Ako razlika u broju zuba između dva prednja lančanika nije preko 12, odradiće posao i tripl menjač. Ako jeste, vijaj neki baš namenski dubl.
Ок, мислио сам да ми се не деси да узмем неки са кавезом који не може да обухвати 48 зуба...
Posted 19 March 2016 - 01:57 PM
Још нешто: да ли да на левом шифтеру подешавам ход за 2х10, или да оставим на 3х10 (имам ту могућност)?
Što se podešavanja hoda na šifteru tiče (nisam ni znao da ima podesivih), pretpostavljam da ga treba staviti tako da odgovara broju lančanika na pogonu. Generalno, postupak za podešavanje prednjeg menjača je sledeći:
Prvo se odredi hod menjača sa otkačenom sajlom. Oni šrafovi za krajnji gornji i donji položaj se nameste tako da ograniče hod dovoljno da lanac nikad ne može spasti, a da bude dovoljan hod za menjanje brzina i normalan rad i sa malo iskošenim lancem (u zavisnosti od kombinacije zadnjih zupčanika koja se koristi).
Potom se šifter (ručica) podesi tako da bude na najmanjoj brzini - tj. sajla skroz otpuštena. Menjač sa lancem je isto na najmanjem prednjem zupčaniku. Ograničen šrafom za donji položaj, sajla je i dalje otkačena. Burence za fino podešavanje zategnutosti sajle (na ramu, ručici menjača, ili samom bužiru - nekad ih ima i na više od jednog mesta) se postavi da bude gotovo skroz ušrafljeno - na najopuštenije da tako kažem, da što manje izdužuje bužir.
Zatim se sajla provuče kroz menjač na mesto gde se kači i doteže, rukom zategne koliko može i šrafom na menjaču fiksira na to mesto. Zatim se burencetom fino podešava željena zategnutost sajle da se dobije dobro menjanje brzina.
Posted 19 March 2016 - 02:29 PM
Što se podešavanja hoda na šifteru tiče (nisam ni znao da ima podesivih), pretpostavljam da ga treba staviti tako da odgovara broju lančanika na pogonu. Generalno, postupak za podešavanje prednjeg menjača je sledeći:
Prvo se odredi hod menjača sa otkačenom sajlom. Oni šrafovi za krajnji gornji i donji položaj se nameste tako da ograniče hod dovoljno da lanac nikad ne može spasti, a da bude dovoljan hod za menjanje brzina i normalan rad i sa malo iskošenim lancem (u zavisnosti od kombinacije zadnjih zupčanika koja se koristi).
Potom se šifter (ručica) podesi tako da bude na najmanjoj brzini - tj. sajla skroz otpuštena. Menjač sa lancem je isto na najmanjem prednjem zupčaniku. Ograničen šrafom za donji položaj, sajla je i dalje otkačena. Burence za fino podešavanje zategnutosti sajle (na ramu, ručici menjača, ili samom bužiru - nekad ih ima i na više od jednog mesta) se postavi da bude gotovo skroz ušrafljeno - na najopuštenije da tako kažem, da što manje izdužuje bužir.
Zatim se sajla provuče kroz menjač na mesto gde se kači i doteže, rukom zategne koliko može i šrafom na menjaču fiksira na to mesto. Zatim se burencetom fino podešava željena zategnutost sajle da se dobije dobro menjanje brzina.
Па има на новој серији хт шифтера полугица за промену из 3х у 2х , ваљда је то то.
Posted 20 March 2016 - 02:24 PM
Ako razlika u broju zuba između dva prednja lančanika nije preko 12, odradiće posao i tripl menjač. Ako jeste, vijaj neki baš namenski dubl.
ХМ, шајбне су 48/34 тако да је ралика 14 зуба. Значи да ми ипак треба предњи мењач двофаз. Питање је који да може да покрије 48 зуба?
Posted 20 March 2016 - 10:01 PM
Posted 20 March 2016 - 10:30 PM
Posted 21 March 2016 - 07:33 AM
па јесте, У праву си 'леба не тражи, али кад веть сстављам двофаз погон (трофаз тьу искористити за нешто друго), да ставим предњи мењач који одговара а за товар имам други бајс.Bez preke potrebe izbacuješ mogućnost da lako teraš natovaren bajs uz brdo. Nije kao da plaćaš registraciju za tu malu šajbu.
Posted 21 March 2016 - 09:24 AM
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
Posted 21 March 2016 - 09:47 AM
Po shimanovoj tabeli kompatibilnosti postoji nekoliko menjaca iz treking serije koji nose oznaku m780 i mogu da "hvataju" 48zuba u krajnjem gornjem polozaju, ali je za trofaz.TeoretskiMogao bi da radi na dvofazu uz moguce nezeljene stavke kao sto je cesanje lanca, sporo prebacivanje. Verovatnije je da kavez nece imati dovoljnu zapreminu da prebaci na veliku sajbnu jer ces podesavanjem granicnika high smanjiti gornji hod menjaca, plasticno objasnjeno tebi ce na novom dvofaz pogonu velika sajbna biti skoro pa na mestu srednje na starom.Ono sta bih ja uradio je sledece:Ne bih komplikovao nista vec vozio tako kako jeste jer ta konverzija trazi svoje komponente.
штета. А неки друмски двофаз?
0 members, 2 guests, 0 anonymous users