@Smasher Због чега би ЈА требало да тражим нешто? Подстакнут твојом поруком, потражио сам податке о броју погинулих и то поделио овде. Ја сматрам да су далеко од ружичастог (посебно за пешаке), али свако нека извуче закључак за себе. Сад видех да је број новорегистрованих путничких аутомобила у ЕУ скочио био нешто мање од 9 % у периоду 2016-2021. Да ли је "многоструко" за 40 година, не бих знао (посебно на 1000 становника). Ако ти већ имаш податке стави линк. Иначе, на мом линку види се да стагнирају и бројеви на хиљаду становника. Не видим да је технологија донела неки велики бољитак, можда више казне, али промена менталитета је, по мени, најважнија.
Немам ништа против што ти поздрављаш ношење кацига. Ипак, закључак "са наших простора" је произвољан, а навикавање детета до носи кацигу није "стварање добре навике" (као нека апсолутна вредност) него стварање навике за коју ти лично мислиш да је добра (што се може закључити и без посебне напомене), али не слажу се сви.
Napisao sam da bi ti trebalo da potražiš podatak iz razloga jer si izneo neke nepotpune informacije koje tako iznesene ni malo ne pomažu da se formira prava slika kako i na koje načine je napredak u bezbednosti moderrnih automobila podigao sigurnost ljudi koji se u njima prevoze. Naprotiv, tvoji podaci kao da uveravaju da uprkos svemu nema napretka, a činjenice govore drugačije.
Uzeću Nemačku za primer kao drugu zemlju sa najvećim brojem stanovnika u Evropi. U Nemačkoj je početkom osamdesetih bilo oko 22 miliona automobila na ulicama, danas ih ima oko 61. Znači skoro tri puta više. Ukupan broj saobraćajnih nezgoda iz 1982. godine je bio negde oko 1 600 000, a prošle godine oko 2 400 000. Znači na porast automobila u saobraćaju od oko 200%, ukupan broj nezgoda se povećao "samo" za 50%. Međutim, to je manje bitno. Ono što je mnogo bitnije je to da je ukupan broj povređenih u tim nesrećama pre 40 godina bio blizu pola miliona, a prošle godine 360 000. I ono najvažnije, ukupan broj smrtnih slučajeva iz 1982. 11608 . naspram 2778 iz 2022. Suma sumarum, u daleko težim uslovima saobraćaja sa tri puta više auta na ulicama, procentualno je ukupno manje nezgoda, povređenih lica a najmanje onih koji su izgubili život. Jel vidiš zašto tvoji podaci nisu relevantni?
Evo i sajt gde sam našao informacije, doduše na nemačkom je ali koga zanima može prevesti.
https://www.destatis...lle.html#251628
Ako prolazim ulicom i vidim da dete vozi bicikl a pored nejga voze dva roditelja koji međusobono pričaju na našem jeziku, koji drugi proizvoljan zaključak da donesem sem da nisu možda sa naših prostora. Ne moraju biti striktno iz Srbije, ali iz bivše Juge sigurno jer Kinezi i Turci teško da su tako dobro savladali naš jezik i pokupili naše gene.
Za kacigu možemo i ne moramo da se složimo, to si u pravu. Ali ako učenje deteta da nosi kacigu jer ga može spasiti ozbiljnih povreda glave nije stvaranje zdrave navike, šta onda po tebi jeste? Učiti ga da je ne nosi?