Ok; vidim nije šala,
ali Relja, bez namere da te uvredim,
ovo je potpuna besmislica.
Preduslov da bi neko uopšte vozio "bez ruku" je upravo da se uspravi u sedlu, koji god bicikl bio u pitanju.
U suprotnom - zabošće se nosom u lulu/korman.
Popuštanje hvata na neravnim podlogama je nešto sasvim drugo.
Kao i dinamika viljuške (trail, rake & offset)
Jeste, možda nisam najbolje objasnio - naravno da ćeš bez ruku voziti uspravljen(iji). Uporedi to sa vožnjom sa jednom rukom na upravljaču - tada položaj zavisi od "hvata".
Naravno, što je brzina veća, to je lakše i pognut u napred voziti bez ruku na upravljaču.
Dakle, nemoj mi verovati na reč - probaj sam, pa reci onda da li je besmislica. Uveren sam da je zakon pisao neko ko nije (kao dete sigurno) vozio bicikl. Obaveza pokazivanja rukom za sve vreme skretanja je opasna - bolje da se pokaže pre skretanja, a onda obe ruke drže na upravljaču. Ako to ne može, onda bar da nije obavezno uvek držati bar jednu ruku na istom.
Što se geometrije rama (i uticaja predtraga) tiče, ovde sam "u sitna crevca" objasnio detalje:
http://www.bikegreml...a-rama-bicikla/
Ovaj video pokazuje pratično kako dvotočkaš (u ovom slučaju s nešto više konja ) sam drži ravnotežu, ako ga vozač ne ometa: