unisu, Rogu, to nije pucalo, ali cevi bile ko za ogradu, tesko i nikako.
#1051
Posted 27 January 2023 - 12:03 PM
Ma da , zargonski celik. Ti najbolji ramovi su pucali ko nista. Imam pisao sam 100 x iza kuce polomljenih tih ramova, a kostali bogastvo. Jednostavno pretanko, na varu i nisu tolko pucali, mada se i to desavalo, nego pukne gde stigne. Jedino ako imas 50 kg. ili ga ne vozis, s druge strane imao si one celicane, slicno Unisu, Rogu, to nije pucalo, ali cevi bile ko za ogradu, tesko i nikako.
Да ли то важи и за туринг рамове, пошто су они углавном хроммолибденски, а намена им је вожња са теретом?
#1053
Posted 27 January 2023 - 01:21 PM
Да ли то важи и за туринг рамове, пошто су они углавном хроммолибденски, а намена им је вожња са теретом?
Uradjeni su oni od debljih cevi. Problem su oni takmicarski gde su cevi bile 0.7 mm i tanje od toga. Dodje kom mene tada Montagnero, mozda 5 godina star najbolje sto su tada imali, pukla ona kosa cev kod rucica menjaca. Zameni se to tada. Posto su jos tada videli da nije bas to nesto jako, poceli da prave cevi od profilisanih cevi, kao deteline kada bi gusto naslagao jednu na drugu. Ne prodje par meseci, puce i ona gornja horizontalna cev. Ram od najboljih Columbus cevi tada.
Ajde sto je 0,7 mm, nego Italijani stari fuseri, izniklovali ram, pa ga ofarbali, on se presijava na suncu, lepota od rama. A unutra mucak. Zardjao da se ljuspa od rdje. Od onih 0,7 ne verujem da je ostalo 0,4 mm. Tako da su pravili sranja samo tako.
A onda primer neki moji drugari se tada sudare u Sumaricama, jedni se zaleteli nizbrdo kolko mogu, a ovaj jedan im izleti iz sporednog puta. Sudare se da su svi zavrsili u bolnici. Ta Uniska sto je direktno udarila ,obican tezak bicil, pukla viljuska, sto je normalno, ali gornja horizontalna cev se skroz iskrivila ali nije pukla. Jbg debele cevcuganje.
#1056
Posted 27 January 2023 - 03:29 PM
BIlo bi jako zanimljivo ako bi neko negde mogao da nađe neki test gde se porede karbonski ramovi od pre recimo 20, 25 godina i ovi najsavremenij danas. Možda grešim, ali ja imam neki lični utisak da sem toga što danas bužiri prolaze kroz ram, što je ram prilagođen hidrauličnim diskovima i elektronskim menjačima, konstruktoriski i tehnološki gledano nema tu neke dan i noć razlike... Lično mislim da je daleko manja od onoga u šta bi želeli da verujemo.....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#1057
Posted 27 January 2023 - 04:02 PM
3, 2, 1... čekamo komentar da su ti ramovi najbolji izbor za turnig jer se mogu zavariti u selu švajs aparatom
Ово не контам мислио сам на то да су туринг бицикли скоро стопроцентно израђени од хром молибдена. А и ја имам такве, немој да ме штрецате с тим пуцањем и варењем
#1058
Posted 27 January 2023 - 05:21 PM
BIlo bi jako zanimljivo ako bi neko negde mogao da nađe neki test gde se porede karbonski ramovi od pre recimo 20, 25 godina i ovi najsavremenij danas. Možda grešim, ali ja imam neki lični utisak da sem toga što danas bužiri prolaze kroz ram, što je ram prilagođen hidrauličnim diskovima i elektronskim menjačima, konstruktoriski i tehnološki gledano nema tu neke dan i noć razlike... Lično mislim da je daleko manja od onoga u šta bi želeli da verujemo.....
Ja nemam test, ali se secam tada prvih carbon ramova da sam video u ne malom broju polomljenih. Najvise Cannondela to su bili neki crno -plavi ramovi, pa onda u bas velikom broju Cube ramova i drum i Mtb. Zatim prvi drumski Scottovi kod prednjeg menjaca. E sada ti prvi ramovi ne znam tacno ali bili su dosta tezi nego ovi sada , u zavisnosti od namene i velicine i do 300-500 gr. Sada ovo unzad 10-15 god, em laksi em dugotrajniji. Tako da je napredak po meni ogroman.
Na kraju ja sam sam napravio sklopio dosta karbonskih bicikla i osim onog jednog sto je Nesa polomio njegovom greskom, svi se voze. Ima tome oko 10 godina.
#1059
Posted 27 January 2023 - 05:49 PM
Ja nemam test, ali se secam tada prvih carbon ramova da sam video u ne malom broju polomljenih. Najvise Cannondela to su bili neki crno -plavi ramovi...
Cannondale, Crack-n-Fail, Creak-n-dale. Secret room of Cannondale.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
And now something completely different
#1060
Posted 27 January 2023 - 11:47 PM
https://www.tomsaraz...frame-test.html
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users