BG - NS - ZR - BG
#42
Postavljeno 20 November 2014 - 06:53 PM
Hvala za info. Ja sam svejedno morao da guram, jer nisam imao vremena za dva prolaza (snimanje i slikanje), a i htedoh da uživam u laganoj šetnji pešačkom zonom (i da nađem neku klopu ). Navozao sam se dovoljno pre toga, a još više posle, do BG-a.
#44
Postavljeno 20 November 2014 - 07:13 PM
Evo sad ću vam ja reći iz prve ruke pošto ste se raspisali o znakovima i kaznama. Već su ranije bili pokušavali to da sprovode. Pre nekoliko godina su natakarili znakove i odmah počeli da vrebaju tu i pišu kazne - bezobrazluk. Pa su posle nekog vremena batalili i skinuli znak. Znam pošto su meni pokušali da naplate harač. Ne radi se to tako, već kad se uvede/izmisli neka nova glupost valjda se da ljudima malo vremena da se prilagode. Stvarno je tužno ako im je neko to platio. Sećam se da su istovremeno pisali kaznu i čiči od 60-70 godina koji se na raspalom biciklu kretao tuda isto kao i ja, brzinom ne većom od pešaka.
#46
Postavljeno 20 November 2014 - 07:43 PM
@Gadjan U stvari, za takve banalnosti, logika kaže da prvo zaustaviš i objasniš/upozoriš, pa kazna tek ako i onda nastavi. Pogotovo što zaista nije svima jasno da znak pešačke zone odmah znači i zabranu za bicikliste (bolje da stave i taj znak). Drugo, logika kaže da je potrebna i doslednost. Dakle, da uvek imaš policiju/inspekciju. A ne kao u NS - zabranjeno, postavljeni znakovi, a svi voze. I nikom ništa. Upravo takvim odsustvom reakcije ne samo da ne menjaš svest ljudi o propisima, nego ih podstičeš da ih tretiraju kao budalaštinu.
U Hrvatskoj mi je policajac samo rekao da vožnja nije dozvoljena, u Dubaiju isto. Poenta je da se propisi iz oblasti javnog reda i normalnog ponašanja uvode da bi se taj red i ponašanje postigli, a ne da bi svi i dalje bili stoke, ali da ti pune budžet. Nažalost, kod nas je osnovni cilj upravo da svi budu stoke. I da se policija svađa sa ljudima, pa da prolaznici i turisti zaključe da treba što pre da beže.
Posebna priča su biciklističke staze po trotoarima. One moraju da se koriste ako postoje i to je još i ok. Ali, na mestu gde staza počinje, logika kaže da sam do tada vozio ulicom. Što znači da na ulici mora da postoji znak o postojanju biciklističke staze + znak zabrane za bicikliste (nadalje) i to bar 30 metara pre početka same staze. Naravno, ima tu još puno nelogičnosti, ali već debelo zagazih u off.
#47
Postavljeno 20 November 2014 - 10:15 PM
+1
Da, na sve to sam mislio samo nisam hteo toliko da offtopikujem
Recimo u Sombor ponekad odem i poslednji put kad sam stigao u grad već pao mrak i nisam video ni znao da imaju novoizgrađenu stazu sa druge strane ulice. Baš me preticala patrola i policajac mi samo kulturno dobacio kroz prozor da sada imaju stazu. Tako se to radi, a ne staviš znak negde gde su svi navikli oduvek da teraju pa sutra pecaš meštane (kao onaj čiča) koji su u čudu, a tek neko ko dođe sa strane... Recimo ovde kod mene iako je malo selo, centar je zatvoren za saobraćaj i zagrađeno da se ne može četvorotočkašima. Znakovi su takođe tu ali od kad znam za sebe svi tuda teraju bicikle, motore, skutere i nikakvih problema nema, apsurd bi bio da nekome pišu kaznu.
Meni ono u ZR kad su pisali 2008. lepo sam im sročio žalbu da sam ušao iz bočne ulice gde zaista nisu imali znak, tj bio je stub gde je falio dotični znak . Ali i bez toga samo da sam ignorisao čisto sumnjam da bi me neko progonio za to...
#48
Postavljeno 21 November 2014 - 12:48 PM
I evo, da zaključimo celu ovu temu poslednjim delom vožnje, od Zrenjanina do Beograda. U tih ~60 km ne samo što ima dosta drveća, nego i put povremeno odstupa od potpuno prave putanje i po nekoliko centimetara, a gomila kamiondžija se upinje da vas zaštiti od vetra, dok ushićena masa naroda podržava vaše napore! Kada se tome doda da ćete usput okrznuti i jedno selo, preći preko 2 nadvožnjaka i kroz nekoliko užurbanih raskrsnica, jasno je da je zašto se put završava Borčom, najimpresivnijim naseljem Beograda. Pogotovo u kišnim uslovima. I sve to u manje od 2 sata. San svakog bicikliste.
Pregled: https://www.youtube....h?v=UNW6snbitTg
Film: https://www.youtube....h?v=FVX_IiXlWkA
#49
Postavljeno 21 November 2014 - 03:29 PM
Ahahaha ovo je bilo dobro, nasmeja me baš .
Ja sam letos prvi put prošao celim zrenjanincem, do sada sam išao samo do Perleza/Čente. Šta znam, primetio sam sve to ali nisam stekao utisak da je s pravom toliko ozloglašen. Nevezano samo za zrenjaninac često se može pročitati na forumima kako je vožnja nekim putem ravna samoubistvu i slična poređenja (preuveličavanja). Mnogo puta sam pročitao "za dlaku da mi zakači korman, ili izgura s puta" ali nigde nećeš pročitati i da se to zapravo desilo.
Imam utisak da su udesi gde su uključeni biciklisti (na sreću) ipak dosta retki i to većinom u noćnim uslovima, najčešće neadekvatno osvetljeni.
Naravno da je neprijatno kad te obiđe tako knap i svi bi mi voleli da se poštuje onaj metar i po ali to nećemo skoro dočekati . Tako da ko je drumadžija sve to ide u rok službe i zavisi od ljudi ne od puta, svakakvih vozača ima. Ja se navikao pa se nigde ne osećam preterano ugroženo.
Inače stvarno nigde ničega, žešći smor, i ladno sam s litarskim bidonom ostao bez vode. Ja navikao na moj deo Banata gde svuda ima česmi/bunara . Tek preko puta padinjaka sam se umio na česmi u nekoj firmi i žena mi natočila hladnu iz automata.
#50
Postavljeno 21 November 2014 - 04:22 PM
Kasno primetih da sam pogrešio u kucanju - treba da piše "I sve to u manje od 3 (TRI) sata". Što se opasnosti nekog puta tiče, pitanje je kriterijuma za tu ocenu.
Ovde nije u pitanju direktno ugrožavanje od strane vozača, nego zaista veliki broj teretnih vozila. Em vetar može da te gurne pod točkove, em su vazdušne struje prolazećih kamiona izuzetno jake i lako mogu da te izbace iz ravnoteže, pogotovo kada voziš sporo. U punom filmu može da se vidi koliki poremećaj ravnoteže izazivaju čak i kamioni koji dolaze iz suprotnog smera, iako su udaljeni po nekoliko metara. Još je gore kada se dva teškaša mimoilaze baš pored bicikliste. Ne ostaje im mnogo prostora. Konačno, izolovanost puta znači da biciklisti nisu česta pojava i vozači verovatno nemaju dovoljno razvijen osećaj koliko određeni manevar ugrožava biciklistu. Sve to iziskuje povećanu pažnju i koncentraciju bicikliste, što vožnju čini iscrpljujućom, pa je povećan i rizik grešaka. Inače, ima nekih inicijativa da se, u novoj kategorizaciji, proglasi za motoput i tako postane zabranjen za bicikle (na istu relaciju bi dodalo ~20 km).
Dakle, put je, po meni, opasan u smislu povećanog rizika usled specifičnosti saobraćaja. Ne mislim da su vozači tu specijalno luđi nego drugde. Čak bih rekao da su bili prilično oprezni i korektni, barem do Borče.
#52
Postavljeno 21 November 2014 - 07:22 PM
Ovde nije u pitanju direktno ugrožavanje od strane vozača, nego zaista veliki broj teretnih vozila. Em vetar može da te gurne pod točkove, em su vazdušne struje prolazećih kamiona izuzetno jake i lako mogu da te izbace iz ravnoteže, pogotovo kada voziš sporo. U punom filmu može da se vidi koliki poremećaj ravnoteže izazivaju čak i kamioni koji dolaze iz suprotnog smera, iako su udaljeni po nekoliko metara. Još je gore kada se dva teškaša mimoilaze baš pored bicikliste.
Тако ти је у овом крају
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika