Ali moze da nas spasi ozbiljnih povreda glave, zar ne?Zato sto dok idemo peske ili vozimo kola ne mozemo pasti sa bicikla Uzgred budi receno i ljudi koji idu peske nose kacige, vidjate ih uglavnom svaki dan, na gradilistima...
Kaciga-DA ili NE?
#342
Posted 04 August 2023 - 06:20 AM
#343
Posted 04 August 2023 - 11:11 AM
a zasto ne nositi kacigu u drugim prilikama, npr peske ili u kolima?
Zato sto rizik od vece povrede glave raste sa brzinom kretanja, a verovatnoca sa predjenim kilometrima.
Sto se vise i brze kreces veca je verovatnoca da ce doci do povrede glave, sto se manje kreces, manje su sanse da se povredis.
Ovaj zakljucak dolazi sam po sebi sto vise km prelazis.
#344
Posted 04 August 2023 - 12:57 PM
Kad voziš brže nego što automobil može da pomogne, onda staviš kacigu i to se zove trkanje.
И кад возиш бицикл ставиш кацигу ако ћеш да се тркаш? Или се ту мења логика?
Neće ništa ovde napisano naterati ljude da nose kacige na bajsu, samo lično iskustvo preletanja preko haube, upadanja točka u šine, bliskih susreta sa prikolicama kamiona itd. Ili vaspitanje od malih nogu
Дакле, ако и као пешак прелетиш преко хаубе почећеш да носиш кацигу и кад идеш пешице до продавнице и то ће онда бити одраз васпитања? (иначе је васпитање нешто сасвим друго)
Док поред мене пролази огроман точак огромног камиона, чак и у другој траци, последње што пожелим и што мислим да би ме спасило је кацига. На првом месту ми је жеља да није наишао, на другом да имам засебну стазу (пожељно шумску), а на трећем да се ја склоним. Није увек довољно спасити главу да би остао жив.
@бакара Предуслов за повреду главе јесте да удариш главу, а тек потом тежина повреде, уопштено, расте са брзином кретања.
Мислим да, ради повећања објективности на тему кацига, треба имати у виду и тип бицикла и начин вожње. Код друмаша су брзине кретања обично много веће (неки возе и као вид тренинга), а вожња је скоро искључиво у саобраћају и ризик је свакако повећан. Ја бих рекао да је, због положаја, на друмашу већа и вероватноћа да се падне на главу. Ипак, не возе сви друмаша, ни великим брзинама, па је и ризик далеко мањи.
Ако прихватимо да је питање ношења кациге на бициклу у вези са проценом ризика, барем у великој мери, онда је немогуће доћи до једног правила, јер свако има своју процену ризика. Што се деце тиче, нећу улазити у јавну расправу, јер родитељи било какав став против кацига често доживљавају као жељу да се њиховом детету нешто догоди. Мени је само чудно да неко има ту потребу апсолутне сигурности за дете (или има апсолутни страх од несигурности) само када је у питању вожња бицикла, а не и у колицима, колима или авиону. Наравно, прихватам свачије право и на нерационалан страх када је у питању дете само би било лепо да се то онда не представља као једино исправно (добра навика, васпитање, итд) него као "одлепио бих од бриге да видим дете на бициклу без кациге".
Сасвим је могуће да сам опширан да би мање људи, после читања, имало времена да се бави одговарањем/коментарисањем.
#345
Posted 04 August 2023 - 01:17 PM
Zato sto rizik od vece povrede glave raste sa brzinom kretanja, a verovatnoca sa predjenim kilometrima.
Sto se vise i brze kreces veca je verovatnoca da ce doci do povrede glave, sto se manje kreces, manje su sanse da se povredis.
Ovaj zakljucak dolazi sam po sebi sto vise km prelazis.
Ovakvim recenicama si opravdao Igorevu tvrdnju da treba nositi kacigu kada se vozimo u automobilu ili cak i u avijonu
Elem napisao sam ranije a ponovicu i sada, biciklisticka kaciga je napravljena da stiti od padova sa bicikla a ne od sudara. Dakle ako postoji mogucnost da padnete, a na biciklu uvek postoji takva mogucnost onda bi trebalo nositi kacigu. U vezi sa decom i nosenjem kaciga, ne znam koliko je pametno dozvoljavati deci da donose vazne odluke tipa, ne nosi mi se kaciga, ne ide mi se u skolu, ne ide mi se kod lekara, niste mi kupili Ajfon...
#346
Posted 04 August 2023 - 01:34 PM
#347
Posted 04 August 2023 - 02:05 PM
I u autu i u avionu je glava zaštićena, štiti je karoserija i pojas samo što to prihvatamo zdravo za gotovo i niko ne obraća pažnju na to.Ovakvim recenicama si opravdao Igorevu tvrdnju da treba nositi kacigu kada se vozimo u automobilu ili cak i u avijonu
Sa porastom brzine i u autu i u avionu nose kacige i dodatno štite glavu.
Tako da su ljudi odavno kroz istoriju naučili da brzina ubija a da je glavu bitno zaštititi jer je dovoljno jednom je povrediti.
Sent from my RMX3472 using Tapatalk
#348
Posted 04 August 2023 - 02:08 PM
Agree to disagree.
Sa cime ce avijon da se sudari pa nam je glava zasticena !?
Biciklisticka kaciga ne stiti od brzine vec od pada sa bicikla. Probaj da vozis bicikl brzinom od 2km/h i 20km/h pa zakljuci pri kojoj brzini lakse odrzavas ravnotezu da ne padnes...
#351
Posted 04 August 2023 - 02:34 PM
Sa porastom brzine je mogućnost za povredu i sama povreda veća.Biciklisticka kaciga ne stiti od brzine vec od pada sa bicikla. Probaj da vozis bicikl brzinom od 2km/h i 20km/h pa zakljuci pri kojoj brzini lakse odrzavas ravnotezu da ne padnes...
Siguran sam da se oko toga slažemo.
A probao sam prošle godine....na žalost.
Pao pri jako maloj brzini i nikad gore se povredio, pune su bolnice takvih slučajeva.
Ali lep je osećaj to ne znati.
Sent from my RMX3472 using Tapatalk
#352
Posted 04 August 2023 - 05:30 PM
Od kacige ne ocekujem da me spasi ako me osine kamion ili isti pregazi, jer to je nemoguce. Cak sam gledao online YT kanal, gde je lik batalio drumski bicikl, gde su mu 2 druga poginula. Presao je na tkzv Gravel, pa vozi stazama (nije Srbija).
Tako da nije isto kad se auto sudari i ne radi vazdusni jastuk, ili kad radi. Slicno i sa kacigom.
#353
Posted 04 August 2023 - 06:50 PM
Normalan čovek se uči na svojim greškama, pametan na tuđim a glup je osuđen da ih ponavlja...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#358
Posted 27 March 2024 - 08:56 PM
Okrugla glava: Glava koja je podjednako široka i visoka, stvarajući okrugli oblik.
Elipsoidna glava: Glava koja je izdužena i ima nešto više širine u središnjem dijelu.
Kockasta glava: Glava koja ima izražene kutove i često je jednako široka i visoka.
Trokutasta glava: Glava koja je šira u području čela i sužava se prema bradi, stvarajući trokutasti oblik.
Credit : ChatGPT.
#359
Posted 27 March 2024 - 09:52 PM
Ovalna glava: Glava koja je šira u području čela i sužava se prema bradi.
Okrugla glava: Glava koja je podjednako široka i visoka, stvarajući okrugli oblik.
Elipsoidna glava: Glava koja je izdužena i ima nešto više širine u središnjem dijelu.
Kockasta glava: Glava koja ima izražene kutove i često je jednako široka i visoka.
Trokutasta glava: Glava koja je šira u području čela i sužava se prema bradi, stvarajući trokutasti oblik.
Credit : ChatGPT.
Hahahah, bravo
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users