Е, видиш у чему је проблем - имаш потребе за једним типом гума (мањи крампони, мањи отпор при котрљању), али желиш нешто друго због имиџа. Односно, ја бих рекао да су твоје потребе типично трекинг и да ти одговара прва шара коју је Фолаут линковао (а и ширина). С друге стране, трекинг обично подразумева прелазак пуно километара (зато се тражи што лакше котрљање) што код тебе можда није случај? Елем, пошто су ти потребе и жеље супротстављене (ништа необично, немој мислити да си једини, а ти бар храбро признајеш), онда мораш да правиш неки компромис. Или спорије котрљање, или мање "кул" изглед. Ти знаш шта ти је битније, ја се нећу мешати. Ипак, имиџ за МТБ можеш да поправиш задржавајући исту или сличну шару, али повећањем ширине гуме. Нпр, нешто као Schwalbe CX Comp или Schwalbe Land Cruiser. Напомињем да их нисам пробао, само причам о шари која се боље котрља, али гума делује више МТБ.
Опет, ја возим Schwalbe Black Jack, само у ширини 2,1 (велика је разлика у односу на 2,0). Она има само крампоне и то доста њих, али су у средини прилично збијени, чак можда и више него код Continental Race King коју је линковао Фолаут. Вероватно возим барем 80 % асфалт као и ти. Зашто онда не возим другачије гуме, више за асфалт? Зато што кад нисам на асфалту возим заиста по свему и свачему. Од утабаних шумских стаза (нажалост, њих је најмање), преко трновитих и труцкавих беспућа до жестоких камењара (не волим их, али тако се деси). А чак и на асфалту буде труцкаво (нпр, спуст са Авале) и путеви су нам често пуни стаклића и (оштрог) отпада, а налетим и на блато и воду. Некако сам са оваквим гумама мирнији, а иако волим дугачак спуст, не занима ме да идем што брже. А опет, некада возим мало агресивније. Ипак, гледано само према процентима (асфалт и офроад), оваква гума је... необичан избор и сигурно ти је нико не би препоручио. Поготово за војвођанску равницу и оне путеве са правцима којима као да нема краја, а ветар те убија у појам. Но, мени савршено одговарају, јер сам мирнији и знам да у било ком тренутку током вожње могу да кренем било којим путем, без обзира на терен. Али ја не возим само по свом крају. И возим ширину 2,1 која је шира од 2,0 нешто мање од 1 цм, а визуелно барем 2.
Дакле, сад ти реци каква ти се гума највише свиђа. Можда би ти и она Race King супер служила, а има и других марки. Ја помињем Швалбе само зато што ја њих купујем, па мало боље познајем понуду и где да нађем линкове, ништа друго. Углавном, паметан избор би ти била гума за асфалт, а евентуално већом ширином поправиш визуелни утисак "љуте машине". С друге стране, неће свет престати да постоји ако купиш гуме за тешки офроад (мада, можда и хоће, нисмо пробали ), али онда нема сврхе да питаш овде за савет, јер ти то нико саветовати неће. Такође, неће ти много помоћи да гледаш испумпане гуме, јер без искуства нећеш моћи да замислиш како изгледају напумпане. И купи што ти срцу драго. На крају крајева, гуме се мењају, није забрањено. Само знај да ће се "набилдованија" шара увек спорије котрљати. Ја то не бих дефинисао као отпор, него мања контактна површина са подлогом значи да се мање снаге преноси из твојих ногу и са педала на само кретање. Зато у Ф1 и мото тркама користе слик гуме (кад је суво). Разлика може бити и велика, али колика је тачно између две одређене гуме/шаре тешко да ико може да ти дочара без пробе. А наравно, споријем окретању свакако доприноси и друга лоша опрема на бициклу. Нпр, лош погон, ланац, мењач, касета, мекани амортизери, итд.
Иначе, мислим да сам пропустио поруку где је Фолаут објаснио зашто мисли да су лоше те "универзалне" гуме са малом шаром у средини и крампонима са стране, али можда има ту нешто.
Pa pazi, nije samo zbog izgleda nego i zbog toga sto necu da se ogranicim samo na asfalt i onda kad krenem da vozim da se razmisljam da li cu da naidjem na neki losiji put ili ne. Mislim da sporije kotrljanje nije toliki prblem koliko ovo sto sam naveo. Hocu da kad krenem negde mogu da vozim i po malo rizicnijim putevima (mislim na staklo, sitno kamenje, zemlju, krupno kamenje itd)
Ja trenutno na bajsu imam zadnjju swablu smart sam koja je ja mislim na nekih 60,70% i napred imam mountain king koja je za peMziju, ona se kotrlja kao da vozim tenk a ne biciklu, bucna je dosta, a sto se tice zadnje mislim da nije toliko strasno. Inace obe su na 2.1