Jump to content


Fotografije

Izbor guma


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
935 odgovora na ovu temu

#501 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 April 2016 - 11:29 AM

28 i 29 su marketinške kategorije. Guma je ISO 622 mm, a širina po izboru. Samo treba paziti ako je felna iznutra široka 19 milimetara, da se ne stavlja guma uža od 32 mm, dok na točkove sa 17 i manje mm može 28mm široka guma. Detaljno ima ovde:

 

http://www.bikegreml...dimenzije-guma/

 

 

Švalbe kod nas kupljene, kako CX comp, tako i Land cruiser ne bih preporučio.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#502 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 April 2016 - 11:52 AM

Švalbe kod nas kupljene, kako CX comp, tako i Land cruiser ne bih preporučio.

 

Било је (у овој истој теми) више таквих напомена и за Continental. У суштитни, код нас си изгледа најмирнији ако купујеш оно најјефтиније, што се највише продаје, јер је мања вероватноћа да је дуго стајало и пропало. Потпуно иста прича као са неком скупљом робом у супермаркетима, обично је пред истеком рока трајања (или истекло).


  • 1

#503 darkod75

darkod75
  • Members
  • PipPipPip
  • 115 posts

Postavljeno 11 April 2016 - 12:14 PM

28 i 29 su marketinške kategorije. Guma je ISO 622 mm, a širina po izboru. Samo treba paziti ako je felna iznutra široka 19 milimetara, da se ne stavlja guma uža od 32 mm, dok na točkove sa 17 i manje mm može 28mm široka guma. Detaljno ima ovde:

 

http://www.bikegreml...dimenzije-guma/

 

Ok. Ukapirao sam.

Sad to otvara skroz novo pitanje, delimično vezano za veličine gume.

 

Dakle savetovao sam kolegu da zbog visine bira bajs sa gumama 29" jer su generalno veliki ramovi (kolega je visok oko 193 i krakat je)

Probali smo MTB ram 21" sa prednjim amortom i bio odličan, ali je odustao zbog širokih guma (ne vozi off uopšte i cicijaši, ali to je druga priča) 

 

Posle ovog objašnjenja u vezi veličina guma, možda bi mogao da dođe u obzir i neki hibrid ili treking, bez amorta sa velikim ramom. Pitanje je da li bi imao udobnost i da li bi slobodno smeo napadati bankine kao sa širim gumama


  • 0

#504 axynikolic

axynikolic
  • Members
  • PipPip
  • 44 posts
  • LocationNis

Postavljeno 11 April 2016 - 12:26 PM

Е, видиш у чему је проблем - имаш потребе за једним типом гума (мањи крампони, мањи отпор при котрљању), али желиш нешто друго због имиџа. Односно, ја бих рекао да су твоје потребе типично трекинг и да ти одговара прва шара коју је Фолаут линковао (а и ширина). С друге стране, трекинг обично подразумева прелазак пуно километара (зато се тражи што лакше котрљање) што код тебе можда није случај? Елем, пошто су ти потребе и жеље супротстављене (ништа необично, немој мислити да си једини, а ти бар храбро признајеш), онда мораш да правиш неки компромис. Или спорије котрљање, или мање "кул" изглед. Ти знаш шта ти је битније, ја се нећу мешати. Ипак, имиџ за МТБ можеш да поправиш задржавајући исту или сличну шару, али повећањем ширине гуме. Нпр, нешто као Schwalbe CX Comp или Schwalbe Land Cruiser. Напомињем да их нисам пробао, само причам о шари која се боље котрља, али гума делује више МТБ.

Опет, ја возим Schwalbe Black Jack, само у ширини 2,1 (велика је разлика у односу на 2,0). Она има само крампоне и то доста њих, али су у средини прилично збијени, чак можда и више него код Continental Race King коју је линковао Фолаут. Вероватно возим барем 80 % асфалт као и ти. Зашто онда не возим другачије гуме, више за асфалт? Зато што кад нисам на асфалту возим заиста по свему и свачему. Од утабаних шумских стаза (нажалост, њих је најмање), преко трновитих и труцкавих беспућа до жестоких камењара (не волим их, али тако се деси). А чак и на асфалту буде труцкаво (нпр, спуст са Авале) и путеви су нам често пуни стаклића и (оштрог) отпада, а налетим и на блато и воду. Некако сам са оваквим гумама мирнији, а иако волим дугачак спуст, не занима ме да идем што брже. А опет, некада возим мало агресивније. Ипак, гледано само према процентима (асфалт и офроад), оваква гума је... необичан избор и сигурно ти је нико не би препоручио. Поготово за војвођанску равницу и оне путеве са правцима којима као да нема краја, а ветар те убија у појам. :) Но, мени савршено одговарају, јер сам мирнији и знам да у било ком тренутку током вожње могу да кренем било којим путем, без обзира на терен. Али ја не возим само по свом крају. И возим ширину 2,1 која је шира од 2,0 нешто мање од 1 цм, а визуелно барем 2.

Дакле, сад ти реци каква ти се гума највише свиђа. Можда би ти и она Race King супер служила, а има и других марки. Ја помињем Швалбе само зато што ја њих купујем, па мало боље познајем понуду и где да нађем линкове, ништа друго. Углавном, паметан избор би ти била гума за асфалт, а евентуално већом ширином поправиш визуелни утисак "љуте машине". С друге стране, неће свет престати да постоји ако купиш гуме за тешки офроад (мада, можда и хоће, нисмо пробали ;)), али онда нема сврхе да питаш овде за савет, јер ти то нико саветовати неће. :) Такође, неће ти много помоћи да гледаш испумпане гуме, јер без искуства нећеш моћи да замислиш како изгледају напумпане. И купи што ти срцу драго. На крају крајева, гуме се мењају, није забрањено. Само знај да ће се "набилдованија" шара увек спорије котрљати. Ја то не бих дефинисао као отпор, него мања контактна површина са подлогом значи да се мање снаге преноси из твојих ногу и са педала на само кретање. Зато у Ф1 и мото тркама користе слик гуме (кад је суво). Разлика може бити и велика, али колика је тачно између две одређене гуме/шаре тешко да ико може да ти дочара без пробе. А наравно, споријем окретању свакако доприноси и друга лоша опрема на бициклу. Нпр, лош погон, ланац, мењач, касета, мекани амортизери, итд.

Иначе, мислим да сам пропустио поруку где је Фолаут објаснио зашто мисли да су лоше те "универзалне" гуме са малом шаром у средини и крампонима са стране, али можда има ту нешто.

Pa pazi, nije samo zbog izgleda nego i zbog toga sto necu da se ogranicim samo na asfalt i onda kad krenem da vozim da se razmisljam da li cu da naidjem na neki losiji put ili ne. Mislim da sporije kotrljanje nije toliki prblem koliko ovo sto sam naveo. Hocu da kad krenem negde mogu da vozim i po malo rizicnijim putevima (mislim na staklo, sitno kamenje, zemlju, krupno kamenje itd)
Ja trenutno na bajsu imam zadnjju swablu smart sam koja je ja mislim na nekih 60,70% i napred imam mountain king koja je za peMziju, ona se kotrlja kao da vozim tenk a ne biciklu, bucna je dosta, a sto se tice zadnje mislim da nije toliko strasno. Inace obe su na 2.1
  • 0

#505 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 April 2016 - 12:48 PM

Hocu da kad krenem negde mogu da vozim i po malo rizicnijim putevima (mislim na staklo, sitno kamenje, zemlju, krupno kamenje itd) Ja trenutno na bajsu imam zadnjju swablu smart sam koja je ja mislim na nekih 60,70% i napred imam mountain king koja je za peMziju, ona se kotrlja kao da vozim tenk a ne biciklu, bucna je dosta, a sto se tice zadnje mislim da nije toliko strasno. Inace obe su na 2.1

 

Тешко је препоручити, јер сада већ причамо о личним утисцима. Да ли си позајмио скоро бицикл од некога и возио гуме које су те на том терену очарале? Лако је рећи да желиш да будеш спреман за љути офроад, али ако на такав не налетиш (или налетиш једном годишње), онда ће то бити опет лош избор и рећи ћеш да је био глуп савет. А ако будеш са друштвом стално на асфалту, па те они деру на својим танким слик гумама, опет исто. У принципу, 2,1 јесте нешто озбиљнија ширина ако ћеш на тежи терен наилазити ретко или ако ретко возиш далеко од куће. Није исто да ли ти оде гума на 5 км од куће или на 35. Маунтин Кинг јесте друагачија од Рејс Кинг, то сигурно. Смарт Сем нисам возио, али можда би могла да те служи (нова). Можеш да пробаш и са различитим гумама напред и назад, мада то обично раде људи са пуно искуства, који тачно знају шта желе. У сваком случају, све гуме се буше и све гуме пуцају.

 

Иначе, ниси рекао ни колики ти је буџет (ни колико км возиш). Можеш да узмеш и Швалбе Маратон Плус, са посебном заштитом од бушења. Само су јако скупе.


  • 1

#506 kurogane

kurogane
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts

Postavljeno 11 April 2016 - 02:18 PM

Svalbe maraton plus guma je teska oko kilogram pa ima li neko predlog za gumu koja je koliko toliko otporna na busenja a opet laksa malo?

Послато са SM-A500FU уз помоћ Тапатока
  • 0

#507 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 April 2016 - 02:58 PM

Швалбе на сајту омогућава претрагу по жељеном нивоу заштите. Ниси рекао који тип и димензија гуме те интересују, али рецимо Смарт Сем Плус, у величини 26х1,90 има 870 грама. А лако ћеш претражити и друге типове и димензије, као и жељени ниво заштите.


  • 0

#508 axynikolic

axynikolic
  • Members
  • PipPip
  • 44 posts
  • LocationNis

Postavljeno 11 April 2016 - 02:58 PM

Тешко је препоручити, јер сада већ причамо о личним утисцима. Да ли си позајмио скоро бицикл од некога и возио гуме које су те на том терену очарале? Лако је рећи да желиш да будеш спреман за љути офроад, али ако на такав не налетиш (или налетиш једном годишње), онда ће то бити опет лош избор и рећи ћеш да је био глуп савет. А ако будеш са друштвом стално на асфалту, па те они деру на својим танким слик гумама, опет исто. У принципу, 2,1 јесте нешто озбиљнија ширина ако ћеш на тежи терен наилазити ретко или ако ретко возиш далеко од куће. Није исто да ли ти оде гума на 5 км од куће или на 35. Маунтин Кинг јесте друагачија од Рејс Кинг, то сигурно. Смарт Сем нисам возио, али можда би могла да те служи (нова). Можеш да пробаш и са различитим гумама напред и назад, мада то обично раде људи са пуно искуства, који тачно знају шта желе. У сваком случају, све гуме се буше и све гуме пуцају.

Иначе, ниси рекао ни колики ти је буџет (ни колико км возиш). Можеш да узмеш и Швалбе Маратон Плус, са посебном заштитом од бушења. Само су јако скупе.

Mislim da su moj favorit swable land cruise, i sto se tice cene, i potrebe i izgleda. Razgledacu jos malo po netu ponudu pa cu da odlucim. Pa ce kroz vece iskustvo samo da mi se kaze :)

Sent from my SM-G900V using Tapatalk
  • 0

#509 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4644 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 11 April 2016 - 03:00 PM

Nema lakih guma sa tolikim stepenom zastite kao marathon... to je touring guma gde nije bitna tezina koliko je bitno da pređe mnogo km i da ne puca pod opterecenjem, jer kad natovaris 20-30kg tereta tezina gume ne igra toliko ulogu i pri takvim voznjama brzina nije prioritet.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#510 kurogane

kurogane
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts

Postavljeno 11 April 2016 - 05:09 PM

Pa to je problem sto bi ja i jare i pare-htio bih zastitu koju pruzaju te maraton plus gume ali mi smeta 2 kg na biciklu.

Trenutno sam blizi opciji lakih guma pa one fleke samoljepljive sa sobom i pumpu i sto mi Bog da :)


  • 0

#511 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Postavljeno 11 April 2016 - 05:15 PM

Probaj da nadjes Hurricane.

 

Solidna zastita i nisu toliko teske.


  • 0

ಠ_ಠ


#512 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 April 2016 - 05:16 PM

Pa to je problem sto bi ja i jare i pare-htio bih zastitu koju pruzaju te maraton plus gume ali mi smeta 2 kg na biciklu.

Trenutno sam blizi opciji lakih guma pa one fleke samoljepljive sa sobom i pumpu i sto mi Bog da :)

Ako je bicikl jako natovaren, pa je cimanje skidati sve pola sata da se zakrpi guma, onda ima smisla uzeti te sa zaštitom. Za sve ostalo je meni veće cimanje vući tvrdu, neudobnu i tešku gumu na točku, nego povremeno zakrpiti bušnu gumu. 

 

Jedino ko živi u predelima gde su putevi posuti trnjem, pa se ne može izbeći bušenje gume, ni ako se gleda kuda se vozi...

 

Za kolegu koji planira kupiti gume, Axynikolic: ja sam vozio bajs s ćelavim, tankim drumaškim gumama po Fruškoj Gori, bez većih problema. Samo se vozi malo opreznije po rastresitijoj podlozi. Bilo koje gume širine kao za MTB će biti sasvim OK za off road, osim po baš mekanom blatu i pesku (i snegu), tada su dobra stvar kramponi i puno znače. Za ostalo nisu neophodni.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#513 kurogane

kurogane
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts

Postavljeno 11 April 2016 - 05:31 PM

Ja na biciklu imam pozadi maraton pus i naprijed maraton i vidim da su zajedno malo manje od dva kg a ja se ubih da nadjem krutu vilu pa da se oslobodim ove sa federima i tu olaksam biciklo za skoro kilogram.

Obzirom da ne idem na visednevne ture niti silazim sa puta(desi se ponekad ali je to vise incident) FalloutBoy mi je pomogao da prelomim tako da kad za to stigne vrijeme naci cu neke lakse gume i fleku sa sobom pa cu se valjda snaci,uzecu i jednu unutrasnju pride pa valjda necu ostati izgubljen nedje u brdima.

Ova maraton plus stvarno izgleda lijepo na biciklu kad covjek po ovim crnogorskim brdima krene osjeca se sa tom brigom manje oko gume sta ce biti medjutim preteske su.

Uostalom najbolje je tako-da se proba i jedno i drugo pa cu onda tacno znati sto mi manje smeta.

 

P.S. Mozda je ova guma nesto sto ce pomiriti moje suprostavljene zelje

       Schwalbe Marathon Racer 35-622 The lightest Marathon kazu za nju teska je po katalogu 465 grama


  • 0

#514 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 April 2016 - 05:54 PM

Meni je od ranog detinjstva krpljenje gume najnormalnija stvar. Kao što pada kiša, tako se i guma buši, zakrpi i vozi dalje. 

 

Verujem da velika većina ljudi može da savlada krpljenje gume brzo i da to ne bude problem. Ne baš svako, ali velika većina da. Pogotovo što se i gume sa zaštitom buše... a uz to se i puno teže skidaju i montiraju nazad od onih bez zaštite (ko je montirao Maratonku, zna o čemu pričam). Meni se maratonka probušila samo jednom... bila je noć, kiša i bio sam 10ak km od kuće. :)   

 

Dobra stvar je poneti pribor potreban da se skine točak, skine guma, pribor za krpljenje i još pride jednu rezervnu unutrašnju. Rezervna se stavi na točak, a probušena zalepi i spakuje u torbu pa ona postaje rezervna guma. Tako u krug 20ak godina.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#515 axynikolic

axynikolic
  • Members
  • PipPip
  • 44 posts
  • LocationNis

Postavljeno 11 April 2016 - 07:45 PM

Falloutboy: listao sam ovu temu ali nigde nisam naisao(nisam video) obrazlozenje zasto gume sa "gradskom" sarom i kramponima sa strane nisu dobre. Jel u nih spadaju i swable land cruiser? Sta mislis o njima?

Sent from my SM-G900V using Tapatalk
  • 0

#516 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 April 2016 - 08:04 PM

Land cruiser nisu sa kombinovanom šarom. To je ravnomerna srednje agresivna šara. Pretraga na forumu "kombinovana šara" mi je trebala da nađem. U ovoj temi sam pisao:

 

http://www.2bike.rs/...er29-mtb/page-9

 

Post #174 (malo posle polovine te strane sa linka)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#517 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 11 April 2016 - 08:19 PM

Falloutboy: listao sam ovu temu ali nigde nisam naisao(nisam video) obrazlozenje zasto gume sa "gradskom" sarom i kramponima sa strane nisu dobre. Jel u nih spadaju i swable land cruiser? Sta mislis o njima?

Sent from my SM-G900V using Tapatalk

Ja trenutno vozim schwalbe land cruiser... Solidna guma,i za asfalt i za ne ekstremni off...jedino sto uzasno mnogo kupi blata,kilograme i kilograme za par desetina predjenih metara,lepi se ko blesavo...
  • 0

#518 axynikolic

axynikolic
  • Members
  • PipPip
  • 44 posts
  • LocationNis

Postavljeno 11 April 2016 - 08:21 PM

Falloutboy:evo sad sam procitao, ima logike.
Allex: pa ja tesko da cu da vozim po blatu, tako da cu verovatno njih da uzmem. A i cena im nije toliko velika.


Sent from my SM-G900V using Tapatalk
  • 0

#519 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 12 April 2016 - 04:33 AM

Falloutboy:evo sad sam procitao, ima logike.
Allex: pa ja tesko da cu da vozim po blatu, tako da cu verovatno njih da uzmem. A i cena im nije toliko velika.


Sent from my SM-G900V using Tapatalk

Ako ne voziš po blatu, možeš uzeti i manje agresivnu šaru - na asfaltu će se isplatiti i boljim prijanjanjem i bržim kotrljanjem.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#520 axynikolic

axynikolic
  • Members
  • PipPip
  • 44 posts
  • LocationNis

Postavljeno 12 April 2016 - 07:51 AM

Ako ne voziš po blatu, možeš uzeti i manje agresivnu šaru - na asfaltu će se isplatiti i boljim prijanjanjem i bržim kotrljanjem.

Mislim da ce ove biti ok. Mozda se budu malo sporije kotrljale od "celavih" ali ne stavljaju mi se bas tako tanke na mtbu :)


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika