Prikolica za bicikl - Uradi Sam
#1
Postavljeno 04 February 2014 - 03:22 AM
Na našem tržištu pojavljuje se sve više različtih modela biciklističkih prikolica koje omogućavaju da biciklisti kako na dužim tako i na kraćim putovanjima transportuju prtljag na njima i time sebi olakšaju putovanje i smanje opterećenje bicikla.
Ovo je jedno od idejnih rešenja za izradu biciklističke prikolice po principu „Uradi Sam“.
Svako ko ima barem malo tehničkog znanja i alata mogao bi samostalno da napravi ovakvu prikolicu. Sama ideja i planovi za ovu prikloicu objavljeni su u poljskom časopisu „Mlody Technik“.
Možda ova prikolica sama po sebi nema baš neka najbolja tehnička rešenja, ali takođe možda će neko ko je zainteresovan za pravljenje prikolice gledajući ove crteže smisliti neko bolje tehničko rešenje u izradi prikolice.
Konstrukcija prikolice sastoji se iz dva rama koji se prave od duraluminijumskih cevi ili cevi od aluminijumske baštenske stolice kakve koriste kamperi (ovakve cevi koriste se i na kolicima za pijacu i nekim modelima daski za peglanje).
Prvi ram služi kao osnova prikolice i na njega se montiraju točkovi i mehanizam za vuču,
dok se na drugi ram smešta prtljag.
Točkovi za prikolicu i sklop za vuču moraju da se kupe. Točkovi mogu da se uzmu sa nekog rashodovanog dečijeg bicikla, potrebno je samo da to budu prednji točkovi bez čaura za kočenje. Za vučnu šipku (rudu) prikolice može da se iskoristi zglob volana bilo kog putničkog vozila. Čitav takav zglob može se pronaći u bilo kom servisu, jer je to deo koji se ne popravlja već se ceo zamenjuje prilikom pojave lufta. Ovakvi već upotrebljavani delovi bolji su jer su već razrađeni.
Izrada prvog rama odnosno konstrukcije prikolice:
Za izradu konstrukcije prikolice potrebne su nam dve aluminijumske cevi koje trebaju da se spoje u obliku slova T. Da bi se ojačali spojevi, unutar aluminijumskih cevi na mestima spajanja treba umetnuti parčiće tvrdog drveta čime će se sprečiti deformacija alu cevi prilikom bušenja rupa i obrade.
crtež I - Konstrukcija prikolice za bicikl:
(Detalji 1,2,9,10,13 napravljeni su od duraluminijumskih cevi 22x2)
1. Poprečna aluminijumska cev
2. Uzdužna aluminijumska cev
3. Prelazna čaura (adapter čaša)??
4. Točak
5. Nosači za montažu blatobrana izrađeni od čeličnog lista debljine 2mm. (4 kom.)
6. Mačije oko
7. Blatobrani
8. Šraf M6 (9 kom.)
9. Ram na koji se stavlja prtljag
10. Poprečna šipka rama za prtljag
11. Krunasta navrtka (matica)
12. Pin (igla) kojim se vrši osiguravanje krunaste navrtke od odvrtanja
13. Vučna šipka (ruda) u obliku slova „U“ koja se montira na bicikl
14. Sklop za kačenje bicikla i prikolice
15. Mačije oko bele boje
16. Čelične žice ø5 mm. - nosači blatobrana (4 kom.)
17. Osovine (2 kom.)
18. Zatezni držači
19. Leptir navrtka M6 (2 kom.)
Kao što je već rečeno ram prikolice sastoji se od uzdužne cevi (detalj 1) i poprečne cevi (detalj 2) koje treba spojiti u obliku slova T. U kraj uzdužne cevi stavlja se parče tvrdog drveta, i na pola dužine umetnutog drveta useče se polukrug koji treba da nalegne na sredinu poprečne cevi. Takođe i u poprečnu cev na sredinu njene dužine treba umetnuti parče tvrdog drveta.
Kraj uzdužne cevi usekom se postavlja na sredinu poprečne cevi i kroz centar spoja buši se rupa kroz koju treba da prođe štaf M6. Navrtkom (maticom) sa podloškom vrši se spajanje ove dve cevi. Na drugi kraj uzdužne cevi montira se sklop za kačenje prikloice za bicikl (na crtežu detalj 14) tako što se jednim svojim krajem ušrafljuje za uzdužnu cev, a drugim krajem za cev u obliku slova „U“ koja se spaja sa biciklom (na crtežu detalj 13).
Točkovi se montiraju na oba kraja poprečne cevi. Osovine točkova treba da budu duže za 30-40 mm i sa navojem na produžetku. Na krajevima poprečne cevi treba napraviti proreze u zidovima.
Drugi ram namenjem za smeštaj prtljaga. Izrađuje se u obliku kakav je prikazan na crtežu I (detalj 9) stim što treba dodati još jednu poprečnu cev (detalj 10). Tako napravljeni ram pričvršćuje se za ram konstrukcije prikolice na tri tačke šrafovima M6.
crtež II - Detalj spajanja „T“ cevi rama prikolice
1. Uzdužna cev
2. Poprečna cev
3. Šraf M6
4. Ojačanja od tvrdog drveta koja se stavljaju unutar alu. cevi
crtež III - Sklop za povezivanje prikolice i bicikla
1. Završetak upravljačkog zgloba od putničkog automobila
2. Uzdužna cev rama prikloice
3. Šraf M6
4. Krunasta navrtka
5. Pin (osiguravajuća igla)
6. Vučna šipka oblika „U“ montirana za bicikl
crtež IV – Način montiranja osovine točka na poprečnu cev rama prikolice
1. Poprečna cev rama prikolice
2. Produžena osovina točka
3. Leptir navrtka M6
4. Zatezni držač
5. Glava točka
6. Nosači za montažu blatobrana (čelični list debljine 2mm.)
7. Šraf M4 za fiksiranje blatobrana (2 kom.)
8. Čelične žice ø5 mm. (nosači blatobrana)
9. Šraf M8
10. переходная втулка ~prelazna čaura (konusni ležaj) – 2 kom.
crtež V - Bicikl sa prikolicom
1. Prikloica
2. Vučna šipka (ruda) u obliku slova „U“ koja se montira za bicikl
3. Bicikl
4. Nosač vučne šipke (može da se koristi i rastegljiva traka za pak treger)
5. Sklop za spajanje prikolice sa vučnom šipkom bicikla
6. Prtljag prekriven ciradom
#2
Postavljeno 04 February 2014 - 03:38 AM
1. Delovi bicikla za koje se povezuje vučna šipka prikolice
2. Vučna šipka prikloice koja se montira za bicikl
3. Stege (pričvršćivači) – 6 kom.
Kao što sam već rekao ovo možda i nisu neka najbolja rešenja za izradu prikolice, ali možda će nekome ko razmišlja da nabavi prikolicu poslužiti kao dobra polazna osnova u pronalaženju nekih boljih idejnih rešenja za izradu prikloice.
#3
Postavljeno 04 February 2014 - 12:33 PM
Prikolice kose smo vidjali su uglavnom sa jednim točkom,sa dva je nešto rdji slučaj.
Najpre prednosti ili još bolje mane:
1. Prikolica sa jednim točkom - kod ove prikolice prtljag se kači ili oko točkova (opet potrebne bisage) ili se smešta izemdju točka i spojnice koja povezuje bicikl sa prikolicom.
Po meni nije baš praktična jer se ostvarujepolukruta veza sa ramom bicikla i na taj način delimično dolazi do vršenja odredjene sile na ram bicikla. Pri tom mana ove veze je ta što se prikolica naginje onoliko koliko se nagne i bicikl - praktično pri nekombržem spustu u oštrim zavojima ona može u nekoj meri uticati na stabilnost bicikliste. Ovakva prikolica vrši odredjeni pritisak na zadnji deo bicikla jer je teret izmedju točka prikolice i zadnjeg točka bicikla.
2.Prikolica sa 2 točka: prtljag se smešta izmedju točkova i tu se dobija na manjoj dužini prikolice dok se širina neznatno povećava (za širinu 2 točka). Ovakva prikolica je nešto malo teža od prve ali je daleko stabilnija jer se oslanja na 2 točka. Pored toga teret (prtljag) leži izmedju točkova i najveću težinu nose upravo točkovi prikolice dok sam ram bicikla prikolici samo daje balans.
Nakbolje je probati obe varijante i proceniti koja je prikolica praktičnija.
Po meni za asfalt je bolja ova sa 2 točka dok je za one koji vole često da skrenu sa asfalta na OFF bolja sa 1-im točkom.
Za ture do 10-ak dana dovoljan je komplet od 4 bisage (napred/nazad x2) a za nešto ozbiljnije gde je potrebno više stvari prikolica je itekako od pomoći.
Treba probati svakakao..kada bi probali prikolicu možda više i ne bismo poželeli da kačimo bisage na bicikl (pune bisage na zadnjoj strani bicikla je najgora moguća varijanta za bicikl što se tiče opterećenja).
Da vidimo šta će reći ostali članovi na forumu!!!
https://picasaweb.go...208760685671353
#4
Postavljeno 04 February 2014 - 01:49 PM
Hvala na pokretanju i prvom prilogu.Prikolica za bicikl po principu „Uradi Sam“...
Zanimljivo!!!
...pune bisage na zadnjoj strani bicikla je najgora moguća varijanta za bicikl što se tiče opterećenja...
vec neko breme vozim do posla i nazad sa bisagama na zadnjem tocku
nekad manje nekad vise opterecenim
ali mi je to bilo normalnije nego da opteretim prednji tocak
nakon tvog posta i ovog filma na netu
(ima 4 dela)
molio bih iskusnije da iznesu svoja iskustva
znaci podtema bisage na prednjem tocku vs na zadnjem tocku vs prikolice
PS: ako je OT da pokrenem novu temu?
#5
Postavljeno 04 February 2014 - 02:23 PM
Neka neko napiše svoja iskustva: 4 bisage VS prikolica.
https://picasaweb.go...208760685671353
#6
Postavljeno 04 February 2014 - 02:34 PM
Nije OT..može i ovde. Mislim da je zeznuto imati bisage samo napred. Idealno je naprad i nazad (napred 40% i nazad 60% raspored težine).
Neka neko napiše svoja iskustva: 4 bisage VS prikolica.
koliko sam video i ovom filmu
obojica imaju sav teret napred
bisage na prednjoj vili i torba na upravljacu
a putesestvije od 14 dana!
#7
Postavljeno 04 February 2014 - 03:13 PM
https://picasaweb.go...208760685671353
#8
Postavljeno 04 February 2014 - 03:45 PM
a ona koja su mi bila zanimljiva kad sam citao sam i upamtio (oba)
Prvo se odnosi na max sirinu prikolice, a to je 100cm
Drugo ogranicenje je da sme da se prevozi samo teret, roba.
Nije dozvoljen prevoz drugih lica, npr. dece u prikolici.
Moje iskustvo sa prikolicama je vezano za prikolicu tipa "trail-a-bike"
(svakodnevno gradske i nekoliko povratnih prigradskih voznji do 25 km u jednom smeru)
nesto sto sam sam napravio a zamisljeno je da lici na ovo sa oglasa
http://www.cikloberz...w.php?id=120012
i mogu da kazem da vecih problema nisam imao,
a sa obzirom da sam vozio najdragoceniji "teret" koji imam,
bio sam veoma pazljiv i navikao sam se vec posle nekoliko dana.
U vreme kada smo poceli da se vozikamo prikolicom dete jos nije samostalno vozilo bicikl bez pomocnih tockova tako da mislim da mu je ovo prevozno sredstvo pomoglo u laksem savladavanju vestine upravljanja "pravim" biciklom kasnije. U pocetku je bilo malo nezgodno usaglasiti reakcije i pokrete ali je, kao sto sam vec rekao, vrlo brzo sve leglo na mesto i uz malo paznje i dodatne komunikacije usudili smo se i na voznje regionalnim putevima koji su bili prilicno optereceni redovnim saobracajem, s tim da smo ipak pokusavali da izbegnemo "spic"eve.
Posto ni ova, "trail-a-bike", a ni ona druga, kategorija (sa dva tocka) prikolica za decu
nisu regulisane zakonom mislim da smo u startu krsili neke propise
ali je moje iskustvo da (začudo!) nikad nisam imao problem sa "spoljnim faktorima"
znaci: ni sa predstavnicima zakona, ni sa pesacima, ni sa vozacima motornih vozila
pa ni sa drugim biciklistima. Reakcije (koje sam primetio) su sve do jedne bile pozitivne.
#10
Postavljeno 04 February 2014 - 07:07 PM
po ZOBS, prikolica koju vuce bicikl ima neka ogranicenja
a ona koja su mi bila zanimljiva kad sam citao sam i upamtio (oba)
Prvo se odnosi na max sirinu prikolice, a to je 100cm
Drugo ogranicenje je da sme da se prevozi samo teret, roba.
Nije dozvoljen prevoz drugih lica, npr. dece u prikolici.
Prvi: nekih 60-ak cm + točkovi (ako je sa 2 točka) je dovoljna širina. Sa 1 točkom takodje max 60-ak cm (sve preko toga kad se natovari može uticati na ljuljanje bicikliste).
Drugi: ako bih i kačio prikolče decu ne bih ni vozio.
Znači,ispunjavamo uslove.
https://picasaweb.go...208760685671353
#11
Postavljeno 09 March 2014 - 04:04 PM
Evo i šta kaže prodavac o samom delu:
Šapa za bicikl - kuka kompletna sa šapom
"Kuka sa šapom za bicikl, motocikl. Služi da se povezu kolica ili slično na bicikl ili motocikl. Šapa je ispravna, doneta je iz inostranstva. Sastoji se od dva dela kao na slici. Fabričke je proizvodnje, nije ručni rad.
Gornji deo iznad kuke pomera se na gore i tako se skida kuka od drugog dela. Unutra taj deo ima oprugu tako da se ne može razdvojiti dok se rukom ne pomeri taj deo. Sve radi odlično i kao novo je što se tiče ispravnosti. Nema nikakva oštećenja na sebi, nije nikad koričćena tako da sem što je stajala praktično je nova.”
- Ovo je dosta bolje rešenje za povezivanje prikolice i bicikla u odnosu na zglob volana putničkog automobila koji je predložen kao rešenje u prvom postu.
#12
Postavljeno 09 January 2015 - 12:26 PM
#13
Postavljeno 16 January 2015 - 09:34 AM
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#16
Postavljeno 22 December 2015 - 08:17 PM
Na našim putevima oduvao bi ga prvi kamion u neki kanal.
https://picasaweb.go...208760685671353
#18
Postavljeno 25 January 2016 - 05:56 PM
Tema za široku diskusiju u kojoj ne može biti pobednika.
Prednje vs zadnje bisage - biram sve četiri polu pune da bi raspored masa bio što neutralniji.
Bisage vs prikolica blago naginjem ka prikolici
Prikolica sa jednim vs sa dva točka definitivno sa jednim jer mislim da manje utiče na ponašanje bicikla.
Prikolica sa jednim malim vs sa velikim točkom - točak kao na biciklu jer već imam razervnu gumu za treći točak i što je važnije jer je teret na trećem točku pa manje opterećuje bicikl nego kada je između bicikla i toška prikolice.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika