Jump to content


Fotografije

Trilema veličina točka


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
43 odgovora na ovu temu

#41 herr_nikolic

herr_nikolic
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 203 posts
  • LocationKv

Postavljeno 03 August 2014 - 05:13 PM

Jes i ja bih to rekao.Pre 10g sam imao mtb(nisam se upustao u taj svet sem obrtanja pedala) i pre 2g sam ponovo krenuo u bicklizam.Dok sam kupio polovan bajs jedno 1-2mseca guglao sta je sta od opreme,i pratio oglase cena-kvalitet.Da bih znao sta kupujem,moralo je tako.Zazirao od polovnog,jer "sve je to kradeno"  a novo za iste pare nije to to.Uzeo polovno od provernog prodavca sa berze.
Neko ko je postavio ovakvu temu,meni bi čak na prvi mah značilo da se ipak razume u bickle,mehaniku.Al eto nije.Nema to ni veze,nije obavezno,iako se nesto i učilo na tehničkom,fizici :D Ali kako onda da se pomogne nekome,kad je vec bilo objašnjenja pre nesporazuma "pitanje/odgovor".

Trilema:sto veci točak veći momet-teže se obrće,ali se mutiplicira obrtaj sa pogona.Tako brzinke imaju velike točkove jer prakticno na ravnom imaju samo reakciju podloge,otpro kotrljanja i vetar.Ali tepretski na uzbrdicu od 40% bi se najlakse polela ponika sa mtb prenosima.Na uzbrdici se sila tezine razlaze pa imao i komponetu koja povecava moment,sto je i normalno,treba savladati i put i visinu.

Po meni ovakvom početniku,26tica zabog manje mase sa komplet alivio,acera,x3,x5 opremom je ok.Sa ili bez prednje suspenzije,pitanje cene.Cak vidim da je ovaj sram sa x5 bezobrazno dobar za male pare.

 

Uostalom ako se član ne vraća na forum ,ne znam sto li otkucah ovo ali malo bode oči nesporazum.Tako je mene drugar pitao:Šta si uzeo?(ne razuem se bas) Ja kazem:Take off chronos (on se već smrče) (istina ,šta je to :D ) sa alivio xt opremom (šta ti to) i hidraulikom(uuuuu hidraulika).I preslo 5700km sa opredeljenjem na off road,brdo,šumu sa promenom guma i pločica  ,sad će morati i lanac. Da sam rekao scott,cube sa tourny opremom ,bilo bi više oduševljenja sigurno :D


  • 0

#42 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 August 2014 - 06:04 PM

Đorđe, u stvari je Belgarth postavio najkorisniju poruku - za vožnju levo-desno po biciklističkim stazama, svaki bicikl je odličan, nema potrebe razbijati glavu oko detalja. Najbolji dokaz za to jeste činjenica da se na stazama i viđaju svakakvi bicikli. I analogija sa patikama je na mestu. Da bi se razumele neke razlike, treba se razumeti i u materiju. Ja sam vozio nekoliko različitih nivoa opreme. Od SiS (krš krševa, ne znam da li su smislili nešto još gore), preko Acera i LX/X7 do XT. Od čeličnog rama i krute viljuške, preko jeftinog amortizera do visoke klase. Od Tektro v-brake kočnica, preko Acera i LX do hidrauličnih XT diskova. Itd.

 

Moji saveti iz ličnog iskustva: 1) Ako je moguće, naći bilo koga ko se razume, da pođe u prodavnicu, pogleda modele u opticaju i preporuči jedan. 2) Najbitnija stvar koja se bira jesu tip bicikla (mtb, drumaš, treking, city, itd) i VELIČINA. 3) Plastične pedale odmah zameniti metalnim. 4) Sve sajle na biciklu što pre zameniti kvalitetnim. Loše se brzo istežu i deformišu, što dovodi do lošijeg rada povezane komponente, zahteva često štelovanje, a uz to loše sajle uništavaju bužire ("creva"). 5) Ako su v-brake kočnice, odmah uzeti kvalitetne paknove (u procentima daleko skuplji, ali u samom iznosu ne naročito) i na zadnju kočnicu staviti "buster" (booster) - kočiće fantastično (barem po suvom). 6) Definitivno ne manje od 24 brzine, a poželjno 27, zbog dostupnosti delova. Iz istog razloga i 36 žica na točkovima (tačnije, nablama). Što je oprema standardnija, lakše se i održava i menja. 7) V-brake kočnice zahtevaju posebne felne koje se danas (u kategoriji "normalno") sve teže nalaze. To je jedini razlog zbog kog bi mehanički diskovi mogli da imaju prednost. 8) Ne birati bicikl prema sedištu, pedalama i rogovima. To je nešto što se lako menja. 9) Posle tipa i veličine, najvažnije komponente su kvalitet točkova, kočnica i menjača. Te tri stvari najdirektnije utiču na bezbednost. 10) Izbegavati bicikle koji u zadnjem točku imaju plastični štitnik od spadanja lanca. Lanac ne treba da spada. Mislim, ok staviti štitnik, ali ako je fabrički predviđeno da lanac spada, izbegavati. 11) Početnik bez ičije pomoći treba za pomoć da se obrati prodavcu. Ako je prevarant, žaliti se šefu i pljuvati ih u samoj radnji na sav glas.

 

Što se cena tiče, gledajući polovne bicikle, moj stav (često osporavan ;)) jeste da je polovan bicikl = polovan auto / 10. Kada su u pitanju novi bicikli (vs novi automobili), analogija nije potpuna jer nema novih automobila za 2,000 evra. A i bolje što ih nema. Bicikl NIJE jeftina igračka. To je jedna od najskupljih igračaka. Uostalom, zakonski je definisan kao "vozilo", a ne igračka. Ipak, za pomenutu laganu vožnju biciklističkom stazom, pa još i bez uspona (Most na Adi nije uspon), gde jedva da se menjaju brzine, sasvim je pogodan i dovoljan najjeftiniji MTB koji sam ikada imao (čelični, kruta vila, SiS "menjači"). Ponika je malo naporna, zbog malih točkova i prenosa, ali može i ona. Dakle, Forester ili Glider ili bilo šta slično - svejedno. Razlika nije vredna uloženog vremena i truda da se otkrije i razume. A koga zanima, vremenom će lako naučiti. Ja bih uzeo onaj sa više standardne opreme.

 

Inače, svi na ovom forumu imaju jedno isto iskustvo - posle malo krugova samo po kraju, lagano su prelazili na sve više i više, jer nam se biciklizam sve više sviđao. U tom slučaju, potreban je sve kvalitetnija oprema, a zbog toga su standardi bitni. Naravno, posle nekog vremena treba promeniti ceo bicikl, jer se i standardi menjaju.

 

P.S. Trenutno bih uzeo neki od modela u Planet Bike prodavnicama, zbog akcije da se za 4 artikla (bilo koja, skuplja od 500 din, ako se ne varam) dobija 20 % popusta. Tri dodatna artikla su 1500 din, pa popust na biciklu svakako donosi uštedu, a kupi se i dodatna oprema (npr, rukavice, flekice, itd).


  • 1

#43 jebivetar

jebivetar
  • Members
  • PipPipPip
  • 120 posts
  • Location011

Postavljeno 03 August 2014 - 07:17 PM

Za apsolutne pocetnike je prica kako se sto manje za.... pri kupovini bicikla, mnoge sam vidjao da voze odlicne mtb bicikle sa 26 tockovimai sa slik tankim gumama zasto? zato sto su u kupili mtb i shvatili da im je 99% voznje po asvaltu i onda se vade sa tankim gumama 

Mnogo bolja kupovina je mtb sa 29 tockovima posto kad se na njega stave uske gume(28) dobije se odlican treking bicikl koji je super za asvalt a u retkim situacijama kad se korisnik odluci za offroad sa originalim gumama ce se super ponasati

Sa mtb 29 se nece dobiti odlican drumski bicikl niti dobar mtb ali je svakako najbolje srednje resenje, mtb 26 nikada nece biti dobar za asvalt niti ce drumas moci na off


  • 1

#44 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 13 August 2014 - 11:05 AM

Za apsolutne pocetnike je prica kako se sto manje za.... pri kupovini bicikla, mnoge sam vidjao da voze odlicne mtb bicikle sa 26 tockovimai sa slik tankim gumama zasto? zato sto su u kupili mtb i shvatili da im je 99% voznje po asvaltu i onda se vade sa tankim gumama 
Mnogo bolja kupovina je mtb sa 29 tockovima posto kad se na njega stave uske gume(28) dobije se odlican treking bicikl koji je super za asvalt a u retkim situacijama kad se korisnik odluci za offroad sa originalim gumama ce se super ponasati
Sa mtb 29 se nece dobiti odlican drumski bicikl niti dobar mtb ali je svakako najbolje srednje resenje, mtb 26 nikada nece biti dobar za asvalt niti ce drumas moci na off


Sa 26 stvarno neces dobiti dobar mtb za asvalt, ali sa 29 mozes dobiti odlican mtb .
  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika