Jump to content


Fotografije

Paktreger za drumaša, poželjno i za male bisage


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
198 odgovora na ovu temu

#121 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4437 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 January 2018 - 09:15 PM

 
Naravno zavisi koliko stvari se nosi ali generalno drumaš i nije za teret. Kome treba to ima mnogo boljih opcija od drumaša.



Kod mene drumas ne pije vodu.
Em sa njim ne bih mogao toliko uspona da savladam, em ne moze toliko stvari da se smesti kada je u pitanju put od 10+ dana.
  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#122 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 28 January 2018 - 11:39 PM

Ja ako i budem negde putovao to će biti isključivo drumašem uz minimum prtljaga. Pošto moja računica kaže da najlakše savladava uspone od svih bicikala haha, i pruža mi najviše uživanja u vožnji  i veću brzinu/prosek/dnevnu kilometražu kako god. Samo tu naravno otpada varijanta šator vreća itd.

 

Inače poručio sam odmah onu kopiju Apidure pa javljam utisak kad stigne. AKo stigne, pošto sam se stiso :mrgreen: da uštedim par dolara, nisam hteo da doplatim za tracking i osiguranje pošiljke. Ako nešto košta 14-15 dolara onda očekujem tracking kod po defaultu. Sad inače vidim da je torba 30 $ jel moguće da je bio toliki popust... pitam se na koliko će carina da proceni...


  • 0

#123 alx

alx
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 679 posts

Postavljeno 29 January 2018 - 01:17 AM

Ako i budeš....

 

A i tada nema baš mnogo simsla, po automobilskoj analogiji, krenuti sportskim kabriolet dvosedom bez prtljažnika na dalek put. Bolja ti je opcija i raspali Jugo, ako već nećeš da voziš nešto primereno tipa Subaru ili npr Volvo.

 

Ljudi, kao i na sve u životu, na putovanje biciklom gledaju različito. Iz mog iskustva najvažnija stvar u vezi sa bicikom za putovanje (touring) je da bar o njemu ne moraš da razmišljaš. Bajs za duža putovanja mora da izdrži sve i prođe svuda. Bespogovorno. Pored svega sa čim se suočavam na putovanju, zaista mi ne treba još i da brinem o tome da li će izdržati, proći onuda ili ovuda. Svakako ću paziti, ali sa biciklom koji je optimalan nameni, taj neophodni "raspon pažnje" je mnogo manji i samim tim fokus mogu da držim na mnogo bitnijim stvarima; situaciji u saobraćaju i prelepim predelima okolo, ukoliko ih ima, na primer...

Upravo zato i postoje bajsevi koji se zovu prosto "turing" i služe baš za to - putovanje. Dovoljno su brzi, a izdržljivi. Pouzdani i jednostavni. Plače mi se od smeha kad čitam o "gravel", "adventure" i sličnim marketinškim idiotarijama smišljenim za one koji nekako nikako ne mogu da svare činjenicu da je bajs za putovanje alatka koja treba da bude u drugom planu. U prvom planu je putovanje, a to je upravo ono što propuštaš kad ideš "brže" (wtf?) ;)


  • 1

when you look into abbyss, the abbyss looks into you        www.bikecologic.com
(kad pogledas u Bezdan, Bezdan pogleda u Tebe)            www.facebook.com/bikecologic


#124 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 January 2018 - 02:29 AM

Brže je bolje. Brži bicikl se uvek može voziti i sporije, obrnuto ne. Manje vremena provedenog u vožnji "praznih" kilometara gde nema ničega = više vremena za uživanje ili obilazak na željenim destinacijma. Zatim i stepen umora obrnuto je proporcionalan količini zadovoljstva na toj planini, reci, jezeru, moru šta god.

A i po pitanju putovanja nismo svi isti, za mene je recimo lepo putovanje i nešto što je blizu, poput Đerdapske klisure. Ne mora isključivo biti put oko sveta po nedođijama gde jeste neophodno spakovati celu kuću u bisage da bi se bio self-sufficient u svakom trenutku na svakom mestu u svim vremenskim ne/prilikama.

Osim toga mene lično mesta gde nema ljudi i civilizacije nešto i ne privlače. A gde je ljudi tu je i smeštaja, barem na svakih 100-150 km se nađe.

A za analogiju sa kolima, opet isto, za ono što ja volim recimo Stelvio, verujem da je primereniji crveni Ferari kabriolet dvosed bez prtljažnika :mrgreen: nego Jugo, Subaru ili Volvo. To je za mene dovoljno dalek put


  • 0

#125 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 January 2018 - 06:05 AM

Meni je dugo bila želja otići na more drumašem, a da nađem nekog da mi tegli prtljag.   :)

Tako da te u potpunosti razumem.

 

Opet, lepo je i manje brzim bajsem, kad (možeš opuštenije da) sam sve nosiš.

 

Svakako mi je najlepše putovati bajsom, jer osetiš sve konture predela kojima putuješ, a ipak je (svaki) brži od pešačenja, što je bitno za te, što kažeš, monotone deonice. Motorom je isto lepo, ali da vremenski interval raspoloživ za putovanje nije faktor, bajs i samo bajs što se mene tiče. Kola tek na trećem mestu.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#126 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4634 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 29 January 2018 - 07:17 AM

Brže je bolje. Brži bicikl se uvek može voziti i sporije, obrnuto ne. Manje vremena provedenog u vožnji "praznih" kilometara gde nema ničega = više vremena za uživanje ili obilazak na željenim destinacijma. Zatim i stepen umora obrnuto je proporcionalan količini zadovoljstva na toj planini, reci, jezeru, moru šta god.
A i po pitanju putovanja nismo svi isti, za mene je recimo lepo putovanje i nešto što je blizu, poput Đerdapske klisure. Ne mora isključivo biti put oko sveta po nedođijama gde jeste neophodno spakovati celu kuću u bisage da bi se bio self-sufficient u svakom trenutku na svakom mestu u svim vremenskim ne/prilikama.
Osim toga mene lično mesta gde nema ljudi i civilizacije nešto i ne privlače. A gde je ljudi tu je i smeštaja, barem na svakih 100-150 km se nađe.
A za analogiju sa kolima, opet isto, za ono što ja volim recimo Stelvio, verujem da je primereniji crveni Ferari kabriolet dvosed bez prtljažnika :mrgreen: nego Jugo, Subaru ili Volvo. To je za mene dovoljno dalek put

Sve se to menja sa godinama, padaju temperament i snaga.
Kad si mlad, sve bi na brzaka, tražiš način da ubrzaš stvari.
Kad malo omatoriš shvatiš da je fora u usporavanju, do tada si se već previše umorio od ubrzavanja.
Tako da se i izbor bajseva menja sa godinama, mladi bi nešto munjevito, vremešniji nešto udobnije.
Ja sam tu negde na prekretnici, ne mogu da se odlučim, nit sam mator, još manje sam mlad, tražim sebe, kriza identiteta koja mi savrseno odgovara...mozda i kriza srednjih godina, taman posla da ubrzavam, brže ću da ostarim.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#127 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 January 2018 - 07:28 AM

Mudar prijatelj:
“Šta će ti trkački bicikl? Njime ćeš brže ići i više se razbiti kad padneš. Rekreacija ti je ista i kad ideš sporijim bajsom. Žuriš nekud?”
:)


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#128 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 January 2018 - 07:37 AM

Ali rekreacija nije ista i kad ideš sporijim biciklom.

Bilo bi lepo kad bi ljudi malo manje birali šta drugima treba da je dobro.
  • 4

#129 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 29 January 2018 - 08:15 AM

Upravo zato i postoje bajsevi koji se zovu prosto "turing" i služe baš za to - putovanje. Dovoljno su brzi, a izdržljivi. Pouzdani i jednostavni. Plače mi se od smeha kad čitam o "gravel", "adventure" i sličnim marketinškim idiotarijama smišljenim za one koji nekako nikako ne mogu da svare činjenicu da je bajs za putovanje alatka koja treba da bude u drugom planu. U prvom planu je putovanje, a to je upravo ono što propuštaš kad ideš "brže" (wtf?) ;)

Ne vidim što je razvijanje novi tipova za plakanje od smeha. Gravel i adventure nisu isti bicikli.

Adventure je jak, izdržljiv bicikl, uglavnom rudimentne mehanike koja se teško kvari, a lako i jeftino poravlja, predviđen da nosi prednji i zadnji paktreger, često 3 bidona....

Dok je gravel mnogo moderniji bicikl, često karbonski, sa poslednjom generacijom mehanike (uključujući DI2) uglavnom sa hidraulikom, a koji može da primi dovoljno široke gume za bezbednu vožnju neasfaltiranim putevima.

 

Što se mene tiče razvoj game "drumskih" bicikala je veliki plus jer širi krug korisnika, a na nama kao korisnicima je da prepoznamo svoje potrebe i ne upadnemo u zamke marketinga i u toj lepezi ponuđenog nađemo ono što je optimalno za nas.


  • 0

#130 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 January 2018 - 09:39 AM

Ali rekreacija nije ista i kad ideš sporijim biciklom.

Bilo bi lepo kad bi ljudi malo manje birali šta drugima treba da je dobro.

 

Čovek dobro poznaje onog kome je izjavu uputio i mislim da je dobrim delom u pravu.

Ako voziš sa 200w snage dva sata, telu je sve jedno da li pri tom ide 20, ili 30 na sat - barem dok ne padneš.  :)

Čak ćeš na "sporijem" bajsu na kojem se obično i sedi uspravnije više i lepše moći videti sve oko sebe i manje se oznojati jer te više hladi vetar.  :)

Naravno, kome je važna brzina i vreme, taj će bolje proći sa drumskim bajsom. Po ravnici, dok sam imao preko 10 km do posla, drumašem sam, uz sličan, umeren napor, dolazio nekoliko minuta ranije, ali uglavnom malo oznojan - uz sličan napor ideš brže, ali vetar manje hladi. U povratku, ako nosim presvlaku i mogu da jurim, razlika bude malo veća, ali ništa drastično. Jedino ako neko ima baš fiksno vreme za koje treba da prevali put, pa da mu pravi bitnu razliku tih 15-ak procenata veće prosečne brzine.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#131 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 January 2018 - 09:57 AM

Da je samo telesni napor bitan, bilo bi nam svejedno vozimo li trenažere u sobi li napolju na putu, zar ne?

 

A ako je savet dat u kontekstu, onda ga treba preneti s kontekstom. Ovako nema mnogo smisla.


  • 0

#132 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 January 2018 - 10:03 AM

Nije sve jedno, objasnio sam kontekst.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#133 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2436 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 29 January 2018 - 10:27 AM

Čovek dobro poznaje onog kome je izjavu uputio i mislim da je dobrim delom u pravu.
Ako voziš sa 200w snage dva sata, telu je sve jedno da li pri tom ide 20, ili 30 na sat - barem dok ne padneš. :)
Čak ćeš na "sporijem" bajsu na kojem se obično i sedi uspravnije više i lepše moći videti sve oko sebe i manje se oznojati jer te više hladi vetar. :)

Pa kad si se već dohvatio 200w onda treba znati da je isto dal ideš 20 ili 30 ali ako misliš da sediš uspravno i praviš veći otpor pri istoj brzini treba će ti više vati za istu brzinu.
O tome ti pričaju...
Znaci manje energije ćeš potrošiti za isti rad tj više kilometara ćeš preci, a dal ces ići brže ili sporije ti biras.
Drumski bajs efikasnije potroši proizvedene wate i bolje ih pretvori u kretanje.



Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  • 1

#134 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 January 2018 - 10:32 AM

Jasno, to i pricam: ides malo sporije za isti napor. Sto je nebitno ako ne zuris i ne trkas se.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#135 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 29 January 2018 - 10:37 AM

Što volim kad drugi znaju bolje od mene šta je meni lepše, prijatnije ili veće uživanje

Послато са SM-G928F уз помоћ Тапатока
  • 2

#136 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 January 2018 - 10:43 AM

Ko tebi prica ista? Vozi sta volis.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#137 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 January 2018 - 10:49 AM

Nije sve jedno, objasnio sam kontekst.

 

Ja se najiskrenije izvinjavam, ali ne vidim gde je objašnjen. Može pomoć prijatelja? :-)


  • 1

#138 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 January 2018 - 10:50 AM

Ja se najiskrenije izvinjavam, ali ne vidim gde je objašnjen. Može pomoć prijatelja? :-)


Rekreativna voznja, bez zurbe.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#139 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 29 January 2018 - 10:55 AM

Hvala. Ja skoro isključivo vozim rekreativno, bez žurbe, na drumašu. Tako mi je najlepša rekreacija. Bar za mene, čak i u kontekstu taj savet mudrog prijatelja ne zvuči tako mudro.


  • 2

#140 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 January 2018 - 11:04 AM

Tebi i za tebe. OK. I kod mene je isto. Mada, mislim da je to glupo, barem u mom slučaju (da se niko ne uvredi). Svaki put kad se skrljam ispitujući granice pomislim: šta ti je ovo trebalo?! :)

U tom smislu (opet da naglasim zbog onih osetljivijih - lično, subjektivno mišljenje & pogled na svet) suština je da se voziš, ostalo je često nepotrebno komplikovanje i udaljavanje od suštine.


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





3 članova čita ovu temu

0 članova, 3 gosta, 0 anonimnih korisnika