Jump to content


Photo

Izbor guma


  • Please log in to reply
935 replies to this topic

#541 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 16 May 2016 - 08:00 PM

@fallout Pretvaracu se da je ovo pitanje bilo cisto trolovanje...

@vuk Znaci ti predlazes skidanje stvrdnutog silanta? Koliko znam dovoljno je samo doliti, sem ako zelis da olaksas gumu tj tocak za tezinu stvrdnutog silanta. Barem za ovaj moj silant pise da je dovoljno doliti. Videcemo za neki mesec :)
  • 0

#542 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Posted 16 May 2016 - 08:07 PM

Predlazem ti da sipas novu tecnos, stara napravi neku vrstu guste smese koja je zbog centrifugalne sile zalepljena bas po onom delu gume koji se najvise busi a to je gazni deo. E sad ta gusta smesa koja se formirala ne da novoj tecnosti koja je retka da ima pristup ubodu i da ga zakrpi. Nova tecnost samo prelazi preko te smese koja je gusta. Naravno da i duplo povecavas tezinu ako ne ocistis staru tecnost.


  • 0

#543 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Posted 16 May 2016 - 08:13 PM

Zanimaju me iskustva s krpljenjem van grada.

Jos nisam imao iskustva na terenu... svaka manja rupa se zacepi sama...mada imam co2 ne verujem da bise bakcao stim u sumi...


  • 0

#544 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 16 May 2016 - 08:46 PM

Jos nisam imao iskustva na terenu... svaka manja rupa se zacepi sama...mada imam co2 ne verujem da bise bakcao stim u sumi...

 

Pretpostavljam da na MTB točkovima nije problem da se ubaci samo unutrašnja za nuždu.

 

Ne znam kakva je situacija sa drumaškim tubelesom, da li ima varijanta da se za nuždu ubaci unutrašnja i da to drži.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#545 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Posted 16 May 2016 - 08:47 PM

Nemam tubeless felne, ali sam razmišljao o prelasku na tubeles kada sam kupio ovaj MTB, ta želja me je prošla za sada, nisu finansije prepreka jednostavno sam odustao od toga. Interesovala su me samo lična iskustva trenutnih korisnika tubelessa. Što se bušenja tiče ja sam za poslednje tri godine imao samo jedno bušenje gume.


  • 0

#546 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Posted 16 May 2016 - 09:03 PM

Pretpostavljam da na MTB točkovima nije problem da se ubaci samo unutrašnja za nuždu.

 

Ne znam kakva je situacija sa drumaškim tubelesom, da li ima varijanta da se za nuždu ubaci unutrašnja i da to drži.

A što ne bi mogla da se ubaci unutrašnja?


  • 0

#547 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1527 posts
  • LocationVrsac

Posted 16 May 2016 - 09:06 PM

Verovatno je pomesano tubeless i tabular.
  • 0

#548 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 16 May 2016 - 09:08 PM

@sarance Kako znas da tvoje felne ne mogu da budu tubeless?
  • 0

#549 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Posted 16 May 2016 - 09:09 PM

Verovatno je pomesano tubeless i tabular.

To bi bilo zabavno.


  • 0

#550 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 17 May 2016 - 04:36 AM

A što ne bi mogla da se ubaci unutrašnja?


Ovo:
 

Dok nisu skinute tubeless trake pucale su unutrasnje na njima prilikom pumpanja. Tri su pukle, dve sa starih tockova i jedna nova. Kad me prosla nervoza gresku sam nasao u ulegnucima na traci (rupe za niple). Zamenom traka problem je resen. Najinteresantniji detalj je nova guma koja je pukla 5 min posle pumpanja na 6bara.


Trebalo bi da tubeless traka bude kruća po sredini, gde ide preko rupa u felni, da omogući pumpanje unutrašnje na viši pritisak, a da se ista ne iseče na felnu. Nemam iskustva s tim, da li tako šta postoji u praksi i kakva su iskustva.

 

Na širim MTB felnama sigurno ima mesta da se traka podupla običnom kvalitetnom trakom za felnu, a i do 2 bara pritiska unutrašnja može da izdrži i sa savitljivom, slabom trakom za felnu. Preko toga već hoće da se proseče, bar na MTB-ovima.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#551 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 17 May 2016 - 05:39 AM

Verovatno zavisi i od trake. Ja sam recimo bez ikakvih problema vozio sa unutrasnjim gumama kada me je zezao tubeles sistem prvi put kada sam pravio konverziju. Generalno bas u traci i jeste bio problem jer je previse kruta i dosta tesko moze da se zalepi tako da savrseno legne na felnu. Bar je za unutrasnju bila super :D
Stan's traku sam postavio tri puta brze/lakse plus drzi pritisak odlicno. E nju vec nisam probao sa unutrasnjom ali mislim da do nekog normalnog pritiska nikakvih problema ne bi bilo.
Sa road gumama i tockovima nemam iskustva ovo je sve za mtb...
  • 0

#552 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Posted 17 May 2016 - 07:34 AM

Ovo:
 


Trebalo bi da tubeless traka bude kruća po sredini, gde ide preko rupa u felni, da omogući pumpanje unutrašnje na viši pritisak, a da se ista ne iseče na felnu. Nemam iskustva s tim, da li tako šta postoji u praksi i kakva su iskustva.

 

Na širim MTB felnama sigurno ima mesta da se traka podupla običnom kvalitetnom trakom za felnu, a i do 2 bara pritiska unutrašnja može da izdrži i sa savitljivom, slabom trakom za felnu. Preko toga već hoće da se proseče, bar na MTB-ovima.

Prve dve koje su pukle su stare light gume koje su zvanično do 25c ali sam ih ja, kao i mnogi, vozio na 28c. Kad sam kupio te gume i meni je jedna eksplodirala ri montaži, tako da ja pucanje te dve gume pripisujem više starosti i naglom pumpanju, a ne trakama.

Treća je bila nova Conti, tek ona nije smela da pukne. Ako samdobro shvatio zamenjena je u radnji bez pogovora.

 

Točkovi su došli sa tubeless trakama, 23c gumama i light unutrašnjim, tako da je prethodni vlasnik očigledno vozio takav setup. Činjenica je i da je traka bila jako profilisana kod nipli - nabijena na niple od pritiska na kom je prethodni vlasnik vozio, tako da sam se saglasio sa promenama traka. Bitnije mi bilo da su točkovi sigurni, nego da imama tubeless trake koje ne koristim.

 

Sve u svemu, siguran sam da je i u drumaški točak moguće staviti unutrašnju preko tubeless trake, ali bi trebalo biti oprezan sa pritiskom dok se ne stekne iskustvo. Mada, u terenskim uslovima sa mini pumpama, retko ko će se i truditi da nabije 7+ bara. Uglavnom se pumpa na pritisak da može da se vozi i stigne do kuće i velike pumpe.


  • 0

#553 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 17 May 2016 - 07:51 AM

Prve dve koje su pukle su stare light gume koje su zvanično do 25c ali sam ih ja, kao i mnogi, vozio na 28c.


Ja ih vozim na 32 mm bez problema. :) Verovatno je problem bio ono "light" - da su urađene tanje, sa manje "rezerve". :)
 

Kad sam kupio te gume i meni je jedna eksplodirala ri montaži, tako da ja pucanje te dve gume pripisujem više starosti i naglom pumpanju, a ne trakama.
Treća je bila nova Conti, tek ona nije smela da pukne. Ako samdobro shvatio zamenjena je u radnji bez pogovora.
 
Točkovi su došli sa tubeless trakama, 23c gumama i light unutrašnjim, tako da je prethodni vlasnik očigledno vozio takav setup. Činjenica je i da je traka bila jako profilisana kod nipli - nabijena na niple od pritiska na kom je prethodni vlasnik vozio, tako da sam se saglasio sa promenama traka.

 

Upravo na to sumnjam - trake za duplotzidne felne, pogotovo ako su za drum, tj. više pritiske, moraju biti dovoljno jake i krute da se ne uviju na rupama za niple i dozvole oštećenje unutrašnje. Samo ne znam kakve su tubeless trake - ako postoje neke koje su urađene tako da se ne uvijaju na niplama pri višem pritisku, onda nema brige za drumaše. Te na tvom bajsu nisu bile dovoljno jake za to, ali ako ima modela koji jesu, to bi bio pun pogodak za drumski tubeless.
 

Bitnije mi bilo da su točkovi sigurni, nego da imama tubeless trake koje ne koristim.
 
Sve u svemu, siguran sam da je i u drumaški točak moguće staviti unutrašnju preko tubeless trake, ali bi trebalo biti oprezan sa pritiskom dok se ne stekne iskustvo. Mada, u terenskim uslovima sa mini pumpama, retko ko će se i truditi da nabije 7+ bara. Uglavnom se pumpa na pritisak da može da se vozi i stigne do kuće i velike pumpe.

 

Jedan od glavnih razloga zašto ne volim gume uže od 28 mm. 28 & šire se i daleko od kuće lako naduvaju na dovoljan pritisak onom malom priručnom pumpom.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#554 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Posted 17 May 2016 - 10:01 AM

@sarance Kako znas da tvoje felne ne mogu da budu tubeless?

Ja mislim da nisu, a verovatno nisu :) Felne su mi Alexrims DC 5.0

Sledeća kupovina guma idem 100% na tubeless. Nije mi problem ni felne da kupim, jedino mi je žao da menjam trenutne gume sa bajsa koje nisu baš jeftine da ih prodajem u pola cene. Prvo njih da izvozam pa sledeće gume idu tubeless da probam i ja.

Uzgdred valja li čemu ovaj set

http://planetbike.rs...-ventila/14062/

Pošto bi najverovatnije uzeo DT SWISS felne kada budem pravio tubeless.


  • 0

#555 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 17 May 2016 - 10:54 AM

Felne su mi Alexrims DC 5.0

 

Za centriranje su mala nocna mora... tvrde uzas...


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#556 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 17 May 2016 - 11:40 AM

@sarance Uz traku i ventil naravno da postaju tubeles kompatibilne ;)
  • 0

#557 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Posted 17 May 2016 - 07:59 PM

Ajde jedno pojašnjenje.

 

Vidim da ima dva tipa tubeless izvedbi. Jedna varijanta je traka i ventil, a druga je traka, pa preko nje traka ko rasečena unutrašnja na kojoj je ventil. Koja je realna razlika?


  • 0

#558 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Posted 17 May 2016 - 09:01 PM

@sarance Uz traku i ventil naravno da postaju tubeles kompatibilne ;)

Hoćeš da kažeš da ako kupim traku i ventil mogu i na moje felne da idu tubeless gume? Još ako ne moram i gume da menjam bilo bi odlično :D


  • 0

#559 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Posted 17 May 2016 - 09:11 PM

Za gume nećeš znati dok ne probaš. Većina običnih guma su ok za tubeless, ali ima i nekih koje sealant ne uspeva da pokrpi.


  • 0

#560 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 18 May 2016 - 06:49 AM

Koje bese gume imas sada, bese race king? Samo koju varijantu? Ako su bez zice pa jos i malo visa klasa, kupuj traku ventile i silant i poigraj se malo, postupak koji sam koristio sam napisao a imas ih i jos milion na yt pa se pohvali uskoro :)
  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users