Početnička dilema
#41
Postavljeno 06 November 2013 - 02:38 AM
Oboje ste u pravu, kako to
E sad, ovo sto kaze Zare, je OK, i jeste u pravu. Te pozicije što prikazuje jesu iz bukvara, dakle tako treba da budu. E sada verovatno tako nameštena pozicije ne dovodi do nekih devijacija, gledao sam negde po netu, tipa iskrivljena stopala čak, ili kičma i td. Ali to je verovatno kada se baš ono promaši totalno. Pa zbog toga su ljudi i "propisali" kako treba da se pozicija namesti na bajku.
Fiery nisam primetio da si otišao mnogo od tih nominalnih mera, i ako se dobro osećaš i ništa ne boli, onda OK.
Zare zna, ja vozim ram 55 stari KTM onaj hrom/moli dakle stare mere, a visok sam 172. Dakle, meni treba manji ram, 52 otprilike, ali već godinama vozim ovaj ram, čak mi je i sedište malo izvučeno više (možda su za moju visinu noge malo duže), ali toliko da bez problema stopalom-prstima hvatam drum bez ikakve mogućnosti da padnem, i iako je 55 odgovara mi sasvim korektno, tj mislim da sam na gornjoj granici, 56 ne bih mogao da vozim sigurno.
Kako proveriš pozicije, odalamiš 150km i sve će ti biti jasno. Pre 15tak dana vozio sam 160km, posle 100km, su me malo bolela leđa iznad zadnjice, ali verujem iz razloga što sam svo vreme bio zalepljen za sic, ko lepkom. Kada sam ustao i počeo da rasterećujem, i vozio dalje, već su mi se leđa opustila i nije više bilo nikakvog bola, zapravo sve je bilo ok. Taj bol je trajao možda 3-5min.
Isto šta primećujem kod mene, kada vozim duže vožnje, preko 70km, nekako mi zadnjica ide skroz na zadnji deo sica, kao da želim da imam što dužu poziciju ka napred toptube-uslovno, dakle da se protegnem, to mi nekako telo traži, a to i radim, čak mi i ruke idu na vrh šamaraljki skroz na najudaljenijoj tački, i bude mi ok. Ali da menjam poziciju za dužu neću, jer na manjim rastojanjima, i ovako po gradu na primer, ova sada mi je idealna.
Viđao sam manje ramove, vidim i na oko da su mi zgodniji što je normalno, ali na žalost nisam ih vozio da bih mogao da preciznije napišem koja je razlika. OK, kod starih ramova je lakše naći poziciju zbog same geometrije.
Kada sam radio pozicije vodio sam se ovim:
Sic visina - da dohvatim prstima tlo, i da mi je dok je peta kada u pedali koleno bude blago savijeno, i kraj zavrsih sa visinom.
Sic aksijalno pomeranje, - postavim lakat na vrh/"kljun" sica, pa prema luli, do pola lule prsti i kraj. Msm da je tako i sada pozicija.
Visina guvernale, e to sam otprilike, stavio sam dva spejsera na a-hedu, nekako mi bilo nisko pa sam dodao još dva i to je 4, i sad je ok, i teraj. Ništa me ne boli na dugim kilometražama, tipa noga, koleno i td, i to mu dođe da su pozicije ok negde.
Bajk nije trenutno kod mene, ne mogu da fotkam
#42
Postavljeno 07 November 2013 - 11:00 AM
Alberto Contador, visok 176, bicikl 54;
Vincenzo Nibali, visok 180, bicikl 56;
Fabian Cancellara, visok 186, bicikl 58;
Petar Sagan, visok 184, bicikl 58x54;
Nairo Quintana, visok 166, bicikl 44;
...
http://www.bikeradar... ... deo-37942/
http://www.bikeradar... ... evo-30367/
http://www.bikeradar... ... aix-36955/
http://www.cyclingne... ... rsix-evo-1
http://www.bikeradar... ... k-2-37837/
Logično 'pro' fit uvek ima dosta duži top tube u odnosi na seat tube, što i nije slucaj sa većinom komercijalnih proizvoda... Pa tako mogao bih da vozim komercijalni (po meni mali!) ram 52 - duža lula, itd. Na ram 58 - ne verujem da bi se udobno namestio i ja sam visok 180.
p.s.
Ima li neko da ispriča nešto o veličini rama i dužini kurbli - ne zezam se.
#43
Postavljeno 07 November 2013 - 03:23 PM
#45
Postavljeno 07 November 2013 - 09:16 PM
Već smo utvrdili da mi je sedlo dosta nisko u odnosu na preporukeFiery, nemam uopšte potrebu da sa tobom polemišem, jer je svako svoje glave gospodar, a i bicikle shodno tome, samo mi je malo neobično da se drumaš vozi sa skoro potpuno uvučenom šticnom, a da ram nije star 20-30 godina. Tako da ti je i težište dosta visoko kao i gornja cev, što samo može da bude nestabilno u nekim situacijama. No, kako ćeš ti to sad lepo da opovrgneš, onda da se ne nastavljamo dalje.
Tu sam otvoren za novo eksperimentisanje, samo da nađem malo (lepog) vremena.
Skrenuću ipak pažnju da Cannondale ima skoro horizontalnu gonju cev. Evo kako je izgledao moj Scott veličine 56: Scott, a kako Stevens hibrid veličine 48 (otprilike ekvivalentno drumskoj veličini 54): Stevens. Na sva tri bicikla sedlo je bilo iste visine, a visina volana u 5mm gore-dole. Scott i Cannondale su iste dužine dohvata dok je Stevens oko dva centimetra kraći. Složićeš se da Stevens izgleda kao da ima mnogo više sedlo nego Cannondale.
Što se tiče težišta, ako se ne menja pozicija pogona, sedla i volana, jedinu razliku na većem ramu može da napravi ta malo viša gornja cev. Mislim da je ta razlika zanemarljiva s obzirom na to koliko je težina cevi mala u odnosu na ceo sistem. Veću razliku će da napravi korpica ispod sedišta.
Stvarno mi je žao ako ne želiš više da razmenjuješ mišljenja. Uvek mnogo više naučim iz razgovora s nekim s kim se ne slažem.
Za kraj, nadam se da ne smeta ako opet postavim sliku jednog bicikla neuobičajenih proporcija:
Veličina rama je 66. Visina vozača je nešto ispod dva metra. Kakav ram bi mu ovde preporučili?
#46
Postavljeno 07 November 2013 - 09:43 PM
Custom ramovi se prilično retko prave otkada su "monococque" karbonci postali opšteprihvaćeni jer je jako skupo napraviti kalup iz kog će izaći samo par ramova. Sem nekolicine (tipa Sagan ili Boonen), većina pro vozača mora da se snađe sa ramovima standardne geometrije, kakvi se mogu naći i u prodavnicama. Jedino se donekle razlikuje Trek sa svojim H1/2/3 varijacijama, ali i kod njih se većinom u redovnoj prodaji može kupiti ram identične geometrije kao onaj koji voze profesionalci - izuzetak je Cancellarin Domane H1.Evo sta sam našao, ako su podaci tači. Znamo da su im ramovi custom-made shodno njihovim proporcijama, navikama.
Alberto Contador, visok 176, bicikl 54;
Vincenzo Nibali, visok 180, bicikl 56;
Fabian Cancellara, visok 186, bicikl 58;
Petar Sagan, visok 184, bicikl 58x54;
Nairo Quintana, visok 166, bicikl 44;
...
Logično 'pro' fit uvek ima dosta duži top tube u odnosi na seat tube, što i nije slucaj sa većinom komercijalnih proizvoda... Pa tako mogao bih da vozim komercijalni (po meni mali!) ram 52 - duža lula, itd. Na ram 58 - ne verujem da bi se udobno namestio i ja sam visok 180.
Uzgred, zaboravio si da napomeneš koje dužine lula voze profesionalci:
[*:anzw5vud]Alberto Contador - 120mm
[*:anzw5vud]Vincenzo Nibali - 120mm
[*:anzw5vud]Fabian Cancellara - 140mm (uz H1 geometriju rama)
[*:anzw5vud]Petar Sagan - 120mm (uz custom produženu geometriju rama)
[*:anzw5vud]Nairo Quintana - 125mm
Znači duži ramovi i duže lule? Pa kolike ruke imaju ti ljudi?
Postoje formule za računanje optimalne dužine kurbli prema dužini i proporcijama nogu, a postoje i praktična istraživanja gde su merili kakvu snagu su ljudi različitih dužina nogu u stanju da proizvedu na različitim kurblama. Cervélo, a i mnogi drugi, tvrde da istraživanja pokazuju da su te razlike zanemarljive i da treba odabrati ono što je subjektivno najudobnije. Sam rad na temu tog istraživanja nisam čitao, ali može se naći ovde ako te zanima.Ima li neko da ispriča nešto o veličini rama i dužini kurbli - ne zezam se.
#48
Postavljeno 07 November 2013 - 11:25 PM
Drugo, porediti rekreativne vozače sa profijima, ne vodi ničemu. Ko uopšte može da vozi u poziciji kao Kanćelara? Ne samo Trek sa H1/H2 geometrijama, nego i drugi (Giant Tcr/Defy) prave adekvatne geometrije za one koji žele udobniju poziciju višeg upravljača, a opet dovoljno niskog težišta bicikla i krutosti rama. Pored toga, mi i nismo u poziciji da kupujemo ono što bi želeli, već ono što naleti, pa mi se čini da je i tebi taj Six uleteo, pa si ga sebi prilagođavao. Ne verujem da bi na Propelu sekao ISP na nekoliko cm iznad gornje cevi.
#49
Postavljeno 08 November 2013 - 07:52 PM
Potpuno se slažem da rekreativac ne treba da juri istu poziciju kao profesionalci; mislim da rekreativcu generalno odgovara 1-3cm viša i kraća pozicija nego nekom profesionalcu sličnih proporcija. Po mom shvatanju i iskustvu, ako je neki rekreativac sličnih proporcija kao Cancellara, najčešće će mu sasvim odgovarati Trek iste veličine ali u H2 ili H3 geometriji, sa centimetar-dva-tri spejsera i dva-tri centimetra kraćom lulom. Ono što mislim da nema mnogo smisla je ideja da bi mu trebao za dve-tri veličine manji ram sa "endurance" geometrijom, tako da se dobije nešto što je par centimetara niže a blizu deset centimetara kraće od onog što bi vozio taj neki hipotetički pro. OK, možda nekome odgovara, pa ne voze ni svi profesionalci iste pozicije, ali to nije standardni pristup koji treba preporučivati većini.
Ja se stvarno izvinjavam zbog "internet istraživanja", ali pošto mi je malo skupo da krenem na put oko sveta da bih se raspitao ko šta vozi i šta se sve smatra normalnim u ovoj priči, onda je ovo jedina praktična opcija. Sve što ovde pišem se prvenstveno zasniva na sopstevnom iskustvu, linkovi su tu da pokažu da nisam neki ludak sa pričom koja je potpuno bez veze.
Giant Propel? Da je pištolj u glavu pa da moram da ga vozim baš u verziji sa integrisanom šticnom, isekao bih onoliko koliko treba da dobijem odgovarajuću visinu sedla. Sigurno ne bih uzeo dva broja manji ram da bi visina šticne zadovoljavala nečije estetske preferencije, a onda vozio sa tri centimetra spejsera i lulom od 140mm.
Što se vremena tiče, meni svakako ne smeta da napišeš šta god da imaš kad god da ti se ćefne, pa ne gledam ni ja Cikloberzu svakog dana Ako imaš šta da primetiš, naročito ako imaš konkretne detalje i objašnjenja (kao to sa težištem rama, na primer), uvek sam rad da pročitam bez obzira da li se slažem s time.
@brko83
Uopšte ne sumnjam da bi tebi taj bicikl mogao da bude preveliki, bez obzira što si viši. Ono što sam siguran je da je njegov vlasnik kupio ram koji mu najviše odgovara, jer da bi našao nešto te veličine morao je dobro da se namuči. Možda je čak rađen i po narudžbini.
#50
Postavljeno 08 November 2013 - 11:48 PM
Vidiš, nemam ni ja novca da obiđem ceo svet da vidim ko šta vozi, ali sam bio u prilici da potrošim vrednost jednog solidnog automobila u eksperimentisanje o ovome o čemu govorim, gde je isprobano nekolko bicikala sa različitim geometrijama, testiranih u krajnje realnim uslovima, ako trke drumske lige Srbije i još nešto okolo nešto znače. I generalno, na osnovu toga, mogu da kažem da je rešenje u totalnoj individualnosti. Znači, imaš preporuke proizvođača, imaš priliku da isprobaš više bicikala, ako možeš, pa na osnovu toga izvučeš zaključke o onome što ti najviše odgovara. Jer, kao što tebi odgovara da voziš skoro bez šticne, nekom odgovara šticna od pola metra. Svako pravi setap za sebe, onoliko koliko je to u mogućnosti. Ako pogledaš i tabelarno i vizuelno, šta voze vrhunski vozači, mada to nikako ne treba da bude putokaz za one koji se time bave rekreativno, vidiš da je baš to put u modeliranju sopstvenog bicikla.
Priča je da je Sky potrošio grdne pare, vreme i sredstva da Viginsu nađu idealnu poziciju na hronometarskom biciklu, što je samo dokaz da je put ka vrhu i uspehu u totalnom individualizmu, I na sve to, Vigins pređe, posle evidentno dobrih rezultata, sa O-symetric na obićne šajbne pogona, što je po nekim ocenama bio korak unazad, ali njemu je eto baš to odgovaralo u tum trenutku. Kontador odavno eksperimentiše sa dugačkim kavezima i prenosnim odnosima svojstvenijim MTB-u, na Pariz-Rubeu pola timova voze CX bicike sa ogromnim tabularima, Belkin vozi Giant Defy što je geometrija zvanično namenjena za rekreativniju vožnju...
Ova nazovi polemika uletela je u temu u kojoj neko traži pomoć u izboru odgovarajučeg bicikala. Toliko oprečni stavovi koji su izneti po tom pitanju, samo idu u prilog mojoj tvrdnji da svako treba da radi individualno na sebi. Ko nije siguran, ima preporuke proizvođača i ne može da načini grešku.
#51
Postavljeno 11 November 2013 - 05:35 PM
Toliko oprečni stavovi koji su izneti po tom pitanju, samo idu u prilog mojoj tvrdnji da svako treba da radi individualno na sebi. Ko nije siguran, ima preporuke proizvođača i ne može da načini grešku.
Mislim da se to ne razlikuje mnogo od moje izjave od koje se i napravila polemika: "Manji ram nije bolji, ram koji odgovara je bolji, tako da probati različite veličine da se stekne neki osećaj."
#58
Postavljeno 10 April 2014 - 04:17 PM
Kako na 39/53 kada mu je 50 veliko?
Vedzbanjem se sve postize
=D>
A sto je najgore, na tom starom drumasu je verovatno imao kasetu koja je pocinjala sa 13-14 zuba.
I slazem se, triple pogon je nesto najgore...Totalno glupu kombinaciju brzina dobije covek.
#59
Postavljeno 10 April 2014 - 04:36 PM
#60
Postavljeno 12 April 2014 - 08:23 AM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika