@borowatz Ја јуче баш написах да није баш јасно шта желиш, па одустадох.
Из мог искуства, чим поменеш асфалт, људи ће да ти нуде гуме које су највише за асфалт, а оно "ХС" које си поменуо се загуби. Уз то, помињеш гуме које баш и нису за асфалт. Дакле, да ли си 100 км асфалта поменуо тек онако? Да ли ти је битнија брзина (и лакоћа) на асфалту или понашање на терену? Није баш јасно ни како возиш терен, односно шта значи "да се зезам". Брза вожња по уређеним ДХ стазама? Камењар, лишће, итд?
Поента је да већина вози највише асфалт и већина има мало времена за вожњу, па жели да вози што брже и то препоручују и другима, што је разумљиво. Ја заступам наизглед усамљно мишљење (сопствено ) да се гума не бира према најчешћој подлози него оној на којој се највише ужива. Дакле, ако ти је асфалт само нужно зло на вожњи, нагласи да желиш гуму која је више за терен. И објасни како возиш. За суву утабану земљу често и није потребна нека посебна гума, односно може да буде и нека која је више за асфалт.
Ја возим највише асфалт, углавном зато што морам. Брзина ме не занима много, јер волим да разледам и "кулирам" током вожње. С друге стране, волим да зађем ван терена (а некад и морам) и тада ми је важно више да знам да ће гуме поднети сваки терен, а не толико да могу "да се зезам". На препоруку сам узео Швалбе Блек Џек (хтео сам и гушће крампоне, али то се тешко нађе) које су ми се показале одлично, поготово за те паре. Само размишљам да ипак узмем неку са заштитом за задњи точак, јер оспице добијем кад треба да скидам и враћам задњи точак и то на сред вожње. Увек се деси у најгорем тренутку. Но, Блек Џек су ми можда импресивне због ниске цене (десетак евра код нас), а сигурно је да можеш и боље да изабереш боље. Само да разјасниш шта желиш. Бтв, додатни проблем са БЏ код нас је што их има само до 2,0, а не 2,1.