Pozdrav, zanimaju me vasa iskustva sa zagrevanjem diskova, imao sam neki ozbiljniji da kazem spust sa planine i naravno koci se mnogo, i desava mi se da se diskovi jako zagreju, mislim da nije daleko od usijanja...Da li to steti kocnicama i diskovima generalno?
(Tektro hidraulicne kocnice su u pitanju)
#1
Postavljeno 05 October 2014 - 10:26 AM
#2
Postavljeno 05 October 2014 - 11:35 AM
Ne znam za biciklističke diskove konkretno. Znam da se kod motocikala diskovi jako teško toliko pregreju da se pokrive. Takođe, znam da je opasnije u datom momentu kad DOT kočiona tečnost (ne ulje!) proključa. Kočnice prestanu da rade. Kod bicikala, mnogi hidraulični diskovi idu na mineralno ulje, ne kočionu DOT tečnost. Pretpostavljam da ulje ima puno višu tačku ključanja, ali nisam siguran - to neka iskusnije kolege pojasne. Kod mehaničkih ne znam kakva je situacija sa sajlom, trebalo bi da ne bude to problem, ali opet kažem to nisam siguran.
Ono što znam, to je da oštro kratko kočenje puno manje zagreva kočione površine od dužeg laganijeg kočenja. Kada god podloga dozvoljava (naravno, paziti da se ne prokliza, blokira točak kad se ne želi) treba kočiti što oštrije, kako bi se što kraće kočione površine otirale jedne o druge. Sila kočenja donekle utiče, ali je puno veći efekat vremena koje kočnice provedu u trenju - tj. ukupno vreme kočenja naspram ukupnog vremena hlađenja (ne-kočenja, je li).
Ne znam koliko sam dobro objasnio.
#3
Postavljeno 05 October 2014 - 12:08 PM
Prečnik rotora utiče na to koliko će uspešno da odvode toplotu od čeljusti, takođe i sam dizajn čeljusti utiče na odvođenje toplote. Obrati pažnju na tehniku kočenja, (ovo što je kolega iznad napisao) Nemoj kočiti non stop, već u određenim momentima (pre krivine, pre prepreke...). Što se tiče same temperature, dok god ne osetiš da kočiona snaga ne popušta, sve je ok, moguće je da pakne zbog povišene temperature kraće traju, tj. da se brže troše, kao i diskovi. I takođe saznaj koje ulje ti se nalazi u kočnicama, jer ako proključa onda ćeš kočiti nogama Čini mi se da u tektro ide mineralno ulje.
Zaboravio sam da napomenem, da zagrevanje zavisi i od samih pakni, tj. od kakvog su materijala (sintered, resin).
#4
Postavljeno 05 October 2014 - 01:34 PM
DOT 4 kočiona tečnost teško da će proključati.. ja sam autom sišao sa Babinog Zuba a ne praktikujem silovanje motora na prevelikoj nizbrdici. Kočnice su korektno odradile svoj posao na automobilu.
https://picasaweb.go...208760685671353
#6
Postavljeno 05 October 2014 - 07:18 PM
DOT 4 kočiona tečnost teško da će proključati.. ja sam autom sišao sa Babinog Zuba a ne praktikujem silovanje motora na prevelikoj nizbrdici. Kočnice su korektno odradile svoj posao na automobilu.
DOT kočione tečnosti uglavnom skupljaju vlagu iz okoline (sem dot 5). Što znači da se vremenom tačka ključanja približava 100 stepeni, što je vrlo realno i moguće, posebno ako se trkaš, ili dugo kočiš na nizbrdicama. U praksi, ako se menja na 2-3 godine, uglavnom ne pada ispod 150 stepeni. Manje pažljivim kočenjem, ili vožnjom u ekstremnim uslovima to se može dostići.
Also tagged with one or more of these keywords: Kocnice, Diskovi
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Problem sa SRAM HRD kocnicomZapočeo markosss86 , 22 Dec 2023 sram, kocnice, kocnica i 2 još... |
|
|
||
Oprema i Stil →
Oprema razno →
Koji disk se montira na Tektro Lyra brakepadsZapočeo eternally_ethereal16 , 26 Apr 2023 kocnice, tektro, shimano |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Pimp My Bike →
Jel moguće staviti drop bar na ovom bajsu?Započeo Filip00031 , 21 Feb 2021 korman, drop bar, rucice menjaca i 6 još... |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Preporuka za pločice za diskoveZapočeo Spacemaster , 30 Jul 2020 pločice, diskovi, Tektro Auriga |
|
|
||
Oprema i Stil →
MTB - XC →
Scott Aspect 780Započeo Hristina_t , 04 Apr 2020 Scot Aspect 780, Iskustva, Delovi i 1 još... |
|
|
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika