Jump to content


Photo

Pitanje u vezi MTB-a


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 virtual

virtual
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Posted 30 September 2014 - 10:11 PM

Ovako imam problem kad vozim bicikl mnogo sam pognut unapred,odnosno mnogo su mi ledja savijena,i posle odredjenog vremena pocinju da me bole. Mislio sam da je tako sa svakim bajsem,ali kad uzmem neki drugi bajs mogu da vozim normalno,skoro mi je kicma skroz ispravljena. Pricao sam sa nekim ljudima,i rekli su mi da bi podizanje volana,i eventualno spustanje/podizane sedista pomoglo. Da li neko moze tacno da mi kaze sta treba da radim da bi bio ispravljen kad vozim :)


  • 0

#2 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 30 September 2014 - 11:58 PM

Polozaj na mtb treba da ti bude oko 60 stepeni kad je sve podeseno kako treba.

Ako ti je napred a-head mozes da uradis sledece  jer visinu volana odredjuje duzina vrata viljuske: da menjas viljusku, da kupis lulu kojoj mozes da podesavas ugao ili da kupis podizac (adapter) za vrat viljuske.

Ako ti je obicna lula: probaj da je izvuces do visine koja ti treba (pazi na granicnik da ga ne prelazis). da kupis lulu kojoj mozes da podesis ugao.

Spustanje sedista ako ti je sad odgovarajuce po visini rezultira neudobnijom voznjom nego do sada. Sediste podesavas tako da kad sednes na njega petu mozes da stavis na pedalu u donjem polozaju.

A postoji i mogucnost da ti je ram neodgovarajuci tj. mali.

Koliko si visok i koja je velicina rama, ram meris od centra pogona do mesta gde sticna ulazi u cev rama.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#3 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 01 October 2014 - 04:59 AM

Puno nepoznanica. Prevelik, kao i premali ram mogu izazvati bol u leđima. Ili zdravstveni problemi. Sedište se podešava spram dužine nogu, ostaje jedino da se sam korman podigne. Ako je do toga. Mene lično više bole leđa kad sam uspravljeniji jer svaka džomba ide direkt na kičmu i sabija je.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#4 virtual

virtual
  • Members
  • Pip
  • 17 posts

Posted 01 October 2014 - 05:56 AM

Hvala na odgovorima. Ram ne znam koliki je,ali mislim da nije do toga problem zato sto sam vozio i bicikle sa vecim,i sa manjim ramom,i opet sam mogao da budem normalno uspravljen :) probacu to sa podizanjem volana nadam se da ce pomoci :)
  • 0

#5 folcika

folcika
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 418 posts

Posted 01 October 2014 - 06:03 AM

Slican problem imam i bas gledam volane sa malo vecim uglom rukohvata jer koliko sam procenio tacno ce mi faliti to malo da gripovi odu gore...
  • 0

#6 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Posted 06 October 2014 - 02:41 PM

VAŽNO:

Može da se desi da imaš neki zdravstveni problem sa kičmom/pršljenovima ili mišićima koji drže kičmu. Ne mora da znači da je uopšte problem u biciklu i možda ti je položaj, u stvari, idealan. Ne bi bilo loše da se posavetuješ sa lekarom (ne, ne i farmaceutom ;)). Uzmeš uput (ili ne, neće da ih daju više), pa odeš na običan pregled, barem malo da ti pogledaju kičmu. Pogotovo ako radiš kancelarijski posao.

 

 

Kada sam menjao korman (stari puk'o) uzeo sam 2 cm niži (rise, 2 naspram 4 cm) i vožnja je daleko neudobnija, čak i mučenje. Dakle, eventualno da uzmeš/pozajmiš riser korman, da probaš, jer je to najjednostavnije i najjeftinije (pod uslovom da tvoja lula može da ga "primi"). Druga vrijanta jeste stavljanje rogova. Njih imaš raznih, uključujući one skroz zavrnute na gore koji su, praktično, dodatni korman. Problem je samo što će ti ručice menjača i kočnica ostati "dole", pa ovo nije rešenje ako voziš dinamično i često su ti potrebne ručice. "Spejseri" na vratu viljuške, koji bi podigli korman su odlično i jeftino rešenje, ali retko se desi da korman nije već postavljen na najvećoj visini koju vrat viljuške dozvoljava.

 

Ukoliko imaš neku jeftinu viljušku, možeš i da ideš na zamenu za model sa dužim vratom (možda bude i ista kao postojeća, samo duža). Za to bi bilo jako važno da utvrdiš koliko cm treba da podigneš korman i kolika ti je trenutna dužina vrata viljuške. Vrat možeš da meriš i bez ikakvog rastavljanja, a može da se desi da dužeg nema. Za potrebnu visinu zamoliš nekoga da ti drži bajk dok sediš na njemu i zauzmeš položaj koji leđima odgovara. Generalno, to je položaj koji možeš da održavaš bez potrebe da budeš rukama oslonjen na korman (neko normalno vreme, npr 30 sekundi), a da ne osećaš bolove ili veliki napor. Ipak, imaj u vidu da nije dobar ni previše ispravljen položaj. Ne samo što će više da te udaraju neravnine, nego će kičma da se krivi po prirodi stvari. Ideja je da najveći teret bude na zadnjici, što manje na rukama, a da kičma bude u blago polegnutom položaju. Takođe, različite prilike diktiraju nešto drugačiji položaj, pa taj "standardni" ne treba da bude ekstreman ni u jednu stranu. Dakle, treba da imaš prostora (dužinu ruku, npr) i da se još malo ispraviš, ali i da se još sagneš. I vodi računa da se bicikl ne vozi sa skroz ispruženim rukama, pa kad isprobavaš idealan položaj, ruke drži savijene u laktovima. Ne znam tačno, 30-45 stepeni?

 

Takođe, ako dođeš do menjanja viljuške, vodi računa da tvoj ram može da je "primi". Ram je svojom geometrijom (i kvalitetom, naravno) predviđen za određenu vrstu položaja i pritisaka. Ukoliko uzmeš preveliku viljušku (ili sa prevelikim/premalim hodom), delovi rama će biti izloženi uglovima i pritiscima za koji nisu predviđeni, pa može da dođe do pucanja i to u sred vožnje. U stvari, ram uvek i pukne u sred vožnje. :)

 

Dakle:

1. Utvrdiš koja veličina rama ti je potrebna, prema dužini nogu (prvenstveno), imaš kalkulatore na netu. Ako ti je ram suviše mali/veliki, zameniš (ram ili ceo bicikl). Takođe, online kalkulatori neće uzeti u obzir bilo kakav eventualni zdravstveni problem koji imaš i koji može da ti diktirapoložaj na biciklu i veličinu bicikla.

2. Podesiš visinu i položaj sedišta (napred-nazad), pa onda utvrdiš idealnu/potrebnu visinu za šake/korman (visinu mogu da diktiraju i zdravstveni problemi sa leđima i rukama, naravno).

3,0 Prvo pokušaš da rešiš problem riser kormanom (obično su 2 cm, uz malo muke naći ćeš i više).

3. Onda rogovima, ako ne voziš puno po terenu gde ti je stalno potrebno da prsti budu na ručicama (obično je potrebno za vožnju po gradu, pogotovo van biciklističkih staza).

4. Ukoliko vrat viljuške dozvoljava, podigneš korman spejserima. Treba da ih ima svaka prodavnica/servis.

5. Ukoliko moraš da menjaš viljušku, prvo proveri da li nove uopšte imaju duži vrat od tvoje i da li je razlika dovoljna. Vodi računa da ram može da podnese viljušku. I opet će ti biti potrebni spejseri da podigneš korman.

6. Ako moraš da platiš u servisu, zamena rama može da bude neisplativija od zamene celog bicikla.

7. Ako dođeš do zamene/kupovine bicikla, imaj u vidu da se bicikl uvek bira prvo po tipu (mtb, drumaš, treking...), a onda odmah po veličini. Sve ostalo je sekundarno.

8. Inače sam još opširniji, ovo je još i kratko.


  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users