Prenos je 2X?, 3X?
има две шајбне напред, већа чак 52 чини ми се...
Posted 12 April 2016 - 02:48 PM
Јуче сам возио бајс који има мтб шифтере а дураејс предњи и задњи мењач... ништа ми није јасно
ЛХ
kao sto rece koleza
Zaključno sa devetofazom bi trebalo da sve radi - isti je stepen povlačenja sajle. Tek sa 10fazom i 11fazom počinje da se razlikuje.
tako da bi bilo mnogo lakse dati konkretan odgovor ako imas konkretne podatke
tj koji LX i koji DuraAce, ne mora bas broj serije ali bi bilo korisno koliko brzina
ili fotka menjaca i siftera...
Posted 13 April 2016 - 07:33 AM
kao sto rece koleza
tako da bi bilo mnogo lakse dati konkretan odgovor ako imas konkretne podatke
tj koji LX i koji DuraAce, ne mora bas broj serije ali bi bilo korisno koliko brzina
ili fotka menjaca i siftera...
Навео сам само као пример да неке такве комбинације ипак раде, пошто сам био окупиран другим стварима, а бајс сам само пробао успут. ЛХ мислим да је 570 серија, има црни поклопац, шифтери су 3х9, а не знам који су мењачи, личе ми на серију 7700. Погон је двофаз. У принципу било ми је занимљиво само што то функционише Вероватно је подешено тако да се леви шифтер користи на само два хода која покривају две шајбне, предњи мењач је такође дуарејс. Десни повлачи сајлу и мења без икаквих проблема...
Posted 14 April 2016 - 12:36 AM
Imam jedan problem, koji mi i ne predstavlja toliku muku, ali me ipak nervira, pa bih voleo da cujem nekog ko se bavi servisom sta moze/ima da kaze. Naime, prednji menjac ne mogu da postavim u dobar polozaj. Problem nastaje pri prelasku na najveci lancanik (3x pogon). Desava se to da menjac mora da kaci jednu od dve stvari, ili lanac sa spoljne strane, ili one nitne na lancaniku koje sluze valjda za lakse prebacivanje sa unutrasnje strane. Menjac sam stavljao u sve pravilne i nepravilne polozaje, pomerao gore-dole, menjao mu pravac po nekoliko stepeni i ka unutra i ka spolja, ali ne uspevam da resim problem. Nazad je 10ofaz. Bajs je u fabrickoj opremi osim nabli, mada ne verujem da one imaju neke veze sa bilo cim u ovoj situaciji. Prednji menjac je SLX 660, a pogon 552. Koliko god da ga pomerim na gore, menjac kaci po tim nitnama, jer one stoje na krugu koji je pod samim zubima lancanika, i ne mogu se izbeci pomeranjem uvis. Ako ga uvrnem tako da se kavez odmakne od lancanika, onda cim lanac nazad dodje na 8, 9 ili 10. lancanik, pocinje da zapinje po kavezu. Promenio bih ceo prednji menjac da znam da ce mi to resiti problem, ali imam utisak da ni to nece resiti zapinjanje. Ako neko zna sta bih jos mogao da probam, nek mi javi, a ako ne uspe nista, onda ce raditi brusilica po nitnama.
Posted 14 April 2016 - 12:55 AM
Навео сам само као пример да неке такве комбинације ипак раде, пошто сам био окупиран другим стварима, а бајс сам само пробао успут. ЛХ мислим да је 570 серија, има црни поклопац, шифтери су 3х9, а не знам који су мењачи, личе ми на серију 7700. Погон је двофаз. У принципу било ми је занимљиво само што то функционише Вероватно је подешено тако да се леви шифтер користи на само два хода која покривају две шајбне, предњи мењач је такође дуарејс. Десни повлачи сајлу и мења без икаквих проблема...
pa (osim onog blesavog RD7402-koliko se secam 8speed) sve zakljucno sa 9 brzina radi medjusobno izbrkano bez problema
Posted 14 April 2016 - 07:34 AM
Posted 14 April 2016 - 01:16 PM
Nisi ti ovo gore procitao
Zapinje po nitnama na najvecem lancaniku. Ne znam samo da li mislimo na isto. Uglavnom, menjac nije prenisko postavljen, sada stoji na 7-8mm iznad zuba pa se i dalje desava ista stvar. Kao da je kavez preuzak, mada mi ne deluje kao da ima neka ostecenja i deformacije. Linija lanca je standardna za tu poziciju, lanac pod malim uglom vuce ka spolja kada je na najmanjem lancaniku nazad. Ne verujem da ce mi zbog 4 nitne toliko pasti brzina prebacivanja brzina, a i da padne, nije mi toliko bitno, koliko bih voleo da mi menjac ne struze.
Najvise bih voleo kada bih negde nasao jos jedan menjac da probam sa njim da napravim nesto, ili bar da uporedim sa ovim mojim.
Posted 14 April 2016 - 01:39 PM
Nisi ti ovo gore procitao
Zapinje po nitnama na najvecem lancaniku. Ne znam samo da li mislimo na isto. Uglavnom, menjac nije prenisko postavljen, sada stoji na 7-8mm iznad zuba pa se i dalje desava ista stvar. Kao da je kavez preuzak, mada mi ne deluje kao da ima neka ostecenja i deformacije. Linija lanca je standardna za tu poziciju, lanac pod malim uglom vuce ka spolja kada je na najmanjem lancaniku nazad. Ne verujem da ce mi zbog 4 nitne toliko pasti brzina prebacivanja brzina, a i da padne, nije mi toliko bitno, koliko bih voleo da mi menjac ne struze.
Najvise bih voleo kada bih negde nasao jos jedan menjac da probam sa njim da napravim nesto, ili bar da uporedim sa ovim mojim.
Potpuno si pogresio sa visinom menjača, pretpostavljam da zbog toga i kači, menjač kada gledaš sa strane treba mu je najniža tačka kaveza na 1-3mm udaljena od vrha najvećeg lančanika, ako je kod tebe 7-8mm to može da bude problem, plus kavez mora da bude paralelan za lančanicima.
Posted 14 April 2016 - 01:49 PM
Potpuno si pogresio sa visinom menjača, pretpostavljam da zbog toga i kači, menjač kada gledaš sa strane treba mu je najniža tačka kaveza na 1-3mm udaljena od vrha najvećeg lančanika, ako je kod tebe 7-8mm to može da bude problem, plus kavez mora da bude paralelan za lančanicima.
Posted 14 April 2016 - 02:08 PM
Posted 14 April 2016 - 02:24 PM
To tek nema poente jer ce onda i lanac na njemu da se pomeri jos spolja i onda ce kavez menjaca morati da ide jos vise napolje sto vraca na pocetnu situaciju. Na stranu to sto lancanik nije kriv, i sto je nemoguce da je kriv na 4 mesta, koliko ovih nitni i ima.
Posted 14 April 2016 - 02:29 PM
Posted 14 April 2016 - 02:54 PM
Ako pomerim lancanik napolje, lanac koji stoji na njemu ce se isto toliko pomeriti napolje. Posto meni problem pravi to da sa jedne strane kaci lanac, a sa druge lancanik, to sve u kompletu mora da se pomeri. Nemam sad priliku da vidim kod nekog drugog koliki su razmaci izmedju lanca i lancanika, ali cak i da je lancanik malo kriv, ne mogu da verujem da je tolerancija toliko mala, da se u pola milimetra mimoilaze ili zapinju. Necu da brusim osim ako nista drugo ne preostane, mislio sam da vidim ima li neko ovde resenje.
Posted 14 April 2016 - 03:27 PM
Desava se to da menjac mora da kaci jednu od dve stvari, ili lanac sa spoljne strane, ili one nitne na lancaniku koje sluze valjda za lakse prebacivanje sa unutrasnje strane.
Ako sam dobro shvatio ne mozes da nadjes medjuhod kad je lanac na najvecoj sajbni, pa onda lanac kaci kavez za unutrasnje strane u jednoj varijanti, a u drugoj unutrasnja strana kaveza kaci veliku sajbnu tj. nitne?
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Posted 14 April 2016 - 03:33 PM
Ako sam dobro shvatio ne mozes da nadjes medjuhod kad je lanac na najvecoj sajbni, pa onda lanac kaci kavez za unutrasnje strane u jednoj varijanti, a u drugoj unutrasnja strana kaveza kaci veliku sajbnu tj. nitne?
Upravo to. Evo trenutno je mozda i u najboljoj poziciji koju sam uspeo da nadjem. Podignut je malo vise (8mm), za paralelnost ne bih znao sta da kazem, na oko jeste, ali to nije merodavno. Sad pri prolasku lancanik na jednoj strani kaci (minimalno) 2 nitne, dok sa druge strane kaci jos blaze jednu nitnu, a sa spoljne strane lanac cese o kavez. Meni je samo neverovatno to da cak i da lancanik ima neke minijaturne deformacije, tolerancija je toliko mala da se mora nisaniti preciznije nego sto sam pre neki dan morao da nisanim celjust kocnice.
Inace kad sam vec kod kocnica, nekim cudom klipovi su se sami od sebe malo odmakli kada kocnica nije pritisnuta i nema vise nikakvih problema.
Posted 14 April 2016 - 03:50 PM
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Posted 14 April 2016 - 03:50 PM
Problem je jer nemam sa cim da slikam, otiso telefon, koristim sad neki krs. Druga stvar je u tome da slikanjem mislim da neces nista videti jer mora da se gleda dok se okrece pogon sta se desava. Nisam ni ja video nikad da je ovoliko tesno jer kod ovih stvari mora da postoji veca tolerancija.
Nepoznanica
- kriv kavez ili ne
Takodje i za mene, jer nemam sa cim da uporedim. Jedino ako je kriv tako da se unutrasnja i spoljna strana kaveza primicu jedna drugoj u donjem delu, ako me razumes sta hocu da kazem.
Svraticu ako nekad dopedalam do Beograda
Posted 14 April 2016 - 09:21 PM
Ljudi uspeo sam da resim problem. Hvala svoj trojici na sugestijama. Svakog sam poslusao po malo i to je urodilo plodom. Mada sam dodao i prstohvat mog nacina, cisto da se pogodi ukus. Na kraju sam resetovao menjac na pravu visinu, pogodio (valjda) paralelnost, i nakon malo stelovanja limita, turpijanja nitni i vracanja jednog dela kaveza malo unutra (cosak jedan koji je sad uspeo da kaci kurblu), sve radi i nista ne zapinje. Test voznja ce biti sutra pa ako bude zapinjanja znam bar gde da ga jos isturpijam. Problem je izgleda u tome da je kavez otisao i da zbog njega ne moze da se nadje idealna pozicija menjaca. Nitne za koje sam mislio da zapinju, nisu one sa slike, tj jesu ali ne one vece pod samim zubima lancanika koje pomazu prebacivanje, vec one sitne koje stoje malo nize i za koje nisam nasao svrhu osim sto su zapinjale po kavezu pa sam ih isturpijao i to je to. Prebacuje isto dobro kao i ranije, raspon brzina za kombinovanje je cak i bolji nego pre.
0 members, 1 guests, 0 anonymous users