A glava jeste Quando.
Prednji menjac
#23
Posted 23 December 2014 - 02:38 AM
Ukratko, sirina i razmak zupcanika kako prednjih tako i zadnjih se uskladjuje sa spoljnom i unutrasnjom sirinom lanca. Kako se spoljna sirina lanca smanjuje tako se smanjuje i razmak izmedju zupcanika, zadnjih i prednjih. Kako se smanjuje razmak izmedju zupcanika tako se menja duzina stranica paralelograma menjaca, zadnjeg i prednjeg. Ovome treba dodati i cudne oblike zuba, kanale i podizace lanca na zupcanicima. Kako je rec o malim razlikama sirine lanca izmedju recimo 8 i 9-to brzinskog obican vozac ne primecuje veliku razliku jer na kraju ipak uspe da prebaci lanac na zeljeni zupcanik i zadovoljan je. Ipak stvar je dosta komplikovana pa je najbolje slediti preporuke proizvodjaca. Evo sustine menjanja brzina, menjac je tu samo da gura lanac levo ili desno ali za savrsen rad mora biti uskladjen sa ostalim delovima.
#25
Posted 22 February 2015 - 10:12 AM
Da ne bih eksperimentisao i gubio vreme, može li neki savet kako, tj od čega je najlakše i najzgodnije da napravim adapter, 28.6 na 34.9? Stoji mi tu menjač već mesecima, mrzelo me da se bakćem, sad bi već bilo vreme da ga ugradim.
Plastiku neku bih koristio, pa mi treba ideja šta mogu da iskopristim a da je lako dostupno i da imam što manje obrađivanja.
Strug nemam na raspolaganju tako da aluminijum i metali otpadaju.
#27
Posted 22 February 2015 - 11:05 AM
Ovo providno od CD cake box-a se moze obraditi jednostavnim alatom (makazama, skalpelom) i ima ga dovoljno, trebaju ti 3 trake duzine oko 100mm. Stavis tri trake jednu preko druge i obmotas ih tankim slojem vodoinstalaterske teflon trake.
_http://guideimg.alib...scs_3102957.jpg
_http://www.termoplas...EFLON_TRAKE.jpg
#31
Posted 15 March 2015 - 10:58 AM
citao sam ovu temu i imam slican problem ali ne bih da pravim novu temu...
stvar je sledeca kupio sam slx prednji menjac FD-M671-D (znaci direktno montiranje) i problem mi je taj sto ne mogu da ga montiram jer nemam mesto za njega....
koliko sam shvatio trebala bi mi selna ili adapter... ne znam da li sam u pravu i da li bi mogao neko nesto da mi preporuci kako da resim ovaj problem?
pretpostavlja da bi ovo odgovaralo http://planetbike.rs...i menjači/5935/
#34
Posted 15 March 2015 - 02:58 PM
Sve su te šelne neisplative pošto su prednji menjači na berzi prilično jeftini.
Dakle kupi komplet menjač sa odgovarajućom šelnom za tvoj ram, a ovaj postojeći koji tebi ne odgovara prodaj na berzi, trebaće već nekom i rešio si problem...
Pritom vodi računa o broju brzina za tvoj bajs (6,7,8,9,10,11), širini šelne za ram i koje ti kačenje sajle odgovara (odozgo ili odozdo), najbolje da uzmeš dual pull i onda nema veze...
#36
Posted 15 March 2015 - 11:41 PM
Selna koju si linkovao je za drumasa.
Primer potrebne selne
FD_mount2_1024x1024.jpg
FD_mount3_1024x1024.jpg
Direct mount menjaci se koriste na ramovima koji imaju mogucnost direktne montaze, tj imaju nosac za tu vrstu menjaca.
a ove su za "fat bike" ramove sa mnogo sirim kucistem pogona i zbog toga selna toliko odvaja menjac prema lancanicima.
#38
Posted 16 March 2015 - 08:52 AM
Da li je normalno da pri jačem opterećenju (pritisku na pedale na jačem usponu) jedan SHIMANO DEORE prednji menjač iz 2010. godine neće da prebaci lanac sa druge na prvu, najmanju, šajbnu (lančanik)? Zvrči, ali nikako da prebaci, sve dok malo ne popustim ''gas'', ali tada gubim na brzini i dodatno me zamara. Inače, kaseta je devetofaz, a pri prebacivanju lanac mi se nalazi na jednom od tri najveća lančanika nazad. Menjač je ''bottom swing'', dakle, kavez je na pozicije ispod šelne, kojom se pričvršćuje za ram. Povlačenje sajle je na gore (''top pull'').
Još me jedna stvar zanima, ne znam na šta se odnosi, kada na prednjem menjaču piše neki raspon ugla od 66-69 stepeni. Šta to konkretno znači?
i, na kraju, ako je menjač predviđen za 42 zuba, koliku grešku pravim ako ga postavim gde je pogon sa 44 zuba? A 48 zuba?
#39
Posted 16 March 2015 - 09:33 AM
Samo prebacivanje brzine na usponu je napor za pogonske komponente, sto ukljucuje lanac i oba menjaca, tako da je smanjivanje opterecenja, popustanje "gasa", logicna operacija. Ako sve radi kako treba na ravnom onda nemas nikakav problem osim opterecenja na usponu.
Ugao 66-69 je ugao izmedju seat tube i chainstay, pored njega ima 63-66.
Maksimalni kapacitet prednjeg menjaca je predvidjen brojem zuba najvece sajbne, i da bi sve radilo kako treba najbolja opcija je koristiti menjac koji prati broj zuba najvece sajbne.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#40
Posted 16 March 2015 - 09:50 AM
Da li je normalno da pri jačem opterećenju (pritisku na pedale na jačem usponu) jedan SHIMANO DEORE prednji menjač iz 2010. godine neće da prebaci lanac sa druge na prvu, najmanju, šajbnu (lančanik)? Zvrči, ali nikako da prebaci, sve dok malo ne popustim ''gas'', ali tada gubim na brzini i dodatno me zamara. Inače, kaseta je devetofaz, a pri prebacivanju lanac mi se nalazi na jednom od tri najveća lančanika nazad. Menjač je ''bottom swing'', dakle, kavez je na pozicije ispod šelne, kojom se pričvršćuje za ram. Povlačenje sajle je na gore (''top pull'').
Još me jedna stvar zanima, ne znam na šta se odnosi, kada na prednjem menjaču piše neki raspon ugla od 66-69 stepeni. Šta to konkretno znači?
i, na kraju, ako je menjač predviđen za 42 zuba, koliku grešku pravim ako ga postavim gde je pogon sa 44 zuba? A 48 zuba?
Mani jeste. Takodje mi je normalno da kad hoces da promenis prenosni odnos "popustis gas" tj smanjis pritisak na pedale.
Nista ne radi dobro po pritiskom
Bez obzira na vrstu/tip/konstrukciju prednjeg/zadnjeg menjaca
Kao sto i kod kola stisnes kvacilo da prebacis prenos, upornim vezbanjem mozes postici fenomenalnu sinhronizaciju.
Ugao koji je oznacen na kavezu prednjeg menjaca predstavlja (raspon) ugao koji (u zamisljenoj vertikalnoj ravni) zaklapaju sedalna cev na koju se postavlja prednji menjac i odstojnik lanca (donji deo zadnje vile) na cijem kraju stoji glava sa zadnjim lancanicima. Ti uglovi su razliciti za MTB 26" i TREKKING (28") i u poslednje vreme 29er MTB ramove i shodno ramu treba odabrati odgovarajuci prednji menjac da bi se obezbedio optimalan rad sistema. To je teorija, u praksi nisam imao nikakvih primetnih problema pri stavljanju MTB menjaca na ram za 28"
Menjaci za najveci pogonski lancanik od 42 i 44 zuba su iste konstrukcije (micrdodrive/compact drive sistemi) dok je za pogonski lancanik od 46 ili 48 zuba (standard MTB, ATB) konstrukcija nesto drugacija, primetna je razlika u duzini, zakrivljenosti i uglu postavljanja kaveza prednjeg menjaca.
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users