Izbor guma
#541
Posted 16 May 2016 - 08:00 PM
@vuk Znaci ti predlazes skidanje stvrdnutog silanta? Koliko znam dovoljno je samo doliti, sem ako zelis da olaksas gumu tj tocak za tezinu stvrdnutog silanta. Barem za ovaj moj silant pise da je dovoljno doliti. Videcemo za neki mesec
#542
Posted 16 May 2016 - 08:07 PM
Predlazem ti da sipas novu tecnos, stara napravi neku vrstu guste smese koja je zbog centrifugalne sile zalepljena bas po onom delu gume koji se najvise busi a to je gazni deo. E sad ta gusta smesa koja se formirala ne da novoj tecnosti koja je retka da ima pristup ubodu i da ga zakrpi. Nova tecnost samo prelazi preko te smese koja je gusta. Naravno da i duplo povecavas tezinu ako ne ocistis staru tecnost.
#544
Posted 16 May 2016 - 08:46 PM
Jos nisam imao iskustva na terenu... svaka manja rupa se zacepi sama...mada imam co2 ne verujem da bise bakcao stim u sumi...
Pretpostavljam da na MTB točkovima nije problem da se ubaci samo unutrašnja za nuždu.
Ne znam kakva je situacija sa drumaškim tubelesom, da li ima varijanta da se za nuždu ubaci unutrašnja i da to drži.
#545
Posted 16 May 2016 - 08:47 PM
Nemam tubeless felne, ali sam razmišljao o prelasku na tubeles kada sam kupio ovaj MTB, ta želja me je prošla za sada, nisu finansije prepreka jednostavno sam odustao od toga. Interesovala su me samo lična iskustva trenutnih korisnika tubelessa. Što se bušenja tiče ja sam za poslednje tri godine imao samo jedno bušenje gume.
#547
Posted 16 May 2016 - 09:06 PM
#550
Posted 17 May 2016 - 04:36 AM
A što ne bi mogla da se ubaci unutrašnja?
Ovo:
Dok nisu skinute tubeless trake pucale su unutrasnje na njima prilikom pumpanja. Tri su pukle, dve sa starih tockova i jedna nova. Kad me prosla nervoza gresku sam nasao u ulegnucima na traci (rupe za niple). Zamenom traka problem je resen. Najinteresantniji detalj je nova guma koja je pukla 5 min posle pumpanja na 6bara.
Trebalo bi da tubeless traka bude kruća po sredini, gde ide preko rupa u felni, da omogući pumpanje unutrašnje na viši pritisak, a da se ista ne iseče na felnu. Nemam iskustva s tim, da li tako šta postoji u praksi i kakva su iskustva.
Na širim MTB felnama sigurno ima mesta da se traka podupla običnom kvalitetnom trakom za felnu, a i do 2 bara pritiska unutrašnja može da izdrži i sa savitljivom, slabom trakom za felnu. Preko toga već hoće da se proseče, bar na MTB-ovima.
#551
Posted 17 May 2016 - 05:39 AM
Stan's traku sam postavio tri puta brze/lakse plus drzi pritisak odlicno. E nju vec nisam probao sa unutrasnjom ali mislim da do nekog normalnog pritiska nikakvih problema ne bi bilo.
Sa road gumama i tockovima nemam iskustva ovo je sve za mtb...
#552
Posted 17 May 2016 - 07:34 AM
Ovo:
Trebalo bi da tubeless traka bude kruća po sredini, gde ide preko rupa u felni, da omogući pumpanje unutrašnje na viši pritisak, a da se ista ne iseče na felnu. Nemam iskustva s tim, da li tako šta postoji u praksi i kakva su iskustva.
Na širim MTB felnama sigurno ima mesta da se traka podupla običnom kvalitetnom trakom za felnu, a i do 2 bara pritiska unutrašnja može da izdrži i sa savitljivom, slabom trakom za felnu. Preko toga već hoće da se proseče, bar na MTB-ovima.
Prve dve koje su pukle su stare light gume koje su zvanično do 25c ali sam ih ja, kao i mnogi, vozio na 28c. Kad sam kupio te gume i meni je jedna eksplodirala ri montaži, tako da ja pucanje te dve gume pripisujem više starosti i naglom pumpanju, a ne trakama.
Treća je bila nova Conti, tek ona nije smela da pukne. Ako samdobro shvatio zamenjena je u radnji bez pogovora.
Točkovi su došli sa tubeless trakama, 23c gumama i light unutrašnjim, tako da je prethodni vlasnik očigledno vozio takav setup. Činjenica je i da je traka bila jako profilisana kod nipli - nabijena na niple od pritiska na kom je prethodni vlasnik vozio, tako da sam se saglasio sa promenama traka. Bitnije mi bilo da su točkovi sigurni, nego da imama tubeless trake koje ne koristim.
Sve u svemu, siguran sam da je i u drumaški točak moguće staviti unutrašnju preko tubeless trake, ali bi trebalo biti oprezan sa pritiskom dok se ne stekne iskustvo. Mada, u terenskim uslovima sa mini pumpama, retko ko će se i truditi da nabije 7+ bara. Uglavnom se pumpa na pritisak da može da se vozi i stigne do kuće i velike pumpe.
#553
Posted 17 May 2016 - 07:51 AM
Prve dve koje su pukle su stare light gume koje su zvanično do 25c ali sam ih ja, kao i mnogi, vozio na 28c.
Ja ih vozim na 32 mm bez problema. Verovatno je problem bio ono "light" - da su urađene tanje, sa manje "rezerve".
Kad sam kupio te gume i meni je jedna eksplodirala ri montaži, tako da ja pucanje te dve gume pripisujem više starosti i naglom pumpanju, a ne trakama.
Treća je bila nova Conti, tek ona nije smela da pukne. Ako samdobro shvatio zamenjena je u radnji bez pogovora.
Točkovi su došli sa tubeless trakama, 23c gumama i light unutrašnjim, tako da je prethodni vlasnik očigledno vozio takav setup. Činjenica je i da je traka bila jako profilisana kod nipli - nabijena na niple od pritiska na kom je prethodni vlasnik vozio, tako da sam se saglasio sa promenama traka.
Upravo na to sumnjam - trake za duplotzidne felne, pogotovo ako su za drum, tj. više pritiske, moraju biti dovoljno jake i krute da se ne uviju na rupama za niple i dozvole oštećenje unutrašnje. Samo ne znam kakve su tubeless trake - ako postoje neke koje su urađene tako da se ne uvijaju na niplama pri višem pritisku, onda nema brige za drumaše. Te na tvom bajsu nisu bile dovoljno jake za to, ali ako ima modela koji jesu, to bi bio pun pogodak za drumski tubeless.
Bitnije mi bilo da su točkovi sigurni, nego da imama tubeless trake koje ne koristim.
Sve u svemu, siguran sam da je i u drumaški točak moguće staviti unutrašnju preko tubeless trake, ali bi trebalo biti oprezan sa pritiskom dok se ne stekne iskustvo. Mada, u terenskim uslovima sa mini pumpama, retko ko će se i truditi da nabije 7+ bara. Uglavnom se pumpa na pritisak da može da se vozi i stigne do kuće i velike pumpe.
Jedan od glavnih razloga zašto ne volim gume uže od 28 mm. 28 & šire se i daleko od kuće lako naduvaju na dovoljan pritisak onom malom priručnom pumpom.
#554
Posted 17 May 2016 - 10:01 AM
@sarance Kako znas da tvoje felne ne mogu da budu tubeless?
Ja mislim da nisu, a verovatno nisu Felne su mi Alexrims DC 5.0
Sledeća kupovina guma idem 100% na tubeless. Nije mi problem ni felne da kupim, jedino mi je žao da menjam trenutne gume sa bajsa koje nisu baš jeftine da ih prodajem u pola cene. Prvo njih da izvozam pa sledeće gume idu tubeless da probam i ja.
Uzgdred valja li čemu ovaj set
http://planetbike.rs...-ventila/14062/
Pošto bi najverovatnije uzeo DT SWISS felne kada budem pravio tubeless.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users