Jump to content


Photo
- - - - -

Zanimljivi tekstovi


  • Please log in to reply
1159 replies to this topic

#961 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1026 posts

Posted 14 June 2022 - 04:06 PM

Osnovni koncept običnih i električnih bicikala koje sam ja vozio je isti - moraš da okrećeš pedale da bi vozio. Ako ne okrećeš pedale, nema vožnje

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#962 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14959 posts

Posted 14 June 2022 - 04:08 PM

Ko sto pise Nesoni, Ima samo jedna SITNICA, motor elektricnog bicikla ne pogoni tocak ako ne okreces pedale, i svakako nije da okrenes malkice pedale a bicikl vec juri 25km/h. :) Idite pa se zalite UCI sto organizuje takmicenja elektricnih bicikala :)

Pretpostavljam da ste vozili i "Motocross" kao sto ste vozili elektricne bicikle pa sve znate. Sve internet strucnjak do strucnjaka.


  • 0

#963 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3284 posts

Posted 14 June 2022 - 04:56 PM

A ti prvi među nama, tvoja je uvek i prva i poslednja. :)

Lepo ja kažem, sedite na motor pa da se vozite ko ljudi i da vas nije sramota što imate motor među nogama.

Bar će biti manje auta na putu pa će ovi što teraju bicikl da budu bezbedniji. :)
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#964 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1473 posts
  • LocationBeograd

Posted 14 June 2022 - 05:32 PM

Eto šta se desi kad preotmeš Dušanu temu :D

Bez šale, vozio sam nekoliko puta pedelec i to na grupnim turama. Kao što sam pisao ranije, često se priključim ekskurzijama na bajsevima koje organizuju ovi moji sa kruzera. Do pre par godina sam išao samo na 'aktivne' ture i bilo je relativno teških vožnji sa nešto uspona (prosek godišta u grupama je 60tak, voze se mtb mahom po asfaltu, a budu sa oko 50tak km i do 1500hm). Po zadatku sam morao da ostajem poslednji u grupi, što je značilo da sam spor koliko i najsporiji među nama, a to je nekad bilo prilično sporo.

Kako god bilo, poslednjih godina su te aktivne ture ukinute zbog slabog interesovanja, treking bajsevi se koriste za gradske ture, a pedeleci su ostali jedini koji vide malo ruralnih predela i planina. Takvih nekoliko vožnji sam odradio sa priličnim zadovoljstvom, ali ne zato što je meni bilo lakše (bajsevi teški, meni neudobni), već zato što je gostima bilo lakše pa se niko nije vukao ni kilavio. Ja ne uključim asistenciju, vozim pod opterećenjem, oni na turbo motaju lagano i svi srećni. Da sam mogao normalan bajs da vozim, bio bih još srećniji, ali ovako računam pojačan trening :)

Da li ima smisla eBike? Ima. Da li može da se poredi sa običnim? Zavisi u kojoj situaciji i sa kojim običnim. Ako se vozikaš po gradu ili planini, ako ideš na posao ili održavaš kondiciju ili hoćeš da smršaš, sve može sa eBajkom, isto kao i sa 'običnim', pa kome šta više odgovara ili treba. Ako pak ozbiljno treniraš ili voziš duge vožnje koje baterija ne može da izgura, onda nema poente pričati kako je struja stvar izbora jer onda samo smeta. Ne možeš da izvezeš 100 km bez motora? Vežbaj, vozi koliko možeš pa će doći snaga ili neće. Dobar citat iz brodske teretane 'ako nemate snage da vratite tegove na svoje mesto, onda ih ne podižite'. Ne piše 'neka vam pomogne neko jači' jer onda nikada nećete biti jači. Sve je u pristupu, ako želiš da ti bicikl bude način da prevaziđeš svoje granice, budi iskren i vozi bez struje, u suprotnom, vozi sa strujom, poštuj svoje granice i ne objašnjavaj svima kako je to sve isto.
  • 1
The sea, the sea

#965 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14959 posts

Posted 14 June 2022 - 05:48 PM

@Woody    Ja sam imao osecaj iz onoga kako pises da ti je takvo iskustvo sa elektricnim biciklima kako si napisao, vozio gradski e-bike sa penzionerima ili iskljucio sam asistenciju jer sa ja pravi biciklista...


  • 0

#966 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14959 posts

Posted 14 June 2022 - 06:40 PM

(link)


  • 0

#967 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1473 posts
  • LocationBeograd

Posted 14 June 2022 - 10:54 PM

@Woody    Ja sam imao osecaj iz onoga kako pises da ti je takvo iskustvo sa elektricnim biciklima kako si napisao, vozio gradski e-bike sa penzionerima ili iskljucio sam asistenciju jer sa ja pravi biciklista...


Ne diraj mi penzionere, zbog takvih sam počeo ozbiljno da motam pedale :P Prva brodska vožnja 2015, Santorini, 60km 1200hm, sede glave oko mene, ne mogu da ih stignem... Nigde motora na vidiku, da je bilo drugačije, ne verujem da bih ikad počeo ovoliko da se interesujem za biciklizam kao sport. Ko ne voli, ne mora.
  • 1
The sea, the sea

#968 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 521 posts

Posted 21 June 2022 - 10:00 AM

Aj pošto se ovde nekako razvila tema da podelim neko moje kratko iskustvo. Elem dosta dugo tu kolege s posla cepaju električne, uglavnom mtb, bicikle ali ja kao sve odolevam da ne probam ništa konkretnije, što bi se reklo da mi se ne svidi pa da se ne ulenjim. I elem danas žena oće da idemo na neki koncert popodne, došao kolima, tek se ukaže potreba da treba da odem sa Dorćola gde je kancelarija gore do Studentskog trga do banke. Da idem kolima, nema smisla, parking ću tražiti 100 godina, da idem peške uzbrdo na 30+, onako nije baš zgodno. Odlučim da uzmem od kolege električni bajs, Specialized Turbo Kenevo SL je u pitanju, mislim aktuelni model ili prošlogodišnji, to je onaj kao "slim emtb". 

 

I kao za test je najbolja Tadeuša Košćuška pored Kalemegdana, tj taj deo ulice se zove nešto tipa Pjarona de Mondezira. Tu inače vozim bajs kad idem s posla pa mi je lako da uporedim. Prvi put uzbrdo kao idem ja lagano ali mi nešto sporo, tek pred sam vrh skapiram da sam ja potpuno zanemario činjenicu da bajs ima brzine  n2:Heristical Elem, aj kao još jedan krug da obrnem, čisto da testiram koliko može uzbrdo. I može dosta brzo, sa relativno malo napora, dakle bio sam u nekom teksas šorcu, opušteno 21,7km/h uzbrdo 1:22, a nisam baš nešto ni crkao. S druge strane sa običnim bajsem mi je rekord isti taj segment 15.6km/h, 1:54 (mali je segment, pola kilometra možda). Strava estimate snage je 464W naspram 315W što je otprilike i stvarni utisak. Pritom kad izvučem ovako obično sam gore kod Kneza mrtav, mrtav, ovako sam samo nastavio opušteno. I samo napomena da je sve vreme bio u turbo modu, pretpostavljam da se u onom minimalnom po ravnom ponaša vrlo slično kao standardni mtb. 

 

E sad jedna stvar je bitna - na kraju čovek jeste limit, nisam mogao ni u turbo modu da idem full uzbrdo u najjačoj brzini i da se ne umorim, prebacio sam u nižu brzinu, što govori i podatak o proseku, ispod je 25 km/h do koje ide asistencija. Dakle ako neko hoće da pegla emtb može ozbiljno to da radi i da se ozbiljno izmori. Ono što je meni tu problem jeste taj momenat gde kada sam išao pun gas i crkao posle toga samo malo smanjim i nastavim opušteno, nema onoga da moram da sednem pored da crknem. I to je meni najveći problem sa e-bike, znam sebe - mnogo bi bilo više tog laganica vozanja uz asistenciju nego objektivnog peglanja uzbrdo. Tako da ko može sam sebi da postavi dobre granice verovatno može biti super zadovoljstvo, za mene (još) nije. 


  • 0

#969 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3284 posts

Posted 21 June 2022 - 02:27 PM

Da podelim i ja svoje (ne)iskustvo.

Vozim godinama bajs, uglavnom drumski. Ove godine me nešto vuklo da se oprobam u offroad vodama, a pošto sam znao da bih taj bajk za offroad koristio dosta i po asfaltu,odlučih se da probam Gravel bajk koji sam u sopstvenoj režiji modifikovao.

Elem, vozeći ovakav bicikl u prirodi,van asfalta i kroz šumu, shvattio sam da i u toj sferi ima dosta biciklista. Međutim, ono čemu se nisam nadao je da će toliki procenat ljudi koje srećem na takvim vožnjama zapravo voziti na struju. Bez preterivanja ali od desetak biciklista koje sretnem u šumi, bar jedno vuku baterije. Mnogi kažu da je to tek početak i da će ih u narednom periodu biti još više. Baš mi se desilo na jednom gadnom offroad usponu... Vozim na najsitnijem prenosu 34 30, uspon oko 15% a na momente i jače. Meljem pedale jer tu od kadence uglavnom nema ništa i trudim se da izvučem. Kupam se u sopstvenom znoju, pluća se bore da dođu do daha a noge da izdrže do kraja. I baš tu negde usred te muke čujem nešto kako zuji, kao roj muva. U početku ne znadoh šta je sve do momenta dok me nije obišao nekakav mtb motor na struju. Išao je bar 3x puta brže nego ja, a vozač na njemu obučen u neki nonšalantni pamuk sa kojeg ni kapnula kap znoja nije, i uz sve to nosi neku bluetooth kocku koja mu pomaže da ovaj naizgled nesavladivi uspon izdrži do kraja pičeći bar jedno 20 na sat ako ne i brže.

I onda meni neko tu priča da na mtb-u moraju da okreću pedale i da struja samo pomaže. Pomaže da, ali jedno 80% u tom turbo modu, možda i više.

Nemam ja ništa protiv nečijeg izbora jer svako radi u životu šta mu prija. Lično bih vozio električni bicikl samo u slučaju da ne daj Bože imam zdravstveni problem pa da ne mogu na obični. Ovi što su mladi, zdravi, pravi i mogu volu rep da iščupaju, ne znam zašto se toliko panično boje znoja i da im srce brže zalupa.

Valjalo bi samo ove naprave jasno razgraničiti od bicikla, jer uz kako je zovete "asistenciju" to bicikl nije niti će biti.
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#970 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14959 posts

Posted 21 June 2022 - 03:25 PM

@Smasher   Tebi je izgleda bicikl sprava za mucenje, ono mazohista :) Ima jedno dugmence na elektricno asistiranom biciklu, kojim iskljucis pomoc motora, ali to ne biste znali vi koji ga niste vozili  :). Pa vezbas sa biciklom od 20-tak kila :)  O da zaboravio sam vi hocete laksi bicikl da biste se manje znojili uzbrdo za razliku od onih koji voze elektricni :)


  • 1

#971 Pustolov_pb

Pustolov_pb
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 396 posts

Posted 21 June 2022 - 03:46 PM

A da nije u pitanju malo zamena teza :)


  • 0

#972 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Posted 21 June 2022 - 03:58 PM

Evo prava stvar, ovaj ima sve mogucnosti:

FVj-NP2-PWUAAx3uh.jpg

FVj-NSwy-WYAIq-B9-Q.jpg

FVj-NRAy-Xw-AAGN8m.jpg
host photos free


  • 2

#973 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14959 posts

Posted 21 June 2022 - 05:05 PM

Jos da ne vuce prikolicu... Verovatno punu baterija za elektro motor.

Nema nikakve zamene teza, ko hoce da vezba moze isto kao i na biciklu bez motora samo ce preci rastojanje brze.


  • 0

#974 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3284 posts

Posted 21 June 2022 - 07:06 PM

Koliko ljudi na električnim biciklima viđaš a da izgledaju ako ne utrenirano onda barem odokativno fit?

Ne lupajmo gluposti. Niko zdrav u mozgu ne kupuje električni bicikl da bi ga vozio sa isključenom asistencijom i tako tobože gradio kondiciju... Kao što niko ne kupuje npr. auto od 500 konja da bi ga vozio isključivo po ograničenjima.
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#975 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14959 posts

Posted 21 June 2022 - 07:59 PM

Stalno brkate babe i zabe. Vidi, mozete vi laganica da vozite mlekadzijski bicikl ali ste izabrali da "trenirate" (ne znam za sta trenirate valjda cete se jednog dana takmiciti ?) na drumskom super efikasnom biciklu da ne biste trosili snagu. E sad mozemo i mi da kupimo neki gradski e-bike da lagano okrecemo pedale ali smo izabrali eMTB jer imamo potrebu da se popnemo uz 40% nagiba... I to vise puta. Da se sto manje umorimo. Ja vidjam vise ljudi na drumasima koji izgledaju, izgledaju da NISU fit imaju stomacic, nego na obicnom FS MTB bez motora, zato sto je teze voziti MTB, moras cesto da ustanes da balansiras pa rade i misici stomaka.

 

Niko zdrav u mozgu ne kupuje električni bicikl da bi ga vozio sa isključenom asistencijom i tako tobože gradio kondiciju

Ali moze, i bice jaci od vas jer vi vozite bicikl od 7kg a on od 27kg. To je bila ironija da istaknem da i vi kupujete super lagane drumase da bi vam bilo lakse iz istog razloga koji ljudi kupe elektricni bicikl, da bi im bilo lakse. Ti da hoces da vezbas uzeo bi kaprijolo od 15kila, zavrno srafove na nablama da se tesko okrecu tockovi i udri, ali ne lakse ide makina sa keramickim lezajevima. Za istu snagu predjes vise. Kao i onaj na elektricnom biciklu. Na tebi je koliko ces zeleti da vezbas jer kako su vec naveli momci koji su za razliku od vas vozili elektricni bicikl mozes isto da se umoris kao i na obicnom biciklu. Sto napisa omega "превазилажења личних ограничења сооственим телом и умом". Ako ti je lagano sa elektricnim biciklom uz 15% nagiba onda nadjes 30%.


  • 2

#976 mhetlerovic

mhetlerovic
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 521 posts

Posted 22 June 2022 - 08:59 AM

Mislim da postoji jedna bitna razlika a to je između tehnologija koje ti omogućavaju efikasnije korišćenje sopstvene snage i tehnologija koje ti omogućavaju dodatnu snagu. U smislu lakši bicikl znači da ćeš biti efikasniji, električni bicikl znači da ćeš raspolagati sa više snage. Možeš i da se nakljukaš amfetaminima, neki određeni vremenski period ćeš takođe imati viška snage :) 

 

Tu se naravno postavlja pitanje kako ko posmatra biciklizam generalno - ja bih rekao da ga većina ljudi na ovom forumu posmatra kao sport, makar rekreativno. Manji deo posmatra kao sredstvo transporta a jedan deo kao sredstvo koje kombinuje sport i avanture na otvorenom jer omogućava prelazak većih daljina i posećivanje krajeva koje inače ne bi mogli da se iskuse na taj način kolima, peške i slično. E sad za one koji ga posmatraju kao sport ebike je naravno besmislen, jer on više realno spada u motosport nego u biciklizam. U kontekstu transporta ebike potpuno ima smisla jer ti olakšava tu radnju i mislim da to ne može biti sporno, kao i električni trotinet na primer. E sad ova treća kategorija je malo pipava u smislu da imaš kombinaciju neke sportske aktivnosti, ali ti ebike, pogotovu na planini omogućava da pređeš značajno veće distance i da se popneš značajno više, to nije zanemarljivo. Opet za svakoga je shvatanje toga nešto poprilično lično - neko prosto želi da pobedi sebe tako što će se negde popeti, neku vožnju izvozati i slično. S druge strane neko želi da lakše stigne na neki vrh i to je sasvim ok. 


  • 0

#977 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3284 posts

Posted 22 June 2022 - 11:20 AM

Stalno brkate babe i zabe. Vidi, mozete vi laganica da vozite mlekadzijski bicikl ali ste izabrali da "trenirate" (ne znam za sta trenirate valjda cete se jednog dana takmiciti ?) na drumskom super efikasnom biciklu da ne biste trosili snagu. E sad mozemo i mi da kupimo neki gradski e-bike da lagano okrecemo pedale ali smo izabrali eMTB jer imamo potrebu da se popnemo uz 40% nagiba... I to vise puta. Da se sto manje umorimo. Ja vidjam vise ljudi na drumasima koji izgledaju, izgledaju da NISU fit imaju stomacic, nego na obicnom FS MTB bez motora, zato sto je teze voziti MTB, moras cesto da ustanes da balansiras pa rade i misici stomaka.


Ali moze, i bice jaci od vas jer vi vozite bicikl od 7kg a on od 27kg. To je bila ironija da istaknem da i vi kupujete super lagane drumase da bi vam bilo lakse iz istog razloga koji ljudi kupe elektricni bicikl, da bi im bilo lakse. Ti da hoces da vezbas uzeo bi kaprijolo od 15kila, zavrno srafove na nablama da se tesko okrecu tockovi i udri, ali ne lakse ide makina sa keramickim lezajevima. Za istu snagu predjes vise. Kao i onaj na elektricnom biciklu. Na tebi je koliko ces zeleti da vezbas jer kako su vec naveli momci koji su za razliku od vas vozili elektricni bicikl mozes isto da se umoris kao i na obicnom biciklu. Sto napisa omega "превазилажења личних ограничења сооственим телом и умом". Ako ti je lagano sa elektricnim biciklom uz 15% nagiba onda nadjes 30%.


Način na koji koncipiraš sve ovo mi nekako nedvosmisleno govori da se nikad na biciklu pošteno umorio nisi, bez uvrede.

Neko ko voli da vozi bicikl na sportski način ne mora da trenira ni za šta niti da se priprema za neki događaj, trku. Isto kao što neko igra rekreativno fudbal a ne mora pri tom učestvovati na svetskom prvenstvu, ili neko voli da pliva, trči, bilduje u teretani. Isto tako je i biciklizam sport i nekako je prirodno da se uz sport umaraš, znojiš, koristiš mišiće i postaješ zdraviji, snažniji. Ako ja.tebi to treba da objašnjavam onda si očito promašio forum na kom pišeš.

Drumski bicikl se kupuje ne zato što je što brži i efikasniji nego jer je najudobniji pa onda sve ostalo. To što je lagan je samo plus, lakše se sa njim manevriše, zabavniji je jer reaguje bolje na stisak pedale, lakše ga je nositi uz i niz stepenice.


Definicija bicikla je da je to mašina na 2 točka koju pogoni čovek isključivo na sopstvenu snagu, bez obzira na to koliko je lagan, tanak, ružan, lep. ČIm postoji bilo kakva vrsta asistencije, pokvarena je principijelna suština bicikla i tu prestaje svaka priča.
  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#978 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1026 posts

Posted 22 June 2022 - 12:18 PM

"Definicija bicikla je da je to mašina na 2 točka koju pogoni čovek isključivo na sopstvenu snagu, bez obzira na to koliko je lagan, tanak, ružan, lep. ČIm postoji bilo kakva vrsta asistencije, pokvarena je principijelna suština bicikla i tu prestaje svaka priča." [/quote].


Definicija bicikla sa Wikipedia-e
"A bicycle, also called a pedal cycle, bike or cycle, is a human-powered or motor-powered assisted, pedal-driven, single-track vehicle, having two wheels attached to a frame, one behind the other"

U prethodnim postovima je već sve rečeno pa neka svako misli šta hoće, mislim da je najbitnije da se okreće

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0

#979 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3284 posts

Posted 22 June 2022 - 12:26 PM

Isto kao što se okreće i točak motocikla, automobila, šlepera, itd. Dakle slično je ali nije isto.

Na kraju krajeva, sednite na te električne bicikle pa se priključite bilo kakvom biciklističkom maratonu, off ili on road.Neće vam dozvoliti da učestvujete jer to nije bicikl.

Treba nam očito novi podfuram za strujaše, da ih preselimo tamo i očistimo normalne teme od ovakvih diskusija.
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#980 Nesoni

Nesoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1026 posts

Posted 22 June 2022 - 12:39 PM

Isto kao što se okreće i točak motocikla, automobila, šlepera, itd. Dakle slično je ali nije isto.

Na kraju krajeva, sednite na te električne bicikle pa se priključite bilo kakvom biciklističkom maratonu, off ili on road.Neće vam dozvoliti da učestvujete jer to nije bicikl.

Treba nam očito novi podfuram za strujaše, da ih preselimo tamo i očistimo normalne teme od ovakvih diskusija.

Zvanična definicija kaže da je bicikl. Ali se slažem da ne postoje trke( izuzev ako Dušan sad ne baci neki link ) u kojima sudeluje običan bicikl i električni bicikl - nisu iste kategorije, nije pravedno, uporedivo itd što je i razumljivo.



Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
  • 0




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users