Jump to content


Photo

Prednji menjac


  • Please log in to reply
134 replies to this topic

#41 saledipling

saledipling
  • Members
  • Pip
  • 24 posts

Posted 16 March 2015 - 05:27 PM

Hvala na iscrpnim odgovorima! Još jedna misterija manje... :)


  • 0

#42 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 14 April 2015 - 09:59 PM

Danas sam uzeo konačno da zamenim stari raskantani tourney menjač. Zamenu sam kupio još pre sedam meseci ali nisam imao adapter za šelnu i mrzelo me da se bakćem a i treba mi stalno bicikl (ništa bez 2-3 dvotočkaša). I evo sad kad sam konačno rasturio da zamenim to i sajle, menjač nekim čudom uopšte ne pasuje i imam nefunkcionalan bicikl koji sutra treba da vozim... tačno sam znao da će tako da bude. Sad će sutra pasti vraćanje 10 god. stare zarđale rasklimane plehane kante :mrgreen: ali koja radi posao.

 

Kavez nekako uopšte nije paralelan s lančanicima već pod malim uglom. I to nije jedini problem. Kada je skroz razgraničen uopšte se ne približi ramu koliko bi trebalo, mislim da bi češao lanac čak i u "prvoj" (28/34) brzini. A stari menjač ako se ne varam je mogao i da smakne lanac s male šajbne kada se razgraniči.

Da li neko ima ideju zašto kavez nije paralelan? Menjač je stari m760 ali rekao bih očuvan u odličnom stanju, utegnut i bez lufta. Trebalo bi da odgovara, pogon je suntour v3 48/38/28 a patrona odgovarajuća za njega (113mm).

Ne znam koliko slike prikazuju realno stanje, nisam mogao da nađem bolje uglove.

 

edit: pošto forum smanjuje, evo u punoj rezoluciji

http://i.imgur.com/IkNy8BD.jpg

http://i.imgur.com/ldebVOw.jpg

http://i.imgur.com/LENrGcJ.jpg

http://i.imgur.com/JQj1WRr.jpg

Attached Thumbnails

  • 20150414_172943.jpg
  • 20150414_173642.jpg
  • 20150414_173752.jpg
  • 20150414_173806.jpg

  • 0

#43 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14957 posts

Posted 14 April 2015 - 11:03 PM

Ajde procitaj lepo sta pise na menjacu koji je model, prvo cini mi se da je to fd-m761 i kao drugo na nekim uputsvima pise da idu na 22/32/44 kombinaciju.


  • 0

#44 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 14 April 2015 - 11:32 PM

Sad sam gledao ponovo, jeste 761. Ali zar broj zuba ima neke veze sa dva gore pomenuta problema? Meni nema nikakve logike, niti je paralelan kavez niti ima dovoljan hod u levo, kao da su šajbne preblizu ramu. Da je mtb pogon 22/32/44 sa pripadajućom patronom, zar ne bi šajbne bile na istom mestu?

Oko prednjih menjača nisam nikad petljao, nemam nikakvog iskustva ali nisam se nadao da je toliko komplikovano. Planirao sam da zašrafim imbus, podesim visinu i paralelnost, dotegnem, stavim sajlu, naštelujem i vozim, ali...


  • 0

#45 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14957 posts

Posted 15 April 2015 - 01:37 AM

Sam broj zuba i nema toliko veze, ali sad treba da procitas na menjacu za koji je ugao predvidjen 63(A3) ili 66(A6), ako imas 26" MTB onda ti treba A6 ako imas 29" MTB ili drumasa onda verovatno A3. Ovako po slikama cini mi se da bi mogao da zarotiras menjac za koji stepen u smeru kazaljke na satu onda nece izgledati toliko ukrivo kavez.

ft_der_8.jpg221848d1167147007-anyone-know-shimano-fr

 


  • 0

#46 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Posted 15 April 2015 - 05:39 AM

gadjan kaze: Ali zar broj zuba ima veze sa dva gore pomenuta problema?

 

Kako bi sjajno bilo da jedan problem na biciklu moze da se resi samo jednom zamenom/intervencijom/podesavanjem.

Sve je povezano sa svacim, ako ne fizicki onda (izgleda) spiritualno, kao neki zivi organizam.

Msm da je tocak pravi primer, pokidas samo jednu zbicu a moras da intervenises bar kod 6 zbica da ispravis,

inace nastaje haos pri kocenju :)


  • 0

#47 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Posted 15 April 2015 - 06:59 AM

Dnas sam u toku vožnje primetio da mi lanac kači prednji menjač kada je napred manja šajbna,nazad 4 zupčanik(Trek 1000 sl,2x8,53/39,napred Sora nazad Tiagra) .Posle izvesnog vremena se dešavalo da i lanac preskoči kada je nazad na drugom zupčaniku.Prošle nedelje odradio servis kod majstora(nove gume,nova patrona srednjeg pogona,pregledana i podmazana zadnja glava,naštelovani menjači,kočnice),nije bilo reči o lancu?Šta kažu majstori na ovo kukanje n2:compy


  • 0

#48 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 15 April 2015 - 10:13 AM

Ako misliš na četvrti lančanik s leva, po meni ne bi smeo da češe lanac, treba to doštelovati. Lanac obavezno premeriti kod majstora ili sam lenjirom, imaš uputstva po forumu. Ali ako preskače, verovatnije je da je kaseta potrošena.

 

@Dušan

Imam mtb, 26". Menjač je za chainstay angle 66°-69° znači odgovara. Na mojim slikama sa ne vidi dobro, podešeno je najbolje što može. Rotiranje menjača ne donosi ništa, jedino kada bih zarotirao seat tube u smeru kazaljke :). Znači kavez i pogon uopšte nisu u istoj vertikalnoj ravni.

 

@Igor

Samo nisi naveo i najbitniju stvar :) kako ta razlika u broju zuba utiče na ugao i ravan u kojoj stoji kavez? Ja nemam gde da probam u kombinaciji sa mtb 22\32\44 pogonom ali ubeđen sam da bi bilo identično, menjač bi bio neupotrebljiv. :(


  • 0

#49 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Posted 15 April 2015 - 11:12 AM

Ako misliš na četvrti lančanik s leva, po meni ne bi smeo da češe lanac, treba to doštelovati. Lanac obavezno premeriti kod majstora ili sam lenjirom, imaš uputstva po forumu. Ali ako preskače, verovatnije je da je kaseta potrošena.

 

@Dušan

Imam mtb, 26". Menjač je za chainstay angle 66°-69° znači odgovara. Na mojim slikama sa ne vidi dobro, podešeno je najbolje što može. Rotiranje menjača ne donosi ništa, jedino kada bih zarotirao seat tube u smeru kazaljke :). Znači kavez i pogon uopšte nisu u istoj vertikalnoj ravni.

 

@Igor

Samo nisi naveo i najbitniju stvar :) kako ta razlika u broju zuba utiče na ugao i ravan u kojoj stoji kavez? Ja nemam gde da probam u kombinaciji sa mtb 22\32\44 pogonom ali ubeđen sam da bi bilo identično, menjač bi bio neupotrebljiv. :(

Hvala ti na savetu,poslušaću te.Da to je taj zupčanik,i meni je bilo čudno što on kači,kada je u ravni sa malom šajbnom,možda može da se došteluje.Ako treba da se menja kaseta,koji parametri su bitni da bi bila kompatibilna sa ostalim elementima opreme.Prema prospektu trebalo bi da je originalna SRAM 850 12-26,ali mi je čudno što se tu pojavljuje tripl pogon(52/42/30) a kod mene je 53/39?Da ne odemo u off:-)


  • 0

#50 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 15 April 2015 - 02:13 PM

Ja bih pitao majstora kod kog si već terao. Ako hoćeš, mogu pogledati u subotu ujutru, ako je do štelovanja, pet minuta posla.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#51 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Posted 15 April 2015 - 02:25 PM

Ja bih pitao majstora kod kog si već terao. Ako hoćeš, mogu pogledati u subotu ujutru, ako je do štelovanja, pet minuta posla.

Pitaću majstora,malo je u frci ima puno posla:-).Ali bi obavezno voleo da i ti pogledaš,odgovara u subotu ujutro,samo mi reci kada(možeš i PP).Puno ti hvala.


  • 0

#52 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Posted 16 April 2015 - 07:23 AM

Pitaću majstora,malo je u frci ima puno posla:-).Ali bi obavezno voleo da i ti pogledaš,odgovara u subotu ujutro,samo mi reci kada(možeš i PP).Puno ti hvala.

Bio kod majstora Ace,naštelovao menjač,više ne kači lanac,ali kada sam rekao da hoće da preskoči lanac on izmeri ga i iznenadio se,upada lenjir skroz-treba novi lanac,a onda ide i kaseta:-(.Bajk je izgleda dosta vožen i zato je cena bila malo niža("što dobiješ na ćupriji izgubiš na drumu").Izgleda da ja moram svaki bajk da od početka namestim sa novim komponentama i onda sam siguran.Ali zato mislim da momak koji je kupio Scouta neće imati nikakvih početnih ulaganja,jer je sve u odličnom stanju,samo da se vozi:-).Pozdrav za majstora Acu n2:redbull


  • 0

#53 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 16 April 2015 - 07:50 AM

Bio kod majstora Ace,naštelovao menjač,više ne kači lanac,ali kada sam rekao da hoće da preskoči lanac on izmeri ga i iznenadio se,upada lenjir skroz-treba novi lanac,a onda ide i kaseta:-(.Bajk je izgleda dosta vožen i zato je cena bila malo niža("što dobiješ na ćupriji izgubiš na drumu").Izgleda da ja moram svaki bajk da od početka namestim sa novim komponentama i onda sam siguran.Ali zato mislim da momak koji je kupio Scouta neće imati nikakvih početnih ulaganja,jer je sve u odličnom stanju,samo da se vozi:-).Pozdrav za majstora Acu n2:redbull

Po cenama po kojim se prodaju bajsevi, ne isplati se prodavati dok ne dođe sve na red za zamenu. Važno da ti ram odgovara, ciklistika, a ostalo ćeš vremenom zameniti, kako bude šta otkazivalo.

 

Sad zameniš lanac i kasetu, a u buduće proveravaš redovno lanac, menjaš ga na vreme, pa ti kaseta traje po 3 lanca (dok ne preskače s novim lancem, dobra je).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#54 draganninkovic

draganninkovic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 380 posts

Posted 16 April 2015 - 08:42 AM

Po cenama po kojim se prodaju bajsevi, ne isplati se prodavati dok ne dođe sve na red za zamenu. Važno da ti ram odgovara, ciklistika, a ostalo ćeš vremenom zameniti, kako bude šta otkazivalo.

 

Sad zameniš lanac i kasetu, a u buduće proveravaš redovno lanac, menjaš ga na vreme, pa ti kaseta traje po 3 lanca (dok ne preskače s novim lancem, dobra je).

Tako je druže,sve si dobro rekao.To sam i ja polako počeo da kapiram u ovih godinu i po dana,pa sada to prihvatam kao realnost.Bitno mi je da imam dobre drugare ),bajkere sa kojima mogu da se konsultujem ,pa da ne omašim u nekim postupcima baš,baš:-)


  • 0

#55 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 16 April 2015 - 11:42 AM

Ako misliš na četvrti lančanik s leva, po meni ne bi smeo da češe lanac, treba to doštelovati. Lanac obavezno premeriti kod majstora ili sam lenjirom, imaš uputstva po forumu. Ali ako preskače, verovatnije je da je kaseta potrošena.

 

@Dušan

Imam mtb, 26". Menjač je za chainstay angle 66°-69° znači odgovara. Na mojim slikama sa ne vidi dobro, podešeno je najbolje što može. Rotiranje menjača ne donosi ništa, jedino kada bih zarotirao seat tube u smeru kazaljke :). Znači kavez i pogon uopšte nisu u istoj vertikalnoj ravni.

 

@Igor

Samo nisi naveo i najbitniju stvar :) kako ta razlika u broju zuba utiče na ugao i ravan u kojoj stoji kavez? Ja nemam gde da probam u kombinaciji sa mtb 22\32\44 pogonom ali ubeđen sam da bi bilo identično, menjač bi bio neupotrebljiv. :(

Ma kako problem sa prednjim menjačem izgledao naivno, uopšte nije tako. Tu igra ulogu, pored konstrukcije samog menjača, i dužina patrone, i konstrukcija samog pogona (ista stvar o kojoj ti pričaš se dogodi i pri zameni pogona drugim modelom), kao i konstrukcija rama.

Konkretno, da bi u tvom slučaju novi menjač i stari pogon bili u ravni, potrebna ti je patrona sa dužom osovinom. E, sad kolikom, to ti ne mogu reći. Lako je majstorima, oni bar imaju sve dužine, pa mogu da upare adekvatnu. Problem je kad kupiš, pa se pokaže neodgovarajućom. Isto tako, kad promeniš i patronu i podesiš prednji menjač, javi se problem sa linijom lanca, tj ravni pogona i kasete. Tako da je najsigurnije menjati deo potpuno istim ili najpribližnijim originalu, da ne poremetiš celokupnu geometriju.


  • 1
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#56 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 16 April 2015 - 05:36 PM

Prvo hvala na interesovanju za moj problem.

 

 

Konkretno, da bi u tvom slučaju novi menjač i stari pogon bili u ravni, potrebna ti je patrona sa dužom osovinom.

Ne verujem da je u tome slučaj, sve ukazuje na to da je do samog menjača. Jer kolika god patrona i kakva god konstrukcija pogona, šajbne su uvek paralelne sa seat tube zar ne. A kavez menjača nije paralelan sa seat tube cevkom. A ovo drugo što ne prilazi ni približno ramu kao stari menjač to moguće da je jednostavno do konstrukcije i kombinacije pogona i patrone, ali da je kavez paralelan to bi se možda i dalo naštelovati da ne češe u uobičajenim prenosima. Ali nisam uopšte ni stavljao lanac niti hteo da se zamajavam i gubim vreme kad vidim da nešto definitivno ne valja pa reko da prvo pitam na forumu i brže bolje vratim do daljnjeg stari menjač jer mi bicikl svaki dan treba.

Danas sam bio nešto do Zemuna pa svratio i do kolege Grbića da ga pitam i da baci pogled jer slike iz bilo kog ugla ne mogu da pokažu, drugo je uživo. Kad se uzme u ruke vidi se da je kriv za medalju, samo mi nikako nije jasno kako je to moguće. Da bude tako jako udaren a da se ništa ne ogrebe ni ne ulubi... Kao da u odnosu na donje dve nitne koje drže kavez, znači donja 4 pivot zgloba treba zarotirati kavez u smeru kazaljke. Ali ako je to slučaj (da je iskrivljen) onda se da iskriviti istom merom i u drugu stranu :) te će pre nego što ga bacim da radi neka poluga, i onako je neupotrebljiv.


  • 0

#57 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Posted 16 April 2015 - 10:26 PM

Kada bih video uživo, sigurno bi se problem bar definisao, ako ne bi bio rešen.

Nije nemoguće da je i sam kavez deformisan u odnosu na mehanizam, u nekom transportu možda prignječen,  prosto ne mogu da verujem da si ga pri montaži na ram zarotirao upolje, pogotovo ako je sa integrisanom šelnom koja još i ima adaptere za debljinu sedalne cevi (ipak proveri da li je šelna menjača pod pravim uglom u odnosu na osu sedalne cevi). Kod nekih ramova (Scott AFD, drumski) sedalna cev ima fabričko udubljenje na mestu montaže menjača, kako bi menjač mogao prići u pravilnu poziciju.

Dakako, sve su ovo pretpostavke, ali bi se prava situacija videla samo uživo. Ako se, kao što kažeš, vidi da je deformisan, probaj da ga nategneš, ništa te ne košta (pošto te je već koštalo).


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#58 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 17 April 2015 - 07:42 AM

Ma nisam ga ja zarotirao, a i nemoguće je pošto je tu odgovarajući metalni adapter sa 34.9 na 28.6. Vidi se okom da šelna i kavez nisu pod 90 stepeni.

Probaću još da ispravim/zarotiram na silu


  • 0

#59 omega

omega
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3469 posts

Posted 18 March 2016 - 11:00 AM

Поздрав. Мењам трофаз у двофаз и желим да променим предњи мењач. На погону (сугино) већа шајбна је 48 зуба, леви шифтер је ХТ, задњи мењач је ХТ, предњи мењач је ХТ. Који предњи двофаз да узмем или мми и ова трофаз може да одради посао?


  • 0

#60 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 19 March 2016 - 09:21 AM

Поздрав. Мењам трофаз у двофаз и желим да променим предњи мењач. На погону (сугино) већа шајбна је 48 зуба, леви шифтер је ХТ, задњи мењач је ХТ, предњи мењач је ХТ. Који предњи двофаз да узмем или мми и ова трофаз може да одради посао?

Ako razlika u broju zuba između dva prednja lančanika nije preko 12, odradiće posao i tripl menjač. Ako jeste, vijaj neki baš namenski dubl.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users