Bol u vratu i ramenu
#21
Posted 31 August 2019 - 07:54 AM
Možemo lako da teoretišemo koji su razlozi za bolove, ali bez tačnog poređenja dve pozicije to je sve nagađanje naslepo.
#22
Posted 31 August 2019 - 03:45 PM
Hteo sam danas da uporedim oba bajsa ali upravo sam prodao onaj opustene geometrije. Sad hteo ne hteo moram da se navikavam na ovaj drugi.
Visina kormana se nalazi ispod jednog spejsera, sto znaci da mogu da ga podignem nekih 5mm i to je to.
Sic je na sinama tacno na sredini i njega sam kontao da probam da gurnem pola centimetra napred da vidim sta cu dobiti. Evo i slike trenutnog setapa iz kog se vidi da je agresivan polozaj. U svakom slucaju sutra sam na jednoj voznji od stotinak km, sto je verujem sasvim dovoljno da dobro istestiram hoce li ta fina podesavanja napraviti razliku.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#24
Posted 31 August 2019 - 06:26 PM
Jeste, ovo je baš čistokrvni drumaš (na kojeg gle čuda bez problema staju gume od 25mm a ima mesta i za 28), ali sam se ja malo odvikao od tog ležećeg položaja na bajsu. Dobra stvar je što mi ne trnu ruke ili šake, što me ne boli doope, dakle sve je OK sem tih malih problema u vratu ali sam ja nekako ubeđen da treba sebi da dam vremena da se naviknem jer sam ga vozio svega dva, tri puta.
Ali da ima razlike u vožnji ovog i prethodnog bajsa, svakako ima. Mnogo nekako bolje reaguje na stisak pedale, a upravljivost i kontrola nad biciklom pri spustu, to je tek lepota. Stvarno treba znati napraviti dobar ram, nije to puka reklama....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#26
Posted 01 September 2019 - 06:34 AM
#27
Posted 01 September 2019 - 11:12 AM
Ali da ima razlike u vožnji ovog i prethodnog bajsa, svakako ima. Mnogo nekako bolje reaguje na stisak pedale, a upravljivost i kontrola nad biciklom pri spustu, to je tek lepota. Stvarno treba znati napraviti dobar ram, nije to puka reklama....
Zar nije bila priča da su razlike u opremi za rekreativca beznačajne kako li tek idu one mašine na kojima se trkaju profesionalci : )
#28
Posted 01 September 2019 - 12:42 PM
@Fiery
Baš se danas vozam, i na pauzi dok sam seo da slistim nešto voća i energetsku čokoladicu, čitam tvoj komentar na forumu. Pa naravno da je bitno tako držati ruke, povijene u laktovima i ramena ka nazad. To su naravno osnove dobrog pozicioniranja na drumskom biciklu kojeg se ja držim sve dok mi ne postane teško i naporno dok vozim uz brdo, a onda gubim koncentraciju i gledam samo da to nekako što bezbolnije izguram do vrha. No čim sam posle tvog komentara počeo da obraćam pažnju, bilo je bolje. Danas sam napravio 25 km više nego prošli put i dva puta se peo na isto brdo, a da vožnja ne bude tako idealna, u poslednjih 30 km koji su trebalo da budu opušteno motanje po ravnom, pobrinuo se čeoni vetar koji je duvao toliko jako da sam na momente morao da vozim na malom lančaniku. Što bi rekli Koviljčani kod nas u Vojvodini, "skomolo sam". Ali su tvoji saveti svakako pomogli.
@Gadjan
Nigde ja nisam ni napisao da oprema pravi neku veliku razliku, nego da je ram upravljiviji i stabilniji na većim brzinama što je i logično za bicikl koji je kao nov imao skoro tri puta veću cenu. Vozio sam od Shimano Clarisa, Sore više generacija, stariju Tiagru, 5700 triple i double, Campagnolo i mogu ti reći da mi nijedna moguća grupa nije pomogla da idem brže i lakše, sem onda kada sam počeo da što češće i redovnije vozim bicikl. I možda nećeš verovati, ali moje lično mišljenje je da zadnji menjač od Sore 3500 radi bolje nego zadnji menjač Shimana 105 5700. Zbog lošeg rutiranja sajli nije nepoznanica da 5700 zna ponekad da kad klikneš ne promeni brzinu, doduše ređe ali desi se, zbog lošeg stepena povlačenja sajla koji su ispravili tek sa 5800. Kod Sore nikad promašena brzina, plus Sora radi nekako mnogo mekše pod rukom, tek je dodirneš a ona promeni brzinu, dok 105 mora malo da tako kažem da se muški stisne. Sad za nekog je to bolje, za nekog nije, sve zavisi od ukusa. U svakom slučaju 105 ima bolju ergonomiju, šamaraljka lepše stoji u ruci, prednji menjač bolje radi i naravno kočnice. No ja ni protiv Sore nemam ama baš ništa.
Ovaj bajs sam uzeo jer mi je naleteo nešto baš povoljno, bilo greota ne uzeti, a dobar je stvarno. Od prethodnog je lakši za nekih kilu i po, što i nije prevelika razlika. Najveću razliku sam napravio ja jer sam vozeći redovnije bicikl u zadnja dva meseca izgubio 5 kila. Od tada idem i lakše i brže kakva god oprema bila.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#30
Posted 01 September 2019 - 04:15 PM
Ne kažem ni ja samo za grupu tj mehaniku već celokupne performanse jedan bicikl vs drugi, konkretno taj decathlonov vs cannondale. A gde su tek pro tour karbonci...
Poenta je da se raspravljalo da li je 7% bitna razlika ili ne a ogromna je, ali do tog saznanja je potrebno doći kroz iskustvo.
#31
Posted 01 September 2019 - 05:08 PM
Ogromna razlika u performansama? Za koga, cemu? Ta 3% prave razliku da li cu doci kuci iz voznje za 3 sata ili 2 sata i 50 minuta. Mozda je to mojoj supruzi bitno, meni ni najmanje.
Naravno da je uvek bolje voziti bolji bicikl, pa cak i jako malo bolji ako je to poboljsanje bar priblizno srazmerno ceni.
Bicikl koji je 3% bolji a prodaju ga po 7 puta vecoj ceni je za mene umetnost marketinga zapadnoevropskih kompanija i nista vise. No dokle god ima onih koji ce da plate prodavace se to jako dobro.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#32
Posted 01 September 2019 - 06:57 PM
Послато са Redmi 5 Plus помоћу Тапатока
https://youtube.com/@ionebike
#34
Posted 02 September 2019 - 08:18 AM
I možda nećeš verovati, ali moje lično mišljenje je da zadnji menjač od Sore 3500 radi bolje nego zadnji menjač Shimana 105 5700. Zbog lošeg rutiranja sajli nije nepoznanica da 5700 zna ponekad da kad klikneš ne promeni brzinu, doduše ređe ali desi se, zbog lošeg stepena povlačenja sajla koji su ispravili tek sa 5800. Kod Sore nikad promašena brzina, plus Sora radi nekako mnogo mekše pod rukom, tek je dodirneš a ona promeni brzinu, dok 105 mora malo da tako kažem da se muški stisne.
Ta generacija jeste problematična iz razloga koje si naveo, ali po mom iskustvu može to da se namesti da radi i bolje nego što si opisao. Bila bi dobra ideja da promeniš sajle i bužire, moguće je da je sajla za zadnji već počela da se krza na prevoju u ručici što je poznat problem posle par hiljada kilometara. Kad već menjaš, proveri da li je sve odmereno i namešteno kako treba, trenutno na primer komad bužira koji ide u zadnji menjač deluje prekratko. A ako želiš performanse koje su skoro kao 5800 ili 7000, kupi sajle koje su razvili za tu generaciju - Optislick ili sa polimerskim premazom. Javna je tajna da bar 50% unapređenja u funkcionisanju novijih Shimano generacija potiče od tih novih sajli.
Ako uzmeš da menjaš sajle i bužire, možeš da se poigraš i sa pozicijom volana i ručica kad si već tu. Ja bih na primer zarotirao volan unapred tako da su krajevi vodoravni, a onda povukao ručice unazad da idu blago uvis - slično kao sada ili malo više, već kako ti je najudobnije. Tako ćeš biti siguran da je položaj za šake prirodan i u dropovima i na ručicama, a i efektivno ćeš skratiti dohvat 5-10 mm što bi trebalo da pomogne s ramenima.
#35
Posted 02 September 2019 - 06:26 PM
@Fiery
Čitaš mi misli kad je u pitanju problem mehaničke prirode sa 5700. Kada sam montirao točkove na bajs, išaltao sam zadnji menjač da vidim kako radi. Prvo što sam primetio jeste da kada je u poslednjoj brzini čuje se ono tak tak tak. Potom sam na burencetu podesio sajlu da se ne čuje, ali onda je menjač brljavio između šeste i sedme brzine. Onda sam namestio da rade dobro šesta i sedma, ali onda opet tak tak na poslednjem zupčaniku. Nema šta nisam probao i izgubio jedno dva sata života na to, ali ne ide pa ne ide. Potom sam primetio baš to što je tvoje oštro oko zapazilo iako je bajs slikan sa kontra strane... Dakle, ugao pod kojim bužir ulazii u zadnji menjač je definitivno preoštar. Vrlo je moguće da to pravi problem, a moguće je i da sajla pravi. Mada mi bajs deluje da je jako malo vožen. Na kurblama, šamaraljkama, kočnicama gotovo da nema tragova korišćenja. No ipak je to bicikl star verovatno oko 5 godina, pa posle tolko vremena, čak i da nije pošteno vožen, treba promeniti sajle i bužire. Taman ću i kepere da zamenim pride, koji takođe verovatno nikad nisu menjani. Nisu negde pocepani, ali su se nekako stanjili, i novi, sa malo kvalitetnog gela sigurno će doprineti većem komforu i boljem osećaju u vožnji.
Volan ću malo zarotirati ka dole i šamaraljke malo dignuti ali tek tek blago. Ako nešto najviše mrzim to je kad vidim da su na drumašu šamaraljke uperene u nebo. Uf, to mi je tako antidrumsko, ta se tako izrazim.
Problem je jedino vreme kojeg ja trenutno nemam da se igram sa bajsom. Da sve to izmenjam, hirurški precizno podesim, testiram, pa onda testiram u vožnji, treba mi jedno pola dana, a to mi je trenutno najveći luksuz. Podesio sam ja to da lepo šalta do poslednje brzine, koju da se ne lažemo, najređe koristim. Sad mi je prioritet što više mogu da vozim, da iskoristim što više lepog vremena. Kad krenu kišurine, onda će da se majstoriše. Mada je meni i servis na bajsu takođe uživanje, samo kad za to imam vremena.
A što se tiče sajli i bužira, za drugi, stari Cannondale sam kupio bužire i sajle koje uskoro planiram da montiram. Uzeo sam SP41. Da li je to optislick varijanta o kojoj si pisao? Mada su kod starog bajsa Shimano 600 šamaraljke, i sajle ulaze u šamaraljke spolja, tako da rutiranje nije problem, ali rekao sam sebi kad već menjam, da dodam malo para i kupim šta valja. Biće veće uživanje.
Uh ala sam izoffov'o.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#37
Posted 02 September 2019 - 09:01 PM
Kontam da onda to namontiram na 5700 po tvom savetu, a na Shimano 600 cemo onda standardne Shimano buzire i sajle. Hvala na savetu, uvek uvazavam tvoie misljenje, narocito kod pitanja tehnicke prirode.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users