Jump to content


Photo

Lezaljka


  • Please log in to reply
510 replies to this topic

#361 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 08 May 2020 - 09:56 AM

Nema toliko volje kod nas za recumbent ili je ljude sramota da voze recumbent. Neceg ima :)

Ponuda je takva kakva je i tražnja, ima previše mana u odnosu na klasičan bicikl i zato klasičan ima status kakav ima, alfa i omega.

Nije samo stvar u ceni, mnogi voze skupe bicikle, moderne karbonce itd, mogu da priušte i ležeći. I da isto koštaju stanje tj tražnja bi ostala ista.

Jedino je razlika što u jeftinom segmentu nema ležećih kao što ima klasičnih za koliko god želiš 100-200-300-500 eur.. da biraš.

Ja bih rado vozio ležeći, tj voziću jednog dana ali opet to neće biti bicikl za svaki dan, to je usko specijalizovana sprava i više bi stojala nego se koristila. Zato treba imati pre svega puno keša (da debelo platim za merak, za nešto što slabo i retko koristim, trenutno mi je realno potrebniji treking, on je sledeći za kupovinu ili sklapanje) zatim kuća/prizemlje sa garažom i puno volje i živaca za petljanje sa egzotikom i rešavanje raznih nadolazićih problema sa nestandardnošću i nekompatibilnošću.


  • 2

#362 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Posted 08 May 2020 - 11:11 AM

, ima previše mana u odnosu na klasičan bicikl .

 

Nabroj mane,kada vec govoris, koje su to mane?


  • 0

#363 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Posted 08 May 2020 - 11:17 AM

 

Imao si dosta srece u vezi cene, a mozda nekom nije odgovarao pa je resio da ga proda.

Pa mozda gomila automobila i svih vrsta biciklova nekom ne odgovaraju pa resili da ih uvale u Srbiju


  • 0

#364 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 08 May 2020 - 12:13 PM

@syncemasters, mirek200, Gadjan

Mislim da dok ljudi ne probaju, ne znaju, pa pogresno izvode zakljucke/pretpostavke - znam da ja jesam. Problem sa probom ovako neceg neobicnog jeste sto to ne moze da se uradi na kratko, iz mog nekog iskustva tek posle 200-300km sam naucio da ga vozim i mogao da izvedem prvi zakljucak. Sto znaci, posle jedne voznje bih ga 100% mrzeo. Srecom, citao sam iskustva drugih po netu i bio strpljiv, itekako se isplatilo cekanje. Sa ovim iskustvom, cak i da sam zdrav, za asfalt se ne bih vracao na obican bajs, kao sto to ne radi vecina ljudi koji probaju rekumbent.

 

Preovladajuce misljenje ljudi koji me sretnu u voznji jeste da im je smesan i bicikl i ja na njemu - tako da ima istine u tome da ih je sramota. Gomila njih mi je rekla da izgledam kao invalid, ukljucujuci i najblize iz porodice. Smatram da je ok imati i takvo misljenje, jer cak i kad mi se podsmevaju mene ne dotice nimalo, uzivam u voznji :)

 

Drumas je meni licno alfa i omega u izazivanju bolova. Naravno da to nije tako za sve ljude i cinjenica je da ne odgovaraju svima sve stvari pa ne treba generalizovati. Da je tako, imali bismo samo jedan tip bicikla i to je to.

 

@syncemasters

Nedostatak amortizera je i meni bio faktor da ne uzmem njegov frameset, ali mnogo veci mi je bio MBB kad sam skontao da rekumbenti sa pogonom na zadnji tocak nisu efikasni uzbrdo - gde god da krenem imam neko brdo :) Prednji amortizer iskreno ne znam koliko ti treba, bitniji je zadnji ako hoces udobnost. Meni ne nedostaje prednji uopste. Dosta zavisi ugao sedista za sabijanje kicme. Meni je sediste na 45%, sve uspravnije od toga mislim da bih dosta vise osecao rupe itd.

 

Uzeo sam Cruzbike S40 frameset, ali sa krutom zadnjom vilom. On ima fixan ugao od 40% za sediste, ako ti znace iskustva prenecu ih kad krenem da ga vozim - nazalost to ce biti tek za ~1-2 meseca kad skupim sve delove. Ovo ti kazem kao neko sa delimicno zalecenom x2 diskus hernijom (L3-L4, L5-S1, vraca mi se povremeno, na srecu redje posto pazim i navikao da zivim sa time). Uzeo sam ga primarno za dobre puteve i duge voznje, tj van grada. Po sahtovima, rupama, sinama i dalje planiram da vozim Q45, neverovatno koliko je udoban cak i sa obicnom oprugom kao amortizer.


  • 0

#365 veljo1981

veljo1981
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 830 posts

Posted 08 May 2020 - 12:19 PM

Ti imas dobar sistem, das pare i onda svidjelo ti se ne svidjelo moras da vozis da opravdas investiciju. Tako ja kad sam kupovao sprave i tegove, kaze zena sta ce ti, em ulupas pare u to em nam zauzmes najvecu prostoriju, idi u teretanu kao i svi drugi. Eee, al ovako moram da branim investiciju :)

Tu nema velicina ramova jel tako, kakvo je takvo je?
  • 0

#366 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 08 May 2020 - 12:30 PM

Za Cruzbike sam ram nije razlicite velicine ali chainstay i boom (cev izmedju bottom bracket i kormana) mogu da se zamene ako je neko na granici sta fabricki podrzava. Tako se skracuje/produzava pozicija sedenja iako i fabricki ima podesavanja. Velicine sedista isto imaju razlicite da se kupe naknadno, fabricki dolazi u jednoj velicini.

Nazca koju mirek ima dolazi i u razlicitim velicinama rama, meni taj nije odgovarao pa ga zato nisam uzeo u razmatranje.

Generalno zavisi od proizvodjaca do proizvodjaca, ali su redje velicine rama, uglavnom se ostalo adaptira.

Za drugi ce mozda biti pravdanje investicije, za prvi je bila jaka volja da motam pedale, nista vise.
  • 0

#367 syncemasters

syncemasters
  • Members
  • PipPipPip
  • 163 posts
  • LocationBeograd

Posted 09 May 2020 - 10:40 PM

@dule0911

Mene je diskus hernija u poslednjih 7 godina blago rečeno naučila da čovek može toliko da trpi bol, a da to ni ne zna. Juče odvozah jednu turu od 50+km i toliko je jak bol bio da bici uložak nije imao svrhu. Doktor mi skoro reče da ako nastavim da trpim bol i da tako vozim da će se nervi oštetiti sigurno, a na kraju i "umrtviti".

MTB-u dajem još 3 meseca fore, ako bol nastavi ovim tempom (iako radim vežbe i istezanja) ide sigurno na oglase i tu završavam sa tom pričom i ozbiljnije počinjem da gledam recumbent.

Kako si podneo voznju od 300 km juče? Video sam da je još jedan biciklista išao sa recumbentom, pretpostavljam Relić ?
  • 0

"Лажима је све почело"


#368 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 09 May 2020 - 10:48 PM

Da, Igor Ralic.
Sto se samih ledja i diskus hernije tice, podneo odlicno - apsolutno nikakvih tegoba nisam imao. Tabani s druge strane su drugacije prosli, ali mislim da je to samo jala upala zbog tempa voznje i kilometraze. Planiram da uzmem ventisit podlogu za sediste, sa njom ce biti jos udobnije.

Imaj ma umu da je svaka diskus hernija bar malo specificna, pa ne mora da znaci da svima odgovara sve isto. Znam dosta ljudi sa tim problemom kojima voznja i obicnog bajsa odgovara. Meni bas kontra, probao mtb, ne ide, probao drumas, jos gore. Rekumbent tj cruzbike - kez od uveta do uveta :D
  • 0

#369 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Posted 09 May 2020 - 11:24 PM

@dule0911   Ti jos malo pa ces moci da iznajmljujes rekumbent koji ne vozis, cisto da vratis ulozene novce.


  • 1

#370 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 09 May 2020 - 11:34 PM

Haha eto ideje za biznis plan :D Problem sa MBBom jeste sto bi prva renta bila malo skuplja dok covek ne nauci da ga vozi, posle moze i jeftino :)

 

Kako ono bese, zena i auto (tj bajs), se ne pozajmljuju (tj iznamljuju).


  • 0

#371 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Posted 09 May 2020 - 11:38 PM

Pa naplati i casove voznje.


  • 0

#372 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Posted 10 May 2020 - 05:21 AM

Da tabani kao da gore,i to je jedan problem sa bentom ako se forsira i nema se vremena spustiti noga i malo prokrviti mrdanjem prstiju.300km,boga mi treba volja,to je za mene nedostizno a i nemam volju za takvu avanturu. 

 

@dule0911-Kako si podneo sunce,j,ja juce vozio 85 km ,krenuo sam posle 15h i opet sam malo pocrveneo,ali 300km ,kako se stitis od ultravioletnog zracenja.

 

Nego ti forsiras Qruizer zbog zdravstvenih problema.i govoris kako je on superioran u odnosu na zadnju vucu na rekumbentu po pitanju uspona i brzine,eto imao si juce prilike koliko vidim na slici da vozis sa biciklistom koji ima bent koji ima zadnju vucu,kakvo je iskustvo?

 

I nesto me kopka,kada gledam te skupove po Evropi,gledao sam skup u Poljskoj i Ceskoj ne vidim Qruizere kao ti sto imas,uglavnom se forsiraju u USA pogotovo  neku racer-Vendeta,sta mislis o tome?

 

Ovo ti govorim zato sto mislim da ja sam sebi napravim  bent sa prednjom vucom,cim nadjem neki polovan CO2 aparat za varenje,jer mi je on najveca zelja vec odavno da ga imam,ali ne samo zbog benta,ali nikako da odresim kesu.


  • 0

#373 dule0911

dule0911
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2446 posts
  • LocationLestane, Beograd

Posted 10 May 2020 - 06:25 AM

Direktno poredjenje sa Ralicem - uzbrdo nema sta da trazi pored mene. Pritom ne mislim da sam u boljoj formi - nisam. On je zavrsio 20min pre mene i chamade-a brevet. Nego jednostavno cim krene nagib, pa i mali, on primetno uspori.Nizbrdo nemam sta da trazim pored njega, znaci bez motanja i sa motanjem. Ima jaci prenos od mene, pa kad krene da mota ostadoh ja debelo iza (meni prenosa nestaje na nekih 50km/h, tu mi je oko 120 kadenca).
Na ravnom nazalost nismo imali prilike da napravimo direktno poredjenje, nismo vozili puno zajedno. Mislim da bi bio brzi jer mu je pozicija aerodinamicnija (zato je i brzi nizbrdo).
Svi sa obicnim bajsevima su bar neku zavetrinu mogli iza mene da hvataju, iza njega i ne bas. Da se poredio sa nekim na V20 slicne forme kao on, ne bi imao sta da trazi ni na ravnom/nizbrdo.

Sunce - imam osetljivu kozu pa bez mazanja ne izlazim nigde. Koristim La Roche Posay kremu spf 50+ za malu decu, jedino me ona adekvatno stiti ceo dan. Naravno delovi koje na namazem izgore, kao kuce kad sam otvorio dres radi ventilacije pa izgoreo :) Sve do 16-16:30 sa trnutnim suncem mora da se namazem, kako odmice leto to ide i do 18h. Malo smara voznja ceo dan mastan, sve od prasine i buba kupim, ali to je bolje nego da izgorim.

Po Evropi ih nema mnogo jer svi uzimaju evropske uglavnom. V20 je medju najbrzima pa je zato popularniji. Ipak, meni nije brzina najbitnija, a V20 ima svojih ogranicenja za druge stvari.

Tako sam i ja uzeo aparat za varenje pun entuzijazma pre 5 godina, kako cu ja sad da ucim da varim itd... Stavio ga u garazu i stoji na istom mestu od tad :D
  • 3

#374 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Posted 10 May 2020 - 07:42 AM

Pa nije to lose za zadnju vucu 20 min pre vas. Pogotovo sa obzirom da je njegov bicikl rucni rad,zamisli neki karbonac sa zadnjom vucom specijalno napravljen ,kada bi se suceljio sa V20 ,mislim da bi bili tu negde slicni. A kondicija po meni tu ne igra ulogu,ko moze da predje 300km u jednom danu,taj ima i kondicije i volje. Ja vozim medju biciklistima tu,negde, najvise os svih (prosle godine 14500km. znaci imam kondicije ali mi na pamet ne pada takva herojska avantura,a i godine me sprecavaju za takvu avanturu,nekako mi je draze da rasporedim km. u toku godine posto imam vremena na pretek.Evo i danas sam raspolozen i oran za stotku posle rucka.

 

U svakom slucaju hvala na odgovoru,bas me interesovalo kako se kotira Ralic sa svojim rucnim radom.(moj komsija) i citao sam na Freebakingu koliko obozava rekumbente a i pravi ih,iako je jedno vreme hvalio trajkove.


  • 0

#375 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 10 May 2020 - 08:28 AM

Ma ne igra kondicija uopšte ulogu.. :D

Mirek, kako se kotiraju na brevetu ovi sa inferiornim nazadnim neaerodinamičnim uspravnim biciklima, kakva su njihova vremena? :D


  • 0

#376 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Posted 10 May 2020 - 08:43 AM

Ponuda je takva kakva je i tražnja, ima previše mana u odnosu na klasičan bicikl 

Mislim da na ovaj tvoj citat nisi odgovorio. Nabroj ,koje su to mane.


  • 0

#377 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 10 May 2020 - 12:05 PM

Nemam nameru da ti pišem (jer nisi pravi biciklista i nećeš ni razumeti) a ima za dve strane A4 formata.

Prosto je, nije svetska zavera niti su ljudi Armstrong fanbojevi i ložači na "pripadnost grupi" kako ti to vidiš (zbog sopstvenog neznanja) već je situacija takva jer ljudi biraju uspravni bicikl pre nego ležeći jer im je bolji za ono što ima treba. Zato i dominira sa tolikim udelom. Da je toliko superiorniji ležeći, ljudi bi ga tražili, kupovali, serijska proizvodnja bi bila veća i cene bi padale a šarenolikost i ponuda rasle. I udeo bi bio obrnut 99:1 (karikiram) % u korist ležećih.


  • 0

#378 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Posted 10 May 2020 - 06:56 PM

,Ne znas ni da nabrojis mane lezeceg bicikla,zato sto nikada nisi vozio bent,a ja sam vozio drumasa  nekada. Ne trazim ja da ti napises mane lezeceg bicikla radi mene,vec ako neko bi hteo da ga ima da nesto nauci, kapiras ! ili treba prstom da ti pokazem. Samo sto se ti petljas gde ti mesto nije. Mani se filozofije,okreci te pedale i pazi da ne pisas uz vetar,evo ja sam se sada vratio sa ture od 90km. i malo listam cikloberzu i naidjem na tvoja filozofiranja.

 

Danas sam naduvao maratonke na 6bara,bile na 2.5 radi udobnosti,razlika je ogromna,vec sam zaboravio sta znaci lakoca motanja zbog udobnosti.Vreme je bilo idealno ,lepse nego juce,nije tako jako peklo sunce,bilo malo oblaka.Bent je zakon za prave bicikliste  n2:naughty  :-]*  O:)


  • 0

#379 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 10 May 2020 - 07:09 PM

n2:hahaha

 

Ma svi mi filozofiramo, samo ti znaš znanje :D


  • 0

#380 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Posted 10 May 2020 - 08:27 PM

Izneću neka moja vrlo skromna iskustva sa recumbent-ma.

 

Naime pre oko tri godine kupio sam jedan recumbent, vrlo povoljno (200 evra) u Loznici. Iskreno u tom trenutku mi se to činilo jako jeftino i kupio sam ga onako bez neke ozbiljne namere da ga vozim, više da probam kako je to voziti recumbent.

Recument je bio nepoznate marke i delovao je da je ručni rad. Imao je zadnji pogon i SRAM 3x8 brzina opremu sa klasičnim v-brake kočnicama kao za MTB. Napred je bio mali točak od 20' a nazad 26'.

 

Prvo iskustvo je bilo prilično traumatično, jedno 15 do 20 minuta nikako nisam uspevao da krenem i kad sam iz ko zna kog pokušaja uspeo, imao sam utisak da zbog malog prednjeg točka je cela sprava vrlo nestabilna. Pritom sam odmah montirao i pedale na kopčanje i obukao sprinterice, što je u startu bila velika greška za početnika na recumbent-ma. Nakon toga sam recumbent probao u još par navrata na Adi na makiškoj strani. Ono što mi je najviše smetalo je slaba upravljivost tj, na primer nemogućnost polukružnog okretanja. Takoće smetala mi je i mala preglednost puta ispred mene.

Medjutim najviše mi je smetalo što sam imao utisak da ceo pogonski sitem pravi jako veliki otpor i da mi treba mnogo više snage nego na uspravnom biciklu.

Ok, kontao sam da su gubici u prenosu zbog trostruke dužine lanca mnogo veći, kao i da moje noge nisu naviknute na taj položaj.

 

Rešio sam da to malo bolje ispitam i stavio sam umesto standardnog pogona, pogon sa powermetrom, a sam recumbent sam fiksirao za trenažer.

Prethodno sam skinuo i detaljno oprao i podmazao lanac.

 

Rezultati su bili razočaravajući, Držao sam jedva 250W pri pulsu uz koji drzim 320 do 330W na obicnom biciklu. Pri tom noge su me ozbiljno bolele. Opet kontao sam da nisam razvio još te tkz "bent" mišiće i da moram da treniram. Odradio sam ciklus od 4 nedelje treninga i forma na bentu mi se popravila, ali ni blizu onoj kao na uspravnom biciklu. Tako da posle svega rešio sam da batalim i prodao sam recumbnet, za iste pare, nekom drugaru koji je na njega ugradio elektro motor posle.

Opet i dalje mislim da sam kupio loš recumbent koji mi nije odgovarao ni po jednom parametru.

 

Kad čitam Duletove postove i gledam njegove vožnje na stravi dobijem želju da probam ponovo recumbent.

 

Ako bi nekad opet kupovao uzeo bi neku proverenu mašinu, verovatno karbonca, ali isključivo sa točkovima od 28'. Recimo onaj model M5 Carbon High Racer mi se jako sviđa kako izgleda, a vidim i da su mu performanse (barem na papiru) na zavidnom nivou: http://www.m5-ligfie...odels_overview/

Pošto je prilično skupa naprava, najviše bi voleo da kupim samo frame set i da sam sklapam, jer imam puno delova i točkova za drumaše koje ne koristim.

 

Eto to je neko moje mišljenje koje je u suštini prilično subjektivno.


  • 2




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users