Inace hvala svima na savetu.
Izbor guma
#522
Posted 15 April 2016 - 12:14 PM
Sent from my SM-G900V using Tapatalk
#523
Posted 15 April 2016 - 12:41 PM
Evo malo o mom izboru guma.
Jedva da sam uspeo da nadjem neke iole propisne velike 29er gume a da nisu napravljeni od gume za kondome ili ultra glatke.
Specialized Purgatory 2.3 za napred i Ground Control 2.3 za nazad.
Purgatory
Ground control
Kako izgledaju namontirane
Svidja mi se sto je ova Ground control fino niskoprofilna u sredini sa vecim kramponima sa strane da bi lakse cucalo u krivinama
Za koju nedelju ide prva probna voznja, tako da nadam se da ce se dobro pokazati.
ಠ_ಠ
#524
Posted 16 May 2016 - 07:48 AM
http://probike.rs/gu...SCHWALB-Citizen
http://probike.rs/gu...thon-26x1.75-gg
http://probike.rs/gu...-Spicer-26x1,50
http://www.totalbike...6x14-wild-run-r
http://planetbike.rs...lovi/Gume/2222/
svaka sugestija je dobrodosla!
Послато са SM-G531F уз помоћ Тапатока
#526
Posted 16 May 2016 - 04:06 PM
Aj da pitam ovde na trujem Pajinu temu Jel može neko od kolega da mi objasni konkretno mislim na MTB razliku između tubeless guma i gume sa unutrašnjom?
Osim mase koje meni ne igra nikakvu ulogu, koji su benefiti tubeless guma na bajsu? Mislim na performanse. Ako ima neki kolega koji je prešao na tubeless i voljan je da podeli iskustvo, bio bih mu zahvalan. Nikada nisam vozio bajs sa tubeless gumama pa ne znam kolika je i u čemu razlika(osim naravno što nema unutrašnju )
Od kako sam kupio novi bajs razmišljam o tubeless varijanti guma. Skupa je igranka pa me čisto zanima isplatili se ili ne i koje su prednosti i mane?
#527
Posted 16 May 2016 - 04:19 PM
Tubeless omogućava da voziš gume na nižem pritisku, a da se ne proseče (unutrašnja) guma kad udariš o bankinu/kamen.
To je bitno za off road, jer nešto niži pritisak omogućava bolje prijanjanje na neravnom terenu, a nije povećan rizik za bušenje.
Druga prednost je što može da se sipa tečnost za "samokrpljenje" unutar gume, pa da se manje rupice zapuše same. Može to i sa običnim, ali ovde je to efektnije, pošto je spoljna guma nešto jača po pravilu.
Kad se probuše, sporije se izduvaju za isti prečnik eksera, u odnosu na one s unutrašnjom.
Nešto manja masa (nema unutrašnje).
Kvalitetne gume će još bolje da se kotrljaju i biti udobnije (nema unutrašnje).
Mane:
Ne mogu se montirati lako bez CO2 patrone - traže pritisak da ih nalepi na zid felne. Obična mala pumpa neće uraditi posao.
Ne može pri defektu samo zameniti nova unutrašnja i terati dalje. Tj. može, doda se unutrašnja, ako se ne proseče na felnu - kao kolegi. Pretpostavljam da se felna može (barem ako nije uska za drum) ojačati da može da primi i unutrašnju po potrebi - dodatna traka za felnu, ispod ili preko tubeless trake.
Skuplje još uvek. I traže poseban obruč da bi sve bilo kako treba.
#528
Posted 16 May 2016 - 04:21 PM
Glavna razlika je u tome sto sa tubelesom moze da se tera na nesto nizem pritisku bez bojazni od busenja gume, sto dalje doprinosi boljem prijanjanju. Manji pritisak doprinosi malo i udobnosti. Nemam tubeles i ne verujem da cu se ikad prebaciti na taj sistem iz prostog razloga sto sama montaza i odrzavanje trazi previse zezanja za moj ukus (a i novca, kompresor, zaptivac, felne...).
#529
Posted 16 May 2016 - 05:53 PM
Izgleda da se nisam dobro izrazio Teoretski znam i ja, da se pročitati na netu. Više me zanima lično iskustvo i mišljenje vlasnika MTB koji trenutno vozi na tubeless gumama. Njihova mišljenja me zanimaju, dali su osetili neki boljitak prelaskom na tubeless, šta im je to bolje kod tubelessa u odnosu na gumu sa unutrašnjom? Njihova mišljenja, prednosti i mane tubeless guma. Teorija me u globalu ne zanima više volim da čujem utisak iz prve ruke tačnije korisnika
#531
Posted 16 May 2016 - 06:26 PM
Ako malo procitas na forumima, jedna od najkorisnijih i najvise preporucenih unapredjenja koja nejvise utice na poboljsanje u rukovanjukao i upravljivosti mtb-a je upravo prelazak na tubeles sistem.
Gore su kolege naveli sve detalje...
Moja preporuka jeste da treba preci na ovaj sistem, pogotovo ako to felna dopusta...
Ja sam presao na ovaj sistem pa novim Vittoria Barzo gumama 29 x2.25 i svim ostalim potrebstinama ukljucujuci tecnost za samozaptivanje kao i montazom izaslo je oko 100 Eur.
Najveca razlika je u konforu voznje. Gume su i pored nizeg pritiska /prednja oko 1.2 zadnja oko 1.5 bara na mojih 84kg/ izuzetno brze nema primetne razlike u odnosu na Race King sa unutrsnjom, koje vaze za gume sa veoma malim koeficinetom otpora kotrljanja.
Trakcija je nesto poboljsana i po suvom i po blatu ali neznam koliko se to moze pripisati samomo tubeles sistemu posto su sare na gumama dosta razlicite u odnosu na Race King 29 x 2.2 .
#532
Posted 16 May 2016 - 07:14 PM
Drugar je presao na tubeles u skroz geto varijanti i to vrhunski radi posao. Ja sam kupio kit za tubeles koji me je kostao oko 35e i to je sve oko troskova. E sad, ne znam gde zivis i da li kao i ostali koji u troskove ubrajaju kompresor i co2 patronu nemas u blizini najobicniju benzinsku pumpu gde mozes da montiras gumu, aj da kazem bez problema, ako je sve pripremljeno kako treba. Ja sam kod kuce pripremio tockove, ocistio, zalepio traku, stavio ventile, ocistio gume (koristim 96% alkohol) i poneo sa sobom na pumpu pored njih jos i silant i jedan sundjer sa deterdzentom.
Predjes rub gume sundjerom, da bude klizava od deterdzenta, namontiras, razvuces je po obodu felne. Ne umem sad bas da ti opisem ali kao na ovoj slici https://i.ytimg.com/...xresdefault.jpg palccem i kaziprstom bukvalno ustipas spoljne ivice gume i razvlacis ka felni
Nakon punog kruga tog razvlacenja kacis na kompresor i prosto napumpas gumu... Lepo nadrukas pritisak dok ne "pukne" tj dok ne legne guma lepo, mada ako si lepo stavio deterdzent moguce da nece biti zvuka i leci ce lagano. Sacekas da vidis da li drzi pritisak, malo je "tuckas" da dodatno legne guma, ispustis vazduh, nalijes silant, napumpas opet i to je to. Ostaje da onda dooobro izmuckas tocak da silant nalegne svuda, ostavis tocak polozen po par minuta na svaku stranu, nontiras i vozis
Jedino sa cime sam imao muku to je traka... Ako ikako mozes, moj savet ti je da kupis Stan's traku jer je savrsena. Ja sam je kupio sa crc. Prvo sam stavljao ovu koju sam dobio uz kit (effetto mariposa) ali nije drzala lepo i samo sam dzaba istrosio skoro celu bocicu silanta (isto effetto mariposa caffelatex) pa sam skinuo i stavio stenovu i to sad drzi super. Drug koji je radio geto varijantu je stavljao jbenu izolir traku par krugova, najobicniji iseceni ventil sa unutrasnje gume i Doc blue silant i to mu drzi savrseno Vozi vec mesecima. Kako je to i jedini silant koji mozes da kupis kod nas ujedno je i preporuka jer je to u stvari samo Schwalbeov rebrend Stan's no tubes silanta koji je ionako najbolji.
Eto nadam se da sam te ubedio da predjes na tubeles
E da, podrazumeva se folding guma... Ne mora da bude tubeless ready naravno, samo da felna i guma imaju rub sa udubljenjem.
#535
Posted 16 May 2016 - 07:27 PM
Ja sam isto presao na tubeles, felne su mavic cross max slr i noby nik gume. Prvenstveno sto mi se svidelo je smanjenje obrtnih masa tockova izbacivanjem un. guma. Dve un. gume imaju oko 400 gr sto je dosta smanjena masa, E sad za moje gume ide oko 80 mg tecnosti za krpljenje po gumi tako da je realna usteda oko 240 gr. Opet ponavljam obrtnih masa. Presao sam za 2 god oo 20000 km sa njima od toga sam zadnu 2 puta menjao jer se pre potrosi, a prednja jos traje. Svaka od guma ima mislim pa preko 20-25 mesta gde je guma bila probusena i tecnost je to uspesno zakrpila tako da ni jedanput nisam stao da dopumpam ili da ne mogu da stignem do kuce. Verovatno sam imao i srece da nisam rasekao na staklo, ali trnove krpi bez problema. Mana je samo sto bi tecnost trebala da se menja na svakih 6 meseci, pa ko nije vican tome mora verovatno u servis.
#537
Posted 16 May 2016 - 07:38 PM
. E sad, ne znam gde zivis i da li kao i ostali koji u troskove ubrajaju kompresor i co2 patronu nemas u blizini najobicniju benzinsku pumpu gde mozes da montiras gumu, aj da kazem bez problema, ako je sve pripremljeno kako treba.
Zanimaju me iskustva s krpljenjem van grada.
#538
Posted 16 May 2016 - 07:42 PM
Ne nisam dolivo, mora da se skine guma i lepo opere a onda sipa nova tecnost. Tecnost vremenom postaje bas onako gusta i ne moze dobro da zatvori rupice. \za kolko ce da se zgusne zavisi od vise faktora, godisnjeg doba, kilometraze i kvaliteta same tecnosti. E sad za drumase se retko koristi tubeles je taj sto kod velikih pritisaka u gumi, tecnosti nije lako da je zakrpi, jer veliki pritisak koji je u drumaskim gumama ne da se tecnost stegne i zakrpi rupu. Mislim radi to al ne tako dobro kao kod mtb.
#540
Posted 16 May 2016 - 07:53 PM
Na off roudu nema pumpi i kompresora.
Ko tvrdi da ima ???
Potpuno je normalno da na ofroud voznju nosis unutrsanju gumu kao i obicno, koju ces lako ubaciti ako te potreba na to natera, pa je nepotreban bilo kakav kompresor, co2 itd...
Dodjes kuci i posle lepo polako odradis ostalo...
Sto se busenja svega ostalog tice tjubles gume su superiorne u odnosu na one sa unutrsanjom i tu price nema... konverzija kosta ali vredi svaku paru ako je felna odgovarajuca...
ako felna nije kompatibilna onda je konverzija skupa stvar.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users