Ko nije presao na tjubeles ne zna sta je uzitak
Posted 27 February 2017 - 09:04 PM
Sta mislite o ovim gumama?
http://shop.jankovic...hs392-ww-detail
http://shop.jankovic...us-hs431-detail
Mislio sam da zamenim postojece 700 x 35c Bontrager gume. Zadnja mi se i izlizala. I koliko bi promena dimenzija gume uticalo bar donekle na laksu i mozda malo brzu voznju?
Posted 28 February 2017 - 05:25 AM
Sta mislite o ovim gumama?
http://shop.jankovic...hs392-ww-detail
http://shop.jankovic...us-hs431-detail
Mislio sam da zamenim postojece 700 x 35c Bontrager gume. Zadnja mi se i izlizala. I koliko bi promena dimenzija gume uticalo bar donekle na laksu i mozda malo brzu voznju?
Uža guma, ako je lakša (jer ima manje materijala), će biti nešto brža pri ubrzavanju i na uzbrdicama. Mada, te sa zaštitiom od bušenja što si linkovao neće biti lakše od one koju zamenjuju (obična Bontrager, bez zaštite).
Pored težine, uža guma stvara nešto manje vazdušnog otpora. Mada, otpor koji stvaraju gume u odnosu na otpor koji pravi sam vozač, je zanemariv. Pogotovo razlika u optoru između 35 i 28 mm široke gume.
Na kraju, uže gume po pravilu traže viši pritisak kako bi nosile težinu vozača. Šta to znači? Češće doduvavanje. Veća šansa da se nešto oštro zabije u gumu i probuši je. Neudobnija vožnja. Lošije prijanjanje na kaldrmi (veoma neravnom terenu).
Ukratko, minimalan dobitak, uz puno loših strana. Da je drumski bicikl i da se biraju neke baš lagane, drumske gume, imalo bi više smisla.
Posted 28 February 2017 - 07:09 AM
Uže gume daju brži i oštriji osećaj u vožnji, zato što više prenose vibracije sa puta i zato što daju drugačiji osećaj kada se bicikl naginje s jedne na drugu stranu u krivinama ili u vožnji stojeći. Ako bi sam korpus gume bio tanji i mekši, onda bi bile i brže zbog manjeg otpora kotrljanju. Ove koje si linkovao najverovatnije neće biti stvarno brže, ali ćeš imati osećaj da jesu (ako ne planiraš da voziš po lošijim putevima).
Gume su dobar način da stvarno unaprediš performanse bicikla, ali za to treba da se uloži malo više novca. Nešto ovog tipa će verovatno biti i brže i udobnije od tvojih trenutnih guma, ali zato je i cena na nivou:
http://shop.jankovic...me-hs382-detail
Posted 28 February 2017 - 07:10 AM
@FalloutBoy Hvala ti na objasnjenju. Verovatno necu menjati pa cu i dalje koristiti sadasnje. A koristim ih 5 godina.
@Fiery Vozim samo po asfaltu. Bogami ove su mi vec skupe.
Pitanje koje sam postavio o zameni guma je bilo da li ima uopste smisla menjati postojece 35 za 28. I koliko vidim nema tako da necu dobiti neku veliku razliku. Definitivno ostajem na postojecim. Menjacu tek ako dodje do nekog gumi defekta. Bolje da te pare iskoristim za kupovinu nekih drugih stvari koje su mi neophodne tipa odece i sl. nego da menjam gume samo zato sto sam eto resio.
Posted 10 May 2017 - 07:43 AM
Tubeles su bolje za "zahtevniju" off road vožnju kada se gume duvaju na što niži pritisak zbog boljeg prijanjanja. Ali su veće cimanje. Ima puno informacija na Netu oko razlike između "običnih" i tubeles - prednosti i mane.
Tvoja guma najverovatnije nije montirana sa tubeles sistemom. Najsigurniji način da se proveri je skidanje gume i gledanje ima li unutra još jedna - unutrašnja.
Za preporuku, ako treba za off road: Continental Race King - brza, lagana, košta oko 25 evra, ima malo osetljivije bočne zidove i trajaće nešto kraće od jeftinijih, težih Kenda i CST primeraka. Za budžet - do 10 evra po gumi, Kenda ili CST ako se kupuje u Srbiji - sa šarom kakvu želiš.
Što je više vožnje po drumu, a što manje po blatu, to je bolja ćelavija guma.
Posted 04 September 2017 - 09:45 PM
Posted 05 September 2017 - 08:57 AM
Šta ti je taj gravel?
Treba da radiš na snazi ako te kramponi guše na preko 30 km
Najpre probaj da zuzneš gumu na 3,5 bara, ako felna trpi taj pritisak (piše negde na njoj); to ti je džabe a ako je guma kvalitetne šare i smese, neće biti nervozna ni po terenu s tim pritiskom.
Što se tiče širine, 1,95 za semislik, 1,75 ćelavuše – i to ti je donja granica. Vozio sam kratko vreme 1,5 i to je najgluplja stvar koju sam ikad uradio (na) biciklu.
Preporuku za gumu nemam, odavno ne vozim na polutankama.
Posted 05 September 2017 - 11:39 AM
Mislim da će ti gomila modela guma biti dosta udobnija po asfaltu nakon tih Continental Explorer. Te na niskom pritisku bukvalno koče a na većem tresu ko kompresor zbog veličine i rasporeda krampona.
Uske gume deluju smešno na većini MTB-ova a ako s njima dobiješ na brzini i tišini, oduzeće ti se na upravljivosti, proklizavanju i ravnoteži. Može i 2.10 guma da bude udobna i brza na asfaltu, čak i na niskom pritisku ali asfalt jede krampone Preporuka je da nađeš gume koje imaju gusto raspoređene krampone po sredini (Continental Race King npr.). Ovakve gume kao na slici sa sitnim i gustim kramponima (Continental Speed King, Schwalbe Furious Fred npr.) su brze ali buše se ko lude, nikako za vožnju po gradu.
Posted 05 September 2017 - 12:55 PM
Guma dozvoljava do 4.5bara, a felna do 5bara.
Trenutno vozim na 2 bara i konstantno se plasim da ako naidjem na staklo, kog je Beograd prepun, da cu reci bajbaj gumi
Aj onda probacu da malo povecam pritisak
Ovako neke sare
Pfff pa onda hitno duvaj na 3,5; 2 bara je za pijačare i ove fensere što voze tubeless kroz mulj.
Ti kramponi sa slike su ukras/smetnja, ako si mahom na asfaltu, za moje pare. Vozio sam kojekakvih seoskih i prekih puteva i Košutnjaka sa pravim semislickom (kramponi samo sa strane) i svuda sam prolazio bez problema.
Posted 05 September 2017 - 12:59 PM
Ja sam na biciklu prilikom kupovine dobio Smart Sam (700x35) odnosno 28x1,4 i prezadovoljan sam. Tanke dovoljno da idu lepo po asfaltu, kramponi po sredini cine niz pa su blizu gumama bez krampona( brze i tihe) pod uslovom da su dobro napumpane. Ja ih drzim na 4,5 bar. Uz to,dobre i offroad. Uz to kvalitetne jer ne znam koliko su vozene pre ali ja ih vozim cca 3000 km a one skoro pa iste kao kada sam uzeo bajs zimus.Cini mi se da i Smart Sam ima neku tanju varijantu a pritom je guma koja se super kotrlja po asfaltu i solidno je upotrebljiva za offroad.
Posted 05 September 2017 - 01:53 PM
Haha xtra fora
Sta da kazemo mi sto vozimo na 1 do 1.5 bar
Ti si već u kategoriji dede koji se vraća šorom iz zadruge i mnogo mu se jebe što vozi na felni jer je felna, k'o i celo biciklo, iskovana od Krupp čelika, godina proizvodnje 1938. i može da se iskrivi samo ako neki jagdpancer pređe preko nje, i to pod odgovarajućim uglom.
0 members, 0 guests, 0 anonymous users