Kad podmazes lanac, suvom krpom pokupi visak ulja sa njega da sprecis "prskanje" tokom voznje.
Drumske kocnice
#25
Postavljeno 24 December 2014 - 04:24 PM
nadam se da ne steti gumi
Акра коју ти је колега Грбић препоручио нештети ни гумама ни боји,а одлично ради посао(цена је 345 дин.).
U prodavnicama & apotekama se može kupiti alkohol preko 95% čistine. Odličan za čišćenje pakni i felni.
Ја га користим за дискове,а могу и пакне,али када је запрљаност пакни већа онда алкохол и не може ту пуно шта,мора се скинути мало са шмирглом та прљавштина па се онда може прећи и алкохолом.Цена једне бочице је 70 дин. која дуго траје,ако се користи како треба.
#26
Postavljeno 24 December 2014 - 04:33 PM
Alkohol taj gotovo čist, za čišćenje, kupim na litar flašu - košta ispod 200 dinara, ako se dobro sećam.
Ima i sprej za čišćenje kočnica - to je odlično za diskove i pakne. Ima po auto radnjama da se kupi i tržnim centrima.
To za šmirglu verujem da je super, mada na motoru (na bajsu ne vozim disk kočnice) mi nikad nije trebalo šmirglanje pakni - uvek se išmirglaju od kočenja, same, samo se povremeno očiste diskovi i pakne od prljavštine.
#28
Postavljeno 25 December 2014 - 06:20 AM
#29
Postavljeno 25 December 2014 - 10:31 AM
To za šmirglu verujem da je super, mada na motoru (na bajsu ne vozim disk kočnice) mi nikad nije trebalo šmirglanje pakni - uvek se išmirglaju od kočenja, same, samo se povremeno očiste diskovi i pakne od prljavštine.
Ispravi me ako gresim. Bitna razlika kod motora (ne vozim od 2001) je veca brzina tako da je i trenje vece izmedju paknova i diska, samim tim je i smirglanje nepotrebno. Kad sam kasnije kupio usisivac (citaj skuter 50ccm) primetio sam potrebu za ciscenjem kocnica bar jednom nedeljno iako sam stavljao orginalne paknove (kymco) cvile, ostavljaju tragove po disku... Nikad nisam koristio sprej za diskove, vec prilikom pranja sam kompresorom izbacivao prasinu iz celjusti i diskova.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#30
Postavljeno 25 December 2014 - 11:53 AM
Što se škripe tiče, bakarna mast, naneta u tankom sloju na klizače pakni i zadnji deo pakni (nipošto u kontakt s kočionom površinom, smešom, kao ni s diskovima, ili bočnim stranama kočionih klipova kod hidraulike). Efikasno eliminiše škripu u najvećem broju slučajeva.
#31
Postavljeno 25 December 2014 - 02:25 PM
Хм, мислим да је Грбић мислио на шкрипу која потиче од плочица када су у контакту са диском...
#32
Postavljeno 25 December 2014 - 02:41 PM
Priznajem da nikad nisam rasklopio biciklistički kočioni klip, ali looking forward to it, što bi Englezi rekli. Kod auto i moto kočnica, škripa zapravo potiče od vibracija parkni i klipova i efikasno se eliminiše bakarnom mašću (koja je otporna na visoku temperaturu i vodu). Provereno radi. Ja bih to prvo probao i na bajsu.
Za zaštitu samih klipova, ovo je odlična stvar koja ne šteti gumicama pravljenim za dot ulja, ne znam kako je za mineralna:
http://www.redrubbergrease.com/
To ko vozi po snegu, blatu i vodi puno.
#34
Postavljeno 25 December 2014 - 02:57 PM
Да се разумемо и ја сам мислио на шкрипу дискова и пакни и ту помаже чишћење или шмиргла,у зависности од запрљаности.Ту бакарну маст сам видео код трговаца аутомобилима,Ед је стално ставља и препоручује за кочнице на колима,ко је гледао емисију зна ко је Ед.
#35
Postavljeno 25 December 2014 - 03:42 PM
#36
Postavljeno 25 December 2014 - 04:59 PM
http://www.alatzasve...-paste-50g.html 450 din
porucio sam danas, pa cemo da vidimo kad stigne
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#38
Postavljeno 26 December 2014 - 01:25 AM
#39
Postavljeno 26 December 2014 - 09:40 AM
Gde se maze ta bakarna mast na pakne?
Na metalni deo kočione pločice. Zadnju stranu, eventualno bočne na mestima gde klizi po vođicama. Zavisi od konkretnog dizajna same kočnice. Tanko namazati, obrisati sav višak.
Red rubber grease (ne znam gde ima kod nas da se kupi, uzeo sam od napolje) je još bolja mast - kod DOT ulja može da se maže na klipove (trebalo bi da ne smeta ni kod mineralnog ulja, ali to nisam lično probao). Štiti same kočione klipove od nagrizanja, ako se vozi po mokrim, blatnjavim uslovima. Za suve i prašnjave naravno nije baš preporučljivo - lepiće se više prljavštine.
Davno davno sam našao bolje uputstvo. Čak sam i sam slikao kako se radi, ali ništa od toga sad ne mogu iskopati. Ovo je najbolje što sam našao. Za motocikl, ali princip je isti:
https://cbf125rider....iper-servicing/
http://www.mottleybiker.com/page27.htm
Još bih dodao da na navoje svakog šrafa stavim malo bakarne masti pre uvrtanja, posebno ako ide u aluminijumski deo - da ne zapekne.
#40
Postavljeno 26 December 2014 - 11:42 AM
stigo abro http://www.abro.com/...s/?product=7825 cisti na mesto ipak na uputstvu pise da se zastite gumeni i obojeni delovi pa naprskam na krpu obrisem ko novo
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika