Sad sam baš naleteo, eno ti nove 2300 šamaraljke za 60e na berzi pa ako oćeš požuri...
Drumske kocnice
#63
Posted 01 September 2015 - 03:35 PM
...Za te postojeće Promax na Firebirdu makar možete probati da pozajmite neke bolje pakne za test. Koliko vidim dual pivot su, što bi trebalo da garantuje veću snagu, jedino ako su pravljene od plastelina...
Ipak nisu od plastelina.
Uzeo sam one paknove http://planetbike.rs...0-silver/19144/ i sad je kočenje podnošnjivo.
#67
Posted 30 March 2020 - 09:01 PM
Dva pitanja za ljude koji imaju duze iskustva sa drumskim kocnicama (za obruc, ne diskove), nisam nikad koristio drumske kocnice pa zanemarite neznanje.
1. Da li postoje neke drumske kocnice koje mogu efikasno da zaustave ukupnu tezinu od 120kg, a da se ne spale na duzim spustevima? Pandan LX Deore paralelogramima sa kvalitetnim paknovima (npr baradine ili jagwire). Za nijansu slabije od toga je isto ok sve dok se ne pregreju preterano brzo.
2. Podskup ovoga gore - postoje li drumske kocnice koje mogu da prihvate sire gume, npr 36 ili 40mm, bez da se skidaju paknovi pri demontazi tocka? Ovde bi verovatno pomogli i izmenljivi ulosci za paknove, ako su kompatibilni sa mtb uloscima.
#68
Posted 30 March 2020 - 09:37 PM
Šta je tačno duži spust?
Ne znam gde to pregrevate kočnice (rim brakes) spustevi se ne voze non stop pod kočnicama nego coast/freewheel plus čak i dodavanje i pedalanje, a kočenje samo na kratko pre krivina. Nemam iskustva s tom težinom ali spustevi od 20 km mi nisu strani, i to je uživancija na drumašu, kakvo crno paljenje paknova. : )
Tako da ne znam tačne i precizne odgovore na konkretna pitanja ali samo da dam mišljenje da je kočenje po "disku" od 28" snažnije nego na 26" tj potrebna je manja sila.
I da dodam podatak iz prve ruke ako nešto znači, da se gumice na drumašu uopšte ne troše tako brzo. Drumaš kupljen polovan u avgustu 2015, gumice zamenjene tek letos ili jesenas, dakle pune 4 godine. I to je poprilično voženo, 6-7-8 hiljada km godišnje i videle i mnogo kiše i vožnje po mokrom gradu. Poslednje tri i po godine sam u BG dakle puno brda a i po gradu dosta spuštanja i kočenja za razliku od Banata. Nemam precizne podatke za svaku god. jer nisam revnosno koristio Stravu do 2019, ali eto prošle god 8000 km i bar nekih 60 hiljada visinca. Ne znam tačno, jer sam snimao samo prave vožnje što je 4000 km i 45k visinca na Stravi ali ima još plus 4000k po gradu. Ove godine skronih 2000 km do sada, ali i 19000m visinca.
Jagwire gumice čini mi se da se brže troše od Shimano, ali ništa dramatično.
#71
Posted 30 March 2020 - 10:08 PM
Duzim je mozda pogresan izraz, ali jacim spustom smatram onaj gde postignem 55-60km/h i treba da spustim nekoliko puta u roku od npr 1min na 15-20 zbog lakat krivina i tome slicno. Sa kvalitetnim kocnicama nekoliko kocenja u tom intervalu bice isto i bez prevelike razlike u silini kocenja.
Za pregrevanje je verovatno potrebna tezina, ne znam. Mislim na to da kocnice krenu brzo po kocenju da cvile/struzu, kad to krene izgube prilicno na kocionoj sili. Trenutno na Avid BB5 mi se to redovno desava, na Shimano paknovima koje su isle uz Alivio/Deore V-brake isto (mtb, ali na asfaltu). Sa LX paralelogramima i baradine vrlo retko, sa jagwire gotovo nikad. Da ne pricam o osecaju sa paralelogramima i silini koju pruzaju vrlo brzo po povlacenju rucice...
Za jagwire se slazem, pritom manje trose felnu, sa shimanom sam imao utisak da ce oni trajati duze od felni, bar te iz srednje klase sto sam imao.
@Dusan011
Nista postojece ne menjam, krecem od "nule". Pa zato i dilema da li disk ili ne.
@Fiery
1. Znam da mehanizam ne utice, pogresno sam se izrazio, mislio sam na komplet paket.
2. Egzotika u smislu cene, odrzavanja ili oba? Ram koji me zanima ima prihvat za oba, disk i kalipere, najveca guma sa diskom je 38-40, doduse u pravu si, mozda ne moze tolika sa kaliperima. Kalipere razmatram jer ce se voziti iskljucivo asfalt i realno laksi su.
#77
Posted 31 March 2020 - 07:28 AM
Nisam nikad vozio s tom kilažom, ali znam da su paknovi koji se mogu nabaviti vrhunski. Uostalom, isti su materijali na raspolaganju za kalipere kao za V.@Fiery
1. Znam da mehanizam ne utice, pogresno sam se izrazio, mislio sam na komplet paket.
2. Egzotika u smislu cene, odrzavanja ili oba? Ram koji me zanima ima prihvat za oba, disk i kalipere, najveca guma sa diskom je 38-40, doduse u pravu si, mozda ne moze tolika sa kaliperima. Kalipere razmatram jer ce se voziti iskljucivo asfalt i realno laksi su.
Što se tiče kalipera s dugim dohvatom, egzotika su po pitanju cene i lakoće nabavke. Takođe većinom nisu mnogo napredovali po pitanju geometrije u poslednjih nekoliko godina, za razliku od standardnih kratkih. Nije da su arhaični, ali nivo Shimanovih generacija 6600-6700.
Koji je ram u pitanju, ako nije tajna?
#78
Posted 31 March 2020 - 08:37 AM
Sent from my SM-A505FN using Tapatalk
#79
Posted 31 March 2020 - 11:46 AM
Svakako pomaze, hvala! Onda bi mogli da se nadju kvalitetni paknovi koji bi trpeli mene (95kg) bajs (11-12.5kg) i neki teret pride tj paktreger, bisage, bidone itd., sve skupa ne bi trebalo da prelazi 120kg. Nisam razumeo za ovo sa huda, na sta mislis? Nisam u toku sa drumskim biciklizmom toliko pa ne zameri ako ne raspoznajem ustaljen zargon
@Fiery
Nije tajna naravno, rekumbent, Cruzbike S40. Brža verzija od ovog sto imam, bez suspenzije, kruci ram, fiksno sediste i 28 tockovi. Imaju opciju za frameset ili kompletan koji dolazi sa TRP Spyre 160mm mehanickim diskovima. Zato vagam sta mi je pametnije, da li sklapati, uzeti ceo, modifikovati postojeci Q45 da bude malo svestraniji sto ipak mislim da je najlosija opcija jer ram nikad nece imati krutost koju imaju S40/V20. Evo kako na tom ramu izgledaju TRP Long Reach kaliperi i Schwalbe 25 guma (ne znam model gume).
Sa fabrickom Kenda Kriterium Endurance 700x30c ne izgleda da ima mnogo prostora za kaliper - ili ako bi bilo, da li bi guma moga da se skine bez da se kocnica rasteluje, mozda i gresim, ne znam koliko se dobro vidi na fotkama.
Ne mogu sad da nadjem post na njihovom forumu koji je brend/model gume u pitanju, ali znam da napred staje 36 ili 38mm, pozadi 40mm guma. Predpostavljam da bih isao na 36mm na duzim turama zbog udobnosti - ovde nema stajanja na pedalama kad se naleti na rupu i tome slicno, tako da znaci vise "suspenzije", pogotovo za mene kljakavog
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users