Jump to content


Photo

Prednji menjac


  • Please log in to reply
134 replies to this topic

#61 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 19 March 2016 - 09:44 AM

Ako razlika u broju zuba između dva prednja lančanika nije preko 12, odradiće posao i tripl menjač. Ako jeste, vijaj neki baš namenski dubl.

Ок, мислио сам да ми се не деси да узмем неки са кавезом који не може да обухвати 48 зуба...


  • 0

#62 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 19 March 2016 - 11:05 AM

Ako razlika u broju zuba između dva prednja lančanika nije preko 12, odradiće posao i tripl menjač. Ako jeste, vijaj neki baš namenski dubl.

Још нешто: да ли да на левом шифтеру подешавам ход за 2х10, или да оставим на 3х10 (имам ту могућност)?


  • 0

#63 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 19 March 2016 - 11:52 AM

Buy, buy prednji menjac by SRAM

 


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#64 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 19 March 2016 - 12:06 PM

Buy, buy prednji menjac by SRAM

 

:)  сјајан видео. Али не возим мтб, него ми треба за друмску рекреацију пошто избацујем трећу шајбну :)


  • 0

#65 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 19 March 2016 - 01:57 PM

Још нешто: да ли да на левом шифтеру подешавам ход за 2х10, или да оставим на 3х10 (имам ту могућност)?

Što se podešavanja hoda na šifteru tiče (nisam ni znao da ima podesivih), pretpostavljam da ga treba staviti tako da odgovara broju lančanika na pogonu. Generalno, postupak za podešavanje prednjeg menjača je sledeći:

 

Prvo se odredi hod menjača sa otkačenom sajlom. Oni šrafovi za krajnji gornji i donji položaj se nameste tako da ograniče hod dovoljno da lanac nikad ne može spasti, a da bude dovoljan hod za menjanje brzina i normalan rad i sa malo iskošenim lancem (u zavisnosti od kombinacije zadnjih zupčanika koja se koristi).

 

Potom se šifter (ručica) podesi tako da bude na najmanjoj brzini - tj. sajla skroz otpuštena.  Menjač sa lancem je isto na najmanjem prednjem zupčaniku. Ograničen šrafom za donji položaj, sajla je i dalje otkačena. Burence za fino podešavanje zategnutosti sajle (na ramu, ručici menjača, ili samom bužiru - nekad ih ima i na više od jednog mesta) se postavi da bude gotovo skroz ušrafljeno - na najopuštenije da tako kažem, da što manje izdužuje bužir.

 

Zatim se sajla provuče kroz menjač na mesto gde se kači i doteže, rukom zategne koliko može i šrafom na menjaču fiksira na to mesto. Zatim se burencetom fino podešava željena zategnutost sajle da se dobije dobro menjanje brzina. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#66 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 19 March 2016 - 02:29 PM

Što se podešavanja hoda na šifteru tiče (nisam ni znao da ima podesivih), pretpostavljam da ga treba staviti tako da odgovara broju lančanika na pogonu. Generalno, postupak za podešavanje prednjeg menjača je sledeći:

 

Prvo se odredi hod menjača sa otkačenom sajlom. Oni šrafovi za krajnji gornji i donji položaj se nameste tako da ograniče hod dovoljno da lanac nikad ne može spasti, a da bude dovoljan hod za menjanje brzina i normalan rad i sa malo iskošenim lancem (u zavisnosti od kombinacije zadnjih zupčanika koja se koristi).

 

Potom se šifter (ručica) podesi tako da bude na najmanjoj brzini - tj. sajla skroz otpuštena.  Menjač sa lancem je isto na najmanjem prednjem zupčaniku. Ograničen šrafom za donji položaj, sajla je i dalje otkačena. Burence za fino podešavanje zategnutosti sajle (na ramu, ručici menjača, ili samom bužiru - nekad ih ima i na više od jednog mesta) se postavi da bude gotovo skroz ušrafljeno - na najopuštenije da tako kažem, da što manje izdužuje bužir.

 

Zatim se sajla provuče kroz menjač na mesto gde se kači i doteže, rukom zategne koliko može i šrafom na menjaču fiksira na to mesto. Zatim se burencetom fino podešava željena zategnutost sajle da se dobije dobro menjanje brzina. 

Па има на новој серији хт шифтера полугица за промену из 3х у 2х :), ваљда је то то. 


  • 0

#67 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 19 March 2016 - 02:35 PM

Па има на новој серији хт шифтера полугица за промену из 3х у 2х :), ваљда је то то. 

jeste, to je to, ima i na slx-u


  • 0

#68 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 19 March 2016 - 02:57 PM

:)  сјајан видео. Али не возим мтб, него ми треба за друмску рекреацију пошто избацујем трећу шајбну :)

 

Video se ne odnosi na tebe konkretno, vec uopsteno ;)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#69 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 20 March 2016 - 02:24 PM

Ako razlika u broju zuba između dva prednja lančanika nije preko 12, odradiće posao i tripl menjač. Ako jeste, vijaj neki baš namenski dubl.

ХМ, шајбне су 48/34 тако да је ралика 14 зуба. Значи да ми ипак треба предњи мењач двофаз. Питање је који да може да покрије 48 зуба?


  • 0

#70 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 20 March 2016 - 02:47 PM

A drumski? Pricam napamet, nisam probao...48-34 je ciklokros standard i ima menjaca za takve pogone ali ne znam kako se to uklapa sa tvojim pogonom

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#71 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 20 March 2016 - 05:12 PM

Probaj, ako bude loše menjanje brzina, onda vijaj namenski dubl menjač. 50 - 34 sigurno zeza sa tripl menjačem, 46-34 će sigurno raditi, dok je ovo nešto između.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#72 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4661 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 20 March 2016 - 05:34 PM

Mozda je najbolje da pozoves Marka u Sportofisu u Radnickoj u Bgd-u odlican je majstor a i vozi ciklokros tako da verujem da zna neko resenje.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#73 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 20 March 2016 - 09:06 PM

Koja je oznaka tog menjača?
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#74 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 20 March 2016 - 10:01 PM

:-) ево све испочетка: бајс који користим за друмску рекреацију има трипл хт погон, као и целу механику. Велика шајбна је 48 зуба а предњи мењач хт т780 трипл. Најмању шајбну никад не користим (равница) па сам решио да је пзбацим. Пошто имам добар сугино погон, решио сам да га искористим. Има шајбне 48/34. Леви шифтер је хт 780 са полугицом за пребацивање на 2х10. Значи дилема је који предњи мењач за овај погон? :-)
  • 0

#75 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 20 March 2016 - 10:30 PM

:-) ево све испочетка: бајс који користим за друмску рекреацију има трипл хт погон, као и целу механику. Велика шајбна је 48 зуба а предњи мењач хт т780 . Најмању шајбну никад не користим (равница) па сам решио да је пзбацим. Пошто имам добар сугино погон, решио сам да га искористим. Има шајбне 48/34. Леви шифтер је хт 780 са полугицом за пребацивање на 2х10. Значи дилема је који предњи мењач за овај погон? :-)
  • 0

#76 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 21 March 2016 - 05:14 AM

Bez preke potrebe izbacuješ mogućnost da lako teraš natovaren bajs uz brdo. Nije kao da plaćaš registraciju za tu malu šajbu. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#77 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 21 March 2016 - 07:33 AM

Bez preke potrebe izbacuješ mogućnost da lako teraš natovaren bajs uz brdo. Nije kao da plaćaš registraciju za tu malu šajbu.

:-) па јесте, У праву си 'леба не тражи, али кад веть сстављам двофаз погон (трофаз тьу искористити за нешто друго), да ставим предњи мењач који одговара :-) а за товар имам други бајс.
  • 0

#78 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 21 March 2016 - 09:24 AM

Po shimanovoj tabeli kompatibilnosti postoji nekoliko menjaca iz treking serije koji nose oznaku m780 i mogu da "hvataju" 48zuba u krajnjem gornjem polozaju, ali je za trofaz.
Teoretski
Mogao bi da radi na dvofazu uz moguce nezeljene stavke kao sto je cesanje lanca, sporo prebacivanje. Verovatnije je da kavez nece imati dovoljnu zapreminu da prebaci na veliku sajbnu jer ces podesavanjem granicnika high smanjiti gornji hod menjaca, plasticno objasnjeno tebi ce na novom dvofaz pogonu velika sajbna biti skoro pa na mestu srednje na starom.
Ono sta bih ja uradio je sledece:
Ne bih komplikovao nista vec vozio tako kako jeste jer ta konverzija trazi svoje komponente.

  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#79 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 21 March 2016 - 09:47 AM

n2:smiley-think005

 

Po shimanovoj tabeli kompatibilnosti postoji nekoliko menjaca iz treking serije koji nose oznaku m780 i mogu da "hvataju" 48zuba u krajnjem gornjem polozaju, ali je za trofaz.
Teoretski
Mogao bi da radi na dvofazu uz moguce nezeljene stavke kao sto je cesanje lanca, sporo prebacivanje. Verovatnije je da kavez nece imati dovoljnu zapreminu da prebaci na veliku sajbnu jer ces podesavanjem granicnika high smanjiti gornji hod menjaca, plasticno objasnjeno tebi ce na novom dvofaz pogonu velika sajbna biti skoro pa na mestu srednje na starom.
Ono sta bih ja uradio je sledece:
Ne bih komplikovao nista vec vozio tako kako jeste jer ta konverzija trazi svoje komponente.

 

:(  штета. А неки друмски двофаз?  n2:smiley-think005


  • 0

#80 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Posted 21 March 2016 - 09:54 AM

n2:smiley-think005

:(  штета. А неки друмски двофаз?  n2:smiley-think005

 

Ako planiras da stavis desni sifter frikcioni onda da ;)


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users